LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NUON wanhopige service

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
EagleOne2002
Berichten: 375
Lid geworden op: 18 sep 2009 09:15

NUON wanhopige service

Ongelezen bericht door EagleOne2002 »

Ik ben sinds kort naar Nuon overgestapt, maar heb er al bijna spijt van,,,,vanmorgen wilde ik even bellen met een simpele vraag die niet op de pagina voor kwam,,,,,15 minuten aan de telefoon en nog niemand eraan gekregen,,,dus van ellende maar weer opgehangen ,,,,,even later belt Nuon terug,,,,een vervelend bandje dat vragen stelde over de service, en kun je intoetsen 1 tot 5.
Wat een onpersoonlijke firma.
Vervolgens denk ik laat ik maar een mailtje sturen, wat denk je zegt die domme site van hun dat mijn email onbekend is voor hun, terwijl ze elke keer van alles sturen naar dat email adres.
Al met al ben ik nu al dik ontevreden met hun, ik hou mijn hart vast als de leveringen van hun ook zo bot gaan.
Nu kijk ik op facebook, en zie de ene klacht na de andere met bijna allemaal hetzelfde.
1. wachttijden die nergens op slaan tot zelfs een uur is langs gekomen.
2. geen mogelijkheid hun te benaderen, omdat de pagina je niet door stuurt.
3. geen email opties, en via facebook komen ze alleen met verontschuldigingen, maar geen oplossingen.

Ik probeer nog vlug naar mijn oude leverancier terug te gaan, want heb totaal geen vertrouwen meer in NUON.

wees gewaarschuwd !!!

Jantje7
Berichten: 984
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:50

Re: NUON wanhopige service

Ongelezen bericht door Jantje7 »

U kunt ook over andere leveranciers van alles lezen, complimenten worden zelden vermeld. Schijnbaar bent u snel aangebrand, zonder verder te weten hoe de levering van energie is al weer naar een andere leverancier op zoek. Succes zou ik zeggen.

Tevreden klant NUON, jantje7

EagleOne2002
Berichten: 375
Lid geworden op: 18 sep 2009 09:15

Re: NUON wanhopige service

Ongelezen bericht door EagleOne2002 »

Jantje7 schreef:U kunt ook over andere leveranciers van alles lezen, complimenten worden zelden vermeld. Schijnbaar bent u snel aangebrand, zonder verder te weten hoe de levering van energie is al weer naar een andere leverancier op zoek. Succes zou ik zeggen.

Tevreden klant NUON, jantje7
Je weet niet eens waar het over gaat of hebt mijn bericht niet goed gelezen.
Gewoon eens leren lezen voor je gaat bleren, meer is niet nodig.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: NUON wanhopige service

Ongelezen bericht door sjohie »

EagleOne2002 schreef:Ik ben sinds kort naar Nuon overgestapt, maar heb er al bijna spijt van,,,,vanmorgen wilde ik even bellen met een simpele vraag die niet op de pagina voor kwam,,,,,15 minuten aan de telefoon en nog niemand eraan gekregen,,,dus van ellende maar weer opgehangen ,,,,,even later belt Nuon terug,,,,een ***** bandje dat vragen stelde over de service, en kun je intoetsen 1 tot 5.
Wat een onpersoonlijke firma.
Vervolgens denk ik laat ik maar een mailtje sturen, wat denk je zegt die domme site van hun dat mijn email onbekend is voor hun, terwijl ze elke keer van alles sturen naar dat email adres.
Al met al ben ik nu al dik ontevreden met hun, ik hou mijn hart vast als de leveringen van hun ook zo bot gaan.
Nu kijk ik op facebook, en zie de ene klacht na de andere met bijna allemaal hetzelfde.
1. wachttijden die nergens op slaan tot zelfs een uur is langs gekomen.
2. geen mogelijkheid hun te benaderen, omdat de pagina je niet door stuurt.
3. geen email opties, en via facebook komen ze alleen met verontschuldigingen, maar geen oplossingen.

Ik probeer nog vlug naar mijn oude leverancier terug te gaan, want heb totaal geen vertrouwen meer in NUON.

wees gewaarschuwd !!!
Doen ze de afgesproken (primaire) dingen, dus stroom/gas leveren, wel goed? Ik bedoel, dit voelt een beetje als de kwaliteit van een bakker beoordelen op het aantal fietsenstandaards voor de winkel.

Degrelle
Berichten: 113
Lid geworden op: 17 nov 2013 11:11

Re: NUON wanhopige service

Ongelezen bericht door Degrelle »

sjohie schreef: Doen ze de afgesproken (primaire) dingen, dus stroom/gas leveren, wel goed? Ik bedoel, dit voelt een beetje als de kwaliteit van een bakker beoordelen op het aantal fietsenstandaards voor de winkel.
Alsof het uitmaakt bij welke leverancier je bent voor wat betreft die primaire zaken. Als daar iets hapert bel je de netbeheerder.

De leverancier is degene met wie je afrekent en met wie je in ieder geval normaal mee moet kunnen communiceren. DAT zijn de primaire dingen van de energieleverancier. En dat lukt TS dus duidelijk niet.

Vattenfall Webcare
verified
Berichten: 355
Lid geworden op: 28 mei 2008 10:49

Re: NUON wanhopige service

Ongelezen bericht door Vattenfall Webcare »

Hallo EagleOne2002,

Onze verontschuldigingen voor de gebrekkige dienstverlening. Kan ik u helpen om dit op te lossen?
Als u dat wilt, stuur dan een privé-bericht (PB) met uw klacht, uw klantnummer of klantgegevens en uw telefoonnummer. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.

Met vriendelijke groet,

Ton
Nuon webcare

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: NUON wanhopige service

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Wat een smerig bedrijf is NUON. Aangetekende opzegging keihard negeren en "de klant" blijven bestoken met meterkaarten en welkomstbrieven. Vervolgens zegt NUON ook nog eens de nieuw gekozen leverancier op! Zó doen ze zaken bij NUON. Gewoon doordrukken dan kom je er wel. De klant in kwestie was "op straat gevangen" door zo'n NUON straatverkopertje die met leugens ("uw daltarief gaat een paar uur eerder in bij Nuon" en "U kunt er echt zo weer van af" etc.) is gestrikt.

Binnen 8 dagen conform het contract aangetekend opgezegd. Een half uur aan de lijn gehangen à 10 cent per minuut. Het maakt allemaal niks uit. Ik mag deze NUON troep opruimen. Geschillencommissie wordt zo snel mogelijk ingeschakeld en forse schadevergoeding wordt geëist.

witte angora
Berichten: 30780
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: NUON wanhopige service

Ongelezen bericht door witte angora »

Bij mij ging het anders (hopelijk mag ik toch wel een fris tegengeluid geven). Ik had me vorig jaar, toen ik bij Dong weg wilde, aangemeld bij de Nuon, vanwege de welkomstpremie. De termijn bij Dong liep tot 4 oktober, en dat zou een leuk extraatje opleveren, mits ik een vol jaar bij hun zou blijven. Nuon echter besloot hun levering per 1 oktober in te laten gaan. Dat zou me dus 240 euro welkomstpremie kosten, plus 50 euro boete omdat ik 4 dagen te vroeg opzegde. Beter gezegd: omdat Nuon 4 dagen te vroeg opzegde.

Een zeer boze brief geschreven, de boel opgezegd en teruggedraaid (zat nog binnen de termijn), contact opgenomen met Dong, en behalve een brief 'jammer dat u weg gaat' eigenlijk niet veel meer van gehoord.

Dus een aanvankelijke puinhoop kúnnen ze wel opruimen. Als ze tenminste willen, maar dat is altijd zo.

witte angora
Berichten: 30780
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: NUON wanhopige service

Ongelezen bericht door witte angora »

sjohie schreef: Doen ze de afgesproken (primaire) dingen, dus stroom/gas leveren, wel goed? Ik bedoel, dit voelt een beetje als de kwaliteit van een bakker beoordelen op het aantal fietsenstandaards voor de winkel.
Ehmm... als je bij de bakker een volkoren- en een witbrood wilt bestellen, en je krijgt alleen maar kadetjes en bolletjes in de handen gedrukt, en wat je ook probeert, je krijgt het niet voor elkaar om datgene te krijgen wat je wil, ondanks dat de schappen vol liggen met volkoren en witbrood - dan zijn die fietsenstandaards nog niet eens je grootste probleem denk ik. :wink:

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: NUON wanhopige service

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Fijn dat het bij jou tot tevredenheid is opgelost, maar ik vind klanten met leugens binnen harken en dan vervolgens klanten in de problemen brengen als ze aangetekend en conform de spelregels opzeggen, niet kunnen.

Nuon bungelt ook helemaal onderaan qua klanttevredenheid, samen met Oxxio en NLEnergie. Dit zijn de bedrijven waar je met een grote boog omheen moet lopen: http://www.energieleveranciers.nl/nuon/beoordelingen Hoe er met mensen wordt omgegaan. Vreselijk!

Nog meer NUON-ellende: http://www.energieleveranciers.nl/nuon/ervaringen

En nóg meer NUON- ellende: https://www.klacht.nl/nuon/?m=list&t=complaint

VBA
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jan 2014 19:27

Re: NUON wanhopige service

Ongelezen bericht door VBA »

Klantgerichtheid is inderdaad ver te zoeken bij de NUON. De tarieven welke in rekening worden gebracht na het ingaan van het contract, blijken fors hoger te zijn dan men in eerste instantie heeft geoffreerd! Reden: een bevestiging op de offerte per mail is niet genoeg voor de heren en dames van de NUON, want daat staat geen handtekening op! Kan ik mee leven, maar vertel mij dat dan voordat de overeenkomst ingaat! Er valt nu ook niet meer over te praten.
Dat kost de NUON dan een grote klant ( 69.000 m3 gas/jaar en 52.500 kWh/jaar). Opzegging is al de deur uit (hopelijk voldoet deze opzegging wel aan de voorwaarden van de NUON).

Vattenfall Webcare
verified
Berichten: 355
Lid geworden op: 28 mei 2008 10:49

Re: NUON wanhopige service

Ongelezen bericht door Vattenfall Webcare »

Beste VBA,

We hebben zojuist je bericht op TrosRadar.nl gelezen. U geeft aan dat u een klantgerichte benadering door onze medewerkers enorm mist. U hebt ook een duidelijke vraag over de aan u berekende tarieven, hierover bent u niet tevreden.

Wij vinden het jammer dat u inmiddels hebt opgezegd. We gaan graag nogmaals met u in gesprek over deze kwestie, heel graag zelfs! Op 11 december 2013 heeft een van onze medewerkers u gevraagd een PB te sturen met uw basisgegevens. Wanneer u dat nog niet gedaan hebt, vraag ik u vriendelijk dit alsnog te doen.

Met vriendelijke groeten,

Pauline,
Nuon Webcare

e-chec
Berichten: 484
Lid geworden op: 15 jan 2005 15:24

Re: NUON wanhopige service

Ongelezen bericht door e-chec »

Hallo Pauline,

11 december 2013 is nu een heel ruime maand geleden. U vraagt of VBA nog niet heeft gereageerd. Dat verbaast mij. Ik zie VBA op 6 januari, niet op 11 december. Hebt u dat dan nog niet nagegaan, na een periode van 10 dagen? Ook al is het korter dan een maand, dat meent u toch niet serieus, hè?

Met vriendelijke groet,

e-chec

Gesloten