LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Greenchoice weigert vergoeding teruglevering energie

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
tartaros
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 mei 2013 21:47

Greenchoice weigert vergoeding teruglevering energie

Ongelezen bericht door tartaros »

Op 24 juli 2012 heb ik zonnepanelen laten plaatsen. Ik heb de teruglevering van energie keurig gemeld bij zowel Liander (netbeheerder) als bij Greenchoice (leverancier energie). Op 28 augustus 2012 ben ik overgestapt naar Essent. Greenchoice heeft toen de eindafrekening opgemaakt en weigert de door mij teruggeleverde energie te vergoeden. Zij claimen verkeerde standen te hebben doorgekregen van Liander. Liander bevestigt echter schriftelijk, de door mij aangeleverde standen, te hanteren. Nog steeds weigert Greenchoice mijn teruglevering te vergoeden.

tartaros
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 mei 2013 21:47

Re: Greenchoice weigert vergoeding teruglevering energie

Ongelezen bericht door tartaros »

Nog altijd niets vernomen van Greenchoice .....

Klaas01
Berichten: 328
Lid geworden op: 19 dec 2005 20:39

Re: Greenchoice weigert vergoeding teruglevering energie

Ongelezen bericht door Klaas01 »

tartaros schreef:Op 24 juli 2012 heb ik zonnepanelen laten plaatsen. Ik heb de teruglevering van energie keurig gemeld bij zowel Liander (netbeheerder) als bij Greenchoice (leverancier energie). Op 28 augustus 2012 ben ik overgestapt naar Essent. Greenchoice heeft toen de eindafrekening opgemaakt en weigert de door mij teruggeleverde energie te vergoeden. Zij claimen verkeerde standen te hebben doorgekregen van Liander. Liander bevestigt echter schriftelijk, de door mij aangeleverde standen, te hanteren. Nog steeds weigert Greenchoice mijn teruglevering te vergoeden.
Greenchoice moet echt in de gaten gehouden worden op diverse gebieden.

Ik ben overgestapt naar een andere maatschappij, nu een half jaar later krijg ik een deurwaarders brief toegestuurd dat of ik even € 6.561,57 moet betalen binnen 5 dagen???

Wat blijkt Greenchoice heeft totaal verkeerde gas meterstanden doorgegeven naar de nieuwe energie maatschappij, mijn verbruik blijkt ineens een wopping 10.254 m³ op jaar basis te zijn. Met andere woorden de hele straat is op mijn gas aangesloten.

Nooit geen aanmaning gehad en of enige correspondentie vanuit Greenchoice, en het mooiste is dat ik ze in totaal zelf al diverse malen had gebeld omdat er iets niet klopte. Glashard toch tegen je liegen nee hoor mijnheer er is niets aan de hand.

Goed toch moet jij aantonen dat je daadwerkelijk geen 10.254 m³ hebt verbruikt. Dus een krant kopen waar de datum duidelijk op staat vermeld en dan een foto maken met de krant erbij van je gas meter. Je vorige energie maatschappij bellen om alle opgenomen meterstanden op te vragen van de aantal jaren dat jij bij hen bent klant bent geweest.

Sorry maar Greenchoice IS SO NOT

U bent gewaarschuwd.

Gesloten