LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nuon vraagt geen standen

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Nuon vraagt geen standen

Ongelezen bericht door sephora30 »

Wat zijn de stappen die ik moet nemen? Het gaat om het volgende.

Ik ben overgestapt naar Nuon, zij hebben mij echter geen meterstanden gevraagd, waardoor mijn vorige leverancier, Essent, de eindstanden heeft geschat. Uiteraard veel te hoog(plusminus 450 euro bijbetalen over een periode van 1,5 mnd).

Nuon geeft de fout toe, maar tot nu toe geen oplossing, en Essent wil de de 220 euro (inmiddels zitten er al kosten op).

Hoe kan ik dit op korte termijn oplossen?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Nuon vraagt geen standen

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als je geen slimme meter hebt zelf de eind /begin stand doorgeven en niet meer betalen.

Enig verschil kan maar moet wel redelijk blijven.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Nuon vraagt geen standen

Ongelezen bericht door moederslink »

Sephora30, bij het overstappen vd ene naar de andere energieleverancier wordt u geacht zelf de eindstand aan de oude en de beginstand aan de nieuwe leverancier door te geven.
Dit wordt per mail gevraagd aan de klant .
Dat Nuon dat heeft verzuimd , zoals u schrijft , betekent niet dat u hierin zelf achterover kunt leunen.
Normaliter worden deze standen bij hen onderling ook sowieso wel doorgespeeld hoor.
Maar u dient deze standen toch ook echt zelf te noteren en door te geven om misverstanden te voorkomen.
Wat wil Essent nu van u hebben?
€ 220 of € 450 ?
Zit daar dan ook niet een maand voorschot bij afgezien van de extra kosten?

In 1.5 maand zoveel naheffing lijkt mij niet goed.
Kijk uw meterstanden alsnog goed na en communiceer dit schriftelijk op papier met beide energieboeren.

Jan10000000000
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mar 2019 20:56

Re: Nuon vraagt geen standen

Ongelezen bericht door Jan10000000000 »

Zorg dat je goed bent en Voorbereid neem een voorbeeld aan mij.

Als zij komen en je vraagt hoeveel weken heeft een maand 99,99,99 keer is het antwoord dat zij geven een grote leugen. Houd er wel rekening mee dat je het zelf wel weet en vooral niet zegt maar direct die gasten weg stuurt

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Nuon vraagt geen standen

Ongelezen bericht door sephora30 »

Het bedrag van de eindnota is rond de 450, minus 1 maandtermijn. Blijft over, rond de 220. Ik heb een mail gekregen van Nuon, dat zij een mail zouden sturen waarin zij vragen om de standen. Lijkt mij dus dat ik daarop moest wachten. Mail is nooit ontvangen, dus ik heb de kans niet gekregen om mijn standen door te geven. Deze fout heeft Nuon ook toegegeven. Ik heb niks fout gedaan in deze.

De communicatie met zowel Nuon als Essent is er, alleen zit er geen schot in de zaak, wat als gevolg heeft, dat het bedrag blijft oplopen.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Nuon vraagt geen standen

Ongelezen bericht door sephora30 »

Komkommertijd schreef:
02 mar 2019 19:45
Als je geen slimme meter hebt zelf de eind /begin stand doorgeven en niet meer betalen.

Enig verschil kan maar moet wel redelijk blijven.
Wat bedoel je met niet meer betalen?

Nu de standen doorgeven, wat ik trouwens al gedaan heb op verzoek van Nuon, heeft mijns inziens weinig nut, aangezien niemand weet hoeveel of hoe weinig ik in de tussentijd verbruikt heb.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Nuon vraagt geen standen

Ongelezen bericht door moederslink »

Sephora30 , Essent heeft dus de eindstand geschat?
Waarom heeft u dat niet zelf doorgegeven aan Essent?
Ik ga er van uit dat wanneer een consument overstapt dat hij/ zij zelf de meterstanden noteert en doorgeeft .
Dat is een goede les voor de vlg keer als u weer wilt overstappen.

Maar om de kosten nu niet verder op te laten lopen zou ik, als ik u was, deze rekening betalen , als dat lukt.

Het zou goed kunnen dat straks bij de jaarafrekening alles weer is rechtgetrokken.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Nuon vraagt geen standen

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Essent had u om de eindstanden moeten vragen om voor u een correcte eindafrekening op te maken. Daar heeft Nuon niets mee van doen.

U kunt een geschil aanspannen tegen Essent bij de www.sgc.nl

Lady1234
Berichten: 26921
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Nuon vraagt geen standen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Vlgens Gaslicht.com dient men de eindstanden bij een overstap door te gevenaan de nieuwe leverancier.

https://www.gaslicht.com/veelgestelde-v ... verstappen

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Nuon vraagt geen standen

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik ben dit jaar ook weer overgestapt en normaliter krijg ik deze verzoeken om de eind en beginstand door te geven altijd per mail.

Zo niet dan geef ik het zelf wel per mail gelijk door.

Je koopt niets voor " geschatte " meterstanden .....dus wie dan ook nalatig is geweest, wanneer je overstapt moet je dit proces ook zelf in de gaten houden , lijkt mij .

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Nuon vraagt geen standen

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Genoeg problemen met de eindafrekening van Essent: https://www.google.com/search?q=site:kl ... rt=10&sa=N

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Nuon vraagt geen standen

Ongelezen bericht door renewouters »

sephora30 schreef:
02 mar 2019 21:28
Komkommertijd schreef:
02 mar 2019 19:45
Als je geen slimme meter hebt zelf de eind /begin stand doorgeven en niet meer betalen.

Enig verschil kan maar moet wel redelijk blijven.
Wat bedoel je met niet meer betalen?

Nu de standen doorgeven, wat ik trouwens al gedaan heb op verzoek van Nuon, heeft mijns inziens weinig nut, aangezien niemand weet hoeveel of hoe weinig ik in de tussentijd verbruikt heb.
Wat stofzuiger bedoelt is dat je zijn advies moet opvolgen om vervolgens in hele grote problemen te komen.
@Moderator: kunnen jullie die man niet een perma-ban geven. De adviezen die hij geeft zijn levensgevaarlijk.

Lady1234
Berichten: 26921
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Nuon vraagt geen standen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het verbruik wat u al extra aan Essent betaald hebt, hoeft u later niet meer aan Nuon te betalen.

Rekening maar rap voldoen, voordat de kosten nog hoger worden.

oktober64
Berichten: 40
Lid geworden op: 24 aug 2010 16:33

Re: Nuon vraagt geen standen

Ongelezen bericht door oktober64 »

Je kan een correctie eindstanden aanvragen bij essent, ( zitten wel voorwaarden aan verbonden ) bij een overstap naar een andere leverancier dien je de eindstanden aan essent door te geven en die geven ze door aan nuon.wil essent geen correctie doen, dan kun je nuon bellen om de correcte standen in te zetten, ze willen hiervan wel een bewijs van bv een foto

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Nuon vraagt geen standen

Ongelezen bericht door grun »

oktober64 schreef:
04 mar 2019 12:01
bij een overstap naar een andere leverancier dien je de eindstanden aan essent door te geven en die geven ze door aan nuon.
Moet dat niet andersom zijn? Ik stap regelmatig over en geef altijd de meterstanden door aan de nieuwe leverancier, die ze dan doorgeeft aan de netbeheerder en de vorige leverancier. Gaat altijd goed.

Lady1234
Berichten: 26921
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Nuon vraagt geen standen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Inderdaad, men moet de standen aan de nieuwe doorgeven.

Maar verder is er geen probleem, want die geschatte standen, door Essent, zijn de beginstanden van Nuon. Dus er wordt per saldo niets teveel betaald.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Nuon vraagt geen standen

Ongelezen bericht door sephora30 »

grun schreef:
04 mar 2019 12:17
oktober64 schreef:
04 mar 2019 12:01
bij een overstap naar een andere leverancier dien je de eindstanden aan essent door te geven en die geven ze door aan nuon.
Moet dat niet andersom zijn? Ik stap regelmatig over en geef altijd de meterstanden door aan de nieuwe leverancier, die ze dan doorgeeft aan de netbeheerder en de vorige leverancier. Gaat altijd goed.
Volgens Nuon, mijn nieuwe leverancier dus, hadden zij de meterstanden moeten opvragen. Dit geven zij zelf ook toe. Lijkt mij dat de fout dan bij Nuon ligt.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Nuon vraagt geen standen

Ongelezen bericht door sephora30 »

Lady1234 schreef:
04 mar 2019 12:50
Inderdaad, men moet de standen aan de nieuwe doorgeven.

Maar verder is er geen probleem, want die geschatte standen, door Essent, zijn de beginstanden van Nuon. Dus er wordt per saldo niets teveel betaald.
Behalve het feit dat ik niet reken op een foutief bedrag van 220 dat ik ineens voor saus moet betalen. Dat bedrag kan ik niet opbrengen.

Ik doe zuinig met mijn verbruik, zodat ik niet hoef bij te betalen op de jaarnota. Dat lukt ook, want bij de eindnota in November, kreeg ik 50 euro terug. Nu zou ik dan over 1,5 mnd, ineens 220 moeten bijbetalen?

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Nuon vraagt geen standen

Ongelezen bericht door sephora30 »

oktober64 schreef:
04 mar 2019 12:01
Je kan een correctie eindstanden aanvragen bij essent, ( zitten wel voorwaarden aan verbonden ) bij een overstap naar een andere leverancier dien je de eindstanden aan essent door te geven en die geven ze door aan nuon.wil essent geen correctie doen, dan kun je nuon bellen om de correcte standen in te zetten, ze willen hiervan wel een bewijs van bv een foto
Volgens Nuon is het andersom en hadden zij de standen moeten opvragen. Foto met standen is al 2 weken geleden doorgegeven.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Nuon vraagt geen standen

Ongelezen bericht door sephora30 »

Jan10000000000 schreef:
02 mar 2019 21:04
Zorg dat je goed bent en Voorbereid neem een voorbeeld aan mij.

Als zij komen en je vraagt hoeveel weken heeft een maand 99,99,99 keer is het antwoord dat zij geven een grote leugen. Houd er wel rekening mee dat je het zelf wel weet en vooral niet zegt maar direct die gasten weg stuurt
:?: :?:

Gesloten