LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wordt overgang energieleverancier bewust vertraagd?

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Gesloten
Asimov

Wordt overgang energieleverancier bewust vertraagd?

Ongelezen bericht door Asimov » 13 aug 2013 10:58

Elk jaar sluiten we een jaarcontract af met een Energieleverancier. Uiteraard na het vergelijken van de verschillende aanbieders. Wat mij opvalt is dat nu het 2e jaar op rij de overgang naar een nieuwe energieleverancier zo traag verloopt, dat het oorspronkelijke jaarcontract bij de vorige leverancier al eerder afloopt. Deze leverancier vraagt vervolgens voor de resterende periode de maximaal mogelijke tarieven (variabel en groen). In beide gevallen heb ik de overgang meer dan 6 tot 8 weken voor het contracteinde rond gemaakt, dus had men voldoende tijd om e.e.a. te regelen. Toch moet ik ook dit jaar nog 20 dagen door met de oude leverancier, uiteraard weer tegen extreem hoge tarieven.

Op zich is het fantastisch, dat Energiekostenvergelijkers hun goede werking doen. Maar ook belangrijk is dat je als consument meer invloed krijgt op de overgangstermijn, zodat je exact op de datum van contracteinde kunt overstappen.

Volgend jaar zal ik de overgang in ieder geval 2 maanden van te voren regelen.

GJvdZ

Re: Wordt overgang energieleverancier bewust vertraagd?

Ongelezen bericht door GJvdZ » 13 aug 2013 11:44

Er is op dit forum vast wel iemand actief die bij een energieboer werkt en voor klokkenluider wil spelen....

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 13 aug 2013 13:08

Op ééntje na is er zelfs geen een die bij zichzelf een veer ergens in wil steken...

https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 1&t=136403

Klaver5

Ongelezen bericht door Klaver5 » 16 aug 2013 14:11

Ik herken dit wel. Maar of het bewust gebeurd? De oude leverancier heeft er profijt van, niet de nieuwe.

Wubo

Ongelezen bericht door Wubo » 04 dec 2013 22:20

In de aanmeldbevestiging controleren welke datum gehanteerd wordt als "start datum overeenkomst". Staat deze u niet aan? Gewoon bellen om deze datum te laten vervroegen. Heb het zelf ook gehad, had te maken met wettelijke bedenktijd etc. Ipv 7 dagen is dat 14 werkdagen tegenwoordig. Zoals gezegd heeft de nieuwe leverancier hier geen voordeel uit en wat zijn een paar weken ten opzichte van een heel jr? In kosten is dat geen tientjeswerk ten opzichte van het variabele tarief. :D

Eneco mdw

Ongelezen bericht door Eneco mdw » 06 dec 2013 09:45

Beste Asimov,

Bedankt voor je interessante bericht. Ik begrijp je vraag volkomen, maar ik kan je geruststellen: uiteraard vertragen we een overgang niet bewust. Zowel niet als je klant wordt bij ons als wanneer je zou overstappen. Met een overgang is nu eenmaal een termijn gemoeid voordat alles in kannen en kruiken is. Op de eerste plaats is het inderdaad zo dat een klant een wettelijke bedenktijd heeft van 14 dagen voordat zijn nieuwe overeenkomst bekrachtigd wordt. Daarnaast neemt de juiste verwerking van het wijzigingsverzoek naar de andere leverancier enige tijd in beslag en wordt er, in sommige gevallen, ook nog rekening gehouden met de opzegtermijn. We geven als leverancier aan dat het bij een overstap doorgaans een maand duurt voordat alles geregeld is, ook administratief. Een paar dagen kan het altijd schelen, maar als u het over acht weken heeft, bevreemdt mij dat zeer en is absoluut niet de bedoeling. In uitzonderlijke gevallen kan het voorkomen, maar dan heeft het een andere reden die op een specifieke situatie van toepassing is. Ik hoop dat je overstap in de toekomst sneller geregeld wordt, want vervelend is het zeker. Succes.

Met vriendelijke groet,

Martijn, Eneco Webcare

Gesloten