LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NLE waarschuwt niet dat 'vaste klanten korting' vervalt

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
rreijden1
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 dec 2013 17:13

NLE waarschuwt niet dat 'vaste klanten korting' vervalt

Ongelezen bericht door rreijden1 »

Toen ik mijn jaarafrekening van NLE kreeg schrok ik dat ik ruim 600 euro bij moest betalen. Toen ik de nota van 2012 met die van 2013 vergeleek, kon ik tussen de verbruikseenheden en de gehanteerde tarieven geen echt grote verschillen constateren. Het bleek dat het enige schil tussen de twee afrekeningen de 'vaste klanten korting' bleek te zijn. Dus als ik het goed begrijp ben ik in mijn tweede jaar als 'vaste klant' van NLE ineens geen 'vaste klant' meer? Toen ik voor de eerste keer reclameerde bij de NLE kreeg ik een standaard antwoord dat het zo eenmaal in het contract staat. Dat wist ik ook wel, maar mij ging het meer om het telefoongesprek dat ik had met een NLE medewerker om mij over te halen nog een jaar bij NLE te blijven. De sfeer van het gesprek draaide voor mijn gevoel uit op 'nee, u gaat niet meer betalen'. Toen ik de NLE hierop aansprak bevestigde zij zelf dat er in het gesprek inderdaad niet vermeld wordt dat de 'vaste klanten korting' komt te vervallen. Ik vind dat toch wel misleidend, want als ik geweten had, als ze mij vertelt hadden, dat de 'vaste klanten korting' zou komen te vervallen en dat dat neer zou komen op een bijbetaling van 600 euro, dan had ik gezegd dat ik naar een andere energieleverancier zou overstappen. Nu hebben ze, naar mijn mening, deze informatie achtergehouden en presenteren ze mij met de rekening. Ik word nu gewezen op het contract dat ik getekend heb en zal waarschijnlijk wel aan het kortste eind trekken in deze farce, want ik had natuurlijk een uitgebreid verschillenonderzoek moeten doen tussen de contracten van 2012 en 2013 (sarcasme) en er niet vanuit moeten gaan dat zo'n goed lopend gesprek (waarin ik uitkwam met een tevreden gevoel een goede deal gesloten te hebben met een partij die mijn vertrouwen kreeg) betekent dat het de lading van het contract dekt. Natuurlijk niet. Weer een sufferd binnen.

Ik zeg: NIET DOEN!!! Stap elk jaar over naar een andere leverancier. Er zijn er genoeg om pas na een jaar of 5, 6 weer een keuze te moeten maken uit één van de vorige laaielichters.

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: NLE waarschuwt niet dat 'vaste klanten korting' vervalt

Ongelezen bericht door witte angora »

laaielichters
:lol: :lol:

Maar, je hebt gewoon gelijk. Ik wissel, als het even kan, ieder jaar van energieboer, alhoewel Nuon voor mij heeft afgedaan. Die zegt het oude contract rustig 4 dagen vóór de einddatum op, zodat de aanmeldpremie (die je immers na 12 maanden krijgt) door de neus wordt geboord. Ook zo'n laaielichter dus, maar dan een waar je zeker weg moet blijven. :mrgreen:

Jantje7
Berichten: 984
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:50

Re: NLE waarschuwt niet dat 'vaste klanten korting' vervalt

Ongelezen bericht door Jantje7 »

Wat doen wij het weer goed en de ander blijft het maar verkeerd doen........

jantje7

NLEnergie
Berichten: 86
Lid geworden op: 13 okt 2009 16:38
Contacteer:

Re: NLE waarschuwt niet dat 'vaste klanten korting' vervalt

Ongelezen bericht door NLEnergie »

Beste rreijden1,

de hoogte van de korting kan per propositie verschillen. Wanneer u telefonisch of via internet een verlenging aan gaat, wordt het energiecontract ter bevestiging van de gemaakte afspraken aan u verzonden. De wettelijke bedenktijd gaat in wanneer u het contract heeft ontvangen; zo heeft u de tijd om eventuele onduidelijkheden aan te kaarten of het contract te annuleren.

Wij kijken graag voor u na hoe de verlenging precies tot stand is gekomen. Kunt u uw klantgegevens sturen via een privé bericht?

Met vriendelijke groet,

NLE Klantenservice

roberttiel
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 dec 2013 13:27

Re: NLE waarschuwt niet dat 'vaste klanten korting' vervalt

Ongelezen bericht door roberttiel »

Langs deze weg wil ik toch even waarschuwen voor een nieuw soort van oplichting. Ik was een volkomen tevreden klant van de NEM. Een jaar geleden kreeg ik telefonisch voorstel: overstappen naar de NLE (zelfde organisatie!) zou veel voordeliger zijn. Ik heb deze dame het meerdere malen laten herhalen. Bij de eerste maandtermijn kreeg ik een aanzienlijk hogere voorheffing en een boete vanwege de overstap. Uiteraard direct gebeld: Nee, dat komt allemaal goed. Afgelopen maand kreeg ik de jaarafrekening: € 550 extra afgeschreven. (kerstcadeau!) Direct een brief naar de directie, dat ik 30% méér heb betaald, in plaats van minder. Laten ze zo'n callcenter bellen met de boodschap dat ik een overeenkomst heb tot 2017. Telefoonbandje krijg ik niet te horen. Zojuist even m'n variabelen in hun site ingetoetst. Uw voordeel is: €328. Klachtbrief is onderweg, anders naar de geschillencommissie. Gaat weer een hoop tijd kosten!

Roellahaye
Berichten: 25
Lid geworden op: 08 okt 2013 22:11

Re: NLE waarschuwt niet dat 'vaste klanten korting' vervalt

Ongelezen bericht door Roellahaye »

Ik ben ook al een keer met ze in discussie gegaan. Daarnaast komen ze hun eigen reclameuiteingen niet na. Allemaal slap geouwe h...... Ik zeg, jaarlijks overstappen!

http://www.nle.nl/eerlijk-over-energie/geen-slapers

NLEnergie
Berichten: 86
Lid geworden op: 13 okt 2009 16:38
Contacteer:

Re: NLE waarschuwt niet dat 'vaste klanten korting' vervalt

Ongelezen bericht door NLEnergie »

Goedenmorgen Roberttiel,

Wij zouden graag even nagaan wat er precies is gebeurd. Kunt u uw klantgegevens toesturen via een privébericht?

Met vriendelijke groet,

NLE Klantenservice

bartthiele
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 dec 2013 22:49

Re: NLE waarschuwt niet dat 'vaste klanten korting' vervalt

Ongelezen bericht door bartthiele »

Ik heb een vergelijkbare ervaring met NEM.
Na het eerste jaar contract (11-12-2011 / 09-11-2012) kreeg ik bij de jaar nota de ''Vaste Klanten Korting'' netjes verrekend. Tevens kreeg ik nog een aanzienlijk bedrag terug, teveel berekend volgens de jaar nota.

Nadien weer een jaarcontract genomen bij NEM en het maandbedrag iets naar beneden gezet zodat het een beetje in verhouding is.
Bij ontvangst van de jaar nota over deze contract periode (10-11-2011-2 / 31-10-2013) werd ik verrast door de mededeling dat ik een aanzienlijk bedrag moest bijbetalen. Na bestudering van deze jaar nota zag ik dat de ''Vaste Klanten Korting'' niet meer werd vermeld.

Tijdens het telefonische contact met de klanten service van NEM kreeg ik te horen dat deze ''Vaste Klanten Korting'' niet voor trouwe (lees ''vaste'') klanten is, maar voor het feit dat men de tarieven voor een jaar vast heeft gezet?? Ook gaf de medewerkster aan dat men de term in 2013 heeft veranderd in de ''Kom erbij Bonus'' wat al heel anders klinkt en ook anders geïnterpreteerd zal worden.
Ik heb aangegeven dat dit misleidend is en niet correct. Men had de contractant hier op moeten wijzen.
Volgens de medewerkster kon ik het ook zelf zien op het contract.

Bijkomede feit is dat men deze jaar nota pas op 19-12-2013 heeft verzonden, en voordien moest ik natuurlijk weer een nieuw contract afsluiten gezien de looptijd tot 31-10-2013. Dit heb ik ook weer bij de NEM gedaan omdat ik nog in de veronderstelling was dat er een ''Vaste Klanten Korting'' zou gelden, maar dat blijkt nu dus een domme actie. Helaas kan ik er nu niet meer onderuit zonder bijkomende kosten. Blijkbaar hebben ze bij de NEM 1,5 maand nodig om een jaar nota te maken en intussen moet je dus een keuze maken.

Ik heb dit voorval ook gemeld bij de NEM d.m.v. een evaluatie formulier, maar zonder enig bericht terug.

Misleidend en onbetrouwbaar.

Jammer dat men zo met klanten omgaat.

NLEnergie
Berichten: 86
Lid geworden op: 13 okt 2009 16:38
Contacteer:

Re: NLE waarschuwt niet dat 'vaste klanten korting' vervalt

Ongelezen bericht door NLEnergie »

Goedemorgen Bartthiele,

Wij zouden graag even nagaan wat er precies is gebeurd. Kunt u uw klantgegevens toesturen via een privébericht?

Met vriendelijke groet,
NLE Klantenservice

fabertjes
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 feb 2014 19:39

Re: NLE waarschuwt niet dat 'vaste klanten korting' vervalt

Ongelezen bericht door fabertjes »

Ook wij ontvingen vandaag de afrekening van NLE. Inderdaad geen vaste klanten korting meer.
Terwijl wij het eerste jaar nog totaal 250 euro terugkregen, moeten wij nu 600 euro bijbetalen.
Toen ik de meterstanden online invulde, kreeg ik nog het bericht dat de meterstand beduidend lager was dan verwacht, met de vraag of er soms energie-zuinige maatregelen waren getroffen. Wij gingen er dus
ook vanuit dat wij een bedrag terug zouden krijgen...
Hebben ons contact online verlengd voor 1 jaar en gingen er ook vanuit dat "vaste klanten korting"voor
klanten is die klant blijven bij NLE. Dat stond ook in de de voorwaarden die bij het contract zat. Er staat letterlijk: De vaste klanten korting wordt ieder jaar verrekend op uw jaarnota.
Ik vind het zeer misleidend dat deze maatregel ineens wordt veranderd, zonder bericht naar de klanten toe.
Dit is geen beste reclame voor NLE, ik hou hier een behoorlijke kater aan over.

R1chardS

Re: NLE waarschuwt niet dat 'vaste klanten korting' vervalt

Ongelezen bericht door R1chardS »

NLE is voor de duur van de overeenkomst gebonden aan de voorwaarden in de overeenkomst.
Mocht NLE de voorwaarden willen wijzigen en daarmee de prestatie van NLE wezenlijk (een verschil van €850 lijkt mij wezenlijk) veranderen, dan moet NLE u daarover van te voren informeren. En u de mogelijkheid bieden de overeenkomst zonder verdere kosten te beëindigen.

Van belang is of de voorwaarde wel of niet in uw huidige overeenkomst is opgenomen.

Zie artikel 237 onderdeel c van het Burgerlijk Wetboek 6.

e-chec
Berichten: 484
Lid geworden op: 15 jan 2005 15:24

Re: NLE waarschuwt niet dat 'vaste klanten korting' vervalt

Ongelezen bericht door e-chec »

Om een goede indruk te krijgen van wat er speelt, zijn voor forumbezoekers verbruikscijfers enorm van belang.

Fabertjes, wilt u de verbruikscijfers over de afgelopen jaren noemen ?

NLEnergie
Berichten: 86
Lid geworden op: 13 okt 2009 16:38
Contacteer:

Re: NLE waarschuwt niet dat 'vaste klanten korting' vervalt

Ongelezen bericht door NLEnergie »

Beste Fabertjes,

Als u een 1-jarig contract heeft gekozen dan geldt de vaste klanten korting gedurende een periode van 1 jaar. Om deze reden wordt de korting op de jaarnota verrekend.

Wilt u uw postcode en huisnummer sturen via een privé bericht? Dan controleren wij de gegevens nogmaals voor u na.

Met vriendelijke groeten,
NLE Klantenservice

bokkel
Berichten: 424
Lid geworden op: 29 dec 2013 20:14

Re: NLE waarschuwt niet dat 'vaste klanten korting' vervalt

Ongelezen bericht door bokkel »

vaste klantenkorting voor het eerste jaar. Dat is volgens mij wel een hele ruime interpretatie van "vaste klant" ...

R1chardS

Re: NLE waarschuwt niet dat 'vaste klanten korting' vervalt

Ongelezen bericht door R1chardS »

Naam doet vermoeden dat de korting is bedoeld voor loyale klanten.
Dat is het dus niet. Het is een bijzondere voorwaarde die wel of niet is opgenomen in de overeenkomst waarmee u voor de duur van de overeenkomst en niet langer recht heeft op een bepaalde korting.

Volgens de informatie op de website van NLE, wordt de vaste klantenkorting al vanaf mei 2013 niet meer aangeboden en dus ook niet meer opgenomen in de voorwaarden van nieuwe overeenkomsten.

ahdenuijl
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 feb 2014 12:21

Re: NLE waarschuwt niet dat 'vaste klanten korting' vervalt

Ongelezen bericht door ahdenuijl »

Ook wij ontvingen de jaarnota van NLE waarop volgens ons de vaste klanten korting " vergeten " was.
Gebeld met NLE en te horen gekregen dat het een eenmalige korting was in het jaar dat wij zijn overgestapt. Wij hebben ons contract online verlengd voor 1 jaar en gingen er ook vanuit dat "vaste klanten korting voor klanten is die klant blijven bij NLE. De vaste klanten korting wordt ieder jaar verrekend op uw jaarnota !!!!!!. En inderdaad in november weer het contract voor de tweede keer verlengd, niet wetend dat de " vaste klanten korting " al na de eerste verlenging niet wordt toegepast. Wij voelen ons " genaaid en besodemieterd" door NLE. Wij weten nog niet wat het ons gaat kosten om het contract voortijdig te laten ontbinden, maar dat we weg gaan bij deze boeven is wel duidelijk.
Het advies van ons........ niet met NLE in zee gaan.

NLEnergie
Berichten: 86
Lid geworden op: 13 okt 2009 16:38
Contacteer:

Re: NLE waarschuwt niet dat 'vaste klanten korting' vervalt

Ongelezen bericht door NLEnergie »

Beste ahdenuijl,

Als er bij een 1-jarig contract sprake is van een vaste klanten korting is, geldt de korting voor de periode van 1 jaar.

Wilt u uw postcode en huisnummer sturen via een privé bericht? Dan controleren wij tot wanneer uw contract loopt.

Met vriendelijke groet,

NLE Klantenservice

e-chec
Berichten: 484
Lid geworden op: 15 jan 2005 15:24

Re: NLE waarschuwt niet dat 'vaste klanten korting' vervalt

Ongelezen bericht door e-chec »

Ik ben geen jurist en heb ook geen NLE contract. Zou ik dat contract wel gehad hebben, dan zou ik hierin aanleiding gezien hebben om de mening van de Geschillencommissie Energie te vragen.

Een klant, die voor 1 jaar bij NLE een contract afsluit, is een vaste klant. De klant, die er 10 jaar zit, is een toevallige passant. Dat is niet correct.

Als de forumbezoekers, die dit is overkomen, via PB contact met elkaar zoeken, kan wellicht een gezamenlijke zaak worden aangespannen.

middenkwaaii
Berichten: 26
Lid geworden op: 17 okt 2008 21:42

Re: NLE waarschuwt niet dat 'vaste klanten korting' vervalt

Ongelezen bericht door middenkwaaii »

Ik ben in augustus 2014 overgestapt van NLE naar Oxxio. Ik was er klant sinds september 2012. In de eindnota zie ik dat ik de vaste klantenkorting niet heb gekregen van NLE. Ook heb ik overstapkosten. Twee medewerkers van NLE vertellen mij dat vaste klantenkorting alleen geldt voor de jaarnota en niet voor de eindnota. Ik heb dit nagekeken in mijn papierwerk en kan dat nergens vinden. De medewerkers zeggen dat het logisch is en dat ik op de website van NLE moet kijken. Ze weten mij niet te vertellen waar ik deze voorwaarde kan vinden. Op de website van NLE staat dus ook niks. De verkoper aan de deur vertelde gewoon dat ik elke dag meer korting zou krijgen. Niks voorwaarden over jaarnota's en eindnota's. In de voorwaarden vind ik alleen de overstapkosten, die zijn logisch en dat gaat zou Oxxio regelen.

Nu nog bellen naar Oxxio. De verkopers beloofden mij dat ik niks zou merken van de overstap en zij alles zouden regelen. Ook de overstapkosten. Ze wisten van mijn bestaande contract bij NLE, maar NLE zou onbetrouwbaar zijn. Zucht.

En dan stap ik ik september 2014 over van Oxxio naar Huismerk Energie. Energie hier uit de regio en alles wordt geregeld...

NLEnergie
Berichten: 86
Lid geworden op: 13 okt 2009 16:38
Contacteer:

Re: NLE waarschuwt niet dat 'vaste klanten korting' vervalt

Ongelezen bericht door NLEnergie »

Beste Middenkwaaii,

In uw bericht geeft u aan dat er onduidelijkheid heerst over de vraag of u dit jaar wel of geen recht heeft op de klantenkorting.
Graag zouden wij dit voor u willen nakijken. Zou u uw klantgegevens in een privebericht kunnen sturen? Dan komen wij er zo snel mogelijk op terug.

Met vriendelijke groet,
Klantenservice NLE

Gesloten