LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] energieverkopers aan de deur

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
reitsmaantje
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jan 2018 16:48

energieverkopers aan de deur

Ongelezen bericht door reitsmaantje »

onlangs kwam een verkoper van de firma budget energie bij mij aan de deur met de mededeling dat ik een mail van hun ontvangen had.
hij wist welke leverancier we hebben en stelde dat het allemaal goedkoper kon. de mail waarover hij sprak heb ik niet terug gezien.

hoe komen deze lui aan mijn gegevens?
is dit de nieuwste hobby van energieverkopers?

stofzuigertje

Re: energieverkopers aan de deur

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Hopelijk heb je genoeg energie om voor hun de deur dicht te smijten.

Trap er niet in, teken niets en pleur op.... met dit soort handtekeningen jagers die alles voordelig beloven en vrijwel achteraf altijd duurder zijn.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: energieverkopers aan de deur

Ongelezen bericht door mahadma »

voor hun provisie zeggen ze alles, waar of leugen of er tussen in. U bent ALS u tekent het haasje.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: energieverkopers aan de deur

Ongelezen bericht door Costnix »

De laatste verkoper bij mij aan deur was zo dom om zijn voet op de drempel te houden toen de deur dicht gooide :-D

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: energieverkopers aan de deur

Ongelezen bericht door gosewijn »

toen de deur dicht gooide


Dat is niet netjes , die personen werken in ieder geval.

Zeg gewoon tegen ze ,als ze de volgende keer weer aanbellen , of ze hard kunnen lopen . Dat werkt hier bijna altijd. :?

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: energieverkopers aan de deur

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dus u gelooft die verhaaltjes aan de deur? Zeg gewoon geen belangstelling en doe de deur dicht. Ze weten helemaal niets.

Harm.calc
Berichten: 672
Lid geworden op: 22 dec 2010 12:25

Re: energieverkopers aan de deur

Ongelezen bericht door Harm.calc »

reitsmaantje schreef:onlangs kwam een verkoper van de firma budget energie bij mij aan de deur met de mededeling dat ik een mail van hun ontvangen had.
hij wist welke leverancier we hebben en stelde dat het allemaal goedkoper kon. de mail waarover hij sprak heb ik niet terug gezien.

hoe komen deze lui aan mijn gegevens?
is dit de nieuwste hobby van energieverkopers?
Maar nog geen antwoord op de gestelde vraag!

Hoe komen dit soort bedrijven/personen aan dit soort gegevens?

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: energieverkopers aan de deur

Ongelezen bericht door mahadma »

Die raden ze gewoon.

Harm.calc
Berichten: 672
Lid geworden op: 22 dec 2010 12:25

Re: energieverkopers aan de deur

Ongelezen bericht door Harm.calc »

mahadma schreef:Die raden ze gewoon.
Een gok uit 30 energieleveranciers? Knap.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: energieverkopers aan de deur

Ongelezen bericht door kweenie »

Waarschijnlijk noemde hij de 'oude' leverancier van toen je nog geen keus had. Heel veel mensen zitten daar namelijk nog steeds bij.

Zombiemaster
Berichten: 450
Lid geworden op: 10 feb 2015 19:12

Re: energieverkopers aan de deur

Ongelezen bericht door Zombiemaster »

Volgens mij hebben de energieleveranciers inzicht in een gezamenlijk/gedeeld systeem waarin o.a. staat wanneer vaste contracten aflopen. Het is opvallend dat als een contract binnen X weken afloopt je plotseling bestookt wordt met mails/brieven en telefoontjes van andere aanbieders. Zodra je ergens een nieuw contract afsluit, houden ze zich weer een tijdje koest...

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: energieverkopers aan de deur

Ongelezen bericht door 16again »

gosewijn schreef: toen de deur dicht gooide
Dat is niet netjes , die personen werken in ieder geval.
Dan vraag ik me toch af , of Nederland niet beter af is als dit soort figuren juist niet werkt.

atlas1302

Re: energieverkopers aan de deur

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Mag ik even zelf uitmaken welke leveranciër ik neem, als ik u contacteer mag u een vrijblijvend een voorstel doen.

Zullen we het gewoon zo doen??

juliomariner
Berichten: 4809
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: energieverkopers aan de deur

Ongelezen bericht door juliomariner »

Zombiemaster schreef:Volgens mij hebben de energieleveranciers inzicht in een gezamenlijk/gedeeld systeem waarin o.a. staat wanneer vaste contracten aflopen...
Dit klopt. Als u daarna mondeling toestemming geeft kunnen ze zelfs uw verbruiksgegevens zien

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: energieverkopers aan de deur

Ongelezen bericht door Nijogeth »

breien schreef:Opvallend is wel dat de deurverkopers weten dat ik minstens 20% op mijn energiekosten kan besparen, zelfs als ze niet weten bij welke leverancier ik zit.
Daarnaast ben ik erachter gekomen dat men pas extra informatie kan ontvangen na het zetten van een handtekening.
Dat is een gok. In de oude Essent-gebieden is Essent duur, omdat de mensen die niet snel overstappen allemaal bij Essent zitten. Men hoeft bij deze mensen eigenlijk niet op prijs te concurreren. In voormalige Nuon-gebieden is Essent dan weer goedkoper, omdat men wil proberen de mensen die nog aan Nuon vast zitten over te halen om naar Essent te gaan. En zo gaat dat met al die oude gebieden.

Harm.calc
Berichten: 672
Lid geworden op: 22 dec 2010 12:25

Re: energieverkopers aan de deur

Ongelezen bericht door Harm.calc »

Zombiemaster schreef:Volgens mij hebben de energieleveranciers inzicht in een gezamenlijk/gedeeld systeem waarin o.a. staat wanneer vaste contracten aflopen. Het is opvallend dat als een contract binnen X weken afloopt je plotseling bestookt wordt met mails/brieven en telefoontjes van andere aanbieders. Zodra je ergens een nieuw contract afsluit, houden ze zich weer een tijdje koest...
Dit mag helemaal niet. In het kader mededinging - ik ben hierin de opdrachtgever - mogen energieleveranciers helemaal niet aan elkaar melden wie mijn energieleverancier is. Dit soort gegevens mag alleen gemeld worden door de opdrachtgever.

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: energieverkopers aan de deur

Ongelezen bericht door angel1978 »

Zombiemaster schreef:Volgens mij hebben de energieleveranciers inzicht in een gezamenlijk/gedeeld systeem waarin o.a. staat wanneer vaste contracten aflopen. Het is opvallend dat als een contract binnen X weken afloopt je plotseling bestookt wordt met mails/brieven en telefoontjes van andere aanbieders. Zodra je ergens een nieuw contract afsluit, houden ze zich weer een tijdje koest...
Volgens jou, maar het is echt volslagen onzin!
Wordt hier ook nooit lastig gevallen met dat soort onzin, ze hebben geen idee.

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: energieverkopers aan de deur

Ongelezen bericht door 16again »

Als je zelf op energie vergelijkingssites je postcode invult, dan zou het me niet verbazen als die gegevens worden doorverkocht, vervolgens kan huis-aan-huis verkoper gericht aan de slag

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: energieverkopers aan de deur

Ongelezen bericht door Lady1234 »

16again schreef:Als je zelf op energie vergelijkingssites je postcode invult, dan zou het me niet verbazen als die gegevens worden doorverkocht, vervolgens kan huis-aan-huis verkoper gericht aan de slag
Ja hoor, nog gekker, en wat een beschuldiging. Kunt u dat hard maken? Ben vaak genoeg overgestapt via een energievergelijker, nog nooit nadien een colporteur voor energie aan de deur gehad.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: energieverkopers aan de deur

Ongelezen bericht door renewouters »

16again schreef:
gosewijn schreef: toen de deur dicht gooide
Dat is niet netjes , die personen werken in ieder geval.
Dan vraag ik me toch af , of Nederland niet beter af is als dit soort figuren juist niet werkt.
Dan mogen we een uitkering voor ze betalen....

Gesloten