LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vedion advies

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Aisja
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 mar 2018 00:37

Vedion advies

Ongelezen bericht door Aisja »

Goedendag!

Ik wou even mijn ervaring kwijt over vedion advies die mij eind van de middag telefonisch had benaderd.

De man die ik aan de telefoon had was al niet duidelijk dat hij niet van mijn huidige energie maatschappij was, hele verhaal dat mijn energie/gas goedkoper kon en of dat niet leuker was etc. Uiteindelijk kwam de vraag waarom ik voor mijn huidige had gekozen en had ik uitgelegd dat het mijn eerste appartement is en mijn moeder erg overtuigd was, waarna ik de vraag kreeg of ik ook de sloot in zou gaan als zij dat deed (wegens persoonlijke redenen zou ik dat doen) en dat ik aangaf dus bij mijn huidige maatschappij te blijven werd hij zowaar boos en zei dat ik dan maar de sloot in mocht.

Gezien ik aan het vasten was verder maar meneer een fijne dag gewenst en opgehangen, morgen mogen ze een klachtenmail verwachten. Iemand hier ervaring met hun?

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Vedion advies

Ongelezen bericht door Revoked »

Aisja schreef:...Gezien ik aan het vasten was ...
En wat heeft dat met het probleem te maken?
Aan de andere kant: als ik niet eet, word ik vanzelf een enorme chagrijn...
Meer aan deze kant: ik krijg nimmer van deze verkooptelefoongesprekken.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Vedion advies

Ongelezen bericht door kweenie »

Vedion richt zich volgens mij met name op ondernemers. Dan kunnen ze al snel een 'goedkoper' aanbod bieden dan standaard consumentencontracten, omdat ze de prijzen exclusief BTW zullen vermelden. Ook gelden voor ondernemers in het algemeen niet de standaard beschermingsregels die voor consumenten gelden. Dus zit je eerder en zonder bedenktijd vast aan een lang contract.

Zelf zou ik nooit met zulke bedrijven in zee gaan. Niet alleen omdat ze vaak praatjes verkopen die een ander beeld schetsen dan de werkelijkheid. Maar vooral omdat zulke telefoontjes altijd op een verkeerd en onhandig moment komen. Als ik goedkoper uit zou willen zijn, dan neem ik zelf wel het initiatief, op het moment dat het mij schikt en niet op het moment dat het die colporteur schikt.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Vedion advies

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik zou de moeite van de klachtenmail besparen, die lost niets op. Vervelend is het wel, dit soort telefoontjes. Volgende keer gewoon direct beëindigen.

Aisja
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 mar 2018 00:37

Re: Vedion advies

Ongelezen bericht door Aisja »

Revoked schreef:
04 jun 2019 07:26
Aisja schreef:...Gezien ik aan het vasten was ...
En wat heeft dat met het probleem te maken?
Aan de andere kant: als ik niet eet, word ik vanzelf een enorme chagrijn...
Meer aan deze kant: ik krijg nimmer van deze verkooptelefoongesprekken.
Heeft te maken dat ik het maar vredig had afgesloten ipv chagrijnig terug te reageren 😅

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Vedion advies

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U moet dat gesprek helemaal niet aangaan. De enige reactie zou moeten zijn: geen belangstelling, goedendag en dan het gesprek verbreken.

Volle maag, of niet.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Vedion advies

Ongelezen bericht door scontra »

Aisja schreef:
04 jun 2019 11:53
Revoked schreef:
04 jun 2019 07:26
Aisja schreef:...Gezien ik aan het vasten was ...
En wat heeft dat met het probleem te maken?
Aan de andere kant: als ik niet eet, word ik vanzelf een enorme chagrijn...
Meer aan deze kant: ik krijg nimmer van deze verkooptelefoongesprekken.
Heeft te maken dat ik het maar vredig had afgesloten ipv chagrijnig terug te reageren 😅
Ik sluit een dergelijk gesprek altijd zeer snel, vriendelijk en overduidelijk af en ik ben nooit aan het vasten. :wink:
Als het geen vastentijd was geweest dan was u uit uw bolletje gegaan tegen de verkoper, u had beter het gesprek niet zover kunnen laten komen.
Een klacht indienen heeft het zelfde resultaat als water naar de zee dragen en is daarom zonde van uw tijd en energie, dat laatste kunt u beter in de viering van het Suikerfeest steken. :idea:

h.kasius
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 apr 2019 18:25

Re: Vedion advies

Ongelezen bericht door h.kasius »

Heb ook per telefoon een gesprek gehad met Colporteur van Engie,was ineens overgestapt naar hun.Heb het direkt ongedaan gemaakt

maar moet een boete van 150 euro er bovenop voor 2 weken energie plus incassokosten.Heb niets getekend.wat nu.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Vedion advies

Ongelezen bericht door Lady1234 »

h.kasius schreef:
04 jun 2019 13:42
Heb ook per telefoon een gesprek gehad met Colporteur van Engie,was ineens overgestapt naar hun.Heb het direkt ongedaan gemaakt

maar moet een boete van 150 euro er bovenop voor 2 weken energie plus incassokosten.Heb niets getekend.wat nu.


Lees eens hier.

https://www.consuwijzer.nl/vergelijken- ... niet-wilde

Of hier.

https://www.consumentenbond.nl/energie- ... afgesloten

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Vedion advies

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

8%0 van alle telefoontjes voor goedkopere energie zijn duurder als huidige.

Geloof nooit in sprookjes, ze weten niet eens je verbruik.
Zelf via online aanbieder zoeken en rustig doorlezen is goedkoper en veiliger.

De aan de deur, of per telefoon, gelijk stoppen en netjes gesprek afronden hoeft niet.
Omdat er helaas mensen wel dit accepteren blijven ze de rest van Nederland hier ook mee lastig vallen.

Hoe meer mensen aan de deur of telefoon verkoop weigeren, des te eerder ze stoppen!
Zelfs de goede eerlijke aanbieders, jammer dan, maar elke die wel ingaat op een aanbod zonder bedenktijd aan deur of telefoon veroorzaakt in gehele straat overlast van deze verkopers!

Aisja
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 mar 2018 00:37

Re: Vedion advies

Ongelezen bericht door Aisja »

Moneyman schreef:
04 jun 2019 07:59
Ik zou de moeite van de klachtenmail besparen, die lost niets op. Vervelend is het wel, dit soort telefoontjes. Volgende keer gewoon direct beëindigen.
Dat zal ik inderdaad doen.
Heb je advies opgevolgd en er niks mee gedaan verder 😁
kweenie schreef:
04 jun 2019 07:58
Vedion richt zich volgens mij met name op ondernemers. Dan kunnen ze al snel een 'goedkoper' aanbod bieden dan standaard consumentencontracten, omdat ze de prijzen exclusief BTW zullen vermelden. Ook gelden voor ondernemers in het algemeen niet de standaard beschermingsregels die voor consumenten gelden. Dus zit je eerder en zonder bedenktijd vast aan een lang contract.
Als het klopt wat je zegt snap ik al helemaal niet hoe ze bij mij terecht zijn gekomen, ik ben geen ondernemer.
En weer wat geleerd, bedankt!

Gesloten