LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] EXTREEM Hoge energierekening(en) Nuon (stroom & stadswarmte)

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Josephien12

Re: EXTREEM Hoge energierekening(en) Nuon (stroom & stadswarmte)

Ongelezen bericht door Josephien12 » 24 aug 2013 09:16

Slobberbone schreef:
Gisteren en vandaag wat douche beurten gemeten en ik kom voor 5 personen op 192 liter gas uit (mijn vrouw had al eerder gedoucht dus niet meegenomen.

Laten we zeggen dat we 250 liter verbruiken met zijn allen dat is 1250 liter per week 5 keer wordt hier wel gedoucht x52 = 65 M3 gas op jaarbasis :D

Met mijn vaatwasser/wasmachine kom ik vast niet hoger uit dan 75 M3 gas totaal incl. tapwater :D
Volgens mij gooit u gas en water door elkaar.... :wink:

Sjors_B

Ongelezen bericht door Sjors_B » 24 aug 2013 10:26

Josephien12 schreef:
Slobberbone schreef:
Gisteren en vandaag wat douche beurten gemeten en ik kom voor 5 personen op 192 liter gas uit (mijn vrouw had al eerder gedoucht dus niet meegenomen.

Laten we zeggen dat we 250 liter verbruiken met zijn allen dat is 1250 liter per week 5 keer wordt hier wel gedoucht x52 = 65 M3 gas op jaarbasis :D

Met mijn vaatwasser/wasmachine kom ik vast niet hoger uit dan 75 M3 gas totaal incl. tapwater :D
Of zit de gasleiding aan de waterleiding gekoppeld :wink:

hawkwind

Ongelezen bericht door hawkwind » 24 aug 2013 13:53

@Slobberbone,
Mijn dochter (19 jaar) douched iedere dag zo,n 10 minuten (= 2,8 m3 gas per week)
Mijn vrouw en ikzelf zo,n 4a 5 minuten (3x in de week)= 1,2 m3 gas per week.
Met koken en tandjes poetsen erbij etc.kom ik op een daggemiddelde uit van 0,8-0,9 m3 gas.
Dus zo,n 300m3 per jaar.
Restant, zo,n 800m3 gas ,gaat op aan stoken.
De airco op de slaapkamer vreet stroom , dat weten we.
Maar die staat maar enkele maanden per jaar(juni-sept) aan (van 22.00 tot 01.00 uur).
Wel 2 diepvrieskasten en 2 koelkasten (bier moet koud staan).
Oude (gereviseerde)Miele wasmachine W833 en Miele wasdroger en 3 tv,s (waaronder een plasma).
1 PC en 2 laptops en een vaatwasser
Onze huidige Pioneer sx 1250 monster receiver gebruikt ook een slokje stroom!
Ik zit nu precies op de helft van het lopend jaar bij Essent en het verbruik zal
uitkomen op : weer zo,n 1100 m3 gas en zo,n 4500-5000 kwh aan stroom.
Voorschot is 150 euro , en daar zal ik ongeveer mee uitkomen.

Slobberbone

Ongelezen bericht door Slobberbone » 24 aug 2013 22:50

Josephien12 schreef:
Slobberbone schreef:

:? Nee het is precies zoals ik heb vermeld :)

Nathalie66

Ongelezen bericht door Nathalie66 » 26 aug 2013 16:07

Nathalie66 schreef:Ik heb geen idee hoe oud de meter is want ik kan met de beste wil van de wereld geen jaartal vinden.
Kan je aangeven waar dat staat?
Ik ben ondertussen wel door Nuon benaderd en er komt een technisch inspecteur en ik ben erg benieuwd en ook erg blij hiermee. Als hij alleen niets kan vinden dan zal Liander de meter vast niet willen vernieuwen maar het wordt vervolgd.
m.vr.grt Nathalie

De technisch adviseur van de Nuon is geweest en hij heeft echt alles opgeteld en bekeken. Uitgaande van de Nibud norm is 2.200 KWh per jaar normaal, maar ik heb een extra koelkast, elektrische vloerverwarming, een MAC die altijd aanstaat met wat routers en extenders erbij, dit laatste loopt al snel op tot 1500 KWh per jaar. Verder heb ik veel LED verlichting maar ook weer een cooker.
Al met al is het niet een abnormaal gebruik voor alles wat ik in huis heb qua apparatuur en ben ik erg blij dat de NUON zo snel met zo'n goed voorstel kwam om langs te komen bij mij.
Petje af voor Barry van Nuon (hij pikte mijn klacht van het net op) en Max, de technisch adviseur die hier ruim 2 uur is bezig geweest en ook nog een zeer duidelijk rapport heeft geschreven.
Bedankt voor de service NUON want ook dat mag gezegd worden.
m.vr. gr.
Nathalie

hawkwind

Ongelezen bericht door hawkwind » 26 aug 2013 17:26

@Nathalie66 :U heeft elektrische vloerverwarming (+ wat extra,s), dit verklaart uw hoge stroomverbruik.
Dan zou ik mij maar zorgen baren over uw extreem hoge GASverbruik!

Nathalie66

Ongelezen bericht door Nathalie66 » 26 aug 2013 20:52

Elektrische vloerverwarming werkt op stroom en niet op GAS.
Dus geen logica waarom ik op mij extreem hoog GAS verbruik moet letten toch ;-)

[email protected]@n

Ongelezen bericht door [email protected]@n » 27 aug 2013 01:09

Waarschijnlijk wordt op onderstaande gasverbruiken gewezen:

Mei 2007/2008 gas 1445 M3 en elektriciteit 5726 KWh
Mei 2008/2009 gas 1664 M3 en elektriciteit 6224 KWh
Mei 2009/2010 gas 1814 M3 en elektriciteit 8.759 KWh
Mei 2010/2011 gas 1632 M3 en elektriciteit 10.682 KWh
Mei 2011/2012 gas 1243 M3 en elektriciteit 8469 KWh
Mei 2012/2013 gas 1446 M3 en elektriciteit 7070 KWh

Indien de elektrische vloerverwarming hoofdverwarming is (of alleen voor de badkamer?) is het gasverbruik dan voor te koken en/of warm water?

Nathalie66

Ongelezen bericht door Nathalie66 » 29 aug 2013 19:45

Dat begrijp wel maar mijn gasverbruik is, voor een 1 persoon huishouden met half vrij staand juist erg aan de lage kant. Ik gebruik gas voor de CV en voor het koken.
Gelukkig is met het gas niets aan de hand, veel huishoudens hebben juist relatief een hoger gasverbruik dan een elektriciteitsverbruik. (de vloerverwarming is op elektriciteit maar die werkt op de tijdklok)
Ik ben heel blij met het rapport en de ondernomen actie van de Nuon.

dagmar01

Ongelezen bericht door dagmar01 » 11 jan 2014 19:15

Wij wonen sinds 12 december 2011 in Almere poort . De stadsverwrming is op 16 december aangesloten en in juli kregen we al een navordring omdat ons verbruik veel hoger lag dan de geadviseerde 40 Gj. Over geheel 2012 een verbruik van 78 Gj.
over 2013 50 Gj. In feb. een houtkachel laten plaatsen. De woning is hoogwaardig geisoleerd. Als bouwkundige en thermografisch deskundige kan ik met metingen aantonen dat de woning voldoet aan hoge isolatie eisen. Met een thermografische camera is het huis beoordeeld op zijn warmte verlies.
Toch blijft het mij verbazen dat we net als alle buren om ons heen een hoog verbruik hebben. Bij ons staat de thermostaat overdag nooit hoger dan 18 en en vanaf 17.00 tot 22.00 uur op 21.
Ik monitor deze winterperiode alles wat ik maar kan monitoren en probeer dat als oud bouwkundige van VEH, gepubliceerd te krijgen in het blad.
Als iemand suggesties heeft dan hoor ik deze graag.
Dirk

Akeem

Ongelezen bericht door Akeem » 12 jan 2015 03:38

Sinds september 2010 woonachtig in Almere Poort. Verzoek aan Nuon gedaan hoe men aan het termijnbedrag is gekomen,welke mij in rekening wordt gebracht. Antwoord: Historisch verbruik vorige bewoners.Mijn Antwoord : "Dat zal dan een konijnenfamilie zijn geweest die hier over de vlakte huppelde,want ik ben de eerste bewoner van deze woning" Na zo'n antwoord kan je dit bedrijf toch niet serieus nemen. Zeker ook omdat ik tot op de dag van vandaag geen zinnig antwoord heb ontvangen op mijn vraag.Wat voor mij de voorwaarde was om hun termijnbedrag te betalen. Wel netje een bepaald bedrag overgemaakt (lager dan wat zij in rekening brachten) Gevolg: vermeende achterstand, Incassobureau ingeschakeld, kunnen overtuigen dat vordering onrechtmatig is. April 2014 afsluiting warmte. Alternatieven voor warmte sindsdien. Tot op heden geen reactie van Nuon.
Zal wel snel volgen, want ik ben in het verhuisproces. Een bedrijf dat zelf met de Gemeente in de clinch
raakt over hetzelfde (afval) product kan je beter mijden als de P..t.

De Nuon Medewerker
verified

Ongelezen bericht door De Nuon Medewerker » 12 jan 2015 15:28

Goedemiddag Akeem,

Wat een vervelende situatie is er tussen u en ons ontstaan. Bent u nog steeds afgesloten van warmte? Als ik langs deze weg iets voor u kan betekenen, dan hoor ik het graag. Om u verder te kunnen helpen, heb ik toegang nodig tot uw klantgegevens. Daarvoor ontvang ik graag uw adres via een privébericht of door een e-mail te sturen naar [email protected].
U kunt uw bericht ook altijd plaatsen op ons forum via www.forum.nuon.nl. We helpen u daar ook graag verder.

Met vriendelijke groet,

Barry
Nuon Webcare

Akeem

Ongelezen bericht door Akeem » 14 jan 2015 12:01

Geachte Barry,

Wat vervelend voor u,dat ik zelf in u geen vertrouwen meer heb. Na 4,5 jaar corresponderen met uw collega's. Die vervolgens de boel afsluiten en het daar bij laten totdat ik simpelweg verhuis. Ook al zou u over bepaalde superNuon gaven beschikken om mij te helpen, nee bedankt. O.a. op dit forum zult u nog vele vinden als ik. Besteed uw wonderbaarlijke Nuon gaven maar aan hen uit.

Desondanks de vriendelijke (warme) groeten.

De Nuon Medewerker
verified

Ongelezen bericht door De Nuon Medewerker » 15 jan 2015 15:31

Evengoed bedankt voor uw reactie nog Akeem.

Met vriendelijke groet,

Barry
Nuon Webcare

Gesloten