LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] welke energieleverancier?

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
toppertje77
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 nov 2009 19:12

welke energieleverancier?

Ongelezen bericht door toppertje77 »

Hallo,

zoveel mensen zoveel meningen dat staat vast, maar toch graag jullie reactie..

Momenteel ben ik bezig een overstap te bekijken naar een andere energieleverancier, momenteel zit
ik bij Nuon, maar zij zijn behoorlijk duur! Ik heb een contract voor onbepaalde tijd en kan met een maand opzegtermijn weg.
Via energievergelijker (consumentenbond) heb ik mijn verbruik ingevoerd 4400kWh / 2450m3.

Nu krijg ik de volgende top 5 te zien;
1) Nederlandse energie maatschappij met actietarieven stroom en gas (totale kosten €2290,49)
2) Green choice met actietarieven stroom en gas (totale kosten €2292,18)
3) Eon €125,00 welkomstpremie (totale kosten €2328,63)
4) Essent €185,00 welkomstpremie + actietarieven stroom en gas (totale kosten €2344,01)
5) Budgetenergie €320,00 welkomstpremie (totale kosten € 2352,03)

Het afgelopen jaar heb ik totaal € 2887,20 betaald (12x213,60 + 324,00 bijbetaling).
Momenteel is mijn voorschot voor 2013/2014 €238,60 en kom ik uit op €2863,20 aan totale kosten.
Zoals ik het resultaat bekijk loont het dus sowieso om over te stappen, zelfs op de duurste van deze 5 kom ik een verschil tegen van €535,00 en op de goedkoopste is het verschil zelfs €596,71..

Maar nu is de goedkoopste niet altijd de beste en de duurste niet de slechtste maar wat is nu wijsheid?
Persoonlijk neig ik naar de volgende volgorde van keuze;
1) Green choice
2) Eon
3) Essent
4) Budgetenergie
5) Nederlandse energie maatschappij

deze keuze heb ik gemaakt op basis van ervaringen op internet, het aantal gemeten meldingen/klachten door de consumentenbond en als laatste op persoonlijk gevoel.
Ik heb toch het idee dat "bekende" maatschappijen zoals E-on en Essent meer te vertrouwen zijn al
heb ik het verhaal rondom E-on met de vage eindfacturen ook gelezen.

Gewoon even peilen wat jullie idee hierover is, wie zouden jullie kiezen?

h@rm@n
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 nov 2006 14:40

Re: welke energieleverancier?

Ongelezen bericht door h@rm@n »

Ik heb toch het idee dat "bekende" maatschappijen zoals E-on en Essent meer te vertrouwen zijn.
Dat vind ik ook :)
Gewoon even peilen wat jullie idee hierover is, wie zouden jullie kiezen?
ESSENT :idea:

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: welke energieleverancier?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Grappig. Essent en E.ON waren nou net mijn voorlaatste en laatste leverancier.

Essent: beloofde 250 euro premie nooit uitbetaald. Eerst moeten dreigen met een geschil bij de www.sgc.nl en toen kwamen de centen. "Uit coulance" weliswaar.

E.ON: berekende tarieven die 50% te hoog waren. Schade: 200 euro. E.ON hield voet bij stuk. Geschil aangespannen bij www.sgc.nl Uitkomst: schikking. 200 euro teveel berekend teruggekregen + 150 schadevergoeding + klachtengeld SGC

Ik bedoel maar.

h@rm@n
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 nov 2006 14:40

Re: welke energieleverancier?

Ongelezen bericht door h@rm@n »

Essent: beloofde 250 euro premie nooit uitbetaald.
Tot op heden heb ik geen andere leverancier gehad dan Essent en zijn voorgangers. Momenteel heb ik een 1 jarig contract waarvoor ik geen premie ontvangen heb, maar een aangepaste kWh en m3 prijs. Daarvoor heb ik een 3 jarig contract gehad waarvoor ik wel een tegemoetkoming (premie) heb gehad, zegge en schrijven: € 50,00.
Ik lees “overal” (hoge) bedragen die ik nergens kan ontdekken om klant bij een of ander leverancier te worden. Het kan waar zijn Bob, maar € 250,00 zou voor mij betekenen dat Essent een jaar lang mij het leveringsgedeelte elektriciteit voor niets moet geven.

hawkwind
Berichten: 505
Lid geworden op: 18 mar 2012 08:37

Re: welke energieleverancier?

Ongelezen bericht door hawkwind »

Wij hebben ook weer een prima nieuw kontrakt bij Essent (3e jaar)
Vooral de klantenservice vind ik een plus.
Bellen , en je hebt ze direkt aan de lijn.
Zijn ook altijd klantvriendelijk ,echter sommige dames zijn volgens mij een beetje blond..... :)
Van deze kant dus geen problemen met Essent!, en .....prima tarieven.

witte angora
Berichten: 30771
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: welke energieleverancier?

Ongelezen bericht door witte angora »

@ Toppertje

Je zult hierin zelf een beslissing moeten nemen. Niemand kan jou vertellen wat voor jou wel of niet goed uitpakt. Ooit zat ik bij Hema Energy (RDW dus), en dat beviel me prima. Bij vrienden aanbevolen, die hadden na twee maanden al dik spijt, wat fout kon gaan, ging fout.

Wat je eventueel kunt doen, om wat gerichtere informatie te vinden is zoeken met Google. Gewoon de naam van de energieleverancier + review. Dan zie je al vrij snel wat de aard is van de klachten, en hoe er op gereageerd wordt.

Aanvankelijk had ik voor mezelf Energiedirect in gedachten, omdat dat via gaslicht.com de goedkoopste was. Na op bovenstaande manier te googlen was ik al een stuk minder enthousiast, uiteindelijk ben ik bij Essent uitgekomen, met name omdat de klachten bij Essent minder ernstig overkomen, maar er bij ieder bericht ook een reactie van Essent staat, in tegenstelling tot Energiedirect.

Maar dat zeg ik, iedereen moet zelf een afweging maken en een beslissing nemen, dat kan niemand voor een ander doen.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: welke energieleverancier?

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Ik zweer bij Energie Direct.

Hebben deze klachten, jazeker maar ook de Nuon, Essent, Nem etc etc ect hebben klachten.

Zoals reeds gezeg, je moet zelf beslissen maar vergelijk goed, soms denk je goedkoper uit te zijn maar zit er een addertje met bv vastrecht oid.

Trap aub niet in de Oxxio val, die hebben zoveel klachten....pppfff

S6 ermee !

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: welke energieleverancier?

Ongelezen bericht door kweenie »

Wij hebben jouw top drie ook gehad en zouden ook niet naar de 4 en 5 overstappen... Komt dus aardig met jou overeen. Jarenlang Greenchoice gehad en daar eigenlijk erg tevreden over. Maar op een gegeven moment toch maar, vanwege de welkomstkorting, overgestapt. Eerst eon, toen weer met de welkomstkorting naar greenchoice, toen weer met korting naar essent, toen weer terug naar greenchoice. Eigenlijk met geen van de drie problemen gehad.

Waar je wel op moet letten is dat de maatschappijen verschillende soorten contract hebben en dat de abonnementen waarbij je veel korting krijgt, na die kortingsperiode vaak duurder zijn dan de goedkoopste variant. Dus na een jaar zou je het beste een ander soort contract kunnen nemen. Of natuurlijk weer met korting naar een andere maatschappij gaan...

Ik heb zelf meer sympathie voor greencoice dan voor de anderen, omdat zij niet zo'n gigagrote speler in de markt zijn en omdat ze ook alleen groene(re) energie hebben. Overstappen is trouwens erg simpel, zeker via de sites waarmee je korting krijgt. En je krijgt dan vaak van die site ook na eenjaar een waarschuwing dat je contract er op zit en je weer voor iets anders zou kunnen kiezen.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: welke energieleverancier?

Ongelezen bericht door ciske »

Teunbosseman schreef:Ik zweer bij Energie Direct.



!

Ik dus absoluut niet heb er negatieve ervaring mee. :lol:
Zoals reeds gezeg, je moet zelf beslissen maar vergelijk goed, soms denk je goedkoper uit te zijn maar zit er een addertje met bv vastrecht oid
Mee eens.

Vattenfall Webcare
verified
Berichten: 355
Lid geworden op: 28 mei 2008 10:49

Re: welke energieleverancier?

Ongelezen bericht door Vattenfall Webcare »

Beste toppertje77,

Op dit forum lezen wij dat je op zoek bent naar een beter contract en dat je overweegt om over te stappen naar een andere leverancier. Uiteraard vinden wij dat jammer. Als het ook wilt, doen wij je graag een goed aanbod. We behouden je namelijk graag als klant.

Als we je kunnen benaderen voor een aanbieding, stuur ons dan even je adres in een privébericht op dit forum, of een e-mail naar [email protected]. We horen graag van je.

Met vriendelijke groet,

Barry
Nuon Webcare

Gesloten