Ervaring gevraagd met Zelfstroom.nl

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Snarfb

Re: Ervaring gevraagd met Zelfstroom.nl

Ongelezen bericht door Snarfb » 15 sep 2019 10:55

Ik heb zonnepanelen gehuurd. Op mijn vraag waarom de app een grotere opbrengst geeft te zien dan wat er teruggeleverd wordt, ontvang ik van Zelfstroom geen enkele reactie.
Als er een contract gesloten moet worden zijn ze er als de kippen bij, als ik een vraag stel ontvang ik geen enkele reactie.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 15 sep 2019 18:55

Maar dat is toch logisch? Op de app ziet u de opbrengst. Op de teruglevering is het lopende verbruik al in mindering gebracht.

Zet in huis maar eens alle stroom verbruikers, ook de standby toestellen een paar uur uit uit en kijk dan op de app en de meter.

Duc

Ongelezen bericht door Duc » 16 sep 2019 15:35

Michiel12 schreef:
20 jul 2017 11:54
thecure schreef:Ik heb zelf ook interesse in zonnepanelen, en kijk ook wel eens naar zulke constructies. Ik vraag me af wat ze doen als er minder of juist meer opbrengst is. moet je bijbetalen, en in geval van een zonnig jaar, los je dan versneld af?
Ook heb (en wil) ik geen slimme meter, dus ik ben benieuwd hoe ze daarmee omgaan, aangezien ze niet precies de opbrengst kunnen zien.
Ik zit met precies hetzelfde. Heb (en wil) geen slimme meter. Is mij ook niet helemaal duidelijk of dat wel nodig is, als je niet van plan bent om elektriciteit terug te leveren aan het net. En de gegarandeerde opbrengst is ook wat vaag. Gaan ze de te weinig opgebrachte elektriciteit vergoeden?

Voor zonnepanelen heb je niet perse een slimme meter nodig. Op ons vorig huis lagen 12 panelen en we hadden een analoge meter die mooi terug draaide bij zonneschijn. Wij hadden ze gekocht, niet geleased!

Ik zou zeggen, kijk een verder naar zonnepanelen om te kopen, en is 16 stuks niet erg veel?
Daarnaast kun je je BTW terug vragen bij de belastingdienst.
Leasen klinkt vaak mooi, maar je betaald aan het einde van de rit meer dan bij kopen en ben je dan echt wel voordeliger uit? Geen idee hoe ze omgaan met het feit dat de panelen langzaam aan minder gaan opbrengen, na 10 jaar is dat vast geen 98% meer.
Misschien toch maar eerst sparen en dan aanschaffen? Panelen worden steeds beter (krachtiger) en in verhouding goedkoper.

criticus2

Ongelezen bericht door criticus2 » 16 sep 2019 16:35

wij hebben sinds februari een installatie die grofweg dekkend berekend is. Zoals het plaatje er nu uitziet gaan we er behoorlijk overheen. en mede daardoor terugverdientijd grofweg 6 jaar. een leasecontract van 10 jaar is dus zonde van je geld...

BetinaB

Ongelezen bericht door BetinaB » 01 okt 2019 13:36

Dhaan schreef:
02 aug 2019 10:50
Ik heb ook een brief gekregen via zelfstroom met “ aan de bewoners van dit pand”. Met in de brief dat ik geselecteerd ben dankzij een gunstige ligging van mijn dak?? Ik heb ze gebeld. Ik vroeg ze hoe ze dit wisten? Ja dat zagen ze met 3 D camera’s. Dat er al zonnecellen op mijn dak lagen hebben ze niet gezien. Ik gaf aan dat ik niet in hun verkooppraatje trapte. Maar wellicht dat andere mensen dit wel zien als “ geselecteerd”. Daarop gaf de man aan de telefoon dat ze deze brief niet opstuurde naar oudere mensen? Ik vroeg hoe zij wisten waar er dan oudere mensen woonden en wat is oud? Dus aub het is een verkooptruc, trap er niet in. Veel te duur en oplichting van de eerste orde. Ik heb mij maar weer eens laten registeren in het postfilter.nl .
Ik heb precies dezelfde soort brief ontvangen.
Ik heb een e-mailadres naar mijn gemeente gestuurd en naar zonnekeur, met de vraag of dat bedrijf ergens bekend is/staat.

Plaats reactie