LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ENECO begint weer!!!

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
vjjk

ENECO begint weer!!!

Ongelezen bericht door vjjk »

Ja hoor, Eneco begint weer een "herinnering" te sturen.
Na vele keren -enige maanden geleden- een giro van 10Euro gestuurd te hebben wegens "stornering" (weet nog steeds niet wat dat betekend)
Nu dus een verhoging van 15euro, dus totaal 25 Euro "wegens openstaande rekening"...!?!?!?
En dat alles omdat ik toen van stroom was overgegaan naar Evolta!
Betaal NIET!!!
:evil:

KB

Re: ENECO begint weer!!!

Ongelezen bericht door KB »

Misschien betrekt u nog andere posten bij Eneco Energie die u wel gewoon moet betalen, en de transsportkosten dienen door de klant zelf betaald te worden... ik zou toch maar kontakt opnemen met Eneco Energie om te kijken wat er aan de hand is...

Gast

Re: ENECO begint weer!!!

Ongelezen bericht door Gast »

eneco zijn stinkende oplichters mensen.
ze zijn zelfs zo erg als je met een werknemer van hun een afspraak heb gemaakt die je ook gewoon nakomt en die werknemer die is ontslagen of weet ik wat daarmee is gebeurd dat ze je afspraak gewoon in kunnen vorderen en je alsnog met een behoorlijke schuld kunnen laten zitten.
als je dan vervolgens de naam noemt van degene met wie de afspraak is gemaakt weet te noemen dan zegt eneco ja mevrouw daar hebben we niks mee te maken die werkt hier niet meer.

dus hulde aan eneco ze moeten aan het gas gaan hangen :twisted:

GAST00144
Berichten: 71
Lid geworden op: 20 jan 2004 12:19

Re: ENECO begint weer!!!

Ongelezen bericht door GAST00144 »

stornering betekent dat ze op een bepaalde datum hebben geprobeerd geld van uw rekening af te schrijven wat niet is gelukt.

krissie

Re: ENECO begint weer!!!

Ongelezen bericht door krissie »

nee dat heet mislukte incasso

stornering betekent wel dat het bedrag teruggehaald is van de bank.
als je automatisch betaald kun je dit binnen 30 dagen laten storneren.
terughalen dus

KB

Re: ENECO begint weer!!!

Ongelezen bericht door KB »

Ik heb dus al eerder hier mijn zegje gedaan, maar ik zou als ik u was gewoon toch de Eneco bellen, sraks wordt er afgesloten en dan komen er alleen maar kosten bij.... En nee ik heb dit niet meegemaakt...

Loek

Re: ENECO begint weer!!!

Ongelezen bericht door Loek »

Wie betaald eigenlijk nou de reclame en sponsering die we op de TV zien?? Voeltbalreclame, sportreclame en noem maar op.. Wordt dat betaald door de gezamelijke gebruikers? Ja? Dan kunnen ze dat beter stoppen... Wordt de hoogte van het maandtarief weer wat lager. Ook goed voor de armlastigen in deze samenleving. Die zitten er niet op te wachten, dat de leveranciers van energie zo nodig over Uw rug graag zijn naam op het scherm ziet. En hoe kunnen we van deze overbodige geldschieterij af komen??

bloembergen

Re: ENECO begint weer!!!

Ongelezen bericht door bloembergen »

in juni overgaan op groene stroom van Shell. maar eneco blijft afrekenen de meterstanden worden niet goed overgenomen veel te hoog herberekend. geen gehoor op mailtjes. Als men terug betaald wordt het gelijk weer afgerekend. een totale chaos deugt niets van betreft ook de rekeningen van gas.

vjjk

Re: ENECO begint weer!!!

Ongelezen bericht door vjjk »

Jaja Stornering betekend dus dat men geen geld van mijn rekening heeft kunnen halen... of... 1 der medewerkers bij de NUON helpdekst verteld mij dat het kosten zijn voor overgang naar een andere leverancier! (Evolta)! Na de gerechtelijke uitspraak van vorig jaar leek de
zaak voorbij, echter NU dus 10Euro + 15 Euro EXTRA!?!?!?
Kolte zaak die NUON!

frans de graaf

Re: ENECO begint weer!!!

Ongelezen bericht door frans de graaf »

:shock:
na alle berichten over de gretige energiebedrijven en moeizaam verlopende administraties waarbij de klant moet betalen heb ik een verhaal over geld wat ik van eneco moet ontvangen.

keurig voor de sluitingsdatum van de energiepremie heb ik alle rekeningen en formulieren ingestuurd voor enegiepremie op zonnepanelen.in hun brief met de bevestiging van de toekenning van de subsiedie staat een wettelijke termijn van 6 weken waarbinnen betaald moet worden. deze termijn is reeds verstreken en ook op de brief met ingebrekestelling is niet gereageerd. hopelijk gaat eneco binnen afzienbare tijd betalen het gaat om een fors bedrag 8000 euro.

vjjk

Re: ENECO begint weer!!!

Ongelezen bericht door vjjk »

NUON moetst dus ENECO zijn!

Dat krijg ik dus, die verschrijvingen indien je alle reacties leest over de ellende met de diverse energieleveranciers en hun administraties.
Je gaat -gedeeltelijk- over op een andere energieleverancier(Evolta),
en je krijgt ellende! Uiteraard is dit alles moedwillige treiterij. De markt gaat a.s. Juli over voor ook ons particulieren!! Dus maakt men ons nu al bang met alle administratie problemen! HOE EERDER DE ECHT VRIJE MARKT HOE BETER!!!!

vjjk

Re: ENECO begint weer!!!

Ongelezen bericht door vjjk »

ENECO een maffia bedrijf!
Na aanmaningen, die telkens met 15Euro werden verhoogd, te hebben ontvangen
stond de "teller"dus op 40Euro voor "storneringskosten"...!
Hierna een (be)dreiging van afsluiten met -her-aansluitingskosten van 590Euro!!!
Wat een **********!!
Betaal niet!!!

knijk00

Re: ENECO begint weer!!!

Ongelezen bericht door knijk00 »

Ik als arguloze burger dacht in het najaar van 2002 nou die € 50 euries passen mij ook, dus over stappen op groene stroom van Eneco via een aktie van Megapool. Maar inmiddels heb ik spijt vanaf dat ik over ben gegaan naar Eneco een en al ellende. Meterstanden die maar geschat worden en torenhoge afrekeningen. Voor een leek niet te volgen die nota's en aanmaningen. Op e-mailtjes krijg ik geen respons van Eneco. Ook op een brief krijg ik geen reactie alleen maar van die vervelende gele giro overschrijvingen krijg ik in de bus. Als ik weer een brief zie met het logo van Eneco zakt mij de moed in de schoenen. Bellen ja betaald bellen zo kun je lekker rijk worden voor mij zij het allemaal oplichters die Energie bedrijven. Als iedere burger maar eens niet zou betalen gaan die gasten wel anders piepen dan over de ruggen van de burgers hun brood verdienen.

de groetjes Klaas.

KB

Re: ENECO begint weer!!!

Ongelezen bericht door KB »

Beste VJJK,

Als een bedrag niet van een rekening afgeschreven kan worden kan dit uit meerdere factoren komen, niet voldoende geld op de rekening, blokkade ga maar door. Als Eneco niet heeft kunnen incaseren krijgt je een herinneringsbrief, en niet gelijk met kosten, dat dit zover is gekomen is niet de schuld van Eneco Energie maar van de klant zelf. Die is een contract aangegaan, en je moet betalen voor wat je gebruikt, en betaal je niet dan heeft Eneco alle recht om daar kosten in te bereken, de klant is de eind verantwoordelijke!!!!

Groet,
KB

vd

Re: ENECO begint weer!!!

Ongelezen bericht door vd »

Klopt, dat van die afspraken bij Eneco! Een medewerker beloofde mij eindelijk het eens echt goed uit te zoeken (5 jaarafrekeningen) , wat zou kloppen en wat niet, en mij zsm terug te bellen maar dat gebeurde niet. Daarna kon ik de man niet meer bereiken. Hij schijnt nu ineens met vakantie te zijn. Nog 3 keer is mij hierna door anderen beloofd terug te bellen, maar ik wacht nog. Als ik bel (het nummer is niet meer gratis sinds 19-1), wordt de haak er ook regelmatig opgegooigd omdat ik kennelijk te "lastig" ben...Heb nu de GSC ingeschakeld. :evil:

KNIJK00

Re: ENECO begint weer!!!

Ongelezen bericht door KNIJK00 »

Nu nog steeds geen bericht op mijn schrijven aan Eneco. Ook geen nieuwe afrekeningen of dergelijke ontvangen. Het blijft daar behoorlijk stil . Maar misschien heeft het te maken met interne problemen heb namelijk gelezen dat er iemand van Eneco is .......? Had te maken met illegale stroomleveringen? of is het misschien toch iets anders? :twisted:

Gast

Re: ENECO begint weer!!!

Ongelezen bericht door Gast »

weet niet wat ik moet doen heb al jaren stroom van de nuon tot dec 2002 toen liet ik me over halen voor groene stroom van eneco de rest bleef bij de nuon betaalde 46euro per maand aan eneco dat klopte wel want dat bedrag ging er bij de nuon af heb altijd betaald kreeg in sept een afrekening en moest 60 euro toebetalenook dat heb ik betaald werd erg moe van de verschillende aceptgiro dat ik mijn contract bij eneco op wou zegen dat kon mijn contract liep tot 10dedus contract opgezegd en de nuon een brief geschreven dat ik voor mijn groene stroom terug wou nou dat kon en alles werd geregelt dus zit ik nu weer bij de nuon krijg ik nu opeens weer een afrekening van eneco dat ik 300 euro bij moet betalen heb nog nooit zoveel bij hoeven te betalen ik heb maar 1jaar bij hun gezeten wat moet ik nou ze hebben nog nooit de meter stand of zo opgemeten als ik ze vraag of ze mischien een foutje hebben gemaakt worden ze nog boos ook groetjes desiree

will

Re: ENECO begint weer!!!

Ongelezen bericht door will »

ik kreeg van eneco een afrekening van een gebruik van een hele straat , leek het wel,of ik even 2970 euro bij wilde betalen,boven op mijn maandelijkse betalingen.
al snel zag ik dat de beginmeterstand totaal fout was,dus FF bellen met het 09-service nummer en klaar is kees ...dacht ik.
na een ongeinterreseerde man gesproken te hebben op het zogenaamde service nummer,die mij 100 procent verzekerde dat het foutieve bedrag niet af geboekt zou worden,hoopte ik dat het allemaal goed zou komen.
tot ik enkele dagen later opeens niet meer kon pinnen,maximum bereikt stond in de display.
gelijk de bank binnen gelopen om opheldering te vragen ,en je raad het al ,eneco had het belachelijk hoge bedrag toch maar afgeboekt.
daarna gemaild ,gebeld 2x geschreven zonder enige reactie.
alleen een waarschuwing ,van eneco,dat het inmiddels door mij gestorneerde bedrag alsnog betaald moest worden anders kwamen er kosten bij.... :evil: [/b]

B.S.

Re: ENECO begint weer!!!

Ongelezen bericht door B.S. »

Ik heb ook veel problemen met Eneco. Ik ben blij dat ik geen machtiging voor automatisch afschrijven heb gegeven!!!! EN RAAD DIT OOK IEDEREEN AAN!! Als ik dat wel had gedaan was er nu minstens 2000 euro afgeschreven. Foutieve jaarafrekeningen, rekeningen die al lang zijn betaald!! op klachten en vragen via internet reageren ze niet!! Medewerkers zijn ronduit bot en brutaal. Als je volgens hun 1 dag te laat bent met betalen ligt er de volgende dag al een boete in de brievenbus. DAN ZIJN ZE INEENS WEL SNEL. OOK AL IS DE REKENING FOUT OF DUS AL BETAALD!!
GEWOON VOLHOUDEN EN ALLES TOCH VIA DE MAIL DOEN, DAN HEB JE NOG BEWIJS WAT ER IS TOEGEZEGD EN DAT JE CONTACT HEBT GEPROBEERD TE ZOEKEN!!

LAAT JE VOORAL NIET BANG MAKEN!!

voorburg10
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 mar 2004 21:10

Re: ENECO begint weer!!!

Ongelezen bericht door voorburg10 »

Eneco is inderdaad een vreselijk bedrijf Ik zou er NOOIT willen werken. Telefoontje werd 1x erop gegooid, en 1x wilde een dame niet in discussie en stuurt ongevraagd een betalingsregeling. Die wil ik helemaal niet. Ik wil service ! Wat een onfatsoenlijke bende zeg.
Het wordt tijd dat ze eens flink aangepakt worden. Als ik hier de verhalen lees nou, dan verbaasd het me niks wat ik meemaak. Ik ga morgen naar hun kantoor, kijken of dat iets helpt.

Gesloten