LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eneco zegt betalingsregeling op ,zonder grondige reden

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Eneco zegt betalingsregeling op ,zonder grondige reden

Ongelezen bericht door ruud_a »

antischuld.nl schreef:Nee geen ipad actie , had hem wel graag willen hebben. Het allermooiste is het ook nog in overleg gegaan met degene die mijn zaak behartigde. Hij kon het uiteindelijk zelf ook niet meer verantwoorden en moesten eruit door extra schulden.

Maar ik zie dat de mensen hier centjes genoeg hebben, wacht maar tot de kansen keren.

Als ik maar 1 procent had van alle onterechte extra kosten, kon ik leven als een god in frankrijk. Je kent het alleen als je ermee te maken hebt gehad. Sommige mensen zouden eens een jaar schuld moeten hebben dan weten ze waar ze het over hebben
had hem wel graag willen hebben
dat is de bron van uw problemen

het zijn de spiegeltjes en kraaltjes van de moderne tijd waar u voor valt

als de mensen hier geld genoeg hebben zal dat er mee te maken hebben dat ze er beter mee omgaan

als u van 1% onterechte kosten zou kunnen leven als god in frankrijk, dan kunt u nagaan hoe u had kunnen leven als u had gezorgd dat u die 99% terechte kosten had voorkomen

dan had u kunnen leven als god in het vaticaan
ik vermoed dan wel dat dat leven niet erg lang geduurd zou hebben
op een levende god zit het vaticaan waarschijnlijk niet te wachten

antischuld.nl
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 mei 2013 18:56
Contacteer:

Re: Eneco zegt betalingsregeling op ,zonder grondige reden

Ongelezen bericht door antischuld.nl »

ik doelde meer op de 1 % van het totaal maar dat even terzijde. Ik heb rekeningen die gewoon 4x over de kop zijn gehaald. Daar valt niet tegenop te werken maar dat het ontstaan is vanuit een rekening die niet is voldaan is een feit.

Ik zou zeggen krijg eens een goed ongeluk , kom geld tekort en ga jij je gaten maar eens vullen. Ik ben benieuwd hoe je dat zou doen. Oh en niet vergeten dat alles gewoon netjes doorgaat.

maar volgens mij is dit een discussie zonder eind.


Ik tuin niet in die mooie acties, want ik weet dat er altijd iets achter zit.

Heineken Limonade

Re: Eneco zegt betalingsregeling op ,zonder grondige reden

Ongelezen bericht door Heineken Limonade »

antischuld.nl schreef:ik doelde meer op de 1 % van het totaal maar dat even terzijde. Ik heb rekeningen die gewoon 4x over de kop zijn gehaald. Daar valt niet tegenop te werken maar dat het ontstaan is vanuit een rekening die niet is voldaan is een feit.

Ik zou zeggen krijg eens een goed ongeluk , kom geld tekort en ga jij je gaten maar eens vullen. Ik ben benieuwd hoe je dat zou doen. Oh en niet vergeten dat alles gewoon netjes doorgaat.

maar volgens mij is dit een discussie zonder eind.


Ik tuin niet in die mooie acties, want ik weet dat er altijd iets achter zit.
Dat je geld wilt verdienen met jouw site is wel duidelijk ja :D

Lucie de Kraai
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 mei 2013 12:05

Re: Eneco zegt betalingsregeling op ,zonder grondige reden

Ongelezen bericht door Lucie de Kraai »

antischuld.nl schreef:Ik zou zeggen krijg eens een goed ongeluk
Wat U mensen allemaal toewenst die U van repliek dienen...bericht gemeld!

Lucie de Kraai
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 mei 2013 12:05

Re: Eneco zegt betalingsregeling op ,zonder grondige reden

Ongelezen bericht door Lucie de Kraai »

Bericht was al gemeld door puma 73...excuses....

antischuld.nl
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 mei 2013 18:56
Contacteer:

Re: Eneco zegt betalingsregeling op ,zonder grondige reden

Ongelezen bericht door antischuld.nl »

bprosman schreef:Vooral die advertentie van direct geld lenen onderaan je site :lol:
Dan denk ik dat je er veel op zit te googlen, 60 procent van de ads wordt afgestemd op je zoekgedrag

een lening nodig misschien ??

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Eneco zegt betalingsregeling op ,zonder grondige reden

Ongelezen bericht door bprosman »

Nee hoor, gewoon een paar keer "refresh" gedrukt, komt hij vanzelf voorbij.
een lening nodig misschien ??
Nee ik heb daar een andere oplossing voor, dat heet "sparen" , Google er ook maar eens op.

antischuld.nl
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 mei 2013 18:56
Contacteer:

Re: Eneco zegt betalingsregeling op ,zonder grondige reden

Ongelezen bericht door antischuld.nl »

wat is dat?

Dat doe ik nu ook ...

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Eneco zegt betalingsregeling op ,zonder grondige reden

Ongelezen bericht door bprosman »

wat is dat?
Daar was ik al bang voor.
Maar blijkbaar ben je toch niet zo principieel en wil je aan je site toch geld verdienen.

Heineken Limonade

Re: Eneco zegt betalingsregeling op ,zonder grondige reden

Ongelezen bericht door Heineken Limonade »

bprosman schreef:
wat is dat?
Daar was ik al bang voor.
Maar blijkbaar ben je toch niet zo principieel en wil je aan je site toch geld verdienen.
Hij probeert tenminste nog aan de kost te komen dat kun je van Barman niet zeggen :lol:


ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Eneco zegt betalingsregeling op ,zonder grondige reden

Ongelezen bericht door ruud_a »

antischuld.nl schreef:ik doelde meer op de 1 % van het totaal maar dat even terzijde. Ik heb rekeningen die gewoon 4x over de kop zijn gehaald. Daar valt niet tegenop te werken maar dat het ontstaan is vanuit een rekening die niet is voldaan is een feit.

Ik zou zeggen krijg eens een goed ongeluk , kom geld tekort en ga jij je gaten maar eens vullen. Ik ben benieuwd hoe je dat zou doen. Oh en niet vergeten dat alles gewoon netjes doorgaat.

maar volgens mij is dit een discussie zonder eind.


Ik tuin niet in die mooie acties, want ik weet dat er altijd iets achter zit.
als het me even uitkomt, ga ik een ongeluk krijgen

alles_is_voor_bassie
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 mar 2007 19:12

Re: Eneco zegt betalingsregeling op ,zonder grondige reden

Ongelezen bericht door alles_is_voor_bassie »

Volgens mij wordt een betalingsregeling alleen gebaseerd op een automatische incasso. Dan ben je ook nooit te laat met betalen.

Ingrid1966
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 nov 2011 18:06

Re: Eneco zegt betalingsregeling op ,zonder grondige reden

Ongelezen bericht door Ingrid1966 »

Snuffel1, je kletst uit je nek oftewel je verkoopt lariekoek. De banken zijn op Goede Vrijdag niet gesloten er vindt alleen geen betalingsverkeer plaats. Wellicht dat je dit bedoelde maar je moet geen dingen beweren als ze onjuist zijn.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Eneco zegt betalingsregeling op ,zonder grondige reden

Ongelezen bericht door bprosman »

@Ingrid,

Rabobank.nl
Sluitingsdagen bank & beurs 2013.
Vrijdag 29 maart Goede Vrijdag Beurs gesloten Bank gesloten

ABN Amro
Datum Feestdag Kantoren open Binnenlands betalingsverkeer Buitenlands betalingsverkeer
Vrijdag 29 maart Goede vrijdag Nee Nee Nee

ING idem.

Heerjansdammertje
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 jun 2013 15:44

Re: Eneco zegt betalingsregeling op ,zonder grondige reden

Ongelezen bericht door Heerjansdammertje »

snuffel1 schreef:Kan inderdaad iedereen overkomen maar Eneco geeft maar één kans en die is verprutst.
Klantonvriendelijke bedrijven, en Eneco is er daar eentje van. (uit eigen ervaring 12 jaar geleden). En dit verhaal, waar het al fout begint met het niet willen meewerken met een verzoek tot een betalingsregeling die alleszins redelijk is.
Ik heb zes jaar als debiteurenbeheerder gewerkt, met bedrijven als klanten en je had het niet in je hoofd hoeven te halen om hen zo te benaderen als energiebedrijven met hun "klanten" (lees = nummers) omgaan, dan had ik direkt mijn contract mogen inleveren.

Alleen men weet dat voor jouw nog een paar miljoen anderen hun (te dure) energie mogen betalen, dus een meer of minder maakt hen niet uit.

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: Eneco zegt betalingsregeling op ,zonder grondige reden

Ongelezen bericht door Barman »

Heerjansdammertje schreef:En dit verhaal, waar het al fout begint met het niet willen meewerken met een verzoek tot een betalingsregeling die alleszins redelijk is.
Betalingsregelingen zijn niet redelijk. Je rekening op tijd betalen is redelijk.

Heerjansdammertje
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 jun 2013 15:44

Re: Eneco zegt betalingsregeling op ,zonder grondige reden

Ongelezen bericht door Heerjansdammertje »

Barman schreef:
Heerjansdammertje schreef:En dit verhaal, waar het al fout begint met het niet willen meewerken met een verzoek tot een betalingsregeling die alleszins redelijk is.
Betalingsregelingen zijn niet redelijk. Je rekening op tijd betalen is redelijk.

Betalingsregeling als een klant daar netjes om vraag is heel redelijk. Tenzij je eigenlijk je reet afveegt met het begrip "klant".

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Eneco zegt betalingsregeling op ,zonder grondige reden

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Heerjansdammertje schreef:
Klantonvriendelijke bedrijven, en Eneco is er daar eentje van.
Ik vind dat Eneco anders hartstikke klantvriendelijk. Ze hadden het bedrag ook in 1 keer kunnen opeisen. Een betalingsregeling is een gunst en als die verleend is is men nog niet tevreden. Het moet niet gekker worden. Maar als jij een ander soort klantvriendelijkheid voorstaat dan hoop ik dat jouw werkgever ontzettend klantvriendelijk is en de klanten alle mogelijkheden geeft om ooit als het ze uitkomt eens een keer de rekeningen laat betalen.

Heerjansdammertje
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 jun 2013 15:44

Re: Eneco zegt betalingsregeling op ,zonder grondige reden

Ongelezen bericht door Heerjansdammertje »

GJvdZ schreef:
Heerjansdammertje schreef:
Klantonvriendelijke bedrijven, en Eneco is er daar eentje van.
Ik vind dat Eneco anders hartstikke klantvriendelijk. Ze hadden het bedrag ook in 1 keer kunnen opeisen. Een betalingsregeling is een gunst en als die verleend is is men nog niet tevreden. Het moet niet gekker worden. Maar als jij een ander soort klantvriendelijkheid voorstaat dan hoop ik dat jouw werkgever ontzettend klantvriendelijk is en de klanten alle mogelijkheden geeft om ooit als het ze uitkomt eens een keer de rekeningen laat betalen.

Beste GJvdZ,

Dat was voor 40% ook mijn werk... Om met een deel van de klanten, die wat moeilijker zaten, al dan niet tijdelijk, te zorgen dat zij konden betalen, vaak via een regeling, en wij hen daarna weer een volgend seizoen konden leveren.

Het MAKKELIJKSTE is om niets te doen, 2 herinneringen te sturen en dan de incasso eropaf. Heb je nog een keer je geld binnen, de klant is daarna waarschijnlijk failliet of gaat elders bestellen.
De uitdaging zat erin om en het geld gewoon te ontvangen en met sommige klanten mee te denken over wat er kon veranderen.

Ik snap ook wel dat grote organisaties zo niet kijken, maar energieleveranciers maken het wel heel bont. Niet voor niets ook natuurlijk de vele forumonderwerpen hierover, als het geen issue zou zijn, waren die er ook niet geweest.

Gesloten