LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlandse energie maatschappij

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Roellahaye
Berichten: 25
Lid geworden op: 08 okt 2013 22:11

Nederlandse energie maatschappij

Ongelezen bericht door Roellahaye »

Hallo allemaal,

Ook ik stoor me aan de praktijken van de energiemaatschappij die de nieuwe klant belangrijker vindt dan de bestaande klant. Maar ik stoor me nog erger aan partijen die zelf zeggen niet zo te zijn.

Kijk maar eens naar onderstaande. Nle schrijft dit op hun eigen site onder het kopje voordelen

Toen wij in 2005 ons energiebedrijf oprichtten en wij ons oor te luisteren legden bij ervaringsdeskundigen over hoe een succesvol energiebedrijf op te zetten, kregen wij telkens hetzelfde antwoord. “Zoveel mogelijk klanten werven en die zo snel mogelijk in slaap laten vallen.” Dat is het bedrijfsmodel van de traditionele energieleverancier. Deze maakt hoge marges op haar zogeheten slapers. Alleen actieve klanten krijgen scherpe tarieven.

Niet bij NLE. Wij beloven dat wij u niet in slaap laten vallen. Ruimschoots voor het einde van uw lopend contract wordt u actief benaderd met opnieuw een scherpe energieaanbieding. Aan u de keuze of u daarop wilt ingaan of niet.

Wij houden u scherp waardoor u niet in slaap valt, nog een voordeel van NLE. Kom erbij.

Ik heb ze dus zelf na 3 maanden na afloop va mijn contract wakker moeten maken.

Daarnaast hebben ze een voorstel gedaan wat hoger is dan voor nieuwe klanten, een verschil dat oploopt incl kom er bij bonus van 50,- van 300,- op jaar basis uiteraard gebaseerd op mijn verbruik.

Ik ben druk met ze in de slag om hun text aan te laten passen of over de brug te komen.

Ik zeg " stop deze verschillen of ik zeg doei "

Volg de resultaten via onderstaande link.

https://www.facebook.com/NLEnergie/post ... 8446431375

Heeft iemand nog extra tips om ze aan te pakken met hun eigen teksten en reclames? :mrgreen:

NLEnergie
Berichten: 86
Lid geworden op: 13 okt 2009 16:38
Contacteer:

Re: Nederlandse energie maatschappij

Ongelezen bericht door NLEnergie »

Beste Roellahaije

fijn dat we zojuist konden bespreken hoe wij de gelijke behandeling van nieuwe en bestaande klanten bezien. Een gelijke behandeling door een klant niet 'in slaap te laten vallen. In plaats daarvan proberen we alle bestaande klanten eveneens een vrijblijvend open en transparant verlengingsaanbod te doen, nog steeds met voordeel ten opzichte van de reguliere tarieven.

Met vriendelijke groet,
NLE Klantenservice

Roellahaye
Berichten: 25
Lid geworden op: 08 okt 2013 22:11

Re: Nederlandse energie maatschappij

Ongelezen bericht door Roellahaye »

Beste nle,

zoals gezegd verschillen we iets van mening.

Jullie maken helaas toch onderscheid tussen nieuwe klanten en bestaande klanten. Een nieuwe klant krijgt een lager tarief dan een bestaande klant. Dat je een extra kadootje inzet om nieuwe klanten te werven helemaal prima. Ik ga shoppen en elk jaar waarschijnlijk van leverancier hoppen.

Wel fijn dat jullie getracht hebben het beleid te verdedigen echter jullie maken wel degelijk een extra marge op jullie bestaande klanten ten opzichte van nieuwe klanten. Jullie trachten daarmee jullie bestaande klanten in slaap te sussen met het verlengingsvoorstel is mijn mening.

Behandel bestaande klant gelijk als nieuwe klanten qua tarief. Actie voeren kun je uiteraard met een kadootje doen, om zo nieuwe klanten te werven. maar de uitleg dat met de lagere tarieven nieuw klanten makkelijker te werven zijn omdat het prijsverschil dan groter is en omdat het een low intrest product is bevestigd alleen maar mijn verhaal.

Veel succes met het werven van nieuwe klanten.

Roellahaye
Berichten: 25
Lid geworden op: 08 okt 2013 22:11

Re: Nederlandse energie maatschappij

Ongelezen bericht door Roellahaye »

Zo, de overstap is geregeld. Na wat tips van een goede vriend en zoekwerk ga ik naar greenchoice.

Wat een lage prijzen daar zeg. Regio 5 incl btw en energiebelasting en dan het vastrecht. Slechts 24,25 per jaar per onderdeel.
Hoog € 0,2064
Laag € 0,1907
Gas € 0,5427
Overstappen via easyswitch....IK ZEG DOEN! :D

http://www.easyswitch.nl/energie/vergel ... 002_128338

EnergieH
Berichten: 194
Lid geworden op: 29 jun 2012 15:22

Re: Nederlandse energie maatschappij

Ongelezen bericht door EnergieH »

Afbeelding

Even op de GreenChoice Site gekeken...Hier en daar verschil maar niet echt slecht.

Het Kortingsgarantie-tarief is ons meest gekozen contract. Waarom ???
Dit tarief biedt u een blijvende korting van 0,25 eurocent per kWh en m³ gas ten opzichte van de variabele tarieven van grijze energie van uw regioleverancier ??? (Nuon, Essent, Eneco etc.)


Stroomtarieven Greenchoice:

Enkel...€ 0,2244 per kWh
Hoog...€ 0,2339 per kWh
Laag...€ 0,21 per kWh
Vastrecht...€ 3,5 per maand

Gastarieven Greenchoice:

Gas...€ 0,6462 per m3
Vastrecht...€ 3,5 per maand

Roellahaye
Berichten: 25
Lid geworden op: 08 okt 2013 22:11

Re: Nederlandse energie maatschappij

Ongelezen bericht door Roellahaye »

Je moet dan wel overstappen via easyswitch beste energieH want onderstaande is veel te duur..... :lol:
EnergieH schreef:Afbeelding

Even op de GreenChoice Site gekeken...Hier en daar verschil maar niet echt slecht.

Het Kortingsgarantie-tarief is ons meest gekozen contract. Waarom ???
Dit tarief biedt u een blijvende korting van 0,25 eurocent per kWh en m³ gas ten opzichte van de variabele tarieven van grijze energie van uw regioleverancier ??? (Nuon, Essent, Eneco etc.)


Stroomtarieven Greenchoice:

Enkel...€ 0,2244 per kWh
Hoog...€ 0,2339 per kWh
Laag...€ 0,21 per kWh
Vastrecht...€ 3,5 per maand

Gastarieven Greenchoice:

Gas...€ 0,6462 per m3
Vastrecht...€ 3,5 per maand

EnergieH
Berichten: 194
Lid geworden op: 29 jun 2012 15:22

Re: Nederlandse energie maatschappij

Ongelezen bericht door EnergieH »

Ik heb even voor mezelf gekeken bij deze VergelijkingsSite...GreenChoice...3jaar vast regio 4
Vastrecht €24,25 per product...
Groene Stroom enkel €0,2137
Groen Gas €0,6359 Bosgecompenseerd. (waarschijnlijk het Slochterbos)

Afbeelding

Wel mooi...en de tarieven komen al meer in de buurt... :D

Telkens als ik mijn Postcode intoets krijg ik het Rad van Fortuin gevoel...

EnergieH
Berichten: 194
Lid geworden op: 29 jun 2012 15:22

Re: Nederlandse energie maatschappij

Ongelezen bericht door EnergieH »

Nog een keer mijn Postcode ingetoetst...Deze keer kreeg ik...GreenChoice 1 jaar vast...Groen Mix.
Vastrecht €24,25 per product. Regio 4
Groene Stroom enkel €0,1992
Groen Gas €0,5427 Bosgecompenseerd.

Het wordt steeds beter !!!... :D

Toch vreemd dat dan het GreenChoice-Kortingsgarantie-tarief het meest gekozen contract is ???

Roellahaye
Ben ook wel een beetje nieuwsgierig naar het voor bestaande klanten vrijblijvend open en transparant verlengingsaanbod van de NLE geworden...

Roellahaye
Berichten: 25
Lid geworden op: 08 okt 2013 22:11

Re: Nederlandse energie maatschappij

Ongelezen bericht door Roellahaye »

Hahaha tja het transparant, verlengtarief dat niet zo voordelig is als dat voor nieuwe klanten tarief was

Jullie zullen wel denken, centenwerk, maar doe dat x je verbruik en zie hier hoe je gepakt wordt. Ds elk jaar weer kijken en overstappen maar!

Dit was hun voorstel.

Gas:
Nu vastrecht per maand 7,10
Verlenging vastrecht per maand 6,99
Nieuwe klant vastrecht 4,50
nu 0,65027
verlenging 0,62389
nieuwe klant 0,6152

Stroom:
Nu vastrecht per maand 7,10
Verlenging vastrecht per maand 6,99
Nieuwe klant vastrecht 4,50

Hoog nu 0,23186
verlening 0,22086
nieuwe klant 0,2172


Laag nu 0,21543
verlening 0,20643
Nieuwe klant 0,2032

klunsje
Berichten: 9
Lid geworden op: 31 okt 2011 15:30

Re: Nederlandse energie maatschappij

Ongelezen bericht door klunsje »

waarom moet het zo ingewikkeld gemaakt worden???? niet iedereen heeft dara tijd voor om dit uit te pluizen hebook ergens gelezen dat consumentenbond bij zijn veiling voor elke nieuwe klant of tew el inschrijving €30 vangen dus betalen we toch nog te veel!!!! of ligt dat aan mij ???? gr

EnergieH
Berichten: 194
Lid geworden op: 29 jun 2012 15:22

Re: Nederlandse energie maatschappij

Ongelezen bericht door EnergieH »

Consumentenbond veel gestelde vragen :D

Verdient de Consumentenbond eraan als ik gebruikmaak van het Energiecollectief?

Om de organisatiekosten van de veiling te kunnen dekken, ontvangt de Consumentenbond een vergoeding van € 30,- per consument.

Vereniging Eigen Huis veel gestelde vragen :D

Verdient Vereniging Eigen Huis aan de Collectieve Inkoop Energie?

Vereniging Eigen Huis is een statutaire vereniging zonder winstoogmerk. Dat betekent dat we volledig onafhankelijk zijn, geen financiële steun (van derden) ontvangen en alleen kunnen bestaan bij een gezonde bedrijfsvoering. Om ons werk te kunnen doen hebben wij twee bronnen van inkomsten, die min of meer evenredig verdeeld zijn: contributie van leden en inkomsten uit dienstverlening. Omdat wij vinden dat iedere woningbezitter lid moet kunnen zijn, zijn we al sinds onze oprichting in 1974 de consumentenorganisatie met de laagste contributie van Nederland (in 2013 bedraagt deze jaarlijks € 25,50). Om dat te kunnen blijven, moeten we geld verdienen met de diensten die we ontwikkelen voor onze leden. In het geval van de Collectieve Inkoop Energie ontvangen wij per afgesloten energiecontract een vergoeding van 40 euro van de winnende leverancier. Deze gebruiken wij om de al gemaakte kosten voor de organisatie en de veiling terug te verdienen. Als er daarna geld overblijft wordt dat gebruikt om de contributie van de vereniging blijvend betaalbaar te houden.

Gesloten