LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nuon Klantonvriendelijk

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Linda16
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 jul 2016 12:30

Nuon Klantonvriendelijk

Ongelezen bericht door Linda16 »

Mijn jaarrekening binnen gekregen en moeten bijbetalen. Nuon zou dit via automatische incasso van mijn rekening afschrijven. Echter rond de betreffende datum gebeurt er niks, een week later nog steeds niks afgeschreven. Contact gehad met de Nuon en als reactie kreeg ik te horen dat zij problemen hebben met hun automatische incasso en of ik het zelf wilde overmaken via Mijn Nuon. Ik naar Mijn Nuon, echter ook daar problemen met de betaalmodule en betaling niet mogelijk, een dag later nog eens geprobeerd, maar nog steeds niet mogelijk. Ik heb direct een mail gestuurd naar de Nuon met het probleem. Geen reactie van hen gekregen. Tot mijn verbazing kreeg ik wel een aanmaning met daarin ook nog eens de melding dat als ik nog een keer te laat zou zijn met betalen dat mijn Blijven Loont korting zou komen te vervallen. Via bankoverschrijving het bedrag overgemaakt en bij Nuon aangegeven dat ik dit niet erg klantvriendelijk vind. Wederom geen reactie.
Telefonisch niet bereikbaar en uiteindelijk van een uiterst onvriendelijke medewerker, via Chat, de reactie gekregen: "Het geld heeft u toch overgemaakt dus het probleem is verholpen." Wel een excuus dat het automatische incassosysteem niet werkte en "ja wij zijn een groot bedrijf en daar gaat alles automatisch, dus daar kunnen wij medewerkers niks aan doen"......
Niks dank dat u meerdere malen contact met ons heeft opgenomen, of excuus dat het vervelend is dat u dan ook nog een betalingsherinnering krijgt. Eerder een geïrriteerde service medewerkster. Zeer klantonvriendelijk!

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Nuon Klantonvriendelijk

Ongelezen bericht door arvandongen »

Volhouden bij NUON om een schriftelijke bevestiging te krijgen dat de late betaling te wijten is aan NUON en niet aan jou.

Niet doen is niet volledig zonder gevolgen. Als je nog een betaling mist door jouw (óf hun) schuld, dan vervalt je "blijven loont" korting.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Nuon Klantonvriendelijk

Ongelezen bericht door Lowieze »

Vind ik inderdaad niet netjes van Nuon. Zo jammer dat niemand de verantwoording voor deze fouten op zich wil nemen. Altijd die smoesjes van 'daar kunnen wij niets aan doen, het ligt aan het systeem'.

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: Nuon Klantonvriendelijk

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

Als er geen andere betaalmogelijkheden zijn dan een AI of via het systeem dan is er een fout aan de kant van NUON . U kan ook zelf overmaken= telebankieren.
Zou vanuit NUON wat klantvriendelijker mogen. Maar ben bang dat u aan het kortste eind trekt.

Vattenfall Webcare
verified
Berichten: 355
Lid geworden op: 28 mei 2008 10:49

Re: Nuon Klantonvriendelijk

Ongelezen bericht door Vattenfall Webcare »

Linda16 schreef:Mijn jaarrekening binnen gekregen en moeten bijbetalen. Nuon zou dit via automatische incasso van mijn rekening afschrijven. Echter rond de betreffende datum gebeurt er niks, een week later nog steeds niks afgeschreven. Contact gehad met de Nuon en als reactie kreeg ik te horen dat zij problemen hebben met hun automatische incasso en of ik het zelf wilde overmaken via Mijn Nuon. Ik naar Mijn Nuon, echter ook daar problemen met de betaalmodule en betaling niet mogelijk, een dag later nog eens geprobeerd, maar nog steeds niet mogelijk. Ik heb direct een mail gestuurd naar de Nuon met het probleem. Geen reactie van hen gekregen. Tot mijn verbazing kreeg ik wel een aanmaning met daarin ook nog eens de melding dat als ik nog een keer te laat zou zijn met betalen dat mijn Blijven Loont korting zou komen te vervallen. Via bankoverschrijving het bedrag overgemaakt en bij Nuon aangegeven dat ik dit niet erg klantvriendelijk vind. Wederom geen reactie.
Telefonisch niet bereikbaar en uiteindelijk van een uiterst onvriendelijke medewerker, via Chat, de reactie gekregen: "Het geld heeft u toch overgemaakt dus het probleem is verholpen." Wel een excuus dat het automatische incassosysteem niet werkte en "ja wij zijn een groot bedrijf en daar gaat alles automatisch, dus daar kunnen wij medewerkers niks aan doen"......
Niks dank dat u meerdere malen contact met ons heeft opgenomen, of excuus dat het vervelend is dat u dan ook nog een betalingsherinnering krijgt. Eerder een geïrriteerde service medewerkster. Zeer klantonvriendelijk!
Beste Linda, bedankt voor het delen van je klacht. Dit is inderdaad niet netjes van ons, excuses voor het ongemak. Het falen van de automatische incasso is niet iets waar jij de gevolgen van zou moeten dragen. Wil je ons een e-mail sturen op [email protected]? Dan bekijken we graag samen met je hoe we dit netjes kunnen oplossen.

Met vriendelijke groet,

Tyas
Nuon Webcare

Linda16
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 jul 2016 12:30

Re: Nuon Klantonvriendelijk

Ongelezen bericht door Linda16 »

Beste Tyas,

twee weken geleden heeft een medewerkster van jullie mij opgebeld om excuus aan te bieden aangaande deze situatie. Zij heeft aangegeven dat zowel de aanmaning met bijbehorende opmerking betreffende de blijven loont korting, als het gedrag van de medewerkster via Chat niet acceptabel is aangezien het probleem geheel bij jullie ligt mbt de problematiek met jullie site. zij wilde mij tegemoet komen echter door wederom problemen met jullie site kon zij dat op dat moment niet doen. zij zou mij donderdag 28 december terug bellen. Dat heeft zij toen niet gedaan. op dinsdag 3 januari heeft zij mijn voicemail ingesproken dat zij later op de dag zou terugbellen (het telefoonnummer waarvan zij belde is geblokkeerd dus ik kon zelf niet contact met haar opnemen). Tot op heden heeft zij niet meer gebeld. Ik heb jou een mail gestuurd hierover naar onderstaand mailadres wat jij opgegeven hebt, maar ook van jou heb ik niks vernomen.

nog steeds een moeizaam verhaal dus!

Vattenfall Webcare
verified
Berichten: 355
Lid geworden op: 28 mei 2008 10:49

Re: Nuon Klantonvriendelijk

Ongelezen bericht door Vattenfall Webcare »

Hallo Linda,

Fijn dat mijn collega ook contact met je heeft gezocht en excuses heeft aangeboden. Ik zie dat je e-mail bij ons is aangekomen en we gaan hiermee aan de slag. Wij hebben hiervoor echter je adresgegevens ook nodig om je contract erbij te zoeken. Wij sturen je ook een e-mail met het verzoek deze te sturen,

Excuses voor de vertraging!

Groeten, Jeppe

Gesloten