LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Energieleverancier:Medewerker Inhoofdzaak gefraudeerd

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Batu Efe
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 feb 2017 23:35

Energieleverancier:Medewerker Inhoofdzaak gefraudeerd

Ongelezen bericht door Batu Efe »

Hallo allemaal,

Ik hoop dat iemand mij hierover kan helpen.

Mijn vader (65jaar), heeft een energie overeenkomst lopen
via Qurrent, hier is hij erg tevreden mee.

Medewerker van Inhoofdzaak heeft mijn vader met een babbeltruc benaderd om over te stappen naar Innova via
Inhoofdzaak.
Meneer heeft zelf de overeenkomst ingevuld, voor 5 jaar lang vast en ZAKELIJK.
(Met een kvk nummer van een bedrijf.)

Terwijl mijn vader voor 1 jaar en PARTICULIER overeenkomst wou hebben, en dit ook mondeling was afgesproken.
Mijn vader is dus puur van zijn mondelinge afspraak vanuit gegaan, en heeft ervoor getekend.

Wij kwamen pas na 1 maand achter dat wij op niet op een eerlijke manier klant waren bij Innova.

Eerst gebeld naar Innova en verhaal uitgelegd, zij hebben ons doorverwezen naar Inhoofdzaak omdat wij onze probleem met hun moesten oplossen.

Direct contact opgenomen met de tussenpersoon (Inhoofdzaak) met het verhaal dat wij nooit een bedrijf op onze naam gehad hebben en dat wij als
particulier met ze in zee wilde gaan. Dit kon helaas niet omdat zij alleen zakelijke contracten hadden, en om de contract te ontbinden moeten wij een opzegboete betalen van 1.000 euro (ex Btw.)

Wij vinden :
1- Als bedrijf zijnde moet jij kunnen controleren of mijn vader teken bevoegd is voor dat bedrijf. (anders kan iedereen een zakelijke overeenkomst tekenen)
2- Mijn vader was bij zijn huidige leveranciers nooit zakelijk maar als particulier. (waarom van particulier naar zakelijk en niet 1 op 1)
3- Hoe kunnen jullie iemand een overeenkomst laten tekenen dat in Nederlands is opgesteld, terwijl diegene de taal niet beheerst?


Kortom: Kan je als particulier een zakelijke overeenkomst tekenen? (met een kvk nr van een andere bedrijf, zonder toestemming van de eigenaar)


Kan iemand ons hierover helpen?

Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door Batu Efe op 04 mar 2017 20:36, 2 keer totaal gewijzigd.

Paul123
Berichten: 69
Lid geworden op: 27 nov 2004 17:44

Re: Energieleverancier:Medewerker Inhoofdzaak gefraudeerd

Ongelezen bericht door Paul123 »

Beste Batu,

Vervelende zaak, maar er lijkt een heel concreet aanknopingspunt te zijn: tussen de regels door meen ik te lezen dat je vader uberhaupt geen bedrijf (en dus KVK-nummer) heeft. Als Inhoofdzaak aangeeft alleen zakelijke overeenkomsten aan te gaan, kan deze overeenkomst per definitie dus niet op naam van je vader als prive-persoon staan.

Dus op wiens naam staat de overeenkomst eigenlijk?

stofzuigertje

Re: Energieleverancier:Medewerker Inhoofdzaak gefraudeerd

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Zij moeten op zoek naar dat bedrijf en opgegeven KVK nummer.
Die mag nu de energie betalen en hij kon niet eens zakelijk afsluiten.

Als ze opgegeven KVK gegevens en bedrijfsnaam niet controleren is hun fout.
Gewoon via www.gaslicht.com een andere afsluiten en de handige verkoper mag aan zijn firma uitleggen hoe hij deze fraude heeft gedaan.

U heeft ongeldig contract en elders andere normale afsluiten.

Batu Efe
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 feb 2017 23:35

Re: Energieleverancier:Medewerker Inhoofdzaak gefraudeerd

Ongelezen bericht door Batu Efe »

Goedemorgen Paul123,
Dank u wel voor de reactie.
De overeenkomst staat op de naam van mijn vader.
Er kwam iemamd van Inhoofdzaak aan de deur, en die heeft een kvk nr van een andere bedrijf gevonden en ingevuld, en mijn vader heeft zonder te lezen voor getekend.

Gesloten