LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verkeerde meterstand doorgegeven

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Brentje
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 dec 2017 14:03

Verkeerde meterstand doorgegeven

Ongelezen bericht door Brentje »

Hallo. Ik ben vanaf april 2017 in conflict met energie direct. Zij beweren aan de hand van de meterstand dat ik 4000 kub heb verbruikt in 1 jaar. Ik woon in een appartement met mijn zoon en heb bijna nooit de kachel aan. Kook 1 keer pwr dag en we douchen. Nu blijkt dat ik per ongeluk een verkeerde stand heb door gegeven, waardoor ik nu 2500 euro moet terug betalen. De meterstand van 2015 tot nu geeft aan dat ik in 19 maanden 3200 kub heb verbruikt dus kan ik nooit in 1 jaar 4000 hebben verbruikt.. Energie direct gaat hier niet mee akkoord en inmiddels zit er een incassoburo achter ... Wie heeft de gouden tip of heeft dit ook wel eens mee gemaakt..
Laatst gewijzigd door Radar op 14 dec 2017 14:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Verkeerde meterstand doorgegeven

Ongelezen bericht door witte angora »

Brentje schreef:Hallo. Ik ben vanaf april 2017 in conflict met energie direct. Zij beweren aan de hand van de meterstand dat ik 4000 kub heb verbruikt in 1 jaar. Ik woon in een appartement met mijn zoon en heb bijna nooit de kachel aan. Kook 1 keer pwr dag en we douchen. Nu blijkt dat ik per ongeluk een verkeerde stand heb door gegeven, waardoor ik nu 2500 euro moet terug betalen. De meterstand van 2015 tot nu geeft aan dat ik in 19 maanden 3200 kub heb verbruikt dus kan ik nooit in 1 jaar 4000 hebben verbruikt.. Energie direct gaat hier niet mee akkoord en inmiddels zit er een incassoburo achter ... Wie heeft de gouden tip of heeft dit ook wel eens mee gemaakt..
Heb je al geprobeerd de juiste stand door te geven?

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: Verkeerde meterstand doorgegeven

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

Foto maken van de meterstanden en opsturen/mailen.
Dan hebben ze zwart op wit en neem dit ook op met de deurwaarder, ga ook in gesprek daarmee.
Kop in het zand steken werkt niet.

HADES2001
Berichten: 540
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: Verkeerde meterstand doorgegeven

Ongelezen bericht door HADES2001 »

Bij het maken van de foto tip, pak er iets van een krant bij van die dag waarbij je de datum kan zien, dat om een discussie te voorkomen dat je een oude foto zou hebben opgestuurd, heeft mij persoonlijk wel is geholpen met discussies energie maatschappijen die me niet geloofde

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Verkeerde meterstand doorgegeven

Ongelezen bericht door arvandongen »

Gaat het om de laatste meterstand die fout is opgegeven?
Of gaat het om de stand van een jaar terug?

Als het om een eerdere foutief opgegeven meterstand gaat, ben je tussentijds gewisseld van leverancier?
Zo nee, dan is het waarschijnlijk met een fotootje (met krant) eenvoudig opgelost.
Zo ja, dan moeten de energieleveranciers onderling gaan verrekenen en kon het wel eens een moeilijk verhaal worden.

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: Verkeerde meterstand doorgegeven

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

HADES2001 schreef:Bij het maken van de foto tip, pak er iets van een krant bij van die dag waarbij je de datum kan zien, dat om een discussie te voorkomen dat je een oude foto zou hebben opgestuurd, heeft mij persoonlijk wel is geholpen met discussies energie maatschappijen die me niet geloofde
Attesta de Vita :)
En is het met een foto iets met eigenschappen :wink:

elenpe
Berichten: 19
Lid geworden op: 25 dec 2014 11:32

Re: Verkeerde meterstand doorgegeven

Ongelezen bericht door elenpe »

Ik heb ooit wel de juiste meterstand opgegeven alleen heeft de leverancier 2 cijfers verwisseld waardoor het verbruik 90 m3 lager werd en ik geld terug.
Omdat ik overstapte naar een andere leverancier kreeg ik daar een hogere afrekening waardoor dit verschil werd opgemerkt. Alle meterstanden worden overigens door de netbeheerder bijgehouden.

webshopeigenaar14
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12

Re: Verkeerde meterstand doorgegeven

Ongelezen bericht door webshopeigenaar14 »

TS kwam het alleen maar even melden en is na haar bericht niet meer op de site geweest. Iedereen zit zoals gewoonlijk weer tegen elkaar te zwetsen haha.

Gesloten