LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] energieoverstap met zonnepanelen

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Hansw
Berichten: 155
Lid geworden op: 20 apr 2004 12:01

energieoverstap met zonnepanelen

Ongelezen bericht door Hansw »

Beste ,

Mijn 1 jarig contract loopt eind juli af; wij hebben zonnepanelen en nu meer KWH opgewekt als dat we gebruikt hebben.
Volgens gaslicht is het dan niet verstandig over te stappen omdat de hogere opbrengst van KWH tegen een lager vergoeding wordt verrekend.
Maar als ik de jaarafrekening eind juli krijg wordt er door de oude leverancier toch ook de meer opgebrachte KWH afgerekend tegen een lager tarief.
Of zie ik dit verkeerd

Lady1234
Berichten: 27069
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: energieoverstap met zonnepanelen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nee, dat ziet u niet verkeerd. Maar als de meters niet op afstand uitgelezen worden, zou u een wat hogere stand kunnen opgeven, dan dat er echt op de meter staat.

Want wellicht hebt u nu, door omstandigheden, erg weinig verbruikt.

Als dat niet het geval is, schuift u het “probleem” alleen maar voor u uit.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: energieoverstap met zonnepanelen

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Maar gaslicht houdt ook rekening met de terug lever vergoeding, het verschil tussen gebruiks en vaste kosten en je bonus. Die bovenaan staat is voor mij al 5 jaar de beste plus 5 jaar overstap bonus.

Lady1234
Berichten: 27069
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: energieoverstap met zonnepanelen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het gaat de Ts erom of hij nu wel of niet overstapt, hij over het meer terugeleverde dan gebruikte een lagere vergoeding krijgt, omdat de afrekening eind van de maand komt.

stofzuigertje

Re: energieoverstap met zonnepanelen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als stroom leverancier omdat ik hier tekort online ben... ik gebruik gewoon te kort stroom ontvang is via salderingsregels de stroom tegen de hoge prijzen.

Ik heb juist een hele dure aanbieder gevonden per Kwh en dat is in dit soort gevallen van meer leveren dan gebruiken gunstig omdat dure stroom meestal lagere vaste maandelijkse kosten opleverde.
Gewoon het werkelijke verbruik opgeven in vergelijking site en je ziet waar je het meeste geld voor jou gemaakte stroom kreeg.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: energieoverstap met zonnepanelen

Ongelezen bericht door kweenie »

Als de jaarafrekening bijvoorbeeld in februari zou komen, dan zou het onderaf voordelig kunnen zijn om te wachten tot je de periode van meer verbruiken dan produceren hebt gehad. Nu de jaarafrekening in juli komt, speelt dit minder. Maar dit blijft natuurlijk leder maar opnieuw spelen.

Als je nu een aanbieder hebt met een zeer lage terugleververgoeding, dan zou ik ook eerst nog even de tijd afwachten waarin je meer verbruikt dan teruglevert en daarna pas overstappen. Je kunt dan daarna overstappen naar een leverancier met een gunstige terugleververgoeding en dan zit je minder met je huidige probleem.

Gesloten