LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eneco jaarnota 2000 euro

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Anonymaus
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jan 2016 12:26

Eneco jaarnota 2000 euro

Ongelezen bericht door Anonymaus »

Tot onze schrik hebben wij afgelopen jaar een bericht gekregen dat wij voor over 3 jaar 2000 bij moesten betalen (we woonden in die tijd niet eens 3 jaar in het appartement.) Na telefoneren blijkt dat ze ons verbruik te laag hebben ingeschat. We betaalde dan ook relatief weinig (ca. 60 euro) en heb er voor de rest ook maar weinig verstand en het verbruik voor dit jaar werd verhoogd naar 320 euro! Echter niet lang daarna hebben we een slimme meter laten installeren. Zij laten een maandelijks verbruik zien van ca. 60-70 euro per maand. Dat betekend dat wij in de vorige 2,5 jaar 4x zoveel moeten hebben verbruikt als dit jaar wat simpelweg onmogelijk is. Onze woonkamer is hooguit 35m2 en hebben 2 slaapkamers van 15m2 en 12m2. We studeren allebei en zijn meer weg als thuis.

Bij Eneco zelf worden we van het kastje naar de muur gestuurd.

Iemand een gelijke ervaring of iemand die mij misschien kan vertellen hoe dit komt?

:roll:

toeslagen
Berichten: 120
Lid geworden op: 18 apr 2015 20:07

Re: Eneco jaarnota 2000 euro

Ongelezen bericht door toeslagen »

Na telefoneren blijkt dat ze ons verbruik te laag hebben ingeschat.
Na deze zin, ben ik van overtuigt, dat jullie nooit een meterstand hebben doorgegeven.

Jullie zijn studenten, dan was het toch makkelijk om ergens te informeren, hoe en wat met energieverbruik moet gebeuren.
Zwak excuus.


Zoals mijn voorganger al heeft opgemerkt, zijn meterstanden belangrijk.

lioe2015
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 dec 2015 16:47

Re: Eneco jaarnota 2000 euro

Ongelezen bericht door lioe2015 »

Heb ik ook meengemaakt, terwijl huis leeg 10 maanden lang!!
Nu eneco van alle kanten proberen en doet ook bestelend, nog werk samen met woningbouw VESTIA, die nooit antwoorden de klacht, Mijn oom van 94 jaar oud overeenkomst met Vestia den haag, incl CV en Boiler warm water, nog hij moet betalen 50 euro voor electra, enz, kamer is van 2 kamers, nog andere extra kosten, inneens hij moet boiler.CV huur betalen, HUUR aan eneco, is niet klop, dus veel oudere mensen door gedraag van eneco proberen bestelend, en geen antwoord van klacht, ook Vestia, heleboel keren gemaild, tot kompas, Radar, geen reactie, weg gelopen..!!
Met mij: de eneco afspraak gemaakt, ik wacht niet gekomen, de afspraak moet komen, omdat kost mijn werk geld, ik moet vrij nemen, en hij niet gekomen, nog hun beloof 20 euro schade vergoeding, in plaats 50 euro, tot nu heneco betaalt niks, zo zielig deze bedrijf onbetrouwbaar bedrijf maar hun gebruuik zijn macht, omdat we helaas nodig van hun... maar oppassen met deze bedrijven medewerkers.

Michelle_L
Berichten: 74
Lid geworden op: 29 apr 2015 17:20
Contacteer:

Re: Eneco jaarnota 2000 euro

Ongelezen bericht door Michelle_L »

@lioe2015
Ja gewoon verder op je haat campagne tegen Eneco? Deze keer ben jij alleen niet 93/94 jaar oud, maar is iemand anders het.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Eneco jaarnota 2000 euro

Ongelezen bericht door thecure »

lioe2015 schreef:Heb ik ook meengemaakt, terwijl huis leeg 10 maanden lang!!
Nu eneco van alle kanten proberen en doet ook bestelend, nog werk samen met woningbouw VESTIA, die nooit antwoorden de klacht, Mijn oom van 94 jaar oud overeenkomst met Vestia den haag, incl CV en Boiler warm water, nog hij moet betalen 50 euro voor electra, enz, kamer is van 2 kamers, nog andere extra kosten, inneens hij moet boiler.CV huur betalen, HUUR aan eneco, is niet klop, dus veel oudere mensen door gedraag van eneco proberen bestelend, en geen antwoord van klacht, ook Vestia, heleboel keren gemaild, tot kompas, Radar, geen reactie, weg gelopen..!!
Met mij: de eneco afspraak gemaakt, ik wacht niet gekomen, de afspraak moet komen, omdat kost mijn werk geld, ik moet vrij nemen, en hij niet gekomen, nog hun beloof 20 euro schade vergoeding, in plaats 50 euro, tot nu heneco betaalt niks, zo zielig deze bedrijf onbetrouwbaar bedrijf maar hun gebruuik zijn macht, omdat we helaas nodig van hun... maar oppassen met deze bedrijven medewerkers.
snap er geen reet van.

Gesloten