LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Deurverkoop energiebedrijven

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
mijnenergie
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 dec 2017 14:05

Deurverkoop energiebedrijven

Ongelezen bericht door mijnenergie »

Om consumenten te verleiden over te stappen op een andere energieleverancier gaan veel bedrijven langs de deuren om een verkooppraatje te houden. Maar wat vinden consumenten eigenlijk van deze manier van benaderen? Wat zijn de ervaringen en hoe wordt het liever gezien?

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Deurverkoop energiebedrijven

Ongelezen bericht door mahadma »

Als iedereen nu eens tegen elke colporteur/straatverkoper/balieverkoper in een electronica winkel gewoon of voorbijloopt en gewoon NEE zegt of neerlegt met "geen interesse" bij telefonische verkoop houdt dit fenomeen gewoon op, Het gros, 99,9999999999999% van alle colporteurs/callcenters liegen alles bij elkaar en zijn maar op één ding uit: Hun provisie en zijn u binnen 10 tellen vergeten.

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Deurverkoop energiebedrijven

Ongelezen bericht door arvandongen »

mijnenergie schreef:Om consumenten te verleiden over te stappen op een andere energieleverancier gaan veel bedrijven langs de deuren om een verkooppraatje te houden. Maar wat vinden consumenten eigenlijk van deze manier van benaderen? Wat zijn de ervaringen en hoe wordt het liever gezien?
Ik zou liever zien dat er geen colporteurs aan mijn deur komen.
Degene die wel langskomen kunnen een warm en uiterst kort "NEE" horen, om zo min mogelijk van mijn tijd te verspillen.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Deurverkoop energiebedrijven

Ongelezen bericht door renewouters »

Ik heb zelf nog nooit verkopers aan de deur gehad, dus wellicht dat ze specifieke buurten benaderen met makkelijke slachtoffers.

Maar om de vraag te beantwoorden: kennelijk zijn er genoeg mensen die deze manier van benaderen zien zitten, want het levert blijkbaar genoeg klanten op. Anders zouden ze wel gestopt zijn met deurverkoop.

Jan K.
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 dec 2017 13:35

Re: Deurverkoop energiebedrijven

Ongelezen bericht door Jan K. »

Ik zie ze zelden aan de deur, maar als ze komen kap ik ze meteen af.
Ik heb ook een NEE sticker op de deur voor GEEN colportage.
Telefonisch kap ik ze ook meteen af met "Geen interesse".

Agnes Jongeriussen
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 okt 2017 15:04

Re: Deurverkoop energiebedrijven

Ongelezen bericht door Agnes Jongeriussen »

Ik heb een aankondiging naast mijn bel hangen en die geldt voor hardnekkige "aan den deur verkopers" als men het lef heeft om de deurbel te bedienen dan gaat u dat minimaal €25,- kosten staat ook duidelijk erbij hoor en geen kleine lettertjes zoals veel van deze bedrijven juist wel hanteren.
Pas geleden liepen hier ook weer van die "gesjeesde studentjes" rond om iets aan te smeren, de jongeman zag ik mijn tuinpad op komen lopen en nog voordat hij de bel had aangeraakt bedacht hij zich en heeft waarschijnlijk heel goed gelezen wat er stond geschreven en keerde met rasse schreden wederom, ik heb even tegen het raam geklopt en hem gedag gezwaaid, hij was "not amused" ha ha ha

Nevyn
Berichten: 1285
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Deurverkoop energiebedrijven

Ongelezen bericht door Nevyn »

Heb ook een aankondiging naast de deurbel, ben ingeschreven bij het bel me niet register en wordt ik op straat aangesproken zeg ik altijd zonde van jou en mijn tijd.

jaapvanleijen
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mei 2017 09:04

Re: Deurverkoop energiebedrijven

Ongelezen bericht door jaapvanleijen »

Wat doet iedereen toch moeilijk, ik heb de door Kassa verstrekte sticker (Nee verkoper niet welkom) op mijn deur geplakt en iedereen die dat wil loopt mijn huisje voorbij. Geen gezeur en niet meer praten als brugman om ervan af te komen ......................Heerlijk!!!!

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Deurverkoop energiebedrijven

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wat kan het u eigenlijk schelen wat anderen daarvan vinden?

ellyboon
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 jun 2017 19:46

Re: Deurverkoop energiebedrijven

Ongelezen bericht door ellyboon »

Ik ben sinds kort verhuisd naar zelfstandige woning na jarenlang in appartement met VvE gewoond te hebben, dus die regelden altijd de energie etc.
Ik moest toen op hele korte termijn beslissen welke energieleveraar het beste voor mij zou zijn en kwam uit bij NLE. Na ongeveer 2 maanden stond er een aardige meneer voor de deur -ze zijn altijd aardig als er wat te verkopen is - en ik heb even staan kletsen want eigenlijk had ik geen zin in ook nog weer overstap, na alle verhuisstress etc. maar omdat we allebei Midden-Oosten fan zijn hebben we daar nog even over gepraat en heb ik hem binnengelaten want het was koud en hij had zich gelegitimeerd als verkoper voor Essent. Hij heeft me het een en ander voorgerekend en ik zou een gratis Nest thermostaat geinstalleerd krijgen ( Wat er hing van de vorige bewoners daar snapte ik echt niets van, een klokthermostaat met 1000 mogelijkheden)
Dus ik ben met hem op bijzonder prettige wijze overgestapt naar Essent en had binnen 2 weken een monteur aan de deur voor gratis om Nest-thermostaat te installeren. De boete van vroegtijdig beeindigen contract NLE is overgenomen door Essent dus eigenlijk vond ik het wel prettig geregeld zo. Ik spreek liever face to face met mensen over dit soort zaken als via een call-centre dus ik ben tevreden over deze meneer die bij mij aan de deur kwam. Ik vond het niet vervelend en ben zelf ook assertief genoeg om mensen de deur te wijzen als iets niet interessant is voor mij.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Deurverkoop energiebedrijven

Ongelezen bericht door scontra »

mijnenergie schreef:Om consumenten te verleiden over te stappen op een andere energieleverancier gaan veel bedrijven langs de deuren om een verkooppraatje te houden. Maar wat vinden consumenten eigenlijk van deze manier van benaderen? Wat zijn de ervaringen en hoe wordt het liever gezien?


@mijnergie,

In welke hoedanigheid stelt u deze vragen ?
Dient dit topic een commercieel doel ?
Wat of wie zit hier achter?
Waarvoor wilt u of gaat u de uitkomst van gegeven reacties gebruiken ?

Ipswich
Berichten: 28
Lid geworden op: 18 jan 2012 22:24

Re: Deurverkoop energiebedrijven

Ongelezen bericht door Ipswich »

Recent een slimme NUON deur aan deur verkoper van Turkse afkomst hetgeen ook zijn taktiek niet verloochende. Wij hebben de bekende sticker net onder de bel geplakt. Om dat dus te omzeilen klopte hij op de buitendeur. Ik trapte daar in. Hij wilde mij niets verkopen maar ik kon wel ca. 300 euro ( het standaard gezegde van alle verkopers/adverteerders ) goedkoper energielevering krijgen. Prettige dag en succes bij de volgende gewenst. Ik zet er nog maar een regel bij t.w. " ook niet op de deur en/of raam kloppen" .

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Deurverkoop energiebedrijven

Ongelezen bericht door witte angora »

Hier komt er geen eentje, letterlijk niet. Zelfs kinderpostzegelverkopertjes komen hier niet. Lekker rustig ja.

Jesa H
Berichten: 170
Lid geworden op: 22 nov 2017 10:35

Re: Deurverkoop energiebedrijven

Ongelezen bericht door Jesa H »

mijnenergie schreef:Om consumenten te verleiden over te stappen op een andere energieleverancier gaan veel bedrijven langs de deuren om een verkooppraatje te houden. Maar wat vinden consumenten eigenlijk van deze manier van benaderen? Wat zijn de ervaringen en hoe wordt het liever gezien?
Ieder bedrijf waarvan ik een colporteur zie gaat direct op mijn zwarte lijst en daar zal ik dus nooit klant worden.

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Deurverkoop energiebedrijven

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Jesa H schreef:
mijnenergie schreef:Om consumenten te verleiden over te stappen op een andere energieleverancier gaan veel bedrijven langs de deuren om een verkooppraatje te houden. Maar wat vinden consumenten eigenlijk van deze manier van benaderen? Wat zijn de ervaringen en hoe wordt het liever gezien?
Ieder bedrijf waarvan ik een colporteur zie gaat direct op mijn zwarte lijst en daar zal ik dus nooit klant worden.
Ik neem aan dat jij dan ergens stroom aftapt?

Nelis Jan
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 nov 2015 17:30

Re: Deurverkoop energiebedrijven

Ongelezen bericht door Nelis Jan »

Ik heb meerdere keren mensen aan de deur gehad om over te stappen! Maar dat is uiterst onzeker, want je hebt niets zwart op wit als het gaat om de toch wel belangrijke voorwaarden en regels van de betreffende instantie ! Dan stel dat je overstapt, dan kan je hele hebben en houden zo maar weer door verkocht worden aan wie weet wie ! Ook zo met de persoonlijke gegevens die je hebt verstrekt !! NIET GOED DUS !!!

kiz
Berichten: 2313
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Deurverkoop energiebedrijven

Ongelezen bericht door kiz »

Ach, ik heb me wel geamuseerd met 't joch wat hier 'n poosje geleden aan de deur stond.
Hij wist me te vertellen dat hij al een x percentage in deze wijk had overgezet op een goedkoper "stroom en gas" contract. Ik heb 'm gevraagd dat te herhalen, vooral dat "stroom en gas" deel... wat hij deed. Daarna heb ik 'm gevraagd of hij dat zeker wist... wat hij bevestigde.
Daarna heb ik 'm gezegd dat ik dat best knap vond, in 'n wijk zonder gasaansluitingen en 'm een prettige dag gewenst verder.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Deurverkoop energiebedrijven

Ongelezen bericht door Revoked »

witte angora schreef:Hier komt er geen eentje, letterlijk niet. Zelfs kinderpostzegelverkopertjes komen hier niet. Lekker rustig ja.
Hier hetzelfde. Dat wens ik ook zo te houden.

boxer
Berichten: 89
Lid geworden op: 13 okt 2008 12:31

Re: Deurverkoop energiebedrijven

Ongelezen bericht door boxer »

Kreeg gister eentje van nuon aan de deur. 4 keer een hartgrondig nee naar zijn hoofd geslingerd,maar hij bleef maar doorzagen.
Op een gegeven moment zei hij tegen mij "ik wil dat u bij nuon een contract neemt want dat hebben ze allemaal in de flat".
Heb hem kwaad aangekeken en gezegd dat hij nu moet vertrekken of ik bel de politie en laat u verwijderen,
Daarna nuon gebeld ,en meneer was ineens verdwenen.
Dus zo gaan ze ook te werk.
Ze worden stteds agressiever.

Jesa H
Berichten: 170
Lid geworden op: 22 nov 2017 10:35

Re: Deurverkoop energiebedrijven

Ongelezen bericht door Jesa H »

Nijogeth schreef:
Jesa H schreef:
mijnenergie schreef:Om consumenten te verleiden over te stappen op een andere energieleverancier gaan veel bedrijven langs de deuren om een verkooppraatje te houden. Maar wat vinden consumenten eigenlijk van deze manier van benaderen? Wat zijn de ervaringen en hoe wordt het liever gezien?
Ieder bedrijf waarvan ik een colporteur zie gaat direct op mijn zwarte lijst en daar zal ik dus nooit klant worden.
Ik neem aan dat jij dan ergens stroom aftapt?
Nee hoor. Ik heb gewoon geen colporteurs gezien van de partij waar ik stroom afneem. :lol:

Gesloten