LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaring met GOOD ENERGIE medewerker

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
prototype
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jun 2017 11:25

Ervaring met GOOD ENERGIE medewerker

Ongelezen bericht door prototype »

Werkelijk alles wat werd gezegd en beloofd bleek achteraf niet waar te zijn.

Via valse voorwendselen kwam hij mij informeren aan de voordeur over de nieuwe elektriciteitsmeter van Netbeheerder Liander. Hij had een bedrijfskaartje op de borst van GOOD ENERGIE met eigen naam en foto en ik dacht echt dat er naar de meter zou worden gekeken en daarom liet ik de man uiteindelijk binnen, net zoals voorheen bij de meteropnemer het geval was, om er weer snel vanaf te zijn. Bedrijven schakelen nu andere bedrijven in om werk te verrichten wat ze zelf niet meer willen doen. Eenmaal binnen begon hij over groene energie en zonnepanelen te praten, gekoppeld aan een interessante aanbieder welke zeer hoog scoorde bij de consumentenbond. Op mijn dak zeer goed mogelijk. Ook een verkoper dus!? Naar de meter werd niet gekeken. Ik bood hem een stoel aan omdat mijn zonne-energie interesse was gewekt. Ik was op mijn hoede en op de hoogte van de regels bij verkoop aan de deur, dus wat kan mij nu overkomen.

Postcode en huisnummer gegeven. Op een tablet werden mij in een tabel de groene resultaten van energieleveranciers én de cijfers mijn huidige verbruik van gas en elektriciteit getoond.

Het zou slechts een voorstel of optie zijn wat ook werd benadrukt, en dat stelde mij gerust, voor een energie aanbod bij Qurrent, vergelijkbaar met de vergelijkingssites op internet. Via een sms-bericht (mijn mobile nummer gegeven) kreeg ik een unieke ‘aanmeldcode’ welke één maand geldig zou blijven om van het voor mij speciale aanbod te kunnen profiteren. Bovendien wordt er met vals sentiment gespeeld: er wordt door elke nieuwe klant een bedrag van 20 euro overgemaakt naar KiKa, stichting kinderkanker. Hoe mooi zou dat toch niet zijn. Hij vroeg om mijn IBAN-nummer om gegevens te controleren??, of ik geen wanbetaler was bij mijn huidige maatschappij. Aanvankelijk wilde ik hier stoppen, maar het klonk niet onaannemelijk. Er zijn altijd wanbetalers en mijn bankgegevens zijn al bij veel bedrijven bekent zo werd gezegd. Ik hoefde voor het gemak tenslotte alleen de code uit de het sms-bericht nog maar te activeren om van het aanbod gebruik te maken. Er lag tenslotte nog niets vast. Per e-mail zou ik een bevestiging ontvangen. Aan het eind van het gesprek ontving ik inderdaad ook een e-mail op mijn mobiel. Pas in de avond zag ik tot mijn verbazing dat ik was overgestapt naar Qurrent middels een aanmeldformulier. De volgende morgen Qurrent gebeld of het aanmeldformulier inderdaad een overeenkomst was. Dat was inderdaad zo.

Wanneer ik geen actie zou ondernemen binnen de termijn van 14 dagen zou ik aan Qurrent vast zitten. Er werd mij een korting beloofd van 285 euro die nergens is terug te vinden op het aanmeldformulier van Qurrent. De sluwheid is ook het idee dat je een maand bedenktijd krijgt om van een zogenaamd aanbod gebruik te maken terwijl je, bij het verstrijken van de tijd bij de colportage regels na 14 dagen bedenktijd, definitief een overeenkomst bent aangegaan. Bovendien was ik niet goedkoper uit. Het verdienmodel van dit soort sneue bedrijven zit in het aftroggelen van de gebruikelijke consumentenkorting. De volgende dag nam GOOD ENERGIE zelf contact met mij op met de vraag hoe ik de medewerker had ervaren? Ik gaf mijn ongezouten mening. Weer een dag later kreeg ik een e-mail van GOOD ENERGIE met de mededeling: Uw aanvraag wordt geannuleerd. Volgende week toch nog maar weer eens bellen naar Qurrent of dit klopt.

Colportage is volstrekt achterhaald en erg onveilig. Goed getrainde verkopers maken 100% misbruik van vertrouwen. De gelijkenis met het tv-programma Mind **** is groot. Er is nu veel informatie via internet openbaar waar eveneens misbruik van wordt gemaakt. Tijdens het gegoochel op een 10 inches tablet krijg je niet de informatie te zien wat echt van belang is. Volstrekt overbodige bedrijven met valse bedoelingen kun je missen als kiespijn.
Laatst gewijzigd door Radar op 01 jun 2018 09:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door Moderator: ongefundeerde bewering verwijderd.

Harm.calc
Berichten: 672
Lid geworden op: 22 dec 2010 12:25

Re: Ervaring met GOOD ENERGIE medewerker

Ongelezen bericht door Harm.calc »

Met verbazing heb ik dit verhaal gelezen. Goede zaak dat dit soort handelspraktijken van dit soort bedrijven bekend worden gemaakt.
Maar mij bekruipt ook een gevoel van naïviteit. Bij mij houdt het al op als zo iemand niet voor de meter blijkt te komen. Opgesodem**terd.
Er blijkt, ook in jouw geval een podium waar dit in 2017 nog altijd mogelijk is.
Nu heeft het je tijd gekost, en de nodige zorgen of het wel goed gaat komen. En moet je volgende week nog weer met hen bellen om dat gevoel bevestigd te krijgen.
Man man man man man man man :roll:

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Ervaring met GOOD ENERGIE medewerker

Ongelezen bericht door kuklos »

Harm.calc schreef:Met verbazing heb ik dit verhaal gelezen. Goede zaak dat dit soort handelspraktijken van dit soort bedrijven bekend worden gemaakt.
Maar mij bekruipt ook een gevoel van naïviteit. Bij mij houdt het al op als zo iemand niet voor de meter blijkt te komen. Opgesodem**terd.
Deze twee zinnen beschrijven het perfect.

@prototype, ondanks dat het zeer smerig zaken doen is van Good Energie, heb jij hier zelf een aandeel in gehad. Waarom ga je ervan uit dat iemand die liegt om binnen te komen, daarna wel eerlijk zou zijn?

Mucha

Re: Ervaring met GOOD ENERGIE medewerker

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Ervaring met GOOD ENERGIE medewerker

Ongelezen bericht door scontra »

prototype schreef:
Colportage is volstrekt achterhaald en erg onveilig. Goed getrainde verkopers maken 100% misbruik van vertrouwen. De gelijkenis met het tv-programma Mind **** is groot. .

@prototype,

U kondigt zich hier aan als 'prototype' en u bent het "prototype" van de mensen die eenvoudig te overtuigen zijn van de waarheid van "list en bedrog" en het zwaaien met € tekens.
Natuurlijk zijn de sjacheraars goed getraind en maken ze slim en methodisch gebruik van de naïviteit van hun potentiële prooi.
Colportage is in het geheel niet achterhaald, maar is juist uiterst productief, u bent daar zelf een goed voorbeeld van.

Hopelijk voor u, loopt het ditmaal allemaal met een sisser af en bent u ook tot de volgende conclusie gekomen :

Geen ongevraagd geleur en gezeur meer aan de deur en waakzaamheid bij aanbiedingen op computer of sociale media.

En voor de duidelijkheid, u bent niet opgelicht maar ziende blind en horende doof in een verkooptrucje getrapt.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Ervaring met GOOD ENERGIE medewerker

Ongelezen bericht door olaf79 »

Direct aangifte doen wegens acquisitiefraude. Hopelijk naam van de medewerker opgeschreven?

Overigens, geen handtekening is geen contract ook al zet je ergens een vinkje of ontvang je een sms code.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Ervaring met GOOD ENERGIE medewerker

Ongelezen bericht door olaf79 »

scontra schreef:En voor de duidelijkheid, u bent niet opgelicht maar ziende blind en horende doof in een verkooptrucje getrapt.
Er is hier wel sprake van oplichting, aangezien meneer onder false voorwendselen is overgehaald iets te doen wat hij anders niet had gedaan.

oplichting:
"Hij die, met het oogmerk om zich of een ander wederrechtelijk te bevoordelen, hetzij door het aannemen van een valse naam of van een valse hoedanigheid, hetzij door listige kunstgrepen, hetzij door een samenweefsel van verdichtsels, iemand beweegt tot de afgifte van enig goed, tot het ter beschikking stellen van gegevens met geldswaarde in het handelsverkeer, tot het aangaan van een schuld of tot het teniet doen van een inschuld, wordt, als schuldig aan oplichting, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vijfde categorie."

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Ervaring met GOOD ENERGIE medewerker

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Duidelijk. Tijd om mijn zwarte lijst voor energieleveranciers aan te vullen. Dank voor de waarschuwing. :)

stofzuigertje

Re: Ervaring met GOOD ENERGIE medewerker

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Gewoon na ontvangst brief binnen 14 dagen opzeggen.

Of bel de firma als je op vakantie gaat en dit niet kunt!

Wel verpesten deze groep het voor de eerlijke handelaren die voorheen langs de deur kwamen.

Verder geld de genoemde besparing alleen voor mensen die nog nooit overstapte en relatief veel gebruiken.
Die kunnen wel besparen maar bedragen boven de €200,- zijn erg zeldzaam.
Wel soms een welkomst bonus maar ook daar misleidende voorwaarden.

Als je alsnog wilt besparen, nadat dit is gestopt kun je op www.gaslicht.com iets uitzoeken.
Niet gelijk op bevestinging klikken maar gewoon even een paar dagen bekendtijd nemen.

Wel gaan op 1 juli vele tarieven omhoog, maar nu snel... meestal zijn ze traag genoeg om je naar de hogere tarieven van 1 juli te zetten!
Bovendien is nu snel overstappen dus eigenlijk een dubbele overstap vragen om problemen met je huidige aanbieder.

Gewoon in Augustus als dit is afgehandeld naar www.gaslicht.com gaan en rustig iets uitzoeken als het voordeel groot genoeg is.
Voor kleine bedragen zou ik niet overstappen.

Verder bestaat de kans dat je huidige leverancier na 1 telefoontje je helpt deze fraudeur tegen te houden en gelijk een leuke aanbieding doet als je bij hun bleef! Als ze het niet zelf aanbieden, ook dat kun je vragen of er nog een aanbieding bij hun is ....

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Ervaring met GOOD ENERGIE medewerker

Ongelezen bericht door kuklos »

stofzuigertje schreef:Gewoon na ontvangst brief binnen 14 dagen opzeggen.

Of bel de firma als je op vakantie gaat en dit niet kunt!
Ik stel voor dat TS dit advies uitvoert en vervolgens bij stofzuigertje ALLE kosten declareert die door dit foute advies ontstaan.

Hanna40
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mei 2018 23:29

Re: Ervaring met GOOD ENERGIE medewerker

Ongelezen bericht door Hanna40 »

Ik herken dit deze gang van zaken. Ik ben onlangs flink belazerd door Engie.
De jongen aan de telefoon was opdringerig en zelfs nadat ik een aantal keren had gezegd dat ik het niet wilde bleef hij aandringen om de computer op te halen op te starten en de link te klikken voor bevestigen. Ik had geen flauw idee dat daar 14 dagen bedenktijd op zat. Ik had een drukke dag gehad en werd tijdens het eten gebeld... ik was zo moe dat overal maar ja op zei om van die gast af te zijn. Vervolgens hoorde ik zes weken niets van Engie... echt niets. Mijn rekening werd nog betaald aan EON.. dus dacht ik dat Engie het af had gedaan. Ik werd vervolgens gebel door het Freis collectief.. Deze hadden een goed aanbod. En deze jongen aan te telefoon vertelde mij dat ik allang wat had moeten horen van Engie. De jongen van het Fries collectief heeft me dus over geschreven naar een andere Energie leverancier. Plotseling krijg ik een jaarfrekenig van Engie. Met allemaal hoge boetes... Ik begrijp er helemaal niets van. Het bedrag komt op zo'n 330 euro.

Gesloten