LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Essent boete onterecht (inmiddels goed opgelost) zie post

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
geertdirk41
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 dec 2014 12:13

Essent boete onterecht (inmiddels goed opgelost) zie post

Ongelezen bericht door geertdirk41 »

Ik ben verhuisd en omdat ik ergens bij in ben gaan wonen heb ik de diensten van essent niet meer nodig.
Dat vinden ze bij essent niet fijn dus ik ontving vorige maand 2 boetes van 50 euro 1 voor gas en 1 voor Electra.(hier heb ik geen probleem mee omdat dit conform de voorwaarden is van contractbreuk.)



Echter aan de telefoon zei ik tegen een medewerker van essent dat ik een hoog voorschot bedrag betaalde en hoogstwaarschijnlijk een flinke teruggave kon verwachten.
Direct de vraag gesteld of ze dit konden verrekenen waarop ik positief antwoord kreeg.
Begin december logde ik in op mijn essent en jawel de jaarrekening was bekend. ik krijg 450 euro terug. en onderaan de rekening staat : dit bedrag wordt op 30-12-14 aan u terugbetaald en is exclusief openstaande bedragen.
Hiermee ga ik er opnieuw vanuit dat dus mijn openstaande bedrag netjes verrekend wordt. (mede doordat de medewerker mij dat telefonisch ook al had bevestigd)

Nu krijg ik opeens 2 boetes van 20 euro per stuk omdat ik de eerdere openstaande bedragen 2x50= 100 euro nog niet had betaald.
Ik heb zojuist de klantenservice gebeld en die verteld dood leuk dat ik eerder had moeten bellen dat ze het moesten verrekenen en dat ze dat nu alsnog doen maar die 40 euro boete blijft staan. Terwijl mij dus eerder is verteld dat het gewoon verrekend zou worden. En niet dat ik ze moet gaan bellen om ze te vertellen dat ze het moeten verrekenen

Wat kan ik nu doen om die 40 euro teug te krijgen?? Zo komen ze wel makkelijk aan hun geld.
Laatst gewijzigd door geertdirk41 op 19 dec 2014 14:24, 1 keer totaal gewijzigd.

eddy123
Berichten: 277
Lid geworden op: 12 nov 2014 17:29

Re: Essent boete onterecht (inmiddels goed opgelost) zie post

Ongelezen bericht door eddy123 »

Nou, dit lijkt mij simpel. Gewoon wachten op die 450 euro en voor de rest nergens meer op reageren.
Ik neem aan dat u niet zo stom bent geweest die 40 euro boete meteen te betalen.

geertdirk41
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 dec 2014 12:13

Re: Essent boete onterecht (inmiddels goed opgelost) zie post

Ongelezen bericht door geertdirk41 »

ze hebben het bedrag inclusief de boete verrekend met de 450 die ik nog terug krijg.
Dus ze hebben het geld al. daar kan ik niks meer aan doen.
nu moet ik tot einde van de maand wachten op het resterende bedrag dat ik nog terug krijg.

Maar ik wil die 40 euro ook terug.

eddy123
Berichten: 277
Lid geworden op: 12 nov 2014 17:29

Re: Essent boete onterecht (inmiddels goed opgelost) zie post

Ongelezen bericht door eddy123 »

geertdirk41 schreef:ze hebben het bedrag inclusief de boete verrekend met de 450 die ik nog terug krijg.
Dus ze hebben het geld al. daar kan ik niks meer aan doen.
nu moet ik tot einde van de maand wachten op het resterende bedrag dat ik nog terug krijg.
Maar ik wil die 40 euro ook terug.
Dan eerst wachten op die 410 euro.
Je kunt het maar beter in de pocket hebben. Pas daarna een klacht indienen en het gevecht aangaan om die 40 euro. Gaat u nu moeilijk doen over die 40 euro, dan is de kans aanwezig dat ze de rest helemaal niet gaan uitbetalen, hangende de beslissing op die 40 euro. Simpel zorgen dat u eerst de centjes uitbetaald krijgt en zolang in het systeem staat dat dat 450 euro is, zal het vast 450 euro zijn. Wordt het 410 euro, dan na ontvangst daarvan een klacht indienen. Voorlopig dus even helemaal niet reageren.

geertdirk41
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 dec 2014 12:13

Re: Essent boete onterecht (inmiddels goed opgelost) zie post

Ongelezen bericht door geertdirk41 »

Ik had dit zelfde bericht ook geplaatst op het forum van essent zelf.
na aanleiding van dat bericht net telefonisch contact gehad met essent en deze heeft de boete kwijt gescholden. binnen een week krijg ik die 40 euro op mijn rekening en het restant 30 dec gestort volgens normale afspraak.

Helemaal blij met de positieve uitkomst.
En ze hebben het ook nog binnen een uur allemaal geregeld.

Top

eddy123
Berichten: 277
Lid geworden op: 12 nov 2014 17:29

Re: Essent boete onterecht (inmiddels goed opgelost) zie post

Ongelezen bericht door eddy123 »

geertdirk41 schreef:Helemaal blij met de positieve uitkomst.
En ze hebben het ook nog binnen een uur allemaal geregeld.
Ja, je mot maar net even de juiste persoon aan de lijn hebben. Dat maakt een verschil van dag en nacht.
Blij voor jou, maar de volgende plaatst hier weer een reactie op het forum met hetzelfde probleem.
Namen willen we zien: wie heeft het goed geregeld?

geertdirk41
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 dec 2014 12:13

Re: Essent boete onterecht (inmiddels goed opgelost) zie post

Ongelezen bericht door geertdirk41 »

ik stuur een print screen....
print essent.png
dave
(48.44 KiB) 1981 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

eddy123
Berichten: 277
Lid geworden op: 12 nov 2014 17:29

Re: Essent boete onterecht (inmiddels goed opgelost) zie post

Ongelezen bericht door eddy123 »

Nou, als Dave het goed regelt dan plaats je gewoon de gegevens van Dave op dit forum en dan hebben we allemaal een contactpersoon waar je wel wat aan hebt. Dat scheelt weer een hoop gezeur over Essent en een hoop belkosten.
Of is dat te simpel gedacht? Is Dave moderator? Sinds wanneer worden bedrijfsmedewerkers moderator bij een consumenten-forum?

forumessent
Berichten: 321
Lid geworden op: 19 nov 2008 09:26

Re: Essent boete onterecht (inmiddels goed opgelost) zie post

Ongelezen bericht door forumessent »

Hoi Eddy123,

Dave is, net als ik, moderator op het Forum van Essent zelf en reageert zo nu en dan ook hier op het forum van Tros Radar. Dave en ik en onze andere collega´s van Essent Webcare doen hun uiterste best om klantvragen en klachten naar volle tevredenheid af te handelen. Op het moment dat je enige onvrede hebt of andere vragen kun je ons bereiken per e-mail via [email protected]. Een van onze Webcare medewerkers neemt dan zo spoedig mogelijk contact met je op.

Groetjes, Jeanne.
Essent Webcare

eddy123
Berichten: 277
Lid geworden op: 12 nov 2014 17:29

Re: Essent boete onterecht (inmiddels goed opgelost) zie post

Ongelezen bericht door eddy123 »

forumessent schreef:Hoi Eddy123,
Dave is, net als ik, moderator op het Forum van Essent zelf en reageert zo nu en dan ook hier op het forum van Tros Radar.
En sinds wanneer is een moderator van Essent dan ook meteen moderator op het forum van Radar?
Is het dan Dave die verschillende reacties van mij heeft verwijderd van dit forum?
Het wordt interessant ....

forumessent
Berichten: 321
Lid geworden op: 19 nov 2008 09:26

Re: Essent boete onterecht (inmiddels goed opgelost) zie post

Ongelezen bericht door forumessent »

Hoi Eddy.

Nee dat zijn we dus niet. Wij kijken natuurlijk o.a. ook op dit forum om te zien of wij onze klanten ergens mee kunnen helpen. Essent heeft zelf ook een Forum. Daar zijn wij wel moderators. Wat betreft je verwijderde berichten op dit forum, daar hebben wij niets mee te maken.

Groetjes, Jeanne
Essent Webcare

Gesloten