LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] dubbeltje op zijn kant / sloop de crisis

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Klaas01
Berichten: 328
Lid geworden op: 19 dec 2005 20:39

Re: dubbeltje op zijn kant / sloop de crisis

Ongelezen bericht door Klaas01 »

EnergieH schreef:Klaas01

Ik heb (net als jij) regenwater opgevangen in regentonnen (drie stuks)...Het water gebruikte ik voor: balkonschrobben/ramenlappen/planten watergeven/trappenhuis schrobben/autowassen en ook voor het toilet...Ik ben er mee gestopt...

2012 waterverbruik 44m³...Kosten incl.6% btw :€40,85 oftewel €0,93 per m³
Daarnaast betaalde ik €38,27 incl.btw aan Vastrecht...

Als jij 100x het toiletreservoir (á 10 liter) hebt gevuld (met regenwater) bespaar je dus €0,93 en 1000 liter drinkwater...
Zolang je nog drinkwater afneemt betaal je ook Vastrecht (á €38,27)...
Ik laat zwaartekracht het werk doen dat het water in de toilet water reservoir terecht komt. Ik heb een voordeel hierin dat mijn eerste dak plat is en het regenwater van het tweede dak naar de eerste dak brengt.

Kosten besparing kan rond de 80,- euro zijn over het gehele jaar voor het geheel. Ik begrijp dat het niet veel is, maar elk klein beetje helpt om er bovenop te komen.

Klaas01
Berichten: 328
Lid geworden op: 19 dec 2005 20:39

Re: dubbeltje op zijn kant / sloop de crisis

Ongelezen bericht door Klaas01 »

tenormin schreef:@klaas01, punt 9: daar zie ik wel wat in. Alleen 1 probleempje: bezorg jij me (als ouwe knarster) een partner :lol: ? (Hij moet wel rijk zijn, anders was ik liever alleen voor mezelf af).
Vrouwen komen toch af op geld, met besparingen door te voeren kom je haar snel tegen. :lol:

Een complete besparing zoals ik dit berekend heb op zeer normaal gebruik kommen we toch wel even op een slordige 483,89 euro per jaar. En ik neem aan dat het helpen voor mensen met een ongelooflijk kleine budget een verwelkoming kan zijn.

Klaas01
Berichten: 328
Lid geworden op: 19 dec 2005 20:39

Re: dubbeltje op zijn kant / sloop de crisis

Ongelezen bericht door Klaas01 »

Bob Schurkjens schreef:Ik kan daar nog wel een goede tip aan toevoegen:

Pak eens wat vaker de auto in plaats van te lopen. Je schoenen gaan dan twee keer zo lang mee en dat is toch weer een mooie besparing.
Knap van jou zeg, heb je dat helemaal zelf bedacht.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: dubbeltje op zijn kant / sloop de crisis

Ongelezen bericht door tenormin »

Bob Schurkjens schreef:Ik kan daar nog wel een goede tip aan toevoegen:

Pak eens wat vaker de auto in plaats van te lopen. Je schoenen gaan dan twee keer zo lang mee en dat is toch weer een mooie besparing.
:lol:

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: dubbeltje op zijn kant / sloop de crisis

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Klaas, over je punt 7:
7 – De meeste toilet water reservoir hebben geen bespaarknop, echter kan je alsnog de waterverbruik veranderen. Verklein het spoelvolume door de stelschroef op de vlotterkraan te verstellen. Uitleg hoe dat te doen http://www.klusvraagbaak.nl/forum/about262.html
Heb dit net geprobeerd maar er blijft nu een bruine streep achter in de pot. Heb je daar nog een oplossing voor?

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: dubbeltje op zijn kant / sloop de crisis

Ongelezen bericht door tenormin »

Bob Schurkjens schreef:Klaas, over je punt 7:
7 – De meeste toilet water reservoir hebben geen bespaarknop, echter kan je alsnog de waterverbruik veranderen. Verklein het spoelvolume door de stelschroef op de vlotterkraan te verstellen. Uitleg hoe dat te doen http://www.klusvraagbaak.nl/forum/about262.html
Heb dit net geprobeerd maar er blijft nu een bruine streep achter in de pot. Heb je daar nog een oplossing voor?
Echt waar? Heb het net gedaan maar jij boft met maar 1 bruine streep; enfin, zal maar niet schrijven wat er nog meer achterblijft. Verkeerde zuinigheid, voor mij dan. Die klaas01 heeft zeker te vaak de Vrekkenkrant gelezen, wel nuttig maar soms over de top.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: dubbeltje op zijn kant / sloop de crisis

Ongelezen bericht door sjohie »

tenormin schreef:
Bob Schurkjens schreef:Klaas, over je punt 7:
7 – De meeste toilet water reservoir hebben geen bespaarknop, echter kan je alsnog de waterverbruik veranderen. Verklein het spoelvolume door de stelschroef op de vlotterkraan te verstellen. Uitleg hoe dat te doen http://www.klusvraagbaak.nl/forum/about262.html
Heb dit net geprobeerd maar er blijft nu een bruine streep achter in de pot. Heb je daar nog een oplossing voor?
Echt waar? Heb het net gedaan maar jij boft met maar 1 bruine streep; enfin, zal maar niet schrijven wat er nog meer achterblijft. Verkeerde zuinigheid, voor mij dan. Die klaas01 heeft zeker te vaak de Vrekkenkrant gelezen, wel nuttig maar soms over de top.
Sowieso wordt punt 1 door mijn zwager, die installateur is, ook afgeraden. Teveel dichte radiatoren is niet goed voor een ingeregelde CV installatie, en kan dus verkeerde zuinigheid blijken te zijn, doordat je de levensduur van je ketel etc fors verkort. Was iets met het wel kwijt moeten kunnen van de warmte die een cv-ketel in het systeem pompt uit mijn hoofd.

Dan zou ik eerder investeren in een klokthermostaat, en deze goed programmeren.

Prolix
Berichten: 624
Lid geworden op: 27 sep 2013 23:57

Re: dubbeltje op zijn kant / sloop de crisis

Ongelezen bericht door Prolix »

poeh... de sloop-site volledig ingevuld..en jawel: ik kan per jaar maar liefst 60 euri besparen! Maar ik zie nergens de transportkosten van 10 euri per maand die de Nuon aan mij zal doorberekenen als ik naar de concurrent overstap. Even denken hoor...Dus aan het eind van het verhaaltje, als ik wil bezuinigen, dan moet ik 60 euri bijbetalen...hmmm..

Klaas01
Berichten: 328
Lid geworden op: 19 dec 2005 20:39

Re: dubbeltje op zijn kant / sloop de crisis

Ongelezen bericht door Klaas01 »

sjohie schreef: Sowieso wordt punt 1 door mijn zwager, die installateur is, ook afgeraden. Teveel dichte radiatoren is niet goed voor een ingeregelde CV installatie, en kan dus verkeerde zuinigheid blijken te zijn, doordat je de levensduur van je ketel etc fors verkort. Was iets met het wel kwijt moeten kunnen van de warmte die een cv-ketel in het systeem pompt uit mijn hoofd.

Dan zou ik eerder investeren in een klokthermostaat, en deze goed programmeren.
.
A - Ik had in dat punt 1 erbij moeten schrijven dat je wel per dag even de radiatoren open moet zetten.

B - Nu weet ik niet dat hoe de meeste huizen tegenwoordig zijn ingericht met radiotoren maar ik meen dat in de woon gedeelte 2 a 3 radiatoren aanwezig zijn en in de meeste gevallen in de keuken 1. Het lijkt mij dan ook sterk dat het niet voldoende zal zijn.

C - Radiotoren voor een zeer lange periode uitzetten is slecht, gezien dat er namelijk roest vorming kan komen wat nadien in de pompen terecht zullen komen.

D - zodra stroom word afgesloten bij mensen, is de cv-ketel ook niet meer te gebruiken. Hierdoor blijft het systeem voor een langere periode stil staan, dat wat wel degelijk problemen aan de Cv-ketel zal brengen.

Ik heb geen cv maar een open haard en een houtkachel dat waar ik mijn eigen gemaakte brandstof blokken in gebruik om het huis te verwarmen.

Wat de natuur weggooit gebruik ik als brandstof

bladeren
reclame folders
kranten
en het hout

Van dat alles maak ik brandstof blokken van die een lange periode hebben gedroogd en compact zijn, hiermee zal de tijdsduur van het opbranden langer zijn.

Verder verbouw ik zelf groentes in de tuin, waarmee je trouwens ook een heleboel mee kunt besparen als je tegenwoordig de prijzen ziet in de winkels.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: dubbeltje op zijn kant / sloop de crisis

Ongelezen bericht door kweenie »

Verder verbouw ik zelf groentes in de tuin, waarmee je trouwens ook een heleboel mee kunt besparen als je tegenwoordig de prijzen ziet in de winkels.
Heb je in de bepaling van die besparing ook de kosten voor de grond en van je (vrije) tijd meegerekend? Tuingrond is per m2 heel duur, dus als je kiest voor een (grotere) tuin om zelf groente te kunnen verbouwen, dan zul je daar ook een behoorlijke prijs voor moeten betalen. Ook zo met de tijd die je erin moet steken. Als je veel tijd hebt is het geen probleem, maar dan zou het vaak een betere investering zij om te proberen meer uren te gaan werken. Wat vrije tijd of tijd voor je gezin je werkelijk kost, zullen mensen met kinderen die korter zijn gaan werken je graag willen uitleggen.

EnergieH
Berichten: 194
Lid geworden op: 29 jun 2012 15:22

Re: dubbeltje op zijn kant / sloop de crisis

Ongelezen bericht door EnergieH »

Algemeen

Wie is toch die man die op zondag altijd het vlees komt snijden.?.

Dat is je vader...die altijd in z'n veel te dure tuin de groente verbouwt... :(

http://www.youtube.com/watch?v=lePtsc9nOaU

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: dubbeltje op zijn kant / sloop de crisis

Ongelezen bericht door Slobberbone »

Veel van die tips van Klaas zijn kul :o

Bijna alle cv ketels in de Nederlands woningen zijn over gedimensioneerd en leveren veel meer warmte die de woning aankan en dan moet je juist nooit radiatoren dicht draaien levert een te hogere retour temperatuur op en ketel kan de warmte dus niet kwijt.

Hier staat cv op 30% van zijn vermogen en heb echt 7 radiatoren nodig om warmte goed kwijt te kunnen.

Ook de rest van zijn tips zijn flut en soms ook schadelijk

Wie gaat er nu brandblokken maken van folders met schadelijk inkt :evil:

EnergieH
Berichten: 194
Lid geworden op: 29 jun 2012 15:22

Re: dubbeltje op zijn kant / sloop de crisis

Ongelezen bericht door EnergieH »

Algemeen

Je kunt ook Paardenmest gebruiken om Brandblokken van te maken...Brandduur is langer dan die van hout... :D
Geeft wel een zwavel/buskruit lucht bij verbranding...

http://www.backwoodshome.com/articles2/hooker87.html

Klaas01
Berichten: 328
Lid geworden op: 19 dec 2005 20:39

Re: dubbeltje op zijn kant / sloop de crisis

Ongelezen bericht door Klaas01 »

Met elkaar kunnen we handig raadzame tips met elkaar delen.

Het vreemde hier vind ik, dat de meeste zelf absoluut nog niets eens met ideeën zijn gekomen dan alleen maar commentaar leveren. De meeste hier hebben ook problemen gehad die ze graag met andere willen oplossen, wat is het verschil met tips om andere mensen daarmee te helpen.

Wat nu dat als je van gas afgesloten bent, en je wil alsnog er warm bij zitten en dat je de mogelijkheid hebt om een warmte bron te creëren. Als je afgesloten bent van gas, werkt de cv ketel ook niet, dus het gevaar dat er roest in de pomp komt is naar mijn mening groter dan eens in de week alle radiator te openen.

Tuin
Diverse mensen hebben een eigen tuin bij het huis, als je bijna geen geld hebt om eten te kopen kan je dat verbouwen in je eigen achtertuin. Wie heeft het hier over huren van een stuk grond om op te verbouwen?

Enkele voedselbanken krijgt tegenwoordig een stuk grond aangewezen in bruikleen van de gemeente om aldaar groente op te verbouwen voor mensen die absoluut geen budget hebben om groentes te kunnen kopen. Het verbouwen van eigen groentes op zo'n stuk grond kost de gemeente minder dan dat ze ieder jaar een bedrag tussen de 50.000,- a 60.00,- betalen aan voedselloketten/voedselbanken.

De beschrijving Met elkaar kunnen we handig raadzame tips met elkaar delen. blijkt niet meer begrepen worden bij diverse mensen hier.

Klaas01
Berichten: 328
Lid geworden op: 19 dec 2005 20:39

Re: dubbeltje op zijn kant / sloop de crisis

Ongelezen bericht door Klaas01 »

EnergieH schreef:Algemeen

Je kunt ook Paardenmest gebruiken om Brandblokken van te maken...Brandduur is langer dan die van hout... :D
Geeft wel een zwavel/buskruit lucht bij verbranding...

http://www.backwoodshome.com/articles2/hooker87.html
Ik ga ook even een lullige reactie geven op je schrijven aangaande paardenmest.

Dus iedereen heeft ook ineens paarden in zijn tuin of op het land staan, tip is best wel nutteloos.

Nu mijn daadwerkelijke reactie
Mensen die in het bezit zijn en of dichtbij een paarden manege wonen kunnen inderdaad paardenmest gebruiken om brandstoepblokken maken.

truckvorden
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 aug 2013 12:06

Re: dubbeltje op zijn kant / sloop de crisis

Ongelezen bericht door truckvorden »

acteurs weet ik niet er zat een aantal weken een stel uit ons dorp vorden in, dit zijn geen acteurs, maar goed ik weet niet wat ze hebben gekregen om mee te doen natuurlijk.

kempenva
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jan 2014 14:15

Re: dubbeltje op zijn kant / sloop de crisis

Ongelezen bericht door kempenva »

Ben zo stom geweest om SLOOP DE CRISIS te vertrouwen. Nu blijkt dat het goedkoper is (Tele 2) maar tegen minimale diensten. Ook NEM blijkt niet echt goedkoper te zijn! Beter uitkijken als je wilt overstappen!

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: dubbeltje op zijn kant / sloop de crisis

Ongelezen bericht door sjoegel »

De dure reclamespotjes waren voor mij al voldoende om het te wantrouwen. Wie gaat dat betalen ?
Juist :D

Gesloten