LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Greenchoice. Jaarnota`s

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
mvanzuijden
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 okt 2012 13:37

Greenchoice. Jaarnota`s

Ongelezen bericht door mvanzuijden »

Gaarne advies over de navolgend probleem: Eind 2011 mijn jaarnota 2011 ontvangen a plm 11000 euro.

Bij navraag bij de klantenservice bij Greenchoice bleek dat de jaarnota niet over 2011 ging maar over de periode 2000-2011. De reden van de hoogte van de nota was dat altijd de meterstanden foutief zijn doorgegeven sinds 2000 toen wij dit huis kochten.Dit is is nieuw gebouwd dus wij zijn eerste eigenaar.

In de afgelopen jaren is 2 à 3 keer iemand geweest van Eneco om de meterstand op te nemen ter controle van de juistheid. Deze meterstanden zijn niet juist verwerkt door Greenchoice in hun administratie, waardoor de fout die wij maakte om verkeerde standen door te geven, te laag omdat wij 1 cijfer te weinig door gaven, nooit administratief verwerkt zijn geworden door Greenchoice.
Gevolg is dat wij nu na 12 jaar de fout die door ons maar zeker door greenchoice, door het negeren van de verschillen tussen onze opgave en de controle standen van Eneco, een complete nieuwe rekening kregen van de afgelopen 12 jaar waarbij wij 11.000 euro moesten bij betalen.

U kan begrijpen dat wij dat niet zo eerlijk vinden, ze hadden de juiste meterstanden als bedrijf moeten corrigeren na 5 jaar bij de eerste controle meting aan de hand van de controle standen van Eneco.

Wat moeten wij hiermee doen?

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Greenchoice. Jaarnota`s

Ongelezen bericht door Shine »

Oei Greenchoice toch. Ze slaan de plank mijn inziens toch echt goed mis.
Terugvordering mag, echter is hier een wettelijk vastgelegde termijn in. Men kan en mag hooguit 5 jaar terugvorderen.
Zie. http://www.nma.nl/vraag_en_antwoord/ene ... 045_187014
Wat je niet vindt bij bovenvermelde link is dat er specifieke voorwaarden zijn. Want er is ook nog de mogelijkheid dat men hooguit 2 jaar terug mag vorderen. Lees de voorwaarden even goed op onderstaande link door. Zeker is dat u de vordering door Greenchoice niet zo maar hoeft te accepteren. Laat dit iig schriftelijk ook snel aan ze weten. Betaal de rekening voorlopig niet. Geef dit ook te kennen.
Voorbeelden van bijbehorende klachtbrieven vindt u ook op onderstaande link.
http://www.consuwijzer.nl/energie/energ ... ing-sturen

Succes en laat eens weten hoe dit verhaal is afgelopen.

mvanzuijden
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 okt 2012 13:37

Re: Greenchoice. Jaarnota`s

Ongelezen bericht door mvanzuijden »

hoi allemaal,

ik zou nog laten weten wat er uiteindelijk uitgekomen is.Door de goede tip hierboven is de wettelijke bescherming van de consument in de vorm van beperking van risicos tot 2 laar volledig nageleefd door Greenchoice, En zonder lange discussie enz enz. Er was wel behoorlijk wat tijd nodig voordat alles formeel afgerond was maar goed.

Ben blij dat alles zo, toch wel netjes, is opgelost.....door Greenchoice.

e-chec
Berichten: 484
Lid geworden op: 15 jan 2005 15:24

Re: Greenchoice. Jaarnota`s

Ongelezen bericht door e-chec »

Beste mvanzuijden,

Gefeliciteerd met de oplossing van uw probleem. U zegt dat u blij bent dat Greenchoice uiteindelijk alles netjes heeft opgelost.

Dat kan ik mij voorstellen. Toch heb ik nog één vraag. Heeft Greenchoice u ook netjes uitgelegd, hoe het kon dat zij u een naheffing over 11 jaar hebben toegestuurd. Hun juristen kennen toch ook de wet?

Welke uitleg heeft Greenchoice u hierover gegeven ? U zou mij een plezier doen als u dat hier meldt.

Klaas01
Berichten: 328
Lid geworden op: 19 dec 2005 20:39

Re: Greenchoice. Jaarnota`s

Ongelezen bericht door Klaas01 »

mvanzuijden schreef:Gaarne advies over de navolgend probleem: Eind 2011 mijn jaarnota 2011 ontvangen a plm 11000 euro.

Bij navraag bij de klantenservice bij Greenchoice bleek dat de jaarnota niet over 2011 ging maar over de periode 2000-2011. De reden van de hoogte van de nota was dat altijd de meterstanden foutief zijn doorgegeven sinds 2000 toen wij dit huis kochten.Dit is is nieuw gebouwd dus wij zijn eerste eigenaar.

In de afgelopen jaren is 2 à 3 keer iemand geweest van Eneco om de meterstand op te nemen ter controle van de juistheid. Deze meterstanden zijn niet juist verwerkt door Greenchoice in hun administratie, waardoor de fout die wij maakte om verkeerde standen door te geven, te laag omdat wij 1 cijfer te weinig door gaven, nooit administratief verwerkt zijn geworden door Greenchoice.
Gevolg is dat wij nu na 12 jaar de fout die door ons maar zeker door greenchoice, door het negeren van de verschillen tussen onze opgave en de controle standen van Eneco, een complete nieuwe rekening kregen van de afgelopen 12 jaar waarbij wij 11.000 euro moesten bij betalen.

U kan begrijpen dat wij dat niet zo eerlijk vinden, ze hadden de juiste meterstanden als bedrijf moeten corrigeren na 5 jaar bij de eerste controle meting aan de hand van de controle standen van Eneco.

Wat moeten wij hiermee doen?
Is simpel op te lossen.
Koop een krant dat waar de datum en jaartal goed op staat vermeld, maak een foto van de meterstanden met de krant datum erbij. Stuur het geheel naar Greenchoice, het duurt even voordat het opgelost is, maar het wordt serieus opgenomen door Greenchoice.

Nummers op het toetsenbord staan naast elkaar zoals in mijn situatie de 3 en de 4 waarin ik klaarblijkelijk twee maal de 4 heb aangeraakt. Met als gevolg dat ik 10.000 m3 meer had verbruikt met een rekening van 6.500,- bij moest betalen. Eind goed al goed van het geheel, ik kreeg zelfs nog geld terug na afloop van dit gebeuren.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Greenchoice. Jaarnota`s

Ongelezen bericht door eleven »

Klaas01 schreef: Is simpel op te lossen.
Koop een krant dat waar de datum en jaartal goed op staat vermeld, maak een foto van de meterstanden met de krant datum erbij. Stuur het geheel naar Greenchoice, het duurt even voordat het opgelost is, maar het wordt serieus opgenomen door Greenchoice.

Nummers op het toetsenbord staan naast elkaar zoals in mijn situatie de 3 en de 4 waarin ik klaarblijkelijk twee maal de 4 heb aangeraakt. Met als gevolg dat ik 10.000 m3 meer had verbruikt met een rekening van 6.500,- bij moest betalen. Eind goed al goed van het geheel, ik kreeg zelfs nog geld terug na afloop van dit gebeuren.

Is al opgelost.
mvanzuijden schreef:hoi allemaal,

ik zou nog laten weten wat er uiteindelijk uitgekomen is.Door de goede tip hierboven is de wettelijke bescherming van de consument in de vorm van beperking van risicos tot 2 laar volledig nageleefd door Greenchoice, En zonder lange discussie enz enz. Er was wel behoorlijk wat tijd nodig voordat alles formeel afgerond was maar goed.

Ben blij dat alles zo, toch wel netjes, is opgelost.....door Greenchoice.

daffie1234
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 apr 2014 08:50

Re: Greenchoice. Jaarnota`s

Ongelezen bericht door daffie1234 »

Beste Radar,

Ik heb exact hetzelfde probleem over de periode juli 2007 t/m het heden. Meterstanden omgedraaid vanaf dag 1 dat we in het huis zaten. Per toeval achtergekomen doordat we ineens 4x zoveel moesten bijbetalen. Na handmatig alles te hebben nagerekend, bleek dat ze 1) onaangekondigd de meterstanden teruggezet, 2) ze beginstand van 2 jaar gelden aanhielden en 3) die wel omgekeerd werden aangehouden. Daarbij hebben ze zonder pardon een bedrag van ruim Euro 1500,- afgeschreven.
Na gesteggel heen en weer dmv moeizame communicatie hebben ze gisteren eindelijk de nieuwe jaarnota gemaakt.
Niet alleen hebben ze het in z'n geheel terug gerekend maar ook nog eens totaal verbruikte energie met de prijs van vandaag berekend.

Mag / Kan dit??
Ik weet niet zo goed hoe ik hierop moet reageren. Telefonisch zijn ze slecht bereikbaar, krijg elke keer iemand anders aan de telefoon. Ik ben best een beetje boos aan het worden!

Met vriendelijke groet,
Dafne Toet

Klaas01
Berichten: 328
Lid geworden op: 19 dec 2005 20:39

Re: Greenchoice. Jaarnota`s

Ongelezen bericht door Klaas01 »

daffie1234 schreef:Beste Radar,

Ik heb exact hetzelfde probleem over de periode juli 2007 t/m het heden. Meterstanden omgedraaid vanaf dag 1 dat we in het huis zaten. Per toeval achtergekomen doordat we ineens 4x zoveel moesten bijbetalen. Na handmatig alles te hebben nagerekend, bleek dat ze 1) onaangekondigd de meterstanden teruggezet, 2) ze beginstand van 2 jaar gelden aanhielden en 3) die wel omgekeerd werden aangehouden. Daarbij hebben ze zonder pardon een bedrag van ruim Euro 1500,- afgeschreven.
Na gesteggel heen en weer dmv moeizame communicatie hebben ze gisteren eindelijk de nieuwe jaarnota gemaakt.
Niet alleen hebben ze het in z'n geheel terug gerekend maar ook nog eens totaal verbruikte energie met de prijs van vandaag berekend.

Mag / Kan dit??
Ik weet niet zo goed hoe ik hierop moet reageren. Telefonisch zijn ze slecht bereikbaar, krijg elke keer iemand anders aan de telefoon. Ik ben best een beetje boos aan het worden!

Met vriendelijke groet,
Dafne Toet
Beste Dafne Toet,

In uw reactie beschrijft u zelf al de antwoorden op uw eigen vragen.
In uw situatie, bent u nu wel verplicht een advocaat in handen te nemen om deze zaak aan te spannen. Dit laatste wordt een lange lijdensweg om uw gelijke te behalen in deze, en onschuld hierin te bewijzen. U doet er nu goed aan om niet meer met uw huidige nutsbedrijf in conclaaf te gaan, maar over laten aan uw advocaat.

Nu moet ik zelf behoorlijk lange tijd teruggaan in de tijd bij een verhuizing naar een nieuwe woning, zover ik dit mij kan herinneren worden de meterstanden ook opgenomen bij uw verhuurder. U zult er goed aan kunnen doen om langs te gaan bij uw verhuurder, en daarnaar te vragen als al die meterstanden bij hen genoteerd staan.

U doet er ook direct verstandig aan, om alle gemaakte kosten die u tot heden heeft gemaakt, dit mee te nemen in het geheel. Hieronder word bedoeld, telefoonkosten, advocaatkosten enz, enz, enz. Al die kosten worden namelijk dan per direct meegenomen in het dossier van uw advocaat, nadien dit soort kosten te verhalen heeft nagenoeg niet veel nut meer.

Hopende hiermee u iets verder te hebben geholpen.

alfatrion
Berichten: 21897
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Greenchoice. Jaarnota`s

Ongelezen bericht door alfatrion »

Klaas, het mij niet duidelijk waarom je vindt dat dit niet voorgebracht zou kunnen worden bij de kantonrechter. (Of wat dat betreft de geschillencommissie.)

Klaas01
Berichten: 328
Lid geworden op: 19 dec 2005 20:39

Re: Greenchoice. Jaarnota`s

Ongelezen bericht door Klaas01 »

alfatrion schreef:Klaas, het mij niet duidelijk waarom je vindt dat dit niet voorgebracht zou kunnen worden bij de kantonrechter. (Of wat dat betreft de geschillencommissie.)
Wanneer de geschillencommissie wordt ingeschakeld, gaat er meer tijd overheen dan dat dit in behandeling wordt genomen. En uit ervaring zoals ik dit zojuist heb beschreven, blijkt dat dus sneller te werken en niet op afstand.

Zodra de TS via de geschillencommissie alles wil laten verlopen is absoluut ook een optie, dit is dan ook geheel aan de TS schrijver. Jammer allen dat je niet direct even een link hebt geplaatst naar de geschillencommissie

alfatrion
Berichten: 21897
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Greenchoice. Jaarnota`s

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je realiseert je niet dat je geen advocaat nodig hebt bij de kantonrechter? Je kunt het zelf doen, een kennis inschakelen of een willekeurige jurist in de arm nemen. De volledige kosten krijg je vaak niet terug, dus ik zou gaan voor een jurist.

Gesloten