LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onterechte overname door Nuon koppigheid NLE

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
geklu
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 nov 2014 11:21

Re: Onterechte overname door Nuon koppigheid NLE

Ongelezen bericht door geklu »

12 december 2014

Nog geen beweging in te krijgen.
Laatst gewijzigd door geklu op 13 dec 2014 09:18, 1 keer totaal gewijzigd.

geklu
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 nov 2014 11:21

Re: Onterechte overname door Nuon koppigheid NLE

Ongelezen bericht door geklu »

13 december 2014

Kom gisteren thuis zie post van Nuon, en ja hoor weer een opzegvergoeding betalen van 50 euro, wat mij opvalt is dat er nu geen acceptgiro bijzit die bij de vorige rekeningen wel zat.
Ik heb namelijk geen machtiging afgegeven voor automatische incasso, heb wel een schrijven gekregen om Nuon te machtigen maar heb dit niet gedaan i.v.m. oplossen geschil zoals boven vermeld en dit ook aan Nuon doorgegeven geen probleem mijn rekeningen werden zolang geblokkeerd.

Ik dus meteen op de bankrekening gekeken en hier zie ik dat er 350 euro is afgeschreven als voorschot, dus de 50 euro opzegvergoeding zullen nog wel volgen terwijl ik geen machtiging heb gegeven voor de automatische incasso. Vraag me af of dit zomaar kan. Ben nu op het punt gekomen dat de rechtsbijstand zal worden ingeschakeld.

Vraag me ook af of Nuon dit forum wel volgt, daar ik totaal geen respons terug krijg.

Wordt vervolgd.

geklu
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 nov 2014 11:21

Re: Onterechte overname door Nuon koppigheid NLE

Ongelezen bericht door geklu »

2 januari 2015 / 10:30

Op 16 december reactie van Nuon.

Goedemiddag Geklu,

Dank je wel voor je bericht via het Radar Forum. Excuses voor de late reactie. Wij willen absoluut niet de indruk geven dat dit Forum niet gelezen wordt. Dat is echter wel het geval. Op dit moment is je vaste Nuon Webcare medewerker niet in staat je vraag verder af te handelen. Vandaar dat ik het even overneem.

Ik heb goed nieuws. Alle facturen zijn vervallen, je bent ons niets verschuldigd. Daarnaast onze verontschuldigingen voor de verwarring die hierdoor is ontstaan.

Met hartelijke groet,
Nuon Webcare

Dit is goed nieuws! Ik weet echter nog steeds niet waar ik precies aan toe ben. Hoeveel ik nu uiteindelijk ga betalen en hoe het staat met de korting van de NLE die ik ben misgelopen i.v.m. de te vroege opzegging en de boete. Er is nog steeds geen persoonlijk contact opgenomen om een en ander door te spreken. Wel is er afgelopen maand er een voorschot afgehouden van € 350. Uiteraard heb ik gestorneerd.

Een goede en juiste oplossing voor mij is dat Nuon de misgelopen korting en de boete voor hun rekening neemt en mijn zakelijke contract terugzet naar het PriceWize contract van 2 november 2014.

geklu
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 nov 2014 11:21

Re: Onterechte overname door Nuon koppigheid NLE

Ongelezen bericht door geklu »

16 januari 2015

Vanmiddag weer gebeld met Nuon inzake mijn niet betaalde rekeningen en 1x incasso, heb aangegeven dat ik geen rekeningen betaal voordat bovenstaande kwestie is opgelost.

Eerst gebeld met afdeling facturatie deze kunnen mij niet helpen i.v.m. geschil en hebben mij door verbonden met afdeling leverantie, hier kreeg ik een vriendelijke meneer aan de telefoon die zich uitermate heeft ingespannen om allerlei afdelingen te bereiken om tot een oplossing te komen (hij vond namelijk zelf dat het wel erg lang duurde met de oplossing voor het hele verhaal), helaas na in totaal 2,5 uur aan de telefoon krijg ik als antwoord dat hij nu niets voor me kan betekenen en op antwoord zit te wachten van een andere afdeling (heb ik helaas al meer gehoord), hierop heb ik de vraag gesteld of mijn betalingen uitgesteld kunnen worden totdat ik onderhand een antwoord krijg, De medewerker neemt contact op met de betreffende afdeling na circa 15 minuten krijg ik te horen dat ik geen uitstel krijg en mijn rekeningen moet betalen.

Helaas ook Nuon Webcare laat niets van zich horen, ook al lezen zij dit forum.

Misschien wordt het tijd dat de heer Peter Smink zich met de zaak gaat bemoeien.

geklu
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 nov 2014 11:21

Re: Onterechte overname door Nuon koppigheid NLE

Ongelezen bericht door geklu »

Nog maar eens een mail gestuurd naar mijn zogenaamde vast Nuon Webcare medewerker, waar ik overigens ook niets van hoor.

Beste,

Hoe is het mogelijk dat ik nog steeds niets van Nuon heb vernomen met betrekking tot de onterechte overname en de bijbehorende schade die ik geleden heb??

Het duurt nu al meer dan 3 maanden, als ik bel wordt ik van het kastje naar de muur gestuurd, het enige wat Nuon doet is rekeningen sturen en verder niets.

Volgens een Service medewerker waar ik vorige week 3 uur mee aan de telefoon heb gehangen weten jullie al lang wat de schade is (zelfs hij vond het belachelijk lang duren) maar ik hoor hier niets van.

Daarbij hoor ik dat ik nu een consumenten contract heb, maar waarom moet ik de bedragen van het zakelijk contract betalen nl. € 350,00 in plaats van de eerdere € 288,00 die mij via PriseWise was beloofd.

Hoop nu eens echt snel iets van u te horen.

Vattenfall Webcare
verified
Berichten: 355
Lid geworden op: 28 mei 2008 10:49

Re: Onterechte overname door Nuon koppigheid NLE

Ongelezen bericht door Vattenfall Webcare »

Goedemorgen,

Eindelijk is het zover! Na heel veel onderling contact en overleg heb ik een oplossing. Ik vind het vreselijk dat alles zo moeizaam is verlopen, nogmaals mijn welgemeende excuses hiervoor. Zelf ben ik een tijd ziek geweest en dat is de communicatie niet ten goede gekomen. Ik heb zojuist de terugkoppeling ontvangen dat wij het misgelopen bedrag zo spoedig mogelijk gaan uitbetalen. Het gaat om € 821,06.

Met een hartelijke groet,
Marijke
Nuon Webcare

Gesloten