LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Help! 3e x hoge afrekening. kastje naar de muur al 3 jr!

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Help! 3e x hoge afrekening. kastje naar de muur al 3 jr!

Ongelezen bericht door sephora30 »

Kreeg vandaag de eindnota van Essent............294,15 bijbetalen va 18-08 tot 01-03. Zit 175 van termijn Feb bij, dus 119+300= bijna 420 bijbetalen voor 1 jaartje Essent.

Voor mij never nooit meer Essent, dit is niet normaal :!:

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: Help! 3e x hoge afrekening. kastje naar de muur al 3 jr!

Ongelezen bericht door Slobberbone »

sephora30 schreef:Kreeg vandaag de eindnota van Essent............294,15 bijbetalen va 18-08 tot 01-03. Zit 175 van termijn Feb bij, dus 119+300= bijna 420 bijbetalen voor 1 jaartje Essent.

Voor mij never nooit meer Essent, dit is niet normaal :!:

Je weet toch wat je verbruikt (jaar rekeningen )hou het tijdje bij vooral koude maanden en je weet het.
Gasverbruik is hoog in verhouding elektra waarom s,nacht thermostaat niet op 10 graden of is jouw woning slecht geisoleerd ?

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Help! 3e x hoge afrekening. kastje naar de muur al 3 jr!

Ongelezen bericht door sephora30 »

T gaat erom dat ik hier al 9 jaar woon en dat er in het verbruik niks is verandert ten nadele. Eerder in het voordeel omdat ik 6 jaar geleden mn droger dr uit heb gegooid en nu nog minder stook, en dat ik toch nog nooit zoveel heb moeten bijbetalen :evil:

Essent is gewoon afgrijselijk duur :twisted:

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Help! 3e x hoge afrekening. kastje naar de muur al 3 jr!

Ongelezen bericht door sephora30 »

Zet de thermostaat trouwens snachts op 15 omdat het anders hier 10 graden is in de ochtend en dat trekken we niet :(

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: Help! 3e x hoge afrekening. kastje naar de muur al 3 jr!

Ongelezen bericht door Slobberbone »

sephora30 schreef:T gaat erom dat ik hier al 9 jaar woon en dat er in het verbruik niks is verandert ten nadele. Eerder in het voordeel omdat ik 6 jaar geleden mn droger dr uit heb gegooid en nu nog minder stook, en dat ik toch nog nooit zoveel heb moeten bijbetalen :evil:

Essent is gewoon afgrijselijk duur :twisted:

Ja als je stookkosten gaat vergelijken met 9 jaar geleden is het een stukje duurder geworden. Maar als je nu meer verbruikt dan verwacht dan moet je bij iedereen bijbetalen niet enkel bij Essent.

En vaak zit Essent bij de goedkoopste 3 dus zijn ze allemaal duur :o

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: Help! 3e x hoge afrekening. kastje naar de muur al 3 jr!

Ongelezen bericht door Slobberbone »

sephora30 schreef:Zet de thermostaat trouwens snachts op 15 omdat het anders hier 10 graden is in de ochtend en dat trekken we niet :(

Slecht geisoleerd dus :cry:

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Help! 3e x hoge afrekening. kastje naar de muur al 3 jr!

Ongelezen bericht door Shine »

sephora30 schreef:Kreeg vandaag de eindnota van Essent............294,15 bijbetalen va 18-08 tot 01-03. Zit 175 van termijn Feb bij, dus 119+300= bijna 420 bijbetalen voor 1 jaartje Essent.

Voor mij never nooit meer Essent, dit is niet normaal :!:
18-8 tot 1-3 is geen jaar! Verder zijn dit precies de topmaanden van iemands verbruik. U weet toch dat iemands termijnbedrag gedurende deze maanden te laag is ten opzichte van het daadwerkelijke (vooral gas) verbruik. Maar dat dit zich weer rechttrekt gedurende de voorjaar,zomermaanden.
U bent nu overgestapt naar een andere leverancier. Stel dat u hetzelfde termijnbedrg betaald en in augustus besluit weer over te stappen naar een andere leverancier, grote kans dat u dan geld terug krijgt. Betekent dit dan dat die leverancier goedkoop was ?

En als u gaat switchen in oktober maar besluit in maart weer over te stappen, zult u veelal een bijbetaling moeten gaan doen omdat meer verbruik (gezien wintermaanden) tov termijnbedrag. Dan betekent het niet dat die leverancier bij voorbaat duur is.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Help! 3e x hoge afrekening. kastje naar de muur al 3 jr!

Ongelezen bericht door sephora30 »

Die 420 is voor een jaartje Essent. Jaarnota+eindnota.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Help! 3e x hoge afrekening. kastje naar de muur al 3 jr!

Ongelezen bericht door sephora30 »

Verder houdt jouw bericht geen steek Shine, want ik ben al tig keer overgestapt en in 9 jaar tijd heb ik nog nooit zoveel moeten bijbetalen. Kreeg zelfs een keer 700 terug van Oxxio. Met overstappen heeft t niks te maken.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Help! 3e x hoge afrekening. kastje naar de muur al 3 jr!

Ongelezen bericht door sephora30 »

Slobberbone schreef:
sephora30 schreef:Zet de thermostaat trouwens snachts op 15 omdat het anders hier 10 graden is in de ochtend en dat trekken we niet :(

Slecht geisoleerd dus :cry:
Ja dat zeker. Zouden hier dit jaar gaan renoveren maar Vesia is blut :twisted:

asterix346
Berichten: 160
Lid geworden op: 22 jul 2012 11:41

Re: Help! 3e x hoge afrekening. kastje naar de muur al 3 jr!

Ongelezen bericht door asterix346 »

sephora30 schreef:Kreeg vandaag de eindnota van Essent............294,15 bijbetalen va 18-08 tot 01-03. Zit 175 van termijn Feb bij, dus 119+300= bijna 420 bijbetalen voor 1 jaartje Essent.

Voor mij never nooit meer Essent, dit is niet normaal :!:
Ik neem toch aan dat je gekozen hebt voor Essent gebaseerd op jouw verbruik en de tarieven van Essent? Als Essent volgens jou te duur is, waarom dan geen andere leverancier gekozen?

Roosje1957
Berichten: 169
Lid geworden op: 18 sep 2009 18:56

Re: Help! 3e x hoge afrekening. kastje naar de muur al 3 jr!

Ongelezen bericht door Roosje1957 »

Even buiten de kosten: vind je 2556 niet ontzettend hoog voor een jaar gasverbruik? Daar doe ik bijna 2,5 jaar over!!

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Help! 3e x hoge afrekening. kastje naar de muur al 3 jr!

Ongelezen bericht door sephora30 »

Correctie: bijbetalen is 600, het termijnbedrag van Feb hebben ze niet in rekening gebracht omdat ik toen al overgestapt was.

Dus gewoon 600 extra voor iets meer dan een jaar. Wie weet hoe het komt mag het zeggen.........

300 betalen vd komende kinderbijslag, en de andere 300 eind Juni van het vak geld.
Kan wel janken, en doe dat dan ook :( :?

asterix346
Berichten: 160
Lid geworden op: 22 jul 2012 11:41

Re: Help! 3e x hoge afrekening. kastje naar de muur al 3 jr!

Ongelezen bericht door asterix346 »

sephora30 schreef: Dus gewoon 600 extra voor iets meer dan een jaar. Wie weet hoe het komt mag het zeggen.........
Omdat je maandelijkse voorschotbedrag te laag was? :D

Roosje1957
Berichten: 169
Lid geworden op: 18 sep 2009 18:56

Re: Help! 3e x hoge afrekening. kastje naar de muur al 3 jr!

Ongelezen bericht door Roosje1957 »

Wie weet hoe het komt mag het zeggen.........

Aangezien je zo'n absurd hoog verbruik hebt, zou je je apparaten eens door kunnen laten meten?
Voor je zulke hoge rekeningen blijft krijgen.....

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: Help! 3e x hoge afrekening. kastje naar de muur al 3 jr!

Ongelezen bericht door Slobberbone »

Roosje1957 schreef: Wie weet hoe het komt mag het zeggen.........

Aangezien je zo'n absurd hoog verbruik hebt, zou je je apparaten eens door kunnen laten meten?
Voor je zulke hoge rekeningen blijft krijgen.....

Absurd hoog :?

Gasverbruik heeft TS toch verklaard slecht geisoleerd duss..... :?:

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: Help! 3e x hoge afrekening. kastje naar de muur al 3 jr!

Ongelezen bericht door Slobberbone »

Roosje1957 schreef:Even buiten de kosten: vind je 2556 niet ontzettend hoog voor een jaar gasverbruik? Daar doe ik bijna 2,5 jaar over!!

:lol: :lol: :lol:

Wij met zijn 6-en doen er ruim 4 jaar mee :shock:

:lol: :lol: :lol:

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: Help! 3e x hoge afrekening. kastje naar de muur al 3 jr!

Ongelezen bericht door Slobberbone »

asterix346 schreef:
sephora30 schreef: Dus gewoon 600 extra voor iets meer dan een jaar. Wie weet hoe het komt mag het zeggen.........
Omdat je maandelijkse voorschotbedrag te laag was? :D
Denk ik ook zie je aan je voorschotbedrag dat komt niet overeen met verbruikskosten bij Essent zeker als je geen welkomsbonus hebt ontvangen.

Let altijd bij overstappen op daadwerkelijk verbruik en niet via vergelijker misschien bent u maar 1800 M3 ingeschaald maar u heeft veel meer verbruikt.

Kunt u nu gelijk kijken met overstap of het nu wel klopt anders wordt volgend jaar weer bijbetalen :!:

Mar v.d. Berg
Berichten: 38
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:20

Re: Help! 3e x hoge afrekening. kastje naar de muur al 3 jr!

Ongelezen bericht door Mar v.d. Berg »

Beste R.van Wier,
Energieverbruik is afhankelijk van het soort huis dat je bewoont en van de samenstelling van je gezin.
Wat je zou kunnen doen is een buur zoeken die in eenzelfde huis woont en eenzelfde gezinssamenstelling heeft. Leg uit wat er aan de hand is en vraag of je buur eens wil nakijken hoe zijn of haar verbruik was, in de afgelopen jaren.
Als er een opvallend verschil is, ga dan met de verbruikcijfers van beide woningen naar het Juridisch Loket en vraag hoe je deze kwestie kan aanpakken. Zo'n advies is gratis. Waar bij jou in de buurt een vestiging is, kan je opzoeken op: http://www.juridischloket.nl
Succes!

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Help! 3e x hoge afrekening. kastje naar de muur al 3 jr!

Ongelezen bericht door sephora30 »

In ieder geval, ik ben er doodziek van, kan dat geld helemaal niet missen.

Nu ben ik overgestapt naar ED en die heeft mijn maandtermijn gezet op 98 euro :shock: :shock:

Gesloten