LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Energie direct niet vriendelijk bij vaste klanten.

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
marriebarrie
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 nov 2013 14:03

Energie direct niet vriendelijk bij vaste klanten.

Ongelezen bericht door marriebarrie »

Hallo,
Jaren ben ik klant geweest bij Energie Direct.Elk jaar schatte ze me verkeerd in en kon ik bij gaan betalen.Zo ook dit jaar weer!
Ik was verhuisd en daarom nam ik nu alleen nog maar stroom van hun af, gas kwam te vervallen.Ik heb nog zo gevraagd ben ik goed in geschat,ja hoor mevrouw alles is goed.Nou niet dus.Weer een eind afrekening van over 300 euro.
Ik wilde graag gespreid betalen.Het voorstel van hun was in 3 termijnen.Toen ik belde en vroeg of het niet in 6 termijnen kon omdat ik in 3 termijnen niet redde,gingen ze een verzoek in dienen.Dat verzoek werd resoluut afgewezen.Nou had ik vorig jaar ook een grote rekening van ruim 500 euro en heb ik echt moeten bidden en smeken deze in meer termijnen te mogen betalen.Daar gingen ze toen akkoord me.
Dus ik had goede hoop.
Maar helaas ze wilde niet mee werken.Ze hebben me wel tig keer gebeld voor een betalingsregeling van 3 maanden en steeds heb ik het zelfde verhaal verteld.Ik stelde zelfs voor om al mijn gegevens en financieen toe te sturen zodat ze konden zien dat we het echt niet konden missen!Maar dat werd afgewezen.Ondertussen ben ik gewoon 50 euro per maand gaan overmaken.Deze hebben ze wel in mindering gebracht op de rekening,maar kreeg er net zo hard weer incasso kosten bij.Weer werd ik gebeld of ik het hele bedrag wilde overmaken ,weer hetzelfde verhaal.Waarop ik zeg ik ben wel alvast begonnen met 50 euro per maand.Ja, dat is goed mevrouw dat u iig wel wat betaald!.Dus het werd door gestuurd naar het incassoburo.Ik daar weer het zelfde verhaal.Waarop het incassoburo zegt:'Wij mogen het ook maar in 3 termijnen innen van Energie Direct!"Ja, zeg ik en nu Ik kan echt niet meer missen!.Ja ,zegt die mevrouw,uit eindelijk als u niet betaald gaat het weer terug naar Energie Direct en die zal u afsluiten van energie.U zult nog wel van ons brieven ontvangen.Op de vraag of ik die 50 euro die ik elke maand zelf betaal aan hun moest betalen antwoordde ze: Nee blijf maar aan energie Direct betalen. Overigens ze hadden de bedragen die ik betaald had wel in mindering gebracht voor dat ze het naar het incassoburo stuurde.
Ik kan nu niks anders dan elke maand netjes 50 euro over te maken.Afsluiten kunnen ze gelukkig niet doen omdat ik al genoeg van hun ellende had dus al eerder ben overgestapt naar een andere energie leverancier.
Ik ben echt na jaren klant ruim 4 jaar als het niet meer is echt zwaar teleur gesteld dat ze me niet tegemoet wilde komen.Ik ben geen wanbetaler.
Mijn vraag was eigenlijk: Nu ik dus zelf geld over maak en hun dat accepteren,gaan ze dan niet accoord met mijn voorstel ? ze hebben het immers niet terug geboekt maar gewoon in mindering gebracht!

mvg marriebarrie

Jantje7
Berichten: 984
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:50

Re: Energie direct niet vriendelijk bij vaste klanten.

Ongelezen bericht door Jantje7 »

Volgens mij is energie direct een energie leverancier en geen bank van lening. Ik vind het al netjes dat ze u de mogelijkheid geven om in 3 termijnen te betalen.

jantje7

marriebarrie
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 nov 2013 14:03

Re: Energie direct niet vriendelijk bij vaste klanten.

Ongelezen bericht door marriebarrie »

dat begrijp ik best wel dat het geen bank van lening is.en ik wil het bedrag ook terug betalen,ik ben van goede wil toch?Maar ze kunnen me toch wel een beetje tegemoet komen,vorig jaar hebben ze dat immers ook gedaan.Wat maakt het nou uit of ik 3 of 6 termijnen betaal ik betaal toch dat doe ik immers nu uit mezelf ook!Dat zijn weer van die regeltjes!

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Energie direct niet vriendelijk bij vaste klanten.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Waarom die schattingen van verbruik ???
Nog nooit meegemaakt zelf, altijd netjes de standen optijd doorgegeven en nooit
problemen.

Klaas01
Berichten: 328
Lid geworden op: 19 dec 2005 20:39

Re: Energie direct niet vriendelijk bij vaste klanten.

Ongelezen bericht door Klaas01 »

marriebarrie schreef:dat begrijp ik best wel dat het geen bank van lening is.en ik wil het bedrag ook terug betalen,ik ben van goede wil toch?Maar ze kunnen me toch wel een beetje tegemoet komen,vorig jaar hebben ze dat immers ook gedaan.Wat maakt het nou uit of ik 3 of 6 termijnen betaal ik betaal toch dat doe ik immers nu uit mezelf ook!Dat zijn weer van die regeltjes!
Wat ik even niet begrijp is het volgende wat er beschreven wordt in de eerdere topic.

In de eerste plaats was het bijbetalen van 500,- euro vorig jaar. Hieruit had u dan al op kunnen maken dat uw verbruikt veel hoger ligt dan u zelf wellicht heeft opgegeven en of dat waar Energie Direct in heeft geschat. Bij de eerste bij betaling had u zelf het heft in eigen handen kunnen nemen om dan uw verbruikt te verhogen lijkt mij. Iedereen krijgt een jaarafrekening van de jaren ervoor met het verbruik erin, en zodra je verbruik hoger ligt zal de energiemaatschappij al aangeven dat het maand bedrag verhoogd wordt. Nu kan het zo zijn, dat wellicht zelf het maandbedrag heeft verlaagd om welke redenen dan ook. Ieder jaar bij de jaarafrekening kijk ik persoonlijk dat of mijn verbruik hoger is geworden dan voorheen, en zal dan alsnog mijn maand bedrag indien dit nodig zal zijn verhogen met 2,50 of 5,- euro per maand. ZO weet ik ten minste dat ik nooit in de problemen kom dat wanneer er een jaar nota op de deurmat valt.

z.assistente
Berichten: 70
Lid geworden op: 21 sep 2009 16:00

Re: Energie direct niet vriendelijk bij vaste klanten.

Ongelezen bericht door z.assistente »

Heb ook energiedirect,,vorig jaar slechts €106, bijbetaling,
dit jaar €429, onbegrijpelijk ,heb niks meer electra als anders,
en ook een regeling aangeboden van E 30,maar ze gingen niet akkoord ze willen 90, tsja,
hoezo sloop de crisis,we worden met z,n totaal gesloopt,energievreters zijn het!

Degrelle
Berichten: 113
Lid geworden op: 17 nov 2013 11:11

Re: Energie direct niet vriendelijk bij vaste klanten.

Ongelezen bericht door Degrelle »

Jantje7 schreef:Volgens mij is energie direct een energie leverancier en geen bank van lening. Ik vind het al netjes dat ze u de mogelijkheid geven om in 3 termijnen te betalen.
jantje7
Niets aan toe te voegen m.b.t. ook voorgaande poster

Mtn
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 okt 2012 14:28

Re: Energie direct niet vriendelijk bij vaste klanten.

Ongelezen bericht door Mtn »

Ik heb ook van Energie Direct gebruik gemaakt als energieleverancier en ben nu overgestapt naar Oxxio! Ze zeggen en maken{ Energie Direct} heel veel reclames en ik weet uit mijn eigen ervaring dat ze helemaal niet goedkoop zijn. Ik moest 1de jaar 512 euro 2de jaar 339 euro bij moeten betalen. Ik weet een ding zeker, ze zijn allemaal het zelfde. Nog iets er bij aangeven in die eind nota ziet het bedrag van jaarnota niet inbegrepen als ze die ook meerekenden zouden ze ongeveer iets van 900 euro uitkomen. Waarom het jaarnota niet meegenomen is in de eindnota, vraag ik me ook af. Terwijl ik 1x voorschot bedrag heb betaald!!!!!!

R1chardS

Re: Energie direct niet vriendelijk bij vaste klanten.

Ongelezen bericht door R1chardS »

Of u moet bijbetalen of niet, wordt maar in beperkte mate bepaald door het tarief van de leverancier.

Of u moet bijbetalen of niet, wordt in belangrijke mate bepaald door het aantal voorschotten dat wordt verrekend en/of de lengte van de periode die wordt afgerekend en/of het verschil tussen het voorschot en uw werkelijke verbruik.

Als in een afrekenperiode van 10 maanden slechts 8 of 9 voorschotten worden verrekend, dan is de kans groot dat u moet bijbetalen.

Als voor gas en elektriciteit een kortere of langere periode dan 12 maanden wordt afgerekend, dan is de kans groot dat u moet bijbetalen of geld terugontvangt. Dit is afhankelijk van het aantal wintermaanden/zomermaanden dat wordt afgerekend.

Als de leverancier uw verbruik per jaar c.q. voorschot te laag heeft ingeschat, dan is de kans groot dat u moet bijbetalen.

Als de winter kouder is geweest dan normaal, dan is de kans groot dat u moet bijbetalen.

Tariefwijzigingen zijn meestal niet van dien aard, dat u veel moet bijbetalen.
Waarom het jaarnota niet meegenomen is in de eindnota, vraag ik me ook af
Ik begrijp niet goed wat u bedoelt.
Elke nota betreft een nog niet afgerekende periode. De periode van de verschillende nota's moeten op elkaar aansluiten. Op de nota wordt het verbruik van de periode met de voorschotten verrekend.
Laatst gewijzigd door R1chardS op 12 feb 2014 21:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Klaas01
Berichten: 328
Lid geworden op: 19 dec 2005 20:39

Re: Energie direct niet vriendelijk bij vaste klanten.

Ongelezen bericht door Klaas01 »

Mtn schreef:Ik heb ook van Energie Direct gebruik gemaakt als energieleverancier en ben nu overgestapt naar Oxxio! Ze zeggen en maken{ Energie Direct} heel veel reclames en ik weet uit mijn eigen ervaring dat ze helemaal niet goedkoop zijn. Ik moest 1de jaar 512 euro 2de jaar 339 euro bij moeten betalen. Ik weet een ding zeker, ze zijn allemaal het zelfde. Nog iets er bij aangeven in die eind nota ziet het bedrag van jaarnota niet inbegrepen als ze die ook meerekenden zouden ze ongeveer iets van 900 euro uitkomen. Waarom het jaarnota niet meegenomen is in de eindnota, vraag ik me ook af. Terwijl ik 1x voorschot bedrag heb betaald!!!!!!
Je zult even moeten nazien op trosradar meen ik, dat hier eens aandacht is besteed. Het blijkt kort gezegd erop neer te komen dat je ieder jaar over moet stappen naar een andere leverantesier, de reden daarvan is dat na een eerst jaar bij een energie leverantesier in een variabele tarief komt dat si één. de tweede blijkt je ook met je huidige energie leverantesier gewoon een andere overeenkomst kan maken op de netwerkkosten. Je zult zelf even moeten kijken dat waar dit allemaal uitgelegd wordt bij trosradar.

Gesloten