LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Techem warmtemeters wat een ellende

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Techem warmtemeters wat een ellende

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Op de vensterbank in de zon?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Techem warmtemeters wat een ellende

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

(na enkele maanden op de vensterbank te hebben gelegen).
Ik had hem in de diepvries gelegd.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Techem warmtemeters wat een ellende

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Daarom zijn er vele mensen die bepaalde verwarmingen niet willen en elders woonruimte zoeken.

Zowel kopers als huurders willen die dubieuze meters op de radiatoren niet meer.
Net als stadsverwarming dezelfde verhalen soms opleverde....
Kies een andere woning en als niemand meer wil kopen of huren moeten ze wel een beter systeem bedenken.

Arizonakid
Berichten: 1128
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Techem warmtemeters wat een ellende

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Ja, want het is algemeen bekend dat je supersnel een andere huurwoning kan vinden.
Kom op komkommer, probeer het soms gewoon niks te zeggen, als je niks te zeggen hebt.

erom
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 apr 2019 15:15

Re: Techem warmtemeters wat een ellende

Ongelezen bericht door erom »

Ja achteraf weet ik het ook wel. Ik ben te goed van vertrouwen geweest; heeft me nu
wel ca €1000,- gekost want je hebt natuurlijk geen poot om op te staan!
Wat je moet doen is veel vaker de stand van zo'n radiografische meter controleren
en direct aan de bel trekken zodra er iets niet klopt.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Techem warmtemeters wat een ellende

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Sociale huurder die de Techem rekening via de Huurcommissie omlaag heeft gekregen van 583 naar 239 euro
https://www.huurcommissie.nl/data/or_fi ... 002234.pdf

BRNRDS
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 aug 2008 12:17

Re: Techem warmtemeters wat een ellende

Ongelezen bericht door BRNRDS »

Het is een doffe ellende met Techem.
Ik heb al twee jaar geen verwarming gebruikt en kan dus in de winter in de kou blijven zitten.
Toch heb ik vorig jaar € 1800 "voorschotten" moeten betalen.
Nu heb ik voor het eerst iets van 270 terug gekregen maar moet dit jaar wel € 1500 "voorschot" betalen.
Ik stookte voorheen in principe alleen de huiskamer. Ik woon in een twee kamer appartementje.
Ze wijzen naar elkaar. De beheerder naar Techem en omgekeerd.
De meters bezitten de onfeilbaarheid van de Paus.
Maar ik heb lange gordijnen en kan aantonen dat het achter het gordijn aanzienlijk warmer is dan ervoor.
Achter een gordijn ontstaat een microklimaat dat is logisch.
Als je die invloeden aangeeft bij Techem, zeggen ze doodleuk, dan moet je je gordijnen maar open schuiven of afknippen.

Gedurende een flink deel van de dag staat de zon in huis met 7 meter (15M2) glas is dat behoorlijk veel. Dat heeft gegarandeerd ook invloed op die meters. In mijn huiskamer kan het met de zon erop gemakkelijk tot 24 graden en zelfs 30 graden worden.
Zonder stoken daalde de temperatuur nooit onder de 15 graden.
Toch beweert Techem dat het aan de gebrekkige isolatie zou liggen. Nou ik ben omgeven door stokende buren dus dat zou zelfs een voordeel moeten opleveren.
Hoe kun je met een meter hangend aan het verwarmingselement ooit adequaat een kamertemperatuur meten?
Het zijn bovendien slechts oppervlakte metingen geen doorstroming. Dus het verval of verlies aan warmte kan nooit gemeten worden waarmee een verbruiksmeting dus aan alle kanten rammelt.
Een Buurman die toegeeft soms te stoken betaalt maar € 470 per jaar.
Als ik mijn verbruik met het aantal woningen vermenigvuldig kom ik hoger uit dan het totale energieverbruik van de hele flat.
Als ik niets verstook bestaat mijn verbruik immers uit "vaste lasten". Maar die sporen dus totaal niet met het geheel of met die vernoemde buurman.
De verliezen in het gebouw ontstaan door ongeïsoleerde doorvoerleidingen en dat voeren ze dan op als de "verwarming van de openbare ruimten". Nu we hebben geen verwarmingselementen in openbare ruimten.
Vraag mij af wat verstandig is, gewoon die meters eraf rammen en maar zien wat ze gaan doen?
Destijds hebben ze mij verteld dat ik de meters niet kon weigeren, maar dat kan dus wel.
Dan krijg je wel een bijtelling, maar die zal toch aanzienlijk minder moeten zijn dan wat ik nu van mijn AOW moet betalen.
Ken mensen met een 3 kamer appartement die overal stoken en slechts een € 70 per maand kwijt zijn.
Ik betaal niet stokend tussen € 125 en €150 per maand.
Radar ik hoop dat U toch eens de tanden zet in deze zaken want het is een ongehoord schandaal en hoort thuis bij oplichting.

Gesloten