LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Techem warmtemeters wat een ellende

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Oude Zemelaar
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 aug 2013 17:31

Techem warmtemeters wat een ellende

Ongelezen bericht door Oude Zemelaar »

Hallo allemaal,

Ik woon sinds juli 2011 in een appartement wat is voorzien van warmtemeters/ radiator meters van Techem. Ik was hier nog niet bekend mee maar ik dacht, het zal wel werken en goed zijn. Mijn woonsituatie overigens is alleenstaande en in het weekend komt mijn zoontje.

Tot ik na een jaar de afrekening kreeg voor de periode van 1 augustus tot en met 31 december 2011. Of ik even een kleine €850 wilde aftikken omdat ik meer had verstookt volgens de "betrouwbare" meters. Ik kon ze laten ijken op kosten van ongelijk maar ik heb zelf maar navraag gedaan bij een kennis die installateur is en die gaf al aan dat dit de meest onbetrouwbare methode is om kosten door te berekenen. Ze zijn voor zover ik het zelf ook weet niet eens een wettig afrekenmiddel omdat al de meters geijkt moeten zijn en ook periodiek moeten worden geijkt. Net zoals de reguliere gas / electra en water meter.
Ik dus maar braaf betalen...

Maar van de week sloeg ik helemaal stijl achterover....een dikke rekening voor 2012, goed voor meer dan € 1300 viel op de mat. Dit is de druppel. Dit kan gewoon niet normaal zijn voor iemadn die alleen woont, overdag werkt en niet bepaald een koukleum is.

Wie weet wat ik hier nu het beste tegen kan ondernemen want ik ben echt niet van plan dit te betalen. Overigens hebben al de bewoners van het complex een gepeperde rekening gehad en velen zijn ook alleenstaande.
Het liefst zou ik die *lelijk woord* dingen van de radiatoren schoppen.

Dus... HELP!!!!

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: Techem warmtemeters wat een ellende

Ongelezen bericht door Slobberbone »

Als je beetje onderzoek had je gezien dat het wel goed zit maar wel extreem duur stoken is dat Techem/Ista ook, fora staan er vol mee.

Wil je er van af verhuizen dan maar en dat hebben wij toen gedaan onze nota nu is nog geen 25% van wat het toen was en we zijn wel 4 kinderen rijker en woon nu 3x zo groot :shock:

Oude Zemelaar
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 aug 2013 17:31

Re: Techem warmtemeters wat een ellende

Ongelezen bericht door Oude Zemelaar »

Ik werk zelf bij een energieleverancier en heb genoeg onderzoek gedaan. Maar idd zoals je opmerkt is verhuizen bljjkbaar de enige optie. Bij mijn vorige woning kreeg ik altijd terug en die had een normale meteropstelling. Maar ja...nu eerst maar eens die meters goed onder de loep nemen. Voorlopig houd ik mooi mijn hand op de knip.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Techem warmtemeters wat een ellende

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Kun je er niet zoiets omheen plakken:
http://www.mobilecowboys.nl/gadgets/4923

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: Techem warmtemeters wat een ellende

Ongelezen bericht door Slobberbone »

Oude Zemelaar schreef:Ik werk zelf bij een energieleverancier en heb genoeg onderzoek gedaan. Maar idd zoals je opmerkt is verhuizen bljjkbaar de enige optie. Bij mijn vorige woning kreeg ik altijd terug en die had een normale meteropstelling. Maar ja...nu eerst maar eens die meters goed onder de loep nemen. Voorlopig houd ik mooi mijn hand op de knip.
Ok, ik had vroeger nog die oude vloeistofmeters die kon je beetje beïnvloeden door goed koud en nat te houden en nooit bloot te stellen aan zonlicht. Probleem was ook met dit warme weer dan verdampen die dingen ook en dan heb je juist geen verwarming aan :twisted:

Oude Zemelaar
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 aug 2013 17:31

Re: Techem warmtemeters wat een ellende

Ongelezen bericht door Oude Zemelaar »

Ik vermoed, samen met mijn buren, dat omdat het ketelhuis dicht bij onze appartementen staat wij een hogere ingangtemperatuur hebben bij de radiatoren dan mensen die een paar appartementen verder wonen en dus met een warmte verlies te maken hebben en dus niets te klagen hebben. Zelf woon ik op de bovenste etage ( 3 etages bestaat het complex uit) en van een correctiefactor omdat ik warmteverlies heb hierdoor in de koude maanden hebben ze nog noooooooooooooooooooooooooooit van gehoord.

Ik hoop echt dat RADAR hier nu eens iets mee gaat doen om deze boevenpraktijken aan het licht te brengen.

De regering is hier ook debet aan uiteindelijk.
Kom laten we de energiebedrijven opsplitsen voor een eerlijke en betere marktwerking dan profiteert de consument er van. Nou, de enige die er van profiteren zijn die zogeheten goedkopere en eerlijkere kleine bedrijven die als paddestoelen uit de grond zijn geschoten omdat zij nu de mensen mogen bedonderen met allerlei vage berekeningen en meetapparatuur.

!!!!!!!!!!!!DUS RADAR DOE HIER NU EENS IETS MEE!!!!!!!!!!!!

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Techem warmtemeters wat een ellende

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Hebben ze al gedaan hoor:

http://www.trosradar.nl/nieuws/archief/ ... erwarming/

Link aanklikken en dan vervolgens naar de wc gaan of koffie zetten: de Tros Radar site is wat langzaam.

Oude Zemelaar
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 aug 2013 17:31

Re: Techem warmtemeters wat een ellende

Ongelezen bericht door Oude Zemelaar »

Zo, dat was een complete streekroman... :lol:
Maar onder aan de streep moet je dus gewoon knaken betalen jammer genoeg( ow nee, het zijn euro's tegenwoordig).

Maar wat mij betreft mogen ze dit gerust nogmaals onder de aandacht brengen, er zijn gewoon nog steeds te veel misstanden in deze tak van sport.

suuske39
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 okt 2013 20:44

Re: Techem warmtemeters wat een ellende

Ongelezen bericht door suuske39 »

Oude Zemelaar schreef:Hallo allemaal,

Ik woon sinds juli 2011 in een appartement wat is voorzien van warmtemeters/ radiator meters van Techem. Ik was hier nog niet bekend mee maar ik dacht, het zal wel werken en goed zijn. Mijn woonsituatie overigens is alleenstaande en in het weekend komt mijn zoontje.

Tot ik na een jaar de afrekening kreeg voor de periode van 1 augustus tot en met 31 december 2011. Of ik even een kleine €850 wilde aftikken omdat ik meer had verstookt volgens de "betrouwbare" meters. Ik kon ze laten ijken op kosten van ongelijk maar ik heb zelf maar navraag gedaan bij een kennis die installateur is en die gaf al aan dat dit de meest onbetrouwbare methode is om kosten door te berekenen. Ze zijn voor zover ik het zelf ook weet niet eens een wettig afrekenmiddel omdat al de meters geijkt moeten zijn en ook periodiek moeten worden geijkt. Net zoals de reguliere gas / electra en water meter.
Ik dus maar braaf betalen...

Maar van de week sloeg ik helemaal stijl achterover....een dikke rekening voor 2012, goed voor meer dan € 1300 viel op de mat. Dit is de druppel. Dit kan gewoon niet normaal zijn voor iemadn die alleen woont, overdag werkt en niet bepaald een koukleum is.

Wie weet wat ik hier nu het beste tegen kan ondernemen want ik ben echt niet van plan dit te betalen. Overigens hebben al de bewoners van het complex een gepeperde rekening gehad en velen zijn ook alleenstaande.
Het liefst zou ik die *lelijk woord* dingen van de radiatoren schoppen.

Dus... HELP!!!!
Wat ben ik blij te lezen dat ik en medebwoners van ons complex met hetzelfde kampen Ook wij zijn de dupe van techem met torenhoge rekeningen en bij betalen en dat terwijl hier het systeem de eerste 6 maanden nog niet in werking was. nu moeten we 5 maanden bijbetalen de overige maanden kunnen ze niet zien wat e rverbruikt is ik zelf be bezig actie te ondernemen en heb ook een advocaat ingeschakeld .
Heel het systeem werkt niet vervolgens kun je dik bij betalen voor iets wat niet geleverd is conclusie wij vullen de zakken dubbel en dwars de vergoeingen moet na ons komen Dan erbij ik heb alle stekkers eruit getrokken van het systeem en dan zou je verwachten dat hij stopt NIET DUS de meters lopen gewoon dorr hoe kan dit????????

sandradolfijn
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 okt 2013 12:58

Re: Techem warmtemeters wat een ellende

Ongelezen bericht door sandradolfijn »

Hallo allemaal,

Ik heb sinds 7 februari 2012 ook een woning met warmtemeters/ radiator meters van Techem.
Ik betaal 50 euro per maand, met 2 personen. In een jaar tijd 6 keer de verwarming aangehad.

Ik kreeg aan het eind van het jaar 314 euro terug.
Ik heb bijna alle reacties gelezen, en ik begrijp dat dit wel een probleem is.
De meterstanden worden door de woningstichting doorgegeven, dat kun je niet eens zelf doen.

Anders wist je precies wat je verbruik is.
Blij dat ik geen problemen heb met Techem, voor de mensen die er wel mee te maken hebben, wens ik veel sterkte!!! Niet opgeven als je weet dat je gelijk hebt! :)

B. Jansen
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 nov 2013 14:07

Re: Techem warmtemeters wat een ellende

Ongelezen bericht door B. Jansen »

Hallo,

Ook wij hebben een absurd hoge rekening gekregen. eentje waarvan je echt denkt waarom worden we niet verdacht van een of andere wietplantage of zo iets. Zelf wonen we er niet, maar verhuren we de woning. Dus eigenlijk zijn de kosten niet eens voor ons. Maar ja we willen ons wel inzetten voor de huurder. Nu heb ik al contact opgenomen met VVE Nederland, want met Techem kun je geen contact opnemen. Daar geven ze dood leuk aan tja zo is het eenmaal dus je moet betalen. Vervolgens neem je contact op met de voorzitter van het appartementencomplex. Ook deze doet niks en zegt doodleuk je kan ook in termijnen betalen . Hmmm daar zitten we op te wachten. Oke volgende persoon. Technische beheerder van het appartementencomplex. Hij weet er niks van af en heeft hier niks mee te maken. Euhhh waarom niet? Nou dit is administratief en daar hou ik me niet mee bezig. Oja maar ik geloof dat er iets niet klopt met de METERS. Tja nu maar eruit zien te komen met aantal andere bewoners die dit probleem ook hebben, maar betalen echt niet. Maar waar ik me voornamelijk nu over verbaas is dat er totaal niemand maar ook echt niemand is die je wilt helpen. Je staat met je rug tegen de muur. Is er iemand die weet wat ik nu kan doen!

Suze-Q
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jan 2014 17:13

Re: Techem warmtemeters wat een ellende

Ongelezen bericht door Suze-Q »

Wat ben ik blij te lezen dat ik niet de enige ben met dit probleem. Tegelijkertijd vervliegt de hoop op goede afloop wel enigszins als ik topics met precies hetzelfde issue uit 2009 open.

Ook ik woon alleen, werk fulltime, ben 's avonds ook veel weg en verwarming staat zelden aan. Het appartement is 60m2 en ligt bovenin het appartementencomplex, tussen andere appartementen in. Het wordt hier zomers zo bloed heet dat het niet uit te houden is, en stoken doe ik dus vrijwel niet, de warmte van de buren is voldoende. Hier ook een voorschotbedrag wat maandelijks betaald wordt aan de VVE.

Afgelopen week kreeg ik maar liefst twee eindafrekeningen van Techem, één voor 2011/2012 en één voor 2012/2013. Beiden ongeveer €800. Een buurman (die ook een belachelijke afrekening heeft gekregen) is aan het inventariseren hoeveel anderen hier ook last van hebben. Mijn andere buren (groter appartement etc) hebben nergens last van en moesten €160 bij betalen....

Maandag maar eens verder contact zoeken met instanties. Ik lees overal al dat ze naar elkaar wijzen dus het zal weinig opleveren. Ik hoop echt dat Radar hier wat mee wil doen.

Carsten83
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 feb 2014 21:38

Re: Techem warmtemeters wat een ellende

Ongelezen bericht door Carsten83 »

Beste allemaal,

Ik mocht de naheffing van de stookkosten van Techem ontvangen. Hierop staat een nabetaling van €987.- vermeld.

Samen met mijn voorschot (€626.-) zou dit op een totaalbedrag van €1614.- uitkomen.

Om tot deze kosten te komen zou ik 3.659,400 units hebben verbruikt. Ik ga er vanuit dat dit m3 gas is?
Ik ben van mening dat dit een fout moet zijn.

Mijn situatie: Mijn verwarming staat i.v.m. de warme winter bijna altijd uit. Wij zijn overdag niet thuis en dan is de verwarming altijd uit. In de avond volg ik een opleiding en mijn vriendin sport. Effectief zijn wij maximaal 3 uur per dag thuis en hebben we de verwarming dan niet aan. In het weekend is de verwarming soms aan.

Mijn woonoppervlakte is een kleine 89m2 (88.600) in een appartementengebouw, met aan alle kanten buren. Het is hier altijd warm, ook zonder de verwarming aan.

De rekensom die ik maak is vrij simpel.
De afgelopen jaren betaal ik gemiddeld tussen de €700 en €900 (gemiddeld €800) Hier zaten een paar erg koude winters bij. Nu betaal ik sinds ik bij jullie met de nieuwe meters ben aangesloten €1614 euro. Dit is meer dan het dubbele. Hoe kan dit? Een kleine stijging kan ik begrijpen, maar dit niet.

Over het verbruik, ik verbruikte de afgelopen jaren gemiddeld 1000 m3 gas. Nu, ondanks de warme winter 3660m3. Ook hier weet ik dat dit niet kan kloppen.

Aangezien ik niet alleen mijn eigen situatie wil nemen, ben ik bij mijn vrienden gaan kijken. Mijn ouders bezitten een grote tussenwoning met bijna het dubbele aan oppervlakte (160m2). Zelfs hun rekening en verbruik zijn lager dan mijn verbruik. Idem bij mijn schoonouders.

Ik ben opzoek gegaan naar meer onderbouwing.
Volgens nibud: het gemiddelde gasverbruik voor een flat is 900m3 per jaar. De gemiddelde kosten inc. vastrecht en btw zijn €67 euro per maand.
Dan laat dit 1000m3 zijn, dan verbruik ik met 3660m3 meer dan 3,5 maal zoveel gas als een normaal gezin. Dit lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.

Als ik het via het geld bereken 12 maanden X €67.- doe dan kom ik op een bedrag van €804.- euro uit. Ik betaal dus 2x zoveel als een normaal gezin. Ook dit kan niet kloppen.

Ik heb van flatgenoten begrepen dat ik niet de enige persoon met een extreme rekening ben. Als ik de reacties hier mag geloven, dan ben ik zeker niet de enige.

De brief naar Techem is al onderweg....nu maar afwachten.

e-chec
Berichten: 484
Lid geworden op: 15 jan 2005 15:24

Re: Techem warmtemeters wat een ellende

Ongelezen bericht door e-chec »

Beste Carsten83,

Wat ik uit uw bericht opmaak is dat u geen eigen CV-ketel hebt. U krijgt waarschijnlijk warm water uit een ketelhuis. Uw warmteverbruik wordt in uw flat gemeten en uitgedrukt in units.

Dat zijn geen m3 gas. Wat het wel is weet ik niet, dat zal Techem u duidelijk moeten maken. Of misschien kan Ed Vissenberg u verder helpen.

Tineke55
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 dec 2014 04:48

Re: Techem warmtemeters wat een ellende

Ongelezen bericht door Tineke55 »

Ook ik heb een torenhoge rekening gekregen van Techem na plaatsing is een half jaar berekend voor het verbruik middels de warmtemeters gemeten. Ik moet € 1850 euro bijbetalen. Stook nauwelijks alleen in de kamer en de keuken. Meerdere bewoners hebben een enorme rekening gekregen.
Wat ik wel gelezen heb in eerder forumdiscussie over warmtemeters dat je er niets voor moet zetten tot 60 cm! Ik ga dit allemaal controleren natuurlijk. Maar lig vooreerst wakker van het bedrag en bedenkend dat dit volgend jaar het dubbele kan zijn.
Wat mij opvalt is dat bij eerdere rechtszaken nauwelijks door de rechters begrepen wordt wat en hoe groot het probleem is.
Iedereen begrijpt dat hier juridisch wel degelijk iets te halen valt: Radar hebben jullie inmiddels zicht op recente jurisprudentie hieromtrent?
Het moet gaan om duizenden gezinnen die jaarlijks ten onrechte vanwege de onbetrouwbare meetmethode de dupe zijn.

marcella83
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 dec 2014 21:23

Re: Techem warmtemeters wat een ellende

Ongelezen bericht door marcella83 »

Hallo,

Mijn naam is marcella en maak op dit moment hetzelfde mee mbt de in mijn ogen veelste hoge rekening verwarmingskosten techem. Ik woon in een 1 kamer appartement van 40 vierkante meter alleen, werkend enz. Mijn voorschot betreft 567,84 en kreeg een naheffing van 1200 euro vind dit aanzienlijk aangezien mijn ouders in een groot eengezinswoning wonen en nog geen 1100 euro kwijt zijn met zn tweeen. Ik ben al enige tijd bezig om onder de betaling uit te komen maar ben bang dat ik er alleen voor sta heb wel rechtbijstand maar die kunnen alleen iets als je bewijs hebt. En het lastige eraan is dat techem als enige die meters kan controleren...help wat nu vorig jaar heb ik 500 euro bij moeten betalen nu 1200 ga ervan uit dat als ik dit betaal dat het volgend jaar 2400 wordt ..


Ps oude zemelaar mocht u nog iets weten hoe of wat of andere mensen zouden jullie dan mij een email kunnen sturen mvg marcella [email protected]

noelledebruijn
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jan 2015 12:34

Re: Techem warmtemeters wat een ellende

Ongelezen bericht door noelledebruijn »

Ik heb ook een fikse afrekening gekregen.
Het volgende, in de woonkamer heb ik een radiator met knop, het afvalwater van deze radiator (dus het al reeds verwarmde water) loopt door naar de tweede radiator (zonder knop) Echter op beide radiatoren hebben ze warmtemeters geplaatst.

volgens mijn buren en mij klopt dit dus niet, we betalen het verwarmde water dus in principe 2 keer!
Meer mensen met dit probleem?

[email protected]
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 feb 2015 22:35

Re: Techem warmtemeters wat een ellende

Ongelezen bericht door [email protected] »

Ook wij in Dordrecht hebben klachten over de Techem meters veel te hoge rekeningen wij hebben vorige winter 2013 / 2014 was nogal zacht bij elkaar ca 1450 euro verstookt terwijl wij met een radiator gestookt hebben in de hele woning.(is ook te zien op meters)
Dan was er noch de onverklaarbare eenheid verhoging met 5.6 cent die er zomaar boven op kwam.
En inderdaad als je een klacht heb naar Techem moet de klant altijd alles betalen en willen ze zelf de meters wel even komen kontroleren .
Ik heb grote vraag tekens bij de meters en de eigenaren hiervan .
Wij hebben nu de radiatoren dicht staan en stoken met olie gevulde radiatoren op stroom is niet de goedkoopste oplossing maar ik betaal wat ik verbruikt.
Verder lopen onze meters ook langzaam op terwijl ze echt dicht zijn volgen Techem even laten cotroleren door een firma en dan wel even zelf betalen .
Maar even goed staat dit wel op je afrekening gaat niet om hele grote bedragen ,dit gebeurt nu eenmaal is dan weer het antwoord van deze zeer onaardige Techem .

Gedeputeerde
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jun 2015 10:10

Re: Techem warmtemeters wat een ellende

Ongelezen bericht door Gedeputeerde »

Ik woon in Groningen en ook ons hele appartementencomplex bukt onder de onkunde van Techem.
Plots moet praktisch iedereen bijbetalen. Mensen die de vloerverwarming hebben uitgeschakeld krijgen hoogstens enkele tientjes op jaarbasis terug. We praten hier over een voorschot voor warm water van zo'n 95 euro per maand!

Het enige wat we hebben zijn vage jaaroverzichten met afkortingen die niet worden uitgelegd. Tevens pas deze maand de jaarafrekening over 2013 ontvangen..! En dat is heel vervelend, omdat je bij Rabobank niet zover gratis kunt terugkijken en nu stellen ze dat bepaalde voorschotten destijds niet zijn betaald.

Mijn hoofdvraag: hebben wij recht op gedetailleerde specificaties van het jaaroverzicht? Dus bijvoorbeeld het verbruik per dag of week. Het zijn meters die op afstand worden uitgelezen, dus dat lijkt mij niet onmogelijk.

sharonca30
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jul 2015 03:03

Re: Techem warmtemeters wat een ellende

Ongelezen bericht door sharonca30 »

Ik woon sinds 12-2013 in een nieuwbouw appartement van de huismeesters in groningen. Doordat ik een herseninfarct heb gehad moest ik mijn grote maar tochtige eengezinswoning om even te schetsen er waaide een kaars uit op de vensterbank als er een harde wind stond.verruilen voor een appartement De huismeesters in groningen was zo vriendelijk mij te helpen aan dit aparttement welke nieuwbouw was ik blij want hoefde na een jaar douchen bij mijn ma omdat ik niet meer de trap op kon eindelijk in mijn eigen huis douchen..Nou hielp de wmo mij naar dit huis toe om de verhuiskosten te vergoeden met 5000 euro maar omdat het nieuwbouw was moest alles geimpregneerd worden en ja als je invalide word zijn er niet echt potjes om dit te bekostigen dus hebben familie en vrienden verf en vloeren etc etc gedoneerd zodat ik toch kon verhuizen..Ik liet mijn grote eengezins woning achter met grote tuin voor een vierkamer appartement waar ik ruim 50 euro meer moest betalen als in mijn oude huis maar zei de huismeesters dat compenseert wel omdat je hier aardewarmte hebt en zonnepanelen energie daar spaar je mee uit dus ben je niet veel meer kwijt als in je oude huis nu moet je weten dat ik in de sarnering zat en dus echt niet veel te besteden had ook dat wist de huismeesters.. en toch hebben ze het niet bij mij gemeld dat ik dit beter niet kon doen in mijn situatie.. ik ben dus verhuisd en zit hier nu met 2 volwassen kinderen met een beperking wat niet gemakkelijk is kan ik je zeggen maar kop der voor en doorgaan maar nu betaalde ik 100 euro aan techum en 50 euro aan oxxio omdat dat gezegt was en dacht dat ik daarmee wel goed zat.. eind van het jaar geen afrekening.. drie maand later ik bellen komt er aan... nog maar eens bellen want er kwam maar niets komt er aan heeft ff tijd nodig na anderhalf jaar eindelijk de afrekening.. ruim 900 bijbetalen bij de een en 156 bijbetalen bij de andere nu vraag ik je ik heb amper verwarming gebruikt omdat ik middenin woon met een raam over het hele appartement van grond tot plafond op het zuiden. door de zon die hierdoor binnenkomt is het niet te harden door de warmte in huis zelfs in de winter die natuurlijk ook niet veel voorstelde dit jaar.De altijd zuivere lucht installatie, die zogenaamd gezonde verse lucht moet binnenbrengen, resulteerde in longontstekingen bij mij verkoudheid en keelontstekingen bij mijn kinderen en door de mooie donkere kringen in mijn huis kreeg ik het idee dat het misschien wel daar door kwam en heb ik na drie zware astma aanvallen die dingen dicht laten draaien.. huismeesters heeft dit in onderhoud bij een bureau die is langs geweest na mijn klacht maar zei was niks mis mee en toch bleven we ziek..mijn kids die tot nu toe nog geen dag verzuim op stage of school hadden meegemaakt hadden steeds vaker last van hun keel en we zijn het hele jaar door verkouden, ook hebben we allemaal ineens last van hooikoorts wat we ook nog nooit hebben gehad..dus ik die ventilatie dingen dicht gedraaid en ra ra ra al meer als drie maanden geen last met mijn luchtwegen meer gehad..Dit prachtige complex heet de zuilen in groningen en toen er van de week dan ook mensen kwamen kijken om hier te komen wonen heb ik ze dat ook ten zeerste afgeraden..Nu is het zo dat ik sinds ik hier woon mijn gezondheid met rasse streden achteruit is gegaan en overal vang je bot en ik vind dus ook dat de huismeesters mijn moet helpen naar een andere woning aangezien ik hier ben komen wonen onder het valse voorwendsel dat ik uiteindelijk goedkoper zou komen te wonen..als ik namelijk had geweten wat ik hier meer moest betalen was ik niet verhuisd.zie volgende post voor de rest

Gesloten