Radar

toggle menu

Collectieve inkoop zonnepanelen Vereniging Eigen Huis

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.

Collectieve inkoop zonnepanelen Vereniging Eigen Huis

door Yarrr » 12 jun 2018 11:05

Vanaf februari dit jaar zijn wij bezig om via VEH mee te doen aan collectief zonnepanelen inkopen. Eind maart was alles ingevoerd, het geld voor de offerte was overgemaakt en de afmetingen verstuurd. Dit heeft nog best wat voeten in de aarde gehad, de site was meerdere malen niet bereikbaar, maar dat terzijde. Op 27 maart was alles rond en het grote wachten is begonnen. Eind april maar eens een berichtje gestuurd, kregen we een kort maar bondig antwoord op; "De 8 weken zijn nog niet voorbij." Even afwachten nog.
Vandaag, 12 juni (11!!! weken verder!!), nog maar eens gebeld met Solar NRG én VEH, er staat immers in de mail van 3 april het volgende:

1. Ontvangt u uiterlijk binnen acht weken per e-mail bericht van één van onze adviseurs, met daarin het resultaat van de schouwing op afstand;
2. Kunt u het schouwrapport online bevestigen, waarna u direct een installatiedatum kunt kiezen.

Eerst Solar NRG; "We zijn bijna klaar met de offerte, nog een paar dingetjes moeten er gebeuren." Inmiddels 3 weken over de door hun gemaakte afspraken moeten we nog steeds een offerte ontvangen. Op de vraag wanneer de panelen geplaatst worden, kreeg ik het volgende antwoord; "Dat zal niet eerder dan november worden." Zucht, dan is de zon weg, het slechte weer komt en hebben we meer dan een half jaar gewacht. Hier ben ik niet blij mee, dat heb ik de jongeman ook verteld.
VEH maar eens bellen dan. En tja, daar werd alles op "collectief" en "het is druk" gegooid. Een buurman van mij had 2 maanden geleden de offerte af kunnen hebben en een maand later alles geïnstalleerd kunnen hebben. Nu heb ik van meerdere bedrijven inmiddels gehoord dat het "collectieve" helemaal niet zo collectief is en dat de zogenaamde "korting" nog geen 5 tientjes scheelt op een "gebruikelijke" installatie. Maar goed, aangezien we nog steeds geen offerte hebben, weten we dit dus niet.
Net als het "collectieve schilderwerk" wat wij in het oude huis destijds in 2015 hebben laten doen, gaat dit hetzelfde soapachtige karakter krijgen. Want dat schilderwerk wat collectief was ingekocht, hebben wij destijds zelf moeten regelen. VEH had namelijk niks geregeld. Sterker nog, het schildersbedrijf wat destijds wél kwam opdagen, was een behoorlijk stukje goedkoper dan de aanbieding van VEH.
Al met al ben ik benieuwd of wij de enige zijn die dit ervaren met zowel VEH als de aanbieders van o.a. panelen.
Ook zal ik hier de offertes online zetten van de bedrijven hier uit de buurt, alsmede de offerte van SolarNRG (als wij die eindelijk eens krijgen dan wel te verstaan). Als eerste die van Solar uiteraard zodat we daadwerkelijk het nut zien van "collectief".

Yarrr

RE: Collectieve inkoop zonnepanelen Vereniging Eigen Huis

door WietW » 16 jun 2018 19:21

Ook ik heb dezelfde ervaring met de "collectieve inkoop" geactiveerd? door de Vereniging Eigen Huis! zoals beschreven door Yarr op 12-6-18
Balen balen en waarschijnlijk fluiten naar de inleg van 100 euro!
Ben benieuwd wanneer ik wat hoor van deze en gene......van Solar NRG én VEH....
WietW

Sorteer op

Keer terug naar Energie