LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eneco komt afspraak niet na

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Ankogra
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 mar 2015 10:31

Eneco komt afspraak niet na

Ongelezen bericht door Ankogra »

Omstreeks juni 2014 ben ik in de Mediamarkt overgehaald om over te stappen naar Essent als energie leverancier.
Hierbij heb ik als 'beloning' de bekende waardebon van € 150.- ontvangen.
Ongeveer 1 1/2 maand later werd ik door een medewerkster van Eneco gebeld met de vraag waarom ik overgestapt was. Ik had (behalve het 'cadeautje') geen goede reden.
Ik was er inmiddels achter gekomen dat Essent niet voordeliger was dan Eneco en was dus niet terughoudend tegenover deze medewerkster.
Zij vroeg mij of ik weer terug wilde komen bij Eneco.
Ik zij toen dat het niet kon omdat ik een contract van 2 jaar afgesloten had en hiervoor een beloning had ontvangen.
De medewerkster vertelde mij dat dit geen probleem was. Eneco zou de boete die ik van Essent zou krijgen volledig vergoeden. Ook de beloning zou ik van Eneco (aldus deze medewerkster) tot een maximum van € 100.- vergoed krijgen.
Afgelopen week kreeg ik inderdaad de rekening voor deze beloning ter hoogte van € 100.-
Ik stuurde deze rekening door naar Eneco met de vraag dit bedrag over te maken op mijn rekening.
Tot mijn verbazing kreeg ik van Eneco te horen dat dit niet vergoed werd (ondanks dat een medewerkster van Eneco mij dit toegezegd had) omdat het een overstap vergoeding was.
Ik vind dit een slechte actie van Eneco en denk er over om (zodra mijn huidige contract is beëindigt) over te stappen naar een andere leverancier, want Eneco komt mij zeer onbetrouwbaar over.

Jimmy2014
Berichten: 38
Lid geworden op: 19 feb 2015 13:29

Re: Eneco komt afspraak niet na

Ongelezen bericht door Jimmy2014 »

Dit is inderdaad niet netjes. Normaal gesproken wordt wel de boete vergoed maar niet de vergoeding voor de cadeaubonnen. Is dit mondeling wel afgesproken vraag dan de voicelog op dat is de enige manier om bewijs te krijgen. Is dit niet mogelijk dan is het een dure les. Let wel op als je binnen de contractperiode weer weg gaat bij Eneco, je niet alleen een boete van hun krijgt maar ook de boete die zij vergoed hebben terug moet betalen.

Eneco mdw
Berichten: 183
Lid geworden op: 03 feb 2010 11:43

Re: Eneco komt afspraak niet na

Ongelezen bericht door Eneco mdw »

Beste Ankogra,

Ik heb uw bericht gelezen. U geeft aan dat we u telefonisch hebben toegezegd om bij een terugkomst naar Eneco ook het welkomstgeschenk van Essent ter waarde van 150 euro aan u te vergoeden. Hoewel dat inderdaad niet de gebruikelijke werkwijze is, ga ik wel graag voor u na hoe het telefoongesprek precies verlopen is, om te beoordelen of u alsnog recht heeft op een vergoeding.

Daarom het vriendelijke verzoek om uw klant- en contactgegevens naar mij toe sturen via [email protected] t.a.v. Kelly. Ik neem daarna zo snel mogelijk contact met u op hierover.

Ik zie uw reactie graag tegemoet.

Groet,

Kelly, medewerkster Eneco

Jimmy2014
Berichten: 38
Lid geworden op: 19 feb 2015 13:29

Re: Eneco komt afspraak niet na

Ongelezen bericht door Jimmy2014 »

Is er al een oplossing vanuit Eneco gekomen?

Ber10a
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 mar 2015 17:13

Re: Eneco komt afspraak niet na

Ongelezen bericht door Ber10a »

Hoi.

Ik heb precies hetzelfde als jou.
Heb al met ze aan de telefoon gehangen en een niet bevredigend antwoord gekregen. Bij mijnheren ze ook de band teruggeluisterd zeggen ze. Dat kan zijn maar ze komt met hele andere antwoorden.
Ik ben benieuwd wat jij als antwoord krijgt.
Ik hoop het gauw te horen.
Is echt precies hetzelfde verhaal.

Gr. Bertina

Ber10a
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 mar 2015 17:13

Re: Eneco komt afspraak niet na

Ongelezen bericht door Ber10a »

Bij mij echt precies hetzelfde verhaal. Gingen ook band terug luisteren. Ben heel benieuwd naar jouw respons.

lioe2015
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 dec 2015 16:47

Re: Eneco komt afspraak niet na

Ongelezen bericht door lioe2015 »

Ik ben Mel, paar wekend geleden inneens mijn verwaring CV doet nie meer, er is iest die stuk, zoek ik monteur die kan kijken, reperatie, en ben neemt kontakt met eneco, tempus/stedin, overleg , lang gesprek, tot slot eneco beloof om stuur montuer, maar ik moet abonnement 1 jaar kontrakt met eneco, bedrag 10 euro of 6 euro, 6 euro maandelijk is prima, de afspraak is gemaakt, zeg ik , ik moet vrij nemenm, betekend kreeg ik geen geld voor die dag, de eneco garant moenteur komen, dus neemt maar vrij, ikzeg als niet komenm hun met de uuren die ik gewachtmoet aan mij betalen. NIET GEKOMEN, ik wacht zoals afgesproken 15.00 -- 17.00 om 17.30 heb ik eneco/tempus, eneco zeg eigenaar van STEDIN, gebeld, kreeg arrogant antwoord nog, U MOET WACHTEN tot hun komt !!! wow, geen sorry, wel coaamnderen, macht, enz. Heb ik meerderenkeren gemaild, gebeld, van kaasje naar de muur, tot daarna kreeg iktelefoon, zij zeg: als niks gebeurt, Mevr wij wil nieuwe afspraak maken, ... Wel niet meer om nieuwe afspraak, maar waar is hun verantwoordelijk, eerlijk sportif, en mijn schade van 2 uur meer moet wachten??? Daarna wordt ik weer gebeld,m Mevrouw wij wil de schade 20 euro betalen, terwijl die hele dag ik wacht meer dan 20 euro, de 2 uur ben wkijt meer dan 20 euro,m ik zeid eneco gewoon gebruik macht, denk hun iedereen hun nodig, geen gevoel van verantwoordelijk en geen schaame, schamteloos, wat LS denk zelf??? Ik moet weer mailen dat nirt akkoord met 20 euro, mijn waard is geen 20 euro,en gaat om niet geld, maar priciepe, eerlijkheid, leren om respect, verantwoordelijkheid, enz. TOT NU KREEG IK GEEN BERICHT. Mijn CV nog niet gedaan, dus eneco medewerkers/tempus, nog verantwoordelijk enz? Klanten is KING, jullie salaries van klanten geld, naam bedrijf is belangrijk

Michelle_L
Berichten: 74
Lid geworden op: 29 apr 2015 17:20
Contacteer:

Re: Eneco komt afspraak niet na

Ongelezen bericht door Michelle_L »

Nee, niet netjes zo'n dagje vrij. Maar u bent wel erg negatief. Maar waarom werkt u nog op 93 jarige leeftijd? U moet wel erg vitaal zijn.

Gesloten