LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 13.000 KW stroom verbruik per jaar?? HELP!

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
stap50per
Berichten: 88
Lid geworden op: 03 mar 2006 13:12

Re: 13.000 KW stroom verbruik per jaar?? HELP!

Ongelezen bericht door stap50per »

even mijn stroomverbruik met 2 personen
houd het wekelijks bij

rond de 60kw per week

diverse spaarlampen
waterbed 180x210
heel veel gebruik van laptop,tv en pc

s,avonds meestal een spaarlamp aan

inekem
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 mei 2015 21:18

Re: 13.000 KW stroom verbruik per jaar?? HELP!

Ongelezen bericht door inekem »

Hoe is dit afgelopen. Heb de oorzaak gevonden? Ook ik kamp met een veel te hoog gebruik. Een maand lang leken we elk uur van de dag iets aan te hebben staan van 500 watt Dit naast het reguliere sluimerverbruik.Mijn gegevens gaan naar slimmemeterpotal.nl. kan ik per kwartier mijnverbruik zien. Een voor een groepen uitgezet. Blijkt de sauna groep de boosdoener. Maar alles stond uit!,! Hoe kan dat. probleem is ontstaan na gebruik infrarood lampen (die we niet eerder gebruikt hadden). Nu Electricien met metertje langsgehad. Lampen aangezet, kachel aan. En weer uit. Natuurlijk nu geen probleem. Ik heb de groep nu voor de zekerheid maar uitgezet, vertrouw het niet. Maar wat kan dit nu zijn?..

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: 13.000 KW stroom verbruik per jaar?? HELP!

Ongelezen bericht door bprosman »

Leverancier van de Sauna al eens benaderd ?

inekem
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 mei 2015 21:18

Re: 13.000 KW stroom verbruik per jaar?? HELP!

Ongelezen bericht door inekem »

Ben je er uiteindelijk uitgekomen. Bij ook zoektocht gehad naar grootverbruiker. Net of er constant minimaal één hele grote 500 Watt lamp stond te branden. Bleek een aansturing achter onze infraroodlampen te zijn. Die bleef "trekken" ook al stonden de lampen uit. Na uitschakelen groep in de meterkast is het probleem dan weg. Schakel je de lampen in en weer uit via de display, dan hebben we het weer.
Ik snap nog steeds niet waar de stroom dan heen gaat. Maar feit is dat ik het probleem nu te pakken heb.

FrankLeferink
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jun 2015 13:19

Re: 13.000 KW stroom verbruik per jaar?? HELP!

Ongelezen bericht door FrankLeferink »

We voeren onderzoek uit naar de registratie van die statische meters. Ik zou graag willen weten welk type meter u in de meterkast hebt hangen.

Knarvel
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 mar 2017 12:31

Re: 13.000 KW stroom verbruik per jaar?? HELP!

Ongelezen bericht door Knarvel »

Beste Steven79,
Zou je met ons willen delen welke meter (Merk en type) het betreft?
En, is dit geval al tot een oplossing gekomen? Het Onderzoek van F. Leferink zal je bekend zijn, waren de bij dit onderzoek gevonden tekortkomingen bij jouw de oorzaak van het hoge gemeten verbruik?
Alvast dank voor je feedback.

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: 13.000 KW stroom verbruik per jaar?? HELP!

Ongelezen bericht door Moneyman »

Je hebt wel in de gaten dat je reageert op eentopic van drie jaar oud? En dat je praat tegen iemand die hier al drie jaar niet geweest is?

Knarvel
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 mar 2017 12:31

Re: 13.000 KW stroom verbruik per jaar?? HELP!

Ongelezen bericht door Knarvel »

Nu wel...

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: 13.000 KW stroom verbruik per jaar?? HELP!

Ongelezen bericht door bprosman »

Dat bedoel ik, mensen reageren op hoge poten dat iets niet klopt en op 1 uitzondering na komt er niemand terug om het eindoordeel te geven. Ook DAAR trek ik mijn conclusies uit.

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: 13.000 KW stroom verbruik per jaar?? HELP!

Ongelezen bericht door 16again »

Evengoed kan ik daar een eigen conclusie aan verbinden: Er is een schikking getroffen met geheimhoudingsverklaring. Maar dat blijft koffiedik kijken.

In het huidige internet tijdperk zij fora als deze een middel om je zin te krijgen. Al of niet terecht.
Het doel is niet om achteraf verslag te doen.

Gesloten