LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] dubbeltje op zijn kant / sloop de crisis

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: dubbeltje op zijn kant / sloop de crisis

Ongelezen bericht door tenormin »

sjohie schreef:
helmoet2000 schreef:Het programma is 1 groot reclameblok met als doel zoveel mogelijk klanten te werven voor de NEM. Ik gebruik liever een onafhankelijke partij die zorgt dat ik nooit teveel betaal voor mijn energie. Voor Euro 50,- per jaar hoef ik me geen zorgen meer te maken en bespaar ik een veelvoud. Zie ........ (spam verwijderd -sjohie-)
Vuige spammert.
Oh, gelukkig, die is al gemeld.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: dubbeltje op zijn kant / sloop de crisis

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik ben wel benieuwd of je met zo'n factuurscanner meer voordeel hebt dan bij een Ben Woldring of aanverwante. Of zou die scanner naast de 50 euro van de klant ook de vergoeding van het energiebedrijf in zijn zak steken?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: dubbeltje op zijn kant / sloop de crisis

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het is een misverstand dat overstappen erg lonend is. Er zijn namelijk twee problemen mee.

Het eerste is dat overstappen alleen het eerste jaar loont. Je wordt dan een eenmalige actiekorting of een actietarief beloofd.
Het tweede probleem is dat in zeker de helft van de gevallen de beloofde actiekorting vervolgens niet wordt uitgekeerd of dat het beloofde actietarief niet wordt gehanteerd maar een tarief dat fors hoger is. Vooral E.ON Benelux maakt zich schuldig aan het laatste. Zo komt je eindafrekening alsnog honderden euro's hoger uit. Weg voordeel en zelfs: "welkom nadeel".

Heel opmerkelijk is dat bijvoorbeeld de Consumentenbond en andere consumentenorganisaties hier nooit iets over melden.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: dubbeltje op zijn kant / sloop de crisis

Ongelezen bericht door tenormin »

Bob Schurkjens schreef:Het is een misverstand dat overstappen erg lonend is.
Daarom doe ik dat kinderliedje maar: "blijf zitten waar je zit en verroer je niet; hou je adem in en schrik niet".

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: dubbeltje op zijn kant / sloop de crisis

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik heb het zelf nog niet meegemaakt dat er een ander tarief werd gerekend dan beloofd. Het zal vast wel eens voorkomen dat het bij iemand mis gaat, maar dat is dus zeker niet de regel.

Overigens kun je ook zonder eenmalige korting voordeliger uit zijn. Zo kun je bij Greenchoice kiezen voor een tarief dat permanent een kwart ct per kwh/m3 voordeliger is dan de standaard energieleverancier in je regio. Scheelt uiteindelijk niet heel veel natuurlijk, maar als je geen zin hebt in regelmatig overstappen, dan ben je zo in elk geval elk jaar iets goedkoper uit.

mh73

Re: dubbeltje op zijn kant / sloop de crisis

Ongelezen bericht door mh73 »

Ik vind het programma onecht. Uiteindelijk krijgt men altijd een baan toegezegd. Lekker reëel.
Wij kijken er niet meer naar.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: dubbeltje op zijn kant / sloop de crisis

Ongelezen bericht door tenormin »

mh73 schreef:Ik vind het programma onecht. Uiteindelijk krijgt men altijd een baan toegezegd. Lekker reëel.
Wij kijken er niet meer naar.
Nou ja, met een camera erbij willen uitzendbureaus nog wel eens een tandje harder hun best doen. Is ook reclame, toch?

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: dubbeltje op zijn kant / sloop de crisis

Ongelezen bericht door kokka »

Het bewijst ook dat als je echt wil werken, er altijd wel wat te vinden is. Desnoods schoonmaken op een vakantiepark.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: dubbeltje op zijn kant / sloop de crisis

Ongelezen bericht door kweenie »

Inderdaad, vaak is het zo dat mensen beginnen met dat er geen werk is, vervolgens worden ze geconfronteerd met allerlei baantjes die er zijn en dan komt de aap uit de mouw dat die baantjes niet 'leuk' zijn. Of niet op niveau. Hebben ze gewoon een schop onder de kont nodig, dat ze nu even niet te veel te eisen hebben maar dat er simpelweg brood op de plank moet komen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: dubbeltje op zijn kant / sloop de crisis

Ongelezen bericht door sjohie »

Bob Schurkjens schreef:Het is een misverstand dat overstappen erg lonend is. Er zijn namelijk twee problemen mee.

Het eerste is dat overstappen alleen het eerste jaar loont. Je wordt dan een eenmalige actiekorting of een actietarief beloofd.
Het tweede probleem is dat in zeker de helft van de gevallen de beloofde actiekorting vervolgens niet wordt uitgekeerd of dat het beloofde actietarief niet wordt gehanteerd maar een tarief dat fors hoger is. Vooral E.ON Benelux maakt zich schuldig aan het laatste. Zo komt je eindafrekening alsnog honderden euro's hoger uit. Weg voordeel en zelfs: "welkom nadeel".

Heel opmerkelijk is dat bijvoorbeeld de Consumentenbond en andere consumentenorganisaties hier nooit iets over melden.

Daarom is de truc, éérst een rechtsbijstandverzekering afsluiten, dan de contracten goed lezen wat betreft de opzegtermijnen etc, en dan elk jaar op de dag nauwkeurig overstappen voor de kortingen. Moet je ding zijn, ik heb er niks mee, maar een collega van me maakt er een soort van sport van.

Annikaatje
Berichten: 517
Lid geworden op: 27 feb 2013 20:21

Re: dubbeltje op zijn kant / sloop de crisis

Ongelezen bericht door Annikaatje »

sjohie schreef:
Bob Schurkjens schreef:Het is een misverstand dat overstappen erg lonend is. Er zijn namelijk twee problemen mee.

Het eerste is dat overstappen alleen het eerste jaar loont. Je wordt dan een eenmalige actiekorting of een actietarief beloofd.
Het tweede probleem is dat in zeker de helft van de gevallen de beloofde actiekorting vervolgens niet wordt uitgekeerd of dat het beloofde actietarief niet wordt gehanteerd maar een tarief dat fors hoger is. Vooral E.ON Benelux maakt zich schuldig aan het laatste. Zo komt je eindafrekening alsnog honderden euro's hoger uit. Weg voordeel en zelfs: "welkom nadeel".

Heel opmerkelijk is dat bijvoorbeeld de Consumentenbond en andere consumentenorganisaties hier nooit iets over melden.
Ik stap ook elk jaar over, ik doe meestal met collectieven mee en zorg dan dat ze in overleg met mijn huidige leverancier de overstapdatum kiezen, dus als het jaar afgelopen is. Gaat altijd goed. Moet wel zeggen dat ik sowieso niet zo fan ben van die jaarkortingen, waarom zou je dan niet gewoon het tarief omlaag knallen?


Daarom is de truc, éérst een rechtsbijstandverzekering afsluiten, dan de contracten goed lezen wat betreft de opzegtermijnen etc, en dan elk jaar op de dag nauwkeurig overstappen voor de kortingen. Moet je ding zijn, ik heb er niks mee, maar een collega van me maakt er een soort van sport van.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: dubbeltje op zijn kant / sloop de crisis

Ongelezen bericht door tenormin »

@Annikaatje, en toen: na je quote?

amfiber
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 jul 2013 17:00

Re: dubbeltje op zijn kant / sloop de crisis

Ongelezen bericht door amfiber »

Ik vind dat die mevrouw van de bondscoach het goed doet op TV een leerzaam
programma.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: dubbeltje op zijn kant / sloop de crisis

Ongelezen bericht door tenormin »

amfiber schreef:Ik vind dat die mevrouw van de bondscoach het goed doet op TV een leerzaam
programma.
:lol: Denk dat Annemarie van Gaal niet als echtgenoot zou willen: al kreeg ze hem cadeau!!

Nicole1971
Berichten: 376
Lid geworden op: 07 feb 2006 09:13

Re: dubbeltje op zijn kant / sloop de crisis

Ongelezen bericht door Nicole1971 »

Als reactie op Topicstarter, je had helemaal gelijk.
Bij Energie wordt je meteen gewezen op de Nederlandse Energie Maatschappij.
Bij Zorgverzekering is het Ohra die bovenaan staat.

Ik had me ook aangemeld en vandaag kreeg ik dé mail die mij zelfs méér dan 1000 euro per jaar zou besparen.
Alleen al met de Ohra en NEM kwam ik uit op een besparing van bijna 600 euro.

Ik heb wel mijn twijfels, want je kunt geen offerte aanvragen, je bankrekeningnummer moet direct ingevuld worden voordat je verder kunt gaan.
Daarna is er alleen een button waarbij je je bindend gaat aanmelden bij desbetreffende aanbieder.
Je hebt weliswaar 8 dagen herroepingsrecht, maar je kunt eigenlijk niet kiezen. Het is ja of nee.

Overigens gaat het bij de zorgverzekering alleen om de basisverzekering, je kunt alleen aangeven hoeveel eigen risico je wilt en om hoeveel personen het gaat.

Ik weet nog niet wat ik er mee doe, volgens mij zijn er goedkopere alternatieven.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: dubbeltje op zijn kant / sloop de crisis

Ongelezen bericht door GJvdZ »

mh73 schreef:Ik vind het programma onecht. Uiteindelijk krijgt men altijd een baan toegezegd. Lekker reëel.
Wij kijken er niet meer naar.
Onder druk van de camera worden deelnemers ook wel behoorlijk gepushed om een baan(tje) aan te nemen die ze normaal niet zouden doen. En daar is op zich niet op tegen. Als je diep in de **** zit heb je niet zo veel meer te eisen.

Klaas01
Berichten: 328
Lid geworden op: 19 dec 2005 20:39

Re: dubbeltje op zijn kant / sloop de crisis

Ongelezen bericht door Klaas01 »

Simpele oplossingen om te besparen

1 - Zet op alle vertrekken die je overdag niet gebruikt de radiators uit in het huis, zet pas de radiators in de slaapkamer een paar uur voor het slapen even weer aan. Let op: zet wel eens in de week even alle radiators even open om te voorkomen dat er schade aan de CV te voorkomen.

2 – Haal daadwerkelijk alle stekkers uit de stopcontacten
3 – Zet de thermostaat in de nacht terug tot een acceptabel temperatuur
4 – Maak minder gebruik van een wasdroger
5 – Sluit alle kamers die je niet gebruikt, zodat niet alle vertrekken koud of kouder worden.
6 – Probeer zoveel mogelijk LED verlichting te gebruiken in het huis. Spaarlampen gebruiken is wel goed, maar heeft weinig nut op vertrekken dat waar het licht maar voor 5 minuten aanstaat. Action kan je goedkope LED verlichting kopen die wel betaalbaar zijn. Spaarlampen bespaar je niet echt veel mee en zijn trouwens ook nog eens schadelijk voor mens en milieu.
7 – De meeste toilet water reservoir hebben geen bespaarknop, echter kan je alsnog de waterverbruik veranderen. Verklein het spoelvolume door de stelschroef op de vlotterkraan te verstellen. Uitleg hoe dat te doen http://www.klusvraagbaak.nl/forum/about262.html
8 – Waarom buitenverlichting aanzetten? Buiten verlichting is een verspilling om die aan te laten, als er geen goed afgestelde sensor opzit dan heeft de besparing niet veel nut. Stel de sensor zo af dat wanneer een persoon voor de deur staat dat dan pas het licht aangaat en niet eerder. Heb je geen sensor erop zitten, dan gewoon lekker je buitenverlichting uitzetten, en pas aanzetten dat wanneer je naar de deur toe gaat.
9 – Bij een groot gezin kan ik mij voorstellen dat er een vaatwasser gebruikt wordt. Bij kleine huishouding is het gewoon verstandiger om met de hand af te wassen, dit kan ook een voordeel hebben dat je partner vaker ziet.
10 – Water algemeen
Water is kostbaar en een verspilling dat het alleen wordt weggespoeld bij een kleine boodschap op het toilet. Elke liter kost toch geld en toch kan je daarop zeer veel besparen door simpelweg zelf een filter te maken die het regenwater zuivert.
Voorbereiden kost geld maar binnen een halfjaar terug verdient.
Ik kan mij voorstellen dat mensen niet graag met water sjouwen door het huis, en dan alsnog het water keer op keer in de toilet waterreservoir te deponeren. Ik doe dit niet ik laat zwaartekracht zijn werk doen en heeft mij alsnog veel geld bespaard op jaarbasis.

Op youtube zijn voldoende filmpjes te vinden over een eigen bio-zand filter (send-bio filter) maken. Het is zeer eenvoudig om die zelf te maken en geloof het of niet, het kan zelf voor drinkwater gebruikt worden als je het goed opstelt en de juiste spullen ervoor gebruikt. Je kunt de gehele opstelling ook downloaden vanaf deze website http://www.cawst.org/en/what-we-do/training-programs

11 - Groentes, de prijzen in de winkels zijn tegenwoordig behoorlijk hoog als er groente gekocht moet worden. Een zakje zaad van groentes kosten ongeveer tegen de 2,50 euro, 1 zakje is voldoende om je gezin voor 3 maanden van groentes te voorzien. Hou je over, kan je dat makkelijk zelf in weckpotten opslaan en gebruiken in de winter.

12 - Brandstofblokken, heb je toevallig een open haard dan zal eigen gemaakte brandstofblokken een uitkomst zijn om er alsnog warm erbij te zitten. Zoek gewoon even op youtube naar feul bricks, daar wordt alles uitgelegd hoe je die brandstofblokken kunt maken. Er zijn diverse methodes om ze te maken zoals alleen van papier en of papier, bladeren en houtvlokken. Het belangrijkste is dat de blokken zeer solide en compact zijn, anders zullen ze te snel opbranden.

Met elkaar kunnen we handig raadzame tips met elkaar delen.
Laatst gewijzigd door Klaas01 op 11 dec 2013 14:42, 3 keer totaal gewijzigd.

EnergieH
Berichten: 194
Lid geworden op: 29 jun 2012 15:22

Re: dubbeltje op zijn kant / sloop de crisis

Ongelezen bericht door EnergieH »

Klaas01

Ik heb (net als jij) regenwater opgevangen in regentonnen (drie stuks)...Het water ( zeer helder en lang houdbaar) gebruikte ik voor: balkonschrobben/ramenlappen/planten watergeven/trappenhuis schrobben/autowassen en ook voor het toilet...Ik ben er mee gestopt...

2012 Drinkwaterverbruik 44m³...Kosten incl.6% btw en Drinkwaterbelasting:€40,85 oftewel €0,93 per m³...
Daarnaast betaalde ik €38,27 incl.btw aan Vastrecht...

Als jij 100x het toiletreservoir (á 10 liter) hebt gevuld (met regenwater) bespaar je dus €0,93 en 1000 liter drinkwater...
Zolang je nog drinkwater afneemt betaal je ook Vastrecht (á €38,27)...
Laatst gewijzigd door EnergieH op 10 dec 2013 19:05, 3 keer totaal gewijzigd.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: dubbeltje op zijn kant / sloop de crisis

Ongelezen bericht door tenormin »

@klaas01, punt 9: daar zie ik wel wat in. Alleen 1 probleempje: bezorg jij me (als ouwe knarster) een partner :lol: ? (Hij moet wel rijk zijn, anders was ik liever alleen voor mezelf af).

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: dubbeltje op zijn kant / sloop de crisis

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik kan daar nog wel een goede tip aan toevoegen:

Pak eens wat vaker de auto in plaats van te lopen. Je schoenen gaan dan twee keer zo lang mee en dat is toch weer een mooie besparing.

Gesloten