LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Media Markt - Essent

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
dennishav
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jan 2015 23:07

Media Markt - Essent

Ongelezen bericht door dennishav »

Vandaag bij de Media Markt geweest voor een nieuwe iphone. Eenmaal klaar gaf de medewerker van MM aan dat ik 250,= euro zou kunnen terugkrijgen. Letterlijk; U gelooft het waarschijnlijk niet,maar loop maar even mee. Door de winkel heen werd ik geleid met mijn gezin naar een kraampje waar de medw van Essent vertelde dat zij mij graag een beter contract zouden willen aanbieden EN dat ik nog 225,= euro zou ontvangen in cadeaubonnen. Check; een beter contract en 225,= euro klinkt goed.

Het verkoopverhaal startte. Veel praten. Zoals
- u neemt een contract en kan dat snel opzeggen. Later, is het een 1 jarig contract. Ja eigenlijk niet, maar als ik dat direct zeg, komt u niet mee. Vandaar dat ik zeg, het is opzegbaar op ieder moment. De medw. van essent geeft aan dat het juridisch allemaal vreemd zit, maar het prima werkt.
- de medw geeft aan dat hij alle prijzen kent. De olieprijzen hebben maar een paar procent effect op energie prijzen.
- de medw geeft aan dat als het prijsverschil meer is dan 1 cent dat al heel veel is. Hij rekent op een blaadje alles uit en geeft vervolgens via een programma aan dat dit echt het beste bod is. Wederom bevestigd hij dat dit het beste bod is wat er is in de markt, en wellicht dat er misschien elders 1 cent goedkoper is, maar nooit kan tippen aan dit bod.
- we rekenen het nogmaals na wat ik zou betalen. Ik weet niet mijn huidige bedrag, maar wederom zegt hij dat het aanbod van Essent het beste aanbod is. Ik geef aan dat ik al erg lang (denk bijna 10 jr) bij Nuon zit. Hij geeft aan dat Nuon nooit beter bod heeft dan Essent. Misschien 0,5 tot 1 cent goedkoper maar nooit meer.

Wat reken werk van de medw Van essent laat zien dat bij een gemiddeld gebruik , in de slechtste situatie essent maximaal 35,= euro duurder is. Als je dan 225,= krijgt is het toch goedkoper vraagt de medw aan mij. Ik vraag hem voor een periode van 3 jr. Zelfs dan is het nog goedkoper zegt de medw. Wederom vraag ik hem of hij mij kan garanderen dat het maximale prijsverschil 1 cent is in de markt ook voor eerder afgesloten contracten. Hij geeft aan dat hij mij gerust kan stellen en dat door de lage olieprijzen nu de contracten in het verleden altijd duurder waren. Ik vraag hem, hoe hij nu tot dit standpunt komt. Hij gaf aan dat hij dit niet meteen wilde vertellen. Enfin, een verhaal, maar ik zie Essent toch als een betrouwbaar bedrijf. Deze verkoper zou toch goed getraind mogen zijn, veronderstel ik. Een bedrijf als Essent traint haar mensen goed, en zou klanten toch niet doelbewust misleiden of laten dwalen.

En toch is het zo!!! Eenmaal thuis zie ik dat het prijsverschil 2 cent en dat de vastrechtskosten 2 maal hoger zijn bij Essent! Kortom, bijna 100 euro per jaar meer. Over een periode van 3 jaar, dus 300,= euro. Het is een 3 jarige contract. Het kopen van de iphone krijgt een totaal andere ervaring. De iphone zit nog in de doos, omdat ik boos ben. Boos over hoe een bedrijf met zo'n merk, zo laagdunkend haar medewerkers laat werken. Het is een agressieve werkwijze. Het contract wil niet. Ik ben bedonderd, misleid en er is foutieve informatie aan mij voorgehouden. Er zijn valse beloftes gedaan. Eigenlijk vind ik dat Essent haar belofte moet nakomen en het beste tarief moet aanbieden aan mij.

Kortom, een lager tarief dan ik nu heb EN de overstap premie van 225,=. Dit is beloofd en dat aanbod heb ik geaccepteerd. Wat is jullie opinie hierover?

forumessent
Berichten: 321
Lid geworden op: 19 nov 2008 09:26

Re: Media Markt - Essent

Ongelezen bericht door forumessent »

Beste dennishav

In uw bericht van op dit forum geeft u aan dat u ontevreden bent over de overeenkomst in de Media Markt.
Om samen tot een oplossing te komen, verzoek ik u uw naam, postcode, huisnummer, telefoonnummer en een kopie van uw bericht te mailen naar [email protected]. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Met vriendelijk groet,

Angelique
Essent Klantenservice
Webcare

masto1971
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mar 2010 11:41

Re: Media Markt - Essent

Ongelezen bericht door masto1971 »

Hallo allemaal, afgelopen zaterdag hebben we een tv gekocht bij de Media Markt in Leeuwarden. Nadat we alles op papier hadden werd ons medegedeeld door de verkoper dat we nog eens 225 euro korting op de aanschafkosten konden krijgen als we overstapten naar Essent. Hiervoor konden we contact nemen met een medewerker aldaar van Essent. Hier wilden we meer van weten en werden netjes voorgesteld aan de Essent medewerker. Hij wist ons te vertellen dat als we een 3 jarig contract afsloten dan konden we 225 euro aan tegoedbonnen krijgen direct te besteden bij de Media Markt. Ik vroeg hem hoe het zat met de energie prijzen bij Essent. Ach zei hij die liggen tegenwoordig heel dicht bij elkaar en met die 225 euro konden we ons zeker geen breuk vallen. Dus ja, dat klonk wel heel aantrekkelijk. We hadden 2 keuzes, of een overstap maken met bedenktijd van 2 weken en dan werden de tegoedbonnen achteraf toegezonden of direct klant worden zonder bedenktijd en direct de 225 euro verzilveren. Ja daar sta je dan met een dure tv zonder voor en na kennis van energie prijzen. Na wikken en wegen dus toch maar per direct lid geworden van Essent. Immers die 225 euro konden we direct besteden en later moesten we maar weer wat bedenken om van die 225 te gaan kopen. Eenmaal thuis heb ik direct de energie prijzen erbij gepakt en na wat rekenwerk met een zeer onduidelijke prijzenlijst van Essent bleek dat we er zo'n 200 euro per jaar achteraan konden gooien. Ik heb daarop direct met de Media Markt gebeld en gevraagd of ik de Essent medewerker aan de lijn kon krijgen. Dat lukte en na enig uitleg kwam hij direct met excuses dat het zo was gelopen. Hij zou meteen contact opnemen met Essent en zou me gelijk terug bellen. Dat deed hij en vertelde me dat als ik maandag met de klantenservice zou bellen dan zou alles geregeld worden. Ze konden via een eenmalige machtiging die 225 wel weer terug halen en het contract zou ontbonden worden. Bij de klanten service wisten ze ervan zei hij nog. Toen ik afgelopen maandag belde met de klantenservice bleek het allemaal niet waar en kon ik niet meer van het contract af. De zeer botte medewerker die maar door me heen bleef praten kon niks voor mij betekenen en zei nog dat er helemaal geen contact met de medewerker vanuit Leeuwarden was geweest. Ik heb daarop weer contact gehad met de Essent medewerker bij de Media Markt. Hij had uiteraard helemaal nooit gezegd dat we er vanaf konden komen, hij had alleen bevestigd dat die 225 euro terug gehaald kon worden. Ik zei hem nog dat hij helemaal geen contact had gehad met Essent en toen ik hem vertelde dat hij mij drie keer had staan voor te liegen werd het akelig stil. Immers hij had gelogen over de energie prijzen, over het contact met Essent die hij niet had gehad en dat we nog wel van het contract af konden komen omdat nog niks op gang was gezet. Hij wist me nog te vertellen dat het zijn woord tegen de mijne was. Typische uitspraak. Ik ga in ieder geval de tv weer terug brengen. Dat je op zo'n manier" met pure leugens" je klanten moet werven is toch niet best. Ik ben inmiddels met verschillende partijen bezig om er alsnog vanaf te komen. Hopen dat deze wat kunnen betekenen. En nog een tip voor de Media Markt, knikker die Essent de deur uit, het komt jullie naam niet ten goede.

forumessent
Berichten: 321
Lid geworden op: 19 nov 2008 09:26

Re: Media Markt - Essent

Ongelezen bericht door forumessent »

Beste masto1971

In uw bericht van op dit forum geeft u aan dat u ontevreden bent over de overeenkomst die tot stand is gekomen in de Media Markt Leeuwarden.
Graag wil ik u verzoeken om uw naam, postcode, huisnummer, telefoonnummer en een kopie van uw bericht te mailen naar [email protected]. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Met vriendelijk groet,

Anique

Essent Klantenservice
Webcare

witte angora
Berichten: 30755
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Media Markt - Essent

Ongelezen bericht door witte angora »

Vergeet Essent in de Mediamarkt nu eens. Ga naar die toko voor datgene waar je voor kwam, en laat de rest gewoon links liggen. Of rechts, of achter je voor mijn part.

Als je van energieboer wilt veranderen kun je beter op een vrije middag zo'n prijsvergelijker op internet langsgaan. Daar kun je ook flinke kortingen krijgen, terwijl je de voorwaarden en vergelijkingen in alle rust kunt bekijken.

Dikke kans dat je vanwege je verbruik bij een heel andere leverancier uitkomt.

Gesloten