LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verbruikmanager werkt niet, Essent heeft geen oplossing

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
sinysmit
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 okt 2017 17:28

Verbruikmanager werkt niet, Essent heeft geen oplossing

Ongelezen bericht door sinysmit »

Ik ben vanaf juli 2017 overgestapt naar Essent.
Kan helaas geen gebruik maken van de verbruik-app want die geeft aan dat ik teveel verbruik.
Meerdere keren telefonisch contact gehad met een medewerker van Essent maar er blijkt geen oplossing te zijn voor mijn probleem!!!!
Belachelijk gewoon want ik heb een slimme meter en heb daar ook toestemming voor gegeven zodat ze het kunnen uitlezen.
Ze kunnen me dus pas na 1 jaar een goed advies geven in de verbruikers-app. Gewoon te gek voor woorden en hoop dat ik stappen kan ondernemen maar weet bij God niet hoe. Bij essent word ik van kastje naar muur gestuurd. Hoop dat ik hier een paar goede tips krijg want waarvoor een verbruiksapp!!!

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Verbruikmanager werkt niet, Essent heeft geen oplossing

Ongelezen bericht door sylvesterb »

sinysmit schreef:Ik ben vanaf juli 2017 overgestapt naar Essent.
Kan helaas geen gebruik maken van de verbruik-app want die geeft aan dat ik teveel verbruik.
Meerdere keren telefonisch contact gehad met een medewerker van Essent maar er blijkt geen oplossing te zijn voor mijn probleem!!!!
Belachelijk gewoon want ik heb een slimme meter en heb daar ook toestemming voor gegeven zodat ze het kunnen uitlezen.
Ze kunnen me dus pas na 1 jaar een goed advies geven in de verbruikers-app. Gewoon te gek voor woorden en hoop dat ik stappen kan ondernemen maar weet bij God niet hoe. Bij essent word ik van kastje naar muur gestuurd. Hoop dat ik hier een paar goede tips krijg want waarvoor een verbruiksapp!!!
De app is een gratis dienst van Essent en maakt geen onderdeel uit van de overeenkomst, dus je kunt weinig. Maar ik begrijp dat wanneer de app inzicht heeft in een compleet verbruik over 1 jaar het wel gewoon werkt, dus waar maak je je druk om?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Verbruikmanager werkt niet, Essent heeft geen oplossing

Ongelezen bericht door sjohie »

sinysmit schreef:Ik ben vanaf juli 2017 overgestapt naar Essent.
Kan helaas geen gebruik maken van de verbruik-app want die geeft aan dat ik teveel verbruik.
Meerdere keren telefonisch contact gehad met een medewerker van Essent maar er blijkt geen oplossing te zijn voor mijn probleem!!!!
Belachelijk gewoon want ik heb een slimme meter en heb daar ook toestemming voor gegeven zodat ze het kunnen uitlezen.
Ze kunnen me dus pas na 1 jaar een goed advies geven in de verbruikers-app. Gewoon te gek voor woorden en hoop dat ik stappen kan ondernemen maar weet bij God niet hoe. Bij essent word ik van kastje naar muur gestuurd. Hoop dat ik hier een paar goede tips krijg want waarvoor een verbruiksapp!!!
Verbruik kunnen ze pas wat over zeggen als ze een historie van je hebben, en die hebben ze nog niet na ~4 maanden lijkt me. Maar wat voor stappen zou je willen ondernemen?

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Verbruikmanager werkt niet, Essent heeft geen oplossing

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Hoe weet de app wat u voorgaande jaren verbruikt heeft? Precies, er is geen history bekend, dus ook geen vergelijking. Na een jaar kan de app pas een vergelijk maken.
Het is hetzelfde als met pen en papier. Het eerste jaar dat u de standen bijhoudt kunt u ook niet zien of u meer of minder verbruikt tov het jaar daarvoor.

h@rm@n
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 nov 2006 14:40

Re: Verbruikmanager werkt niet, Essent heeft geen oplossing

Ongelezen bericht door h@rm@n »

Zit je toevallig dicht bij de datum dat de jaarafrekening door Essent wordt gemaakt?

Gesloten