LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoger elektriciteits verbruik vanwege warmte?

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Hoger elektriciteits verbruik vanwege warmte?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

stofzuigertje schreef:Deze Topic starter stelde onduidelijke vraag en zegt niets meer....
Zullen wij dat hier ook doen?
Je doet bijna niet anders. Beetje pot verwijt de ketel.

stofzuigertje

Re: Hoger elektriciteits verbruik vanwege warmte?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Klopt... de Pot verwijt mijn dat de CVketel Wit ziet!

be3a18
Berichten: 49
Lid geworden op: 27 apr 2015 13:53
Locatie: Friesland

Re: Hoger elektriciteits verbruik vanwege warmte?

Ongelezen bericht door be3a18 »

Ik ben nogal beduusd door de vele reacties die mijn vraag opgeroepen heeft. Maar ik weet nu een stuk meer.

Naar aanleiding daarvan nog wat opmerkingen.

Ik heb inderdaad een fles koud water in de koelkast liggen, maar die vul ik niet echt vaak bij omdat ik niet zoveel drink. Dus dat zal het wel niet zijn.

Mijn koelkast staat niet in de zon dus dat ik ook geen issue. Verder is mijn koelkast redelijk 'jong' (2015 geloof ik, ik heb m overgenomen van de vorige huurder, die had m nieuw gekocht).

De logica van mijn meter snap ik overigens al tijden niet. Ondanks precies dezelfde omstandigheden is het verbruik eigenlijk altijd een verrassing voor me. Heb ik bijvoorbeeld mijn PC een paar uur aan staan verwacht ik een hoger verbruik. Maar nee dus. En de dag waar ik het over had heb ik mijn PC niet eens aan gehad.

De reden voor de vraag was een e-mail die ik kreeg van Nuon over mijn termijn betaling. Daar moest ik volgens hun even naar kijken. Dat was ook een vreemd verhaal. Ik ben bij hun begonnen met een voorschot van €120,-. In mei heb ik dit aangepast naar €90,- (hun wizard stelde €67,- voor maar dat vond ik te link). Het wordt nog 'leuker'. Na opnemen meterstand weer die wizard gedraaid. Nu werd voorgesteld het voorschot op €26,- te zetten... Zal wel door de warme dagen komen, maar ik heb voorschot gewoon op €90,- laten staan.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hoger elektriciteits verbruik vanwege warmte?

Ongelezen bericht door Moneyman »

je kunt natuurlijk een goedkope stroommeter kopen en je meest voor de hand liggende apparaten checken.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Hoger elektriciteits verbruik vanwege warmte?

Ongelezen bericht door moederslink »

Alles draait nu op volle toeren , koelkast, vriezer, ventilatoren en airco.s .
Het is nu extreem en niet representatief ,denk ik , voor een normaal voorjaar en normale zomer.
Toch denk ik wel dat we dit vaker gaan meemaken en er zal toch op geanticipeerd moeten worden , bij de inviduele huishoudens , de bedrijven , de nutsbedrijven en waterbedrijven en dus zeker ook bij de politiek.

Het is sowieso verstandig om uw termijnbedrag nu ongewijzigd te laten.

Gesloten