LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] WOONENERGIE correctieverzoek voor meterstand

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Peter Kerssebank
Berichten: 21
Lid geworden op: 15 jan 2014 13:49

WOONENERGIE correctieverzoek voor meterstand

Ongelezen bericht door Peter Kerssebank »

15 januari 2013

(dit stukje heb ik gisteren ook geplaatst onder WOONENERGIE - wellicht beter HIER op z'n plaats [dubbelpost verwijderd door de Moderator])

Ik heb ook herhaaldelijk 'n correctieverzoek ingediend (gemaild en gebeld) maar het wordt niet uitgevoerd. Het verschil (110 m3 gas) is te gering volgens WOONENERGIE

Erger is dat ik geleidelijk steeds meer onregelmatigheden bij WOONENERGIE ontdek.
Vandaag werd dan ook plots het telefoongesprek beëindigd toen ik ontdekte dat de gasmeterstand van 2012, die de medewerkster van het scherm oplas, niet klopte met mijn notitie op de METERKAART.

WAT KLOPT ER NIET ?

1. inconsistentie in antwoorden:

a) het verschil is te klein - dan kunnen we het niet aanpassen
b) (vandaag) als u 'n foto van uw gasmeter toestuurt met de aktuele standen, en het verschil is groter (dan wat ? ... als de stand van 2012 ook al niet klopt ?) dan pas kunnen we herberekenen. Er is 'n verschil van 110 m3 gas van augustus 2012 - augustus 20123)
c) de METERSTAND die de medewerkster voorleest klopt niet met de aantekening op mijn METERSTANDENKAART
d) WOONENERGIE zegt dat de netwerkbeheerder er zorg voor moet dragen dat de meterstanden worden doorgegeven .. evenwel is de METERSTANDENKAART van WOONENERGIE en worden die standen direkt ingevoerd op de site van WOONENERGIE.
ENDINET, de netwerkbeheerder zegt dat de ENERGIELEVERANCIER volgens voorschrift kontakt op moet nemen met de klant als de METERSTANDEN NIET WORDEN DOORGEGEVEN .... DIT IS NIET GEBEURD.

2. hoe ik erachter kwam

a) de meterstand voor STROOM die ik met de METERSTANDEN kaart van WOONENERGIE in augustus 2013 doorgaf zijn WEL correct ingevoerd, maar DE STANDEN VOOR GAS ZIJN NIET BINNENGEKOMEN - deze worden GESCHAT weergegeven en in rekening gebracht. (mijn opgegeven verbruik = 930 m3 , WOONENERGIE noteert 'n herleid verbruik van 1039,51 m3 - verschil 110 m3)

Op 3 augustus 2012, en later in die week nog 'ns, omdat ik merkte dat het systeem niet goed funktioneerde, gaf ik de meterstanden door met het referentienummer. De netbeheerder ENDINET verzkert me vandaag (15 jan 2014) dat de standen genoteerd staan in het TOEGANKELIJK MEETREGISTER en wel dat de GASMETERSTANDEN als geschat worden gemerkt (1039,51). ENDINET vertelde me ook klip en klaar dat de ENGERGIELEVERANCIER kontakt op moet nemen met de klant als de meterstanden niet worden doorgegeven ... omdat ik tijdig mijn zaken regel ben ik WOONENERGIE steeds voor geweest ... ze hebben geen kontakt met me opgenomen .. en uiteindelijk wordt ik hiervoor nog beboet ook ...daarbij rammelde hun KONTAKTFORMULIER ook al ... je moest het helemaal volschrijven anders werd het niet geaccepteerd voor verzending ..

Omdat ik moeilijkheden met de website van WOONENERGIE/METERSTANDEN ervoer heb ik deze 'n paar maal ingevoerd om er zeker van te zijn dat het gelukt was - ik heb daarna verscheidene keren kontakt opgenomen met WOONENERGIE om er zeker van te zijn dat ik mijn standen had doorgegeven, en kreeg dan te horen dat mijn standen zouden worden doorgevoerd zodra ik de meterstanden had doorgevoerd.
Ik dacht dat ze 'n spelletje met speelden, en vroeg me af wat er aan de hand zou kunnen zijn ...

3. mogelijke oorzaken van de problemen bij WOONENERGIE:

a) ze waren in oktober 2012 overgestapt op 'n ander invoeringssysteem
b) datums worden niet correct weergegeven:
op mijn METERKAART staat (met de hand ingevuld) de datum van 3 augustus 2013
op de afrekening staat de datum van zowel 2 als 4 augustus
(vanwege de problemen met de software ? tijdens de meterdoorgave heb ik deze 'n paar keer doorgevoerd ... maar dit kan NOOIT VOOR 2 AUGUSTUS zijn geweest ...)
c) hoe is het mogelijk dat ook de stand voor 2012 door de medewerkster niet juist wordt weergegeven .. en dat dan prompt de verbinding wordt verbroken .... ?
d) ik vermoed dat er nog meer problemen zijn bij WOONENERGIE ik heb vorige week zowat 3 kwartier in de wacht gehangen en heb ze niet te spreken gekregen ...

Gesloten