LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] extreem hoge gas jaarafrekening van Essent

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Abami
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mei 2013 00:19

extreem hoge gas jaarafrekening van Essent

Ongelezen bericht door Abami »

Ik heb een woning in maart 2011 gekocht, een woning van 80m2. samen met mijn partner werken we full-time, we hebben 2 kinderen, deze zitten op school na school bij oma of familie, dus door de week zijn we van 17:00 thuis en om 23:00 naar bed, we gaan zijn zeker 1X in de week een weekend in het buitenland ivm op bezoek bij schoonouders. we hebben de verwarming bij niet thuis zijn op 12 graden, als we thuis zijn altijd op 16 a 17 graden nooit hoger. Maandelijks betaalde ik e168 per maand (voorschot) over hele 2012. vorige week kreeg ik van Essent een jaarrekening van totaal verbruik aan gas 7723 m3 in jaar 2012, dat is goed voor een bedrag van e2926,76. excl. belasting en andere bijkomende kosten. Deze klacht heb in februari aangekaart er werd ook toen aangegeven dat er aan gewerkt wordt en aangegeven dat het opgelost wordt, tot heden niks vernomen van Essent, bij bellen wordt er gezegd het kan nog even duren en op mails wordt er niet gereageerd.

onbeschoft gedrag.

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: extreem hoge gas jaarafrekening van Essent

Ongelezen bericht door Barman »

En nu?

hondjekees

Re: extreem hoge gas jaarafrekening van Essent

Ongelezen bericht door hondjekees »

Barman schreef:En nu?
Wachten op de reactie van Essent lijkt mij !

forumessent
Berichten: 321
Lid geworden op: 19 nov 2008 09:26

Re: extreem hoge gas jaarafrekening van Essent

Ongelezen bericht door forumessent »

Beste Abami,

In uw bericht op dit forum geeft u aan dat u een klacht heeft over het gasverbruik op de jaarafrekening.
Ik wil dit graag voor je nakijken, hiervoor verzoek ik u uw klantnummer, postcode, huisnummer, telefoonnummer en een kopie van uw klacht te mailen naar [email protected]. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op om.

Met vriendelijk groet,

Angelique
Essent Klantenservice
Webcare

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: extreem hoge gas jaarafrekening van Essent

Ongelezen bericht door ruud_a »

Abami schreef:Ik heb een woning in maart 2011 gekocht, een woning van 80m2. samen met mijn partner werken we full-time, we hebben 2 kinderen, deze zitten op school na school bij oma of familie, dus door de week zijn we van 17:00 thuis en om 23:00 naar bed, we gaan zijn zeker 1X in de week een weekend in het buitenland ivm op bezoek bij schoonouders. we hebben de verwarming bij niet thuis zijn op 12 graden, als we thuis zijn altijd op 16 a 17 graden nooit hoger. Maandelijks betaalde ik e168 per maand (voorschot) over hele 2012. vorige week kreeg ik van Essent een jaarrekening van totaal verbruik aan gas 7723 m3 in jaar 2012, dat is goed voor een bedrag van e2926,76. excl. belasting en andere bijkomende kosten. Deze klacht heb in februari aangekaart er werd ook toen aangegeven dat er aan gewerkt wordt en aangegeven dat het opgelost wordt, tot heden niks vernomen van Essent, bij bellen wordt er gezegd het kan nog even duren en op mails wordt er niet gereageerd.

onbeschoft gedrag.
zeker 1 keer in de week een weekend in het buitenland?
is dat ieder weekend en soms twee weekenden per week?

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: extreem hoge gas jaarafrekening van Essent

Ongelezen bericht door Slobberbone »

Abami schreef:Ik heb een woning in maart 2011 gekocht, een woning van 80m2. samen met mijn partner werken we full-time, we hebben 2 kinderen, deze zitten op school na school bij oma of familie, dus door de week zijn we van 17:00 thuis en om 23:00 naar bed, we gaan zijn zeker 1X in de week een weekend in het buitenland ivm op bezoek bij schoonouders. we hebben de verwarming bij niet thuis zijn op 12 graden, als we thuis zijn altijd op 16 a 17 graden nooit hoger. Maandelijks betaalde ik e168 per maand (voorschot) over hele 2012. vorige week kreeg ik van Essent een jaarrekening van totaal verbruik aan gas 7723 m3 in jaar 2012, dat is goed voor een bedrag van e2926,76. excl. belasting en andere bijkomende kosten. Deze klacht heb in februari aangekaart er werd ook toen aangegeven dat er aan gewerkt wordt en aangegeven dat het opgelost wordt, tot heden niks vernomen van Essent, bij bellen wordt er gezegd het kan nog even duren en op mails wordt er niet gereageerd.

onbeschoft gedrag.
Altijd verstandig om eens in de maand een blik op de meter te werpen, en wat voor ketel heb je :?:

7723 M3 :shock: Daar doen wij 15 jaar mee met zo,n gasvoorraad.

e-chec
Berichten: 484
Lid geworden op: 15 jan 2005 15:24

Re: extreem hoge gas jaarafrekening van Essent

Ongelezen bericht door e-chec »

Abami,

Er is een aantal voor de hand liggende vragen over deze kwestie te stellen, eigenlijk informatie die je voor een deel al bij het starten van je topic kunt melden.

Je hebt het over 2012, maar je bent in maart 2011 al in de woning getrokken.

  • - Hoe is het verbruik over het eerste jaar geweest ?
    - Hoe oud is de CV-ketel ?
    - Waarom noem je uitsluitend Essent en niet je installateur ?
    - Heb je de installateur erbij gehad ?
    - Wat heeft de installateur als mogelijke oorzaak genoemd en wat heb je toen gedaan?
    - Heb je de vorige bewoners nog om informatie gevraagd over hun gasverbruik ?
E-chec

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: extreem hoge gas jaarafrekening van Essent

Ongelezen bericht door kokka »

een woning van 80m2? is dat alleen 1 verdieping of zijn dat er meer?
de verwarming op 16/17 graden?? dat is wel erg koud voor kleine kinderen. het maakt niet zo heel veel uit of je nu wel of niet je verwarming laag zet, de warmte trekt toch uit je woning als je dan terug komt zal de ketel toch flink aan het werk moeten om deze er weer terug in te pompen
je beticht essent van onbeschoft gedrag, maar ik zie niet zoveel in je bericht wat dat rechtvaardigt of begrijp je gewoon niet dat ze het lef hebben om zo'n hoge rekening durven te sturen?
Laatst gewijzigd door kokka op 08 mei 2013 09:36, 1 keer totaal gewijzigd.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: extreem hoge gas jaarafrekening van Essent

Ongelezen bericht door sephora30 »

Dat geintje heeft Essent mij dit jaar ook geflikt, ligt gewoon aan hun. Voor mij nooit meer Essent :evil: :twisted:

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: extreem hoge gas jaarafrekening van Essent

Ongelezen bericht door kokka »

welk geintje? hoe heeft essent invloed op jouw gasverbruik?

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: extreem hoge gas jaarafrekening van Essent

Ongelezen bericht door sephora30 »

Moet je aan Essent vragen.

asterix346
Berichten: 160
Lid geworden op: 22 jul 2012 11:41

Re: extreem hoge gas jaarafrekening van Essent

Ongelezen bericht door asterix346 »

sephora30 schreef:Dat geintje heeft Essent mij dit jaar ook geflikt, ligt gewoon aan hun. Voor mij nooit meer Essent :evil: :twisted:
Een jaar/eind-afrekening sturen is niet hetzelfde als "een geintje flikken". Onterechte beschuldiging aan het adres van Essent.

prisma64
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 jan 2013 13:15

Re: extreem hoge gas jaarafrekening van Essent

Ongelezen bericht door prisma64 »

sephora30 schreef:Moet je aan Essent vragen.
wij hoeven het niet aan essent te vragen , deze winter is gewoon een hele lange winter geweest waar de kachel/verwarming langer aanstond dan normaal.

en ts u geeft aan dat u 168 per maand betaald voor 4 personen, ik vind dat niet veel, maar kijk ook eens hoe voorschot is opgebouwd, betaalt u meer voor elektra en is gas lager gezet of net andersom , is gas lager ja dan kan het zijn dat u natuurlijk veel bij moet betalen

hawkwind
Berichten: 505
Lid geworden op: 18 mar 2012 08:37

Re: extreem hoge gas jaarafrekening van Essent

Ongelezen bericht door hawkwind »

Dik 7700 m3 gas in 1 jaar ?
OMG , slobberbone doet daar 15 jaar over om die gasbel te op te stoken.
Wij "slechts" 7 jaar , maar toch.
Er moet iets gigantisch mis zijn met die ketel , of wellicht verkeerde standen doorgegeven / geschat ?

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: extreem hoge gas jaarafrekening van Essent

Ongelezen bericht door Slobberbone »

kokka schreef:een woning van 80m2? is dat alleen 1 verdieping of zijn dat er meer?
de verwarming op 16/17 graden?? dat is wel erg koud voor kleine kinderen. het maakt niet zo heel veel uit of je nu wel of niet je verwarming laag zet, de warmte trekt toch uit je woning als je dan terug komt zal de ketel toch flink aan het werk moeten om deze er weer terug in te pompen.
7200m3 is wel veel, maar niet schrikbarend lijkt me. wij zitten daar maar een paar honderd onder.
je beticht essent van onbeschoft gedrag, maar ik zie niet zoveel in je bericht wat dat rechtvaardigt of begrijp je gewoon niet dat ze het lef hebben om zo'n hoge rekening durven te sturen?

Als jullie er maar een paar honderd m3 eronder zit deugt er ook iets niet bij jullie want alles boven de 1500 m3 voor normale eengezinswoning is te hoog en dan kun je normaal stoken.

Hebben jullie ketel uit jaar nul of woon je zoals koning 4 :roll:

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: extreem hoge gas jaarafrekening van Essent

Ongelezen bericht door Slobberbone »

kokka schreef:welk geintje? hoe heeft essent invloed op jouw gasverbruik?

Nee, niet Essent maar matig geïsoleerde woning met hoog stookgedrag zorgt voor een hogere gasverbruik.

R.#.M.K.0
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mei 2013 23:35

Re: extreem hoge gas jaarafrekening van Essent

Ongelezen bericht door R.#.M.K.0 »

sephora30 schreef:Dat geintje heeft Essent mij dit jaar ook geflikt, ligt gewoon aan hun. Voor mij nooit meer Essent :evil: :twisted:
sephora30 schreef:Moet je aan Essent vragen.
asterix346 schreef:
sephora30 schreef:Dat geintje heeft Essent mij dit jaar ook geflikt, ligt gewoon aan hun. Voor mij nooit meer Essent :evil: :twisted:
Een jaar/eind-afrekening sturen is niet hetzelfde als "een geintje flikken". Onterechte beschuldiging aan het adres van Essent.
Inderdaad... Onterechte beschuldigingen aan het adres van Essent.

Mooi dat je nooit meer voor Essent kiest, waarschijnlijk zijn ze ook blij dat jij die keuze hebt gemaakt!
Zulke reacties zoals deze voegen totaal niets toe.

e-chec
Berichten: 484
Lid geworden op: 15 jan 2005 15:24

Re: extreem hoge gas jaarafrekening van Essent

Ongelezen bericht door e-chec »

Abami heeft zijn topic op 6 mei 23.33 u het forum geplaatst, maar is er daarna niet meer op terug geweest.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: extreem hoge gas jaarafrekening van Essent

Ongelezen bericht door kokka »

Slobberbone schreef:
kokka schreef:een woning van 80m2? is dat alleen 1 verdieping of zijn dat er meer?
de verwarming op 16/17 graden?? dat is wel erg koud voor kleine kinderen. het maakt niet zo heel veel uit of je nu wel of niet je verwarming laag zet, de warmte trekt toch uit je woning als je dan terug komt zal de ketel toch flink aan het werk moeten om deze er weer terug in te pompen.
7200m3 is wel veel, maar niet schrikbarend lijkt me. wij zitten daar maar een paar honderd onder.
je beticht essent van onbeschoft gedrag, maar ik zie niet zoveel in je bericht wat dat rechtvaardigt of begrijp je gewoon niet dat ze het lef hebben om zo'n hoge rekening durven te sturen?

Als jullie er maar een paar honderd m3 eronder zit deugt er ook iets niet bij jullie want alles boven de 1500 m3 voor normale eengezinswoning is te hoog en dan kun je normaal stoken.

Hebben jullie ketel uit jaar nul of woon je zoals koning 4 :roll:
haha ja je hebt gelijk, ik had mijn post ook al veranderd.. ik was een beetje in de war met mijn energie. ik had vorig jaar 1470m3 gas.

Gesloten