LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rare meterstanden Nuon / Eneco

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Niels de Boer
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 feb 2018 11:50

Rare meterstanden Nuon / Eneco

Ongelezen bericht door Niels de Boer »

We zijn per 1.2.2018 overgestapt naar Nuon, daarvoor zaten wij bij Eneco. Nu hebben wij de jaarafrekening ontvangen van Eneco voor de periode 10/02/2017-01/02/2018 en moeten flink bijbetalen. Nu is het zo dat de “Slimme Meter”bij ons in september is geplaatst en heb mijn twijfels of de meterstanden wel kloppen of klopten. Er zijn mensen van Nuon langsgeweest bij ons en hebben de meterstanden uitgelezen via het archief en daar valt te zien dat er in de periode 01/01/2017 – 01/01/2018 zo’n 800m3 gas MINDER verbruikt is dan Eneco aangeeft op de jaarafrekening van Februari 2017 tot Februari 2018
Ik heb dit ook al bij Enexis neergelegd, maar die sturen met vrolijk door naar Eneco en Eneco wijst weer naar Enexis.
Volgens Eneco zouden we 2311 m3 gas hebben verbruikt en volgens uitlezen van de Toon door Nuon met het archief maar 1500.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Rare meterstanden Nuon / Eneco

Ongelezen bericht door scontra »

Niels de Boer schreef:. Nu is het zo dat de “Slimme Meter”bij ons in september is geplaatst en heb mijn twijfels of de meterstanden wel kloppen of klopten.
De begin standen van 10-02-2017 heeft u.
De eindstanden van de oude meters (bij het plaatsen van de nieuwe meters) heeft u uiteraard ook zelf genoteerd en hebt daarvan ook een notitie gekregen van de monteur.
De begin standen van de nieuwe slimme meters heeft u ook genoteerd, tenminste als deze anders waren dan nul en ook daarvan heeft u een bewijs van de monteur gekregen.
Ook de opname van de eindstanden van de slimme meter (gedaan door de netwerkbeheerder i.v.m. de slimme meters) voor de eindafrekening heeft u ook.
De vraag is, waar zit de eventuele fout en dat kunt u zelf controleren door alle meterstanden bij elkaar op te tellen en dan komt er een jaarverbruik uit.

Stap bijna jaarlijks over en heb een dergelijk probleem nog niet ervaren, maar ben zeer alert op de meterstanden en houdt dat heel secuur in de gaten.

Niels de Boer
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 feb 2018 11:50

Re: Rare meterstanden Nuon / Eneco

Ongelezen bericht door Niels de Boer »

De meterstanden van die slimme meter heb ik helaas niet. Dus ook opgevraagd via Enexis en Eneco. Wel raar dat Nuon het heel anders uitleest.
Ik heb voorgesteld dat Eneco bij mij de Toon komt uitlezen, maar tot op heden ook geen enkele reactie.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Rare meterstanden Nuon / Eneco

Ongelezen bericht door angel1978 »

Dat zullen ze ook niet gaan doen verwacht ik.
Hoezo heb je de standen niet? Dat ding hangt toch bij jou in huis?

Niels de Boer
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 feb 2018 11:50

Re: Rare meterstanden Nuon / Eneco

Ongelezen bericht door Niels de Boer »

De stand dat ze de originele meter weghaalden heb ik niet.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Rare meterstanden Nuon / Eneco

Ongelezen bericht door angel1978 »

Je was er niet bij met de wissel en je hebt niet getekend voor de eindstand en beginstadium nieuwe meter?

Niels de Boer
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 feb 2018 11:50

Re: Rare meterstanden Nuon / Eneco

Ongelezen bericht door Niels de Boer »

ik ben er zelf niet bijgeweest. dat is de pest. Ik ben benieuwd waar ze mee gaan komen. Uiteindelijk win je het toch niet van deze bedrijven.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Rare meterstanden Nuon / Eneco

Ongelezen bericht door angel1978 »

dat is dan wel je eigen schuld.
Je schrijft de stand toch op ( of maakt een foto ) voordat deze gewisseld wordt?

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Rare meterstanden Nuon / Eneco

Ongelezen bericht door scontra »

Niels de Boer schreef:ik ben er zelf niet bijgeweest. dat is de pest. Ik ben benieuwd waar ze mee gaan komen. Uiteindelijk win je het toch niet van deze bedrijven.
U wist toch op welke datum de meters gewisseld werden en er is niet het minste :idea: bij u opgekomen van "oh ja, de meterstanden even noteren" want ik krijg nieuwe meters. En er was toch wel iemand thuis om de installateur binnen te laten en mee te kijken ?
De installatiemonteur neemt foto's van de oude meterstand en noteert deze eveneens op een formulier en de klant krijgt een kopie van dit formulier.
Ook van de geplaatste meters wordt een foto gemaakt en ook daar wordt een formulier van ingevuld en ook daarvan krijgt de klant een kopie.
Vreemd dat u die niet heeft gekregen.
De exacte gegevens zijn er en als het via de leverancier niet lukt dan maar eens de netwerkbeheerder proberen, die is uiteindelijk de opdrachtgever voor de vervanging van de meters.

Gesloten