190 euro compensatie van Energiedirect nog niet ontvangen

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
JP_013
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 dec 2022 15:44

190 euro compensatie van Energiedirect nog niet ontvangen

Ongelezen bericht door JP_013 »

Jammer en te bizar voor woorden dat Energiedirect met een lulverhaal komt dat ze de steun van de overheid nog niet hebben mogen ontvangen.
Een tip voor deze medewerker, ga in de Efteling werken daar geloven ze in sprookjes.
Ben al een dag of 20 bezig om Energiedirect te bereiken, maar helaas moet ik gebruik maken van hun robot die steeds hetzelfde antwoord geeft "ik begrijp uw vraag niet". De afdeling incasso is niet te bereiken want mijn telefoonnummer is niet gekoppeld aan mijn gegevens, en hoe kan het dan dat ze mij wel kunnen bellen.
Eerder stond erop de site dat de 2 x 190 euro verrekend zou worden met openstaande voorschotten, ook hier helaas want heb nu voor 125 euro aan boetes gekregen omdat ik niet op tijd betaald heb, Deze regeling bestaat niet meer en is van de site afgehaald.
ESSENT schaam je om zo'n dochteronderneming te laten verzuipen met al hun klanten.

Berteman
Berichten: 476
Lid geworden op: 24 mei 2017 18:05

Re: 190 euro compensatie van Energiedirect nog niet ontvangen

Ongelezen bericht door Berteman »

De eerste € 190,00 is bij mij verrekend met de maandtermijn van november. Dat is te zien op het bankafschrift want het afgeschreven bedrag is € 190,00 lager dan de maanden ervoor.

In het overzicht van de facturen in de app (Regelneef) van Energiedirect is het terug te vinden. En er staat ook dat het verrekenend wordt met het termijnbedrag en eventuele bedragen die nog openstaan.

Hier gaat het dus goed.
Laatst gewijzigd door Berteman op 07 dec 2022 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.

J. Deltoer
Berichten: 3031
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: 190 euro compensatie van Energiedirect nog niet ontvangen

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Bij mij ook, maar bij mijn dochter is het apart uitbetaald. Het gebeurd dus niet allemaal op eenzelfde wijze.

Berteman
Berichten: 476
Lid geworden op: 24 mei 2017 18:05

Re: 190 euro compensatie van Energiedirect nog niet ontvangen

Ongelezen bericht door Berteman »

Mijn zus heeft het ook apart uitbetaald gekregen. Zij boft, want ze heeft nog een ‘oud’ contract én woont in een goed geïsoleerd appartementje en betaald maandelijks véél minder dan € 190, wellicht dat daar het verschil in zit.

Seinhuis
Berichten: 2359
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: 190 euro compensatie van Energiedirect nog niet ontvangen

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Er zijn meerdere opties;

€190 is op uw bankrekening gestort
€190 is verrekend met de openstaande schuld
€190 is verrekend met de openstaand termijnbedrag

Sommige klanten hebben nog niet ontvangen omdat nog gecontroleerd moet worden of hun aan de voorwaarden voldoen. Hun ontvangen uiterlijk 18 december bericht.

Mijn advies is om tot 19 december te wachten en dan hierover contact op te nemen met de klantenservice.

Ik heb ook de chat robot geopend. Toen ik zei dat mijn vraag nog niet beantwoord was kreeg ik binnen 30 seconden een medewerker op de chat (uiteraard is dit alleen tijdens kantooruren mogelijk).


U geeft aan dat u boetes hebt gekregen dat u te laat betaalt. Betaal zo snel mogelijk alle openstaande vorderingen, of vraag om een betalingsregeling.
Indien u meer schulden hebt neem dan contact op met uw gemeente voor gratis schuldhulpverlening.


Indien u de 2x €190 niet krijg neem dan contact op met www.juridischloket.nl of ga naar www.degeschillencommissie.nl/over-ons/c ... s/energie/ voor een bindend uitspraak. Ik ga vanuit dat u dit probleem met Energiedirect kunt oplossen.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: 190 euro compensatie van Energiedirect nog niet ontvangen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Hoe kunt u een boete krijgen van €125 als u afgelopen maand niet betaald hebt? Als u handmatig overboekt krijgt u na de vervaldatum eerst een herinnering/14 daagde brief. Pas daarna mogen er kosten berekend worden die veel lager liggen dan die €125,-. Energiedirect heeft hier de €190 van mijn voorschot afgetrokken en het overschot uitbetaald.
Gaat er niet iets anders mis hier?

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: 190 euro compensatie van Energiedirect nog niet ontvangen

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
07 dec 2022 12:19
Gaat er niet iets anders mis hier?
Dat lijkt mij ook. Het verhaal is veel te vaag om iets zinnigs te kunnen zeggen.

BL2
Berichten: 4774
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: 190 euro compensatie van Energiedirect nog niet ontvangen

Ongelezen bericht door BL2 »

Seinhuis schreef:
07 dec 2022 11:57
......Indien u meer schulden hebt neem dan contact op met uw gemeente voor gratis schuldhulpverlening.....
Natuurlijk, niet zelf je eigen problemen oplossen, maar snel naar de gemeenschap gaan, die lossen het met hun belastinggeld wel op !

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: 190 euro compensatie van Energiedirect nog niet ontvangen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

“Hun belasting geld”? Ons belasting geld.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: 190 euro compensatie van Energiedirect nog niet ontvangen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
08 dec 2022 09:56
“Hun belasting geld”? Ons belasting geld.
Wij zijn toch onderdeel van die gemeenschap waar BL2 naar verwijst?

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: 190 euro compensatie van Energiedirect nog niet ontvangen

Ongelezen bericht door scontra »

JP_013 schreef:
05 dec 2022 16:08

Eerder stond erop de site dat de 2 x 190 euro verrekend zou worden met openstaande voorschotten, ook hier helaas want heb nu voor 125 euro aan boetes gekregen omdat ik niet op tijd betaald heb,
Denkelijk heeft u uw financiële verplichting jegens Energiedirect zelf niet op orde.
Al gekeken op uw persoonlijke internet pagina bij Energiedirect om te zien welke af- en bijschrijvingen er inmiddels zijn verwerkt ?
Zou me niets verbazen als de verrekening van de € 190,00 euro van november inmiddels verwerkt is.

Teunbosseman
Berichten: 4359
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: 190 euro compensatie van Energiedirect nog niet ontvangen

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Heb ook 190 euri apart gestort gekregen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: 190 euro compensatie van Energiedirect nog niet ontvangen

Ongelezen bericht door moederslink »

Hier ook : netjes de € 190 in november gestort gekregen.
Rond de 15e december wordt de 2e € 190 gestort en rond de 20e december de teruggave vh teveel betaald aan voorschotten ___ Vattenfall ( heeft de zaakjes goed op orde🚩) .

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: 190 euro compensatie van Energiedirect nog niet ontvangen

Ongelezen bericht door G7 »

Hier ook netjes de €190 gestort gekregen in November en zo zal het ook in December zijn. De afrekening krijgen we hier altijd in April. Ook Vattenfall. Al jaren !

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: 190 euro compensatie van Energiedirect nog niet ontvangen

Ongelezen bericht door Moneyman »

breien schreef:
08 dec 2022 11:36
Ik krijg een beetje het gevoel van, "pot verwijt ketel dat ie zwart ziet".
Dan heeft de ketel veel te lang geen onderhoud gehad.

ZeerPrivé
Berichten: 5262
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: 190 euro compensatie van Energiedirect nog niet ontvangen

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Moet ik nou de conclusie trekken dat alleen Vattenfall betrouwbaar is? :roll: Of mag er bij een bedrijf ook een keertje gewoon wat fout gaan?

PGros
Berichten: 1113
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: 190 euro compensatie van Energiedirect nog niet ontvangen

Ongelezen bericht door PGros »

Nee hoor. En dat er bij Energiedirect iets mis is zie ik ook nog niet direct. Lijkt erop dat TS iets verkeerd bekijkt zeker ook met die boete die erbij gehaald wordt.

Plaats reactie