LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onderzoek naar slimme meters?

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
joliBE
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 feb 2018 16:16

Onderzoek naar slimme meters?

Ongelezen bericht door joliBE »

Hoe is het met voortgang nauwkeurigheid slimme meters n a v onderzoek universiteit TWENTE? De nieuwe meters zouden nog steeds afwijken.
Laatst gewijzigd door Radar op 21 feb 2018 10:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast

rvjapio
Berichten: 1001
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Onderzoek naar slimme meters?

Ongelezen bericht door rvjapio »

Bel ze eens op.

pouwelshennie
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 feb 2018 12:01

Re: Onderzoek naar slimme meters?

Ongelezen bericht door pouwelshennie »

Kreeg afgelopen week telefonisch bericht dat BAM iov Liander de meters gaat vervangen, zonder te vragen of ik dat wil.
De uitleg is dat alle meters in Nederland worden vervangen, dus ook die van mij.....
Gevraagd naar de slechte ervaringen omtrent de "slimme meter "kreeg ik als antwoord "dat was versie 4 ' maar nu hebben we versie 5 die is goedgekeurd door de Overheid en Europa ????
Mijn vraag is of dit alles wel klopt en ben ik verplicht om een andere meter te laten plaatsen ..........

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Onderzoek naar slimme meters?

Ongelezen bericht door renewouters »

En mochten ze hier een afwijking vinden, dan neem ik aan dat de Universiteit ook een onderzoek naar "oude" meters gaan doen. Zo niet, dan is het onderzoek naar nieuwe meters compleet zinloos.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Onderzoek naar slimme meters?

Ongelezen bericht door bprosman »

Denk dat het met de afwijking in een huis- (lees niet laboratoriumsituatie) wel meevalt. Anders zouden de consumentenorganisaties hier al lang zwaar ingesprongen zijn. Radar heeft op TV een aardige poging gedaan "hadden 500 klachten" maar ook daar werd het "stil aan de overkant".

Hoeveel publiciteit zou dat wel niet opleveren "Consumentenbond/Kassa/Radar (vul maar in) halen honderdduizenden euro's aan onterecht gefactureerde energie terug voor hun leden/kijkers" en dat dan in Telegraaf chocolade letters.

Gesloten