LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat is de goedkoopste energieleverancier van 2017?

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
euwevers
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 okt 2017 21:19

Re: Wat is de goedkoopste energieleverancier van 2017?

Ongelezen bericht door euwevers »

Mijn jaarcontract bij Nuon verloopt november 2017. Per post ontving ik een voorstel voor een nieuw contract. Maar omdat het maandbedrag hoger (ondanks 10% 'vaste' klantenkorting) was dan wat ik nu betaal ben ik gaan bellen met de klantenservice. Eerst heb ik gevraagd of mijn verbruik was gestegen. Dat bleek niet het geval. Dus was mijn vraag aan de medewerker van Nuon waarom het nieuwe voorstel duurder was dan mijn oude contract. Mooi verhaal als excuus maar hij bood me uiteindelijk toch een beter voorstel aan! Dit verbaasde mij en dat heb ik hem ook verteld. En hij gaf zelf ook toe dat het vreemd is dat je bij een nieuw contract niet gelijk een zo gunstig mogelijk voorstel ontvangt met daadwerkelijk 10% vaste klantenkring.

Dus als je niet belt en gewoon accepteert wat ze je aan bieden heb je niet de meest gunstige aanbieding.

[Offtopic bewering verwijderd door moderatie]
Laatst gewijzigd door Radar op 10 okt 2017 08:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Offtopic bewering verwijderd

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Wat is de goedkoopste energieleverancier van 2017?

Ongelezen bericht door kweenie »

Dat zou voor mij reden zijn om dus niet bij dat bedrijf energie te gaan afnemen.

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Wat is de goedkoopste energieleverancier van 2017?

Ongelezen bericht door witte angora »

Er zijn betere en goedkopere energieboeren dan de Nuon. En als je maximale korting wilt: ieder jaar wisselen levert je (mits je aan de voorwaarden voldoet) ieder jaar een leuke welkomstbonus op van zo'n 150 tot 200 euro. Gewoon via een energievergelijker zoals gaslicht.com of een andere.

Harm.calc
Berichten: 672
Lid geworden op: 22 dec 2010 12:25

Re: Wat is de goedkoopste energieleverancier van 2017?

Ongelezen bericht door Harm.calc »

euwevers schreef:Mijn jaarcontract bij Nuon verloopt november 2017. Per post ontving ik een voorstel voor een nieuw contract. Maar omdat het maandbedrag hoger (ondanks 10% 'vaste' klantenkorting) was dan wat ik nu betaal ben ik gaan bellen met de klantenservice. Eerst heb ik gevraagd of mijn verbruik was gestegen. Dat bleek niet het geval. Dus was mijn vraag aan de medewerker van Nuon waarom het nieuwe voorstel duurder was dan mijn oude contract. Mooi verhaal als excuus maar hij bood me uiteindelijk toch een beter voorstel aan! Dit verbaasde mij en dat heb ik hem ook verteld. En hij gaf zelf ook toe dat het vreemd is dat je bij een nieuw contract niet gelijk een zo gunstig mogelijk voorstel ontvangt met daadwerkelijk 10% vaste klantenkring.

Dus als je niet belt en gewoon accepteert wat ze je aan bieden heb je niet de meest gunstige aanbieding.

[Offtopic bewering verwijderd door moderatie]
Onbegrijpelijk dat jij hen achter de broek aan moet bellen voor toch een goed aanbod. Als ik een aanbieding krijg om mijn contract te verlengen leg ik die naast vergelijkingssites als gaslicht.com, consumentenbond.nl en energieleveranciers.nl. Is het aanbod niet goedkoper (even los van hun voorwaarden) dan vallen ze bij mij af.
Ik snap je vraag niet aan Nuon of je verbruik gestegen is. Dat weet je toch, neem ik aan?

Vergeet bij verlengen van een contract niet dat je eventuele welkomstpremie niet meer telt.

Het bod dat mijn energieleverancier mij gedaan heeft ligt waarschijnlijk fors hoger dan mijn huidige contract. Het enige dat men mij gemeld heeft is dat mijn voorschot van €20,-/mnd naar €30,-/mnd gaat. Op welk verbruik dat gebaseerd is en op welke tarieven? Onbekend.

Femkean
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 jul 2017 21:58

Re: Wat is de goedkoopste energieleverancier van 2017?

Ongelezen bericht door Femkean »

Wij hebben ook altijd bij Nuon gezeten en hebben ook een duurdere voorstel ontvangen om te verlengen met 3 jaar. Zelf bij verlengen zouden we geen korting krijgen als vaste klant. Ik ben vervolgens gaan vergelijken via een website Voordeligst.nl en ben overgestapt naar Budgetenergie met best veel korting. Ik kreeg ''1 jaar vast + 25% korting op stroom en € 110,- extra korting''.
Waarom zou ik dan nog blijven bij Nuon als ik elders zoveel korting kan krijgen. Ik neem nooit meer een 3 jaar contract maar zal gewoon na 1 jaar gewoon overstappen, pak je simpelweg alle welkomstbonussen mee.

jokehaisma
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 dec 2017 12:32

Re: Wat is de goedkoopste energieleverancier van 2017?

Ongelezen bericht door jokehaisma »

Gebruik maken van energievergelijkende sites zijn zeker niet betrouwbaar vanwege hun verdienmodel. Bij de jaarafrekening kun je nog behoorlijk bijbetalen in sommige gevallen.

Harm.calc
Berichten: 672
Lid geworden op: 22 dec 2010 12:25

Re: Wat is de goedkoopste energieleverancier van 2017?

Ongelezen bericht door Harm.calc »

jokehaisma schreef:Gebruik maken van energievergelijkende sites zijn zeker niet betrouwbaar vanwege hun verdienmodel. Bij de jaarafrekening kun je nog behoorlijk bijbetalen in sommige gevallen.
Ik weet niet als vergelijkingsites iets verdienen aan afgesloten contracten, of je ze dan niet betrouwbaar zou mogen noemen.
Betrouwbaar voor mij is dat de prijzen die ze mij voorspiegelen kloppen met het contract dat ik vervolgens afsluit, bijvoorbeeld. Ik zweer erbij. Omdat ze producten gelijkwaardig vergelijken. Begin daar zelf maar eens aan om al die websites van leveranciers te bezoeken en zelf allerhande prijzen inclusief of exclusief btw met elkaar te gaan vergelijken. Succes, ik heb andere hobby's.

En als jij in je jaarafrekening extra moet bijbetalen komt dat mogelijk omdat bv overheidsbelastingen veranderen. Of dat je bv meer verbruikt hebt, Of dat jij je bv niet aan jouw contractuele verplichtingen hebt gehouden en daarmee bv je welkomstpremie hebt verspeelt.
Hier kan die site natuurlijk niets aan doen en wijziging van overheidsbelastingen gelden bij elke leverancier.
Ik heb nog nooit meegemaakt dat mijn leverancier opeens meer geld wilde hebben voor leveringskosten, of meer geld wilde hebben voor een kWh stroom. Of dat de welkomstpremie opeens minder was. Nee, contract is contract. Ook vanuit hun kant natuurlijk.

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Wat is de goedkoopste energieleverancier van 2017?

Ongelezen bericht door witte angora »

jokehaisma schreef:Gebruik maken van energievergelijkende sites zijn zeker niet betrouwbaar vanwege hun verdienmodel. Bij de jaarafrekening kun je nog behoorlijk bijbetalen in sommige gevallen.
Weet jij wel waar je het over hebt, of roep je maar wat? Ik heb de afgelopen jaren bij 5 of 6 verschillende energieboeren gezeten, en nergens geen verborgen kosten of behoorlijk bijbetalen. De nota's klopten altijd en de welkomstpremie kreeg ik altijd keurig op tijd.

geengast
Berichten: 592
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: Wat is de goedkoopste energieleverancier van 2017?

Ongelezen bericht door geengast »

Heb al ettelijke jaren een VARIABEL contract. Het valt me op dat de prijsvergelijkingen allemaal in de top 10 de VASTE bedragen voor electriciteit en gas leveringen hebben opgenomen en vergelijken.

De laatste vijf jaar ben ik met mijn VARIABEL contract steeds 50 Euro BENEDEN de allergoedkoopste aanbieder gekomen. Conclusie: neem een beetje risico en bespaar écht geld!

Appie83
Berichten: 489
Lid geworden op: 12 jun 2014 15:26

Re: Wat is de goedkoopste energieleverancier van 2017?

Ongelezen bericht door Appie83 »

Als u een overeenkomst afsluit waarbij u een welkomstkorting krijgt, lees wel even de voorwaarden! Zo zijn er energiemaatschappijen die de welkomstkorting niet meer uitbetalen als ze geen geld van u rekening af kunnen schrijven.

Meester56
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mei 2018 18:11

Re: Wat is de goedkoopste energieleverancier van 2017?

Ongelezen bericht door Meester56 »

Dit de beste vergelijkingssite: Oostenadvies.nl
Kijk onder energiekosten.
Hier vind je betere tarieven dan op al die anderen.

TreinBert
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mei 2018 21:15

Re: Wat is de goedkoopste energieleverancier van 2017?

Ongelezen bericht door TreinBert »

De vergelijkingssites zaten er allemaal een heel stuk naast, omdat ik meer energie maak, dan verbruik en dat wordt nergens meegenomen. Ben nog vaak gebeld naderhand voor een zogenaamde goede aanbieding, maar toen ik vertelde, dat ik 11 cent per kWh krijg voor alle extra opgewerkte energie tot 10000 kWh, werd het altijd stil. Ik zit nu bij Greenchoice. Ik ga van 220 euro betalen naar 100 euro terug krijgen per maand.

Groet,
Bert

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Wat is de goedkoopste energieleverancier van 2017?

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Harm.calc schreef: - geen gas
-
Hoe doe je 't zonder gas?

Erthanax
Berichten: 9675
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Wat is de goedkoopste energieleverancier van 2017?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Is er al een topic voor de beste energieleverancier?

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Wat is de goedkoopste energieleverancier van 2017?

Ongelezen bericht door hänschen klein »

@Suzanne Kamper ...

Prima tips op het Radar-forum en vergelijk vooral alle prijzen bij de hier aangeboden vergelijkingssites met elkaar!

Helaas krijgt u steeds andere 'beste prijs' resultaten ... en dat schiet dan weer niet werkelijk op.

Mijn tip: houd al deze resultaten vast en vergelijk als laatste bij Independer.nl
https://www.independer.nl/energie/intro.aspx

Independer is een dochter met vergelijkingssites van Achmea, is financieel van Achmea afhankelijk, maar ... het zoekresultaat is, dat kunt u van mij aannemen, 100% objectief en er wordt géén enkele energieaanbieder vergeten. Tenslotte staat er voor u een team ter beschikking, dat u de verschillen die u inmiddels heeft vastgesteld telefonisch kan uitleggen.

Aanrader dus! ... en néé, ik heb geen enkel voordeel door deze tip, want Achmea wordt NIET aan de beurs gehandeld en ik werk er óók niet! :!:

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Wat is de goedkoopste energieleverancier van 2017?

Ongelezen bericht door scontra »

hänschen klein schreef:
Independer is een dochter met vergelijkingssites van Achmea, is financieel van Achmea afhankelijk, maar ... het zoekresultaat is, dat kunt u van mij aannemen, 100% objectief en er wordt géén enkele energieaanbieder vergeten. Tenslotte staat er voor u een team ter beschikking, dat u de verschillen die u inmiddels heeft vastgesteld telefonisch kan uitleggen.

Aanrader dus! ... en néé, ik heb geen enkel voordeel door deze tip, want Achmea wordt NIET aan de beurs gehandeld en ik werk er óók niet! :!:
En op welke gronden zou ik van u kunnen/moeten/mogen aannemen dat Independer volkomen onafhankelijk en 100% objectief is.
Geen enkele financiële instelling stopt ergens geld in zonder daar zelf voordeel/rendement uit te kunnen halen.
Misschien kunt u de consumentenbond daar eens een grondig en objectief onderzoek naar laten doen.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Wat is de goedkoopste energieleverancier van 2017?

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Waarom vind @Gooseman deze reactie van @scontra nu leuk?

Maar ik geef @scontra graag mijn antwoorden. Een diepergaande onderbouwing is echter een brug te ver voor de verwachte, meest korte antwoorden, op een consumententopic en/of forum zoals Radar. Blijft eerder de proef op de som door de vraagsteller en het geven van een feedback over de beloftes en het waarheidspotentiaal ervan zoals ik het hier heb gepost en beloofd.

1 - De TS kan dit gerust van mij aannemen. @scontra nam nog nooit iets van mij aan, dus waarom vraagt hij hier?

2 - De Consumentenbond test niets op af- of toe-roep, óók niet van de eigen betalende leden. Zij zijn óók absoluut onafhankelijk.

3 - Achmea, de eigenaar van Independer, werkt als bedrijf volgens het principe van een coöperatie en functioneert zònder winstoogmerk ...

Wachten we dus geduldig op een feedback met de opgedane ervaringen van deze topic-starter.

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Wat is de goedkoopste energieleverancier van 2017?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@hänschen klein

En waarom zou bijvoorbeeld Gaslicht.com niet 100% objectief zijn?

En waarom zouden coöperaties zonder winstoogmerk werken?

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Wat is de goedkoopste energieleverancier van 2017?

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Lady1234 schreef:@hänschen klein

En waarom zou bijvoorbeeld Gaslicht.com niet 100% objectief zijn?

En waarom zouden coöperaties zonder winstoogmerk werken?
Zoals ik al aangaf, zijn de economische oorzaken complex en uitleg hiervan ècht een brug te vèr.

Het antwoord blijft dus pragmatisch ... en het bewezen juiste antwoord komt van de vraagsteller, òf ... probeer het gewoon uit!

Ik heb overigens nergens beweerd, dat de vergelijkingssite Gaslicht.com niet objectief zou zijn ... !!
Achmea (als coöperatie) werkt zònder winstoogmerk ... dàt blijf ik beweren, omdat dat hun organisatievorm en eigen concept is. De aandeelhouders zijn uitsluitend de eigen dochtermaatschappijen en de Rabobank, ik meen met 30% aandeel. Een derde, een kleine duitse verzekeraar met een nul voor de komma kan men verwaarlozen.

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Wat is de goedkoopste energieleverancier van 2017?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@hänschen klein

Een coöperatie is bedoeld om de belangen van die bedrijven beter te benutten en zodoende meer WINST te kunnen maken. Het is geen ideële of filantropische instelling.



Tegeltableau van CO-OP te Roermond
De coöperatie is een vorm van zelforganisatie van producenten of verbruikers, gericht op het vergroten van economische macht en het behalen van schaalvoordeel. De wet in België, Nederland en andere landen maakt het bestaan van een ‘coöperatieve vereniging’ mogelijk.

Gesloten