LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Energie Direct

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
noravanraaphorst
Berichten: 149
Lid geworden op: 04 nov 2003 19:18

Re: Energie Direct

Ongelezen bericht door noravanraaphorst »

Hallo......... hoe moet je nu vragen iets op te schorten al het al 3 maanden duurt voor er maar iets op je E/mail hoort.

medewerker
Berichten: 183
Lid geworden op: 01 aug 2005 23:27

Re: Energie Direct

Ongelezen bericht door medewerker »

Hoi,

Dat kan natuurlijk dan het beste telefonisch...
Dat puntje schoot mij al te binnen toen ik het bovenstaande tikte...
Maar dacht dat u wel tot de zelfde conclusie zou komen... Telefonisch aangeven dat u van mening bent dat zolang er nog geen duidelijk antwoord is gekomen er geen incassomaatregelen moeten volgen...
gewoon vriendelijk verzoeken, want die medewerker aan de telefoon heeft uw verhaal waarschijnlijk nog niet eerder in handen gehad en tevens zorgt diegene niet voor de oplossing alleen voor de mogelijke opschorting...

mvg

noravanraaphorst
Berichten: 149
Lid geworden op: 04 nov 2003 19:18

Re: Energie Direct

Ongelezen bericht door noravanraaphorst »

Ik geloof dat medewerker nog niet alles heeft begrepen. Waarom denk je dat wij aangetekend zijn gaan schrijven??? Kosten telefoon. De eerste keer hebben we na 7 minuten wachten (alle medewerkers zijn bezet) de hoorn neergelegd. De andere keer was er iemand aan de telefoon die helemaal niets wist. (callcenter).Verder was de laatste mail vol met schrijffouten (had ik nog vergeten te melden). En geeft men in die laatste mail aan dat men geen service kan verlenen. Wij zijn ben blij dat wij ons contract hebben opgezegd per volgend termijn (20-1-2006)
Oja...toen we dat hadden dat hadden aangegeven hebben we totaal 7 mails ontvangen (steeds met een andere naam eronder) met wat de regels zijn en de risico's van de opzegging. Nee, maar naar welk energiebedrijf we nu moeten, moeten we nog uitzoeken. "Leve de liberalisering!!!!!!

medewerker
Berichten: 183
Lid geworden op: 01 aug 2005 23:27

Re: Energie Direct

Ongelezen bericht door medewerker »

Ik begrijp het prima,
het is wel een keuze die je moet maken...
Of de telefoonkosten en onterechte incasso's voorkomen.
Of per post... Met een gemiddelde afhandeltijden van meerdere weken en dus zeker weten dat je een onterechte incasso krijgt met alle irritatie van dien...

Wat ik doe als ik echt moet bellen voor iemand (vergaande service, want normaal moet een klant dat toch echt zelf doen).. Aangeven dat er een geschil loopt. Dat je van mening bent dat incassomaatregelen op dit moment niet kunnen. Verzoeken om uitstel. Aan het eind vragen om mondeling te bevestigen wat ze ingevoerd heeft. Vragen om de naam.

Direct daarna heb ik weer gebeld. Aangegeven kort dat je eerder gebeld hebt en nu belt om te controleren of de afspraken verwerkt zijn (niet aangeven wat die afspraak was). Laat nu de medewerker oplepelen wat er in het systeem staat. Komt dat overeen? Klaar.. Zoniet... Klacht over de persoon en vragen om de afspraak te verwerken in de administratie... Vragen om de naam en de procedure te herhalen...

Ikzelf had drie telefoontjes nodig en dus klachten over de eerste persoon. De tweede heeft het verwerkt...

Het is echt kiezen of delen... Of telefoonkosten, maar je kunt echt controleren of het erin staat... Of schriftelijk en maar afwachten en incasseerders afwimpelen...

groetjes...

Sympathy
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 sep 2005 17:22

Re: Energie Direct

Ongelezen bericht door Sympathy »

Ik heb me ook laten overhalen om een deel van mijn energieleveringen door Energie:Direct te laten regelen. Degene die mij belde vertelde dat Energie:Direct ook namens Nuon werkt. Hij beweerde dat ik 44 euro per jaar goedkoper uit zou zijn en van de overgang/omzetting zou ik niets merken. Ik was volledig Nuon-klant (overigens ook niet probleemloos! zie daarvoor forum Nuon). Ik betaalde bij Nuon 65 euro per maand, alles inclusief. Via E:D zou ik 44 euro op jaarbasis besparen en ik zou er verder niets van merken. Ben daarmee akkoord gegaan en E:D heeft e.e.a. in gang gezet. Ondanks dat ik al klant was werd ik echter meerdere malen opnieuw door E:D gebeld door iemand die mij een aanbod deed naar hen over te gaan. Terwijl ik al klant was! Rara, hoe kan dat? Ik kreeg ook een bevestiging van mijn lidmaatschap met een klantnummer dat ik zou kunnen gebruiken op hun website. Alleen... dat nummer werkt dus absoluut niet! Ik heb ook een aantal keer via het contactformulier op de site vragen en opmerkingen verzonden, maar krijg geen antwoord; zelfs geen ontvangstbevestiging, wat toch stap 1 behoort te zijn in een correcte klachtenprocedure.
Enfin... technisch gezien lijkt de energielevering wel te zijn aangepast. En... daarmee ook de nota! Ik ga nu bij Nuon 30 euro per maand betalen. Echter, E:D heeft een maandbedrag geïncasseerd van meer dan 70 euro! Totaal betaal ik nu dus per maand 100 euro, terwijl ik minder zou gaan betalen dan voorheen (minder dan 65 euro p.mnd dus). Ik heb ook geen enkele bevestiging van welke overeenkomst dan ook ontvangen en ik ben het dus absoluut niet eens met de gang van zaken. Ik zal hier nog wel meer werk van maken via consumentorganistatie en juridische instanties, maar dit wilde ik alvast even kwijt.

Energie:Direct is een oplichter! Ze bellen niet namens Nuon, wat ze wel beweren! En ze zijn niet goedkoper, in tegendeel ze zijn vele malen duurder!

annick67
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 sep 2005 19:36

Re: Energie Direct

Ongelezen bericht door annick67 »

Ik zou willen dat ik NOOIT, maar dan ook NOOIT van EnergieDirect had gehoord!!!

Wat zal ik blij zijn als ik volgend jaar juni (tja, 2 jaars contract... :oops:) weer terug naar mijn oude leverancier ga! De vlag gaat uit.....

En EnergieDirect, deze keer zet ik de Geschillencommissie WEL door!! Be prepared for your worst nightmare!!! :twisted:

Sympathy
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 sep 2005 17:22

Re: Energie Direct

Ongelezen bericht door Sympathy »

Hoe kan ik er voor zorgen dat EnergieDirect reageert op mijn vragen, klachten, opmerkingen etc? En wat moet ik doen tegen de automatische incasso's van te hoge bedragen? Heeft iemand een tip?

e.huijzers
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 sep 2005 15:29

Re: Energie Direct

Ongelezen bericht door e.huijzers »

Iemand zou de overheid eens wakker moeten schudden.....mensen worden met open ogen in de val gelokt door deze bedrijven.....en wij maar denken dat we onze maandkosten omlaag kunnen brengen in deze zware tijden....ongehoord is het!!!!! :evil:

Sympathy
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 sep 2005 17:22

Re: Energie Direct

Ongelezen bericht door Sympathy »

In juli is EnergieDirect begonnen met het leveren van haar diensten. Dit echter zonder mij ooit enige overeenkomst toe te zenden. Ze is ook direct begonnen met het maandelijks incasseren van betaling. De bedragen zijn 100% hoger dan afgesproken.
Ik heb diverse malen getracht ze te bereiken voor uitleg, maar ze reageren niet.

e.huijzers
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 sep 2005 15:29

Re: Energie Direct

Ongelezen bericht door e.huijzers »

Ik heb precies dezelfde ellende met ED.Sterker nog...ik wou helemaal niet switchen en ben in geen geval een overeenkomst met die lui aangegaan,en ben dus ook van plan om flink ten strijde te gaan.Kijk eens op de site van de consumentenbond en van het juridisch loket.Deze bedrijven lappen heel wat regels aan hun laars......
Energiedirect;GOED BEZEKEN! :twisted:
Sterkte in de strijd

kritisch consument
Berichten: 143
Lid geworden op: 03 okt 2005 08:57

Re: Energie Direct

Ongelezen bericht door kritisch consument »

Ik kreeg een afschrijving van ED van euro 1890,00 . Dat is meer dan er op onze rekening stond dus we stonden meteen in het rood. :oops:

Waar halen ze het gore lef vandaan om zo met hun klanten om te gaan ? Wij werden klant omdat we dan het ANGO zouden gaan steunen met een eenmalige bijdrage. Die bijdrage is nooit afgeschreven, dus dat goede voornemen van ons ging niet door.

Meermalen contact gehad met ED over allerlei geschillen waaronder de overgang van Eneco naar ED. Dat hadden we trouwens nooit moeten doen dus. Ik heb liever gelazer met een onbetrouwbaar energie-bedrijf dan met twee tegelijk.

De afschrijvingen van ED heb ik trouwens laten blokkeren bij mijn bank; laat ze maar een acceptgiro sturen. Ook heb ik een bericht gestuurd dat ze binnen 48 uur moesten reageren, maar uiteraard heb ik niets meer gehoord......

Bellen heeft geen zin, want ze hebben zo'n duur telefoonnr waar je alleen maar een flauwekulverhaal krijgt van een belkipje dat ook van niets weet en ook niet meer terugbelt.

Ik wil mijn contract maar laten stopzetten. Dan maar een contractbreuk met extra kosten; ons huishoudgeld is net iets te belangrijk voor mij. Daar kan zo'n maandelijkse aanslag niet bovenop hoor ! :wink:

e.huijzers
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 sep 2005 15:29

Re: Energie Direct

Ongelezen bericht door e.huijzers »

Bijdeze ken ik de mensen die telefonisch zijn benaderd door ED,en daar ongewenst klant zijn geworden misschien een hart onder de riem steken met een paar dingetjes die ik te weten ben gekomen.
ED registreerd niets bij de k.v.k en dus zijn deze zogenaamde overeenkomsten niet eens rechtsgeldig.Neem contact op met rechtshulp als u hier ook het slachtoffer van bent geworden.....ik trek dapper ten strijde tegen ED en eis ook al mijn centen terug die zij zonder toestemming van mijn rekening hebben geincasseerd....Energiedirect;goed bezeken!!! :twisted:

gerrit37
Berichten: 13
Lid geworden op: 03 okt 2005 22:14

Re: Energie Direct

Ongelezen bericht door gerrit37 »

ik snap er niks meer van vorige maand bericht: bij betalen zonder enig voor bericht, werd gewoon geincasseerd, ik een storno geplaatst omdat ik verhaal wilde en maar liefst 20 keer gemaild en geen antwoord, gebeld en niet te bereiken, precies 1 week later een incasso brief, ik braaf betaald, schrijven ze nu weer het maandbedrag plus de bijbetaling er af, ik ben radeloos en weet niet meer wat ik moet doen!!! :x

kritisch consument
Berichten: 143
Lid geworden op: 03 okt 2005 08:57

Re: Energie Direct

Ongelezen bericht door kritisch consument »

Laat een blokkade aanbrengen op hun bankrekeningnr bij je eigen bank. Die weten daar meer van; energiebedrijven komen hun ook de strot uitzetten met al die rare afschrijvingen. :roll:

f.moonen
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 okt 2005 21:17

Re: Energie Direct

Ongelezen bericht door f.moonen »

ik heb nooit toegezegd te willen swichen naar ED maar dat doen ze gewoon maar en dan ben je een aantal maanden bezig om dit terug te laten draaien dit mag niet gedaan worden door de energie leverancier waar je zat maar moet door ED gedaan worden dit kost veel tijd en nog veel meer energie en geld

marc1972
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 okt 2005 21:26

Re: Energie Direct

Ongelezen bericht door marc1972 »

Toch nog een beetje goed nieuws van ed.
we hebben onze telefoonkosten via mijn KPN op nummer laten uitdraaien op de beruchte 0900 nummers waaronder die van ed.
en gefaxt naar ed.
Ook veel gebeld, gemaild etc. Vorige week maandag teruggestort gekeregen op onze bankrekening. Kim Hendrix van ed heeft haar best gedaan.

annick67
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 sep 2005 19:36

Re: Energie Direct

Ongelezen bericht door annick67 »

Ach, Kim Hendrikx heeft bij mijn eerste aanvaring met ED ook haar best gedaan. Ook dat ging niet zonder horten en/of stoten, maar na veel bellen, mailen, dreigen etc. etc. toch geregeld....

Tja, dat ging maar een paar maanden goed, de met haar gemaakte afspraken.

Met andere woorden: BLIJF ALTIJD OP JE HOEDE MET EN VÓÓR ENERGIEDIRECT!!!! Elke maand weer je afschriften in de gaten houden: ze veranderen zomaar je bedrag als je niet oppast. Mocht dát gebeuren: frontaal in de aanval! :twisted:

Rena
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 okt 2005 20:20

Re: Energie Direct

Ongelezen bericht door Rena »

Ook wij hebben een issue met ED, de verhalen zijn erg herkenbaar.
Eind vorig jaar netjes op tijd afgemeld en toen beweerde ED dat we een boet clausule kregen omdat we volgens hen nog 3 maanden langer aan het jaarcontract vastzaten. Een mail met hun EIGEN bevestigingsmail van datum ingang mocht niet baten. Pas na 3 mailtjes gaven ze toe dat we inderdaad gelijk hadden. De enige vraag die nog openstond was de jaarafrekening over 2004 en hier hebben we nooit een reactie opgehad. Vervolgens hadden ze het lef om toch nog tot 3x toe maandelijkse voorschotten te incasseren in 2005 en dat terwijl de overeenkomst per 2-1-05 beeindigd was! Deze bedragen laten storneren en toen maanden niks meer. Tot ineens in aug een bedrag van bijna 700 euro van de rekening werd gehaald (ja, ook wij hebben een geldboom in de tuin!). Deze ook laten storneren en hen laten blokkeren bij de bank. Vervolgens kwamen ze met het incasso bureau aanzetten, zonder tekst en uitleg. Na bellen bleek dat het om de jaarafrekening van 2003 en 2004 ging! 2 jaarafrekeningen onder 1 noemer? Ze zijn gek! Ze hebben nog wel gereageerd op een aangetekende brief, echter in hun mail werd geen tekst en uitleg gegeven. En de medewerker aan de telefoon, nou haar kon ik er wel doorheen trekken...
Ik heb nu rechtsbijstand ingeschakeld, want de hele gang van zaken staat me niet aan. Vooralsnog hebben we nog niks betaald...

Dus, ga niet in zee met ED!

hablando
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 jul 2005 10:04

Re: Energie Direct

Ongelezen bericht door hablando »

Na 4 maanden irritatie over herhaalde telefonische contacten (of pogingen daartoe tegen het tarief van 70 eurocent), naderhand ondanks toezeggingen niet teruggebeld worden, het opsturen van het betalingsbewijs en uiteraard niets meer terughoren is de maat vol.

Op 13-07 ontvangen we een e-mail van ED dat een automatische incasso niet is gelukt met het verzoek of we dit alsnog handmatig willen doen. Deze handmatige betaling gebeurt netjes op 14-07. Op dezelfde datum ontvangen we een schrijven van Intrum Justitia of we het besproken bedrag even willen betalen incl. 15 euro "kosten" ?

Op 01-08 ontvangen we een 2e e-mail van ED dat de achterstand is opgelopen tot 84 euro, of we dat maar even over willen maken. Waarom dit bedrag verhoogd is, wordt nergens uit duidelijk, ook niet uit de "online" facturen. Ondertussen is er een diarree aan dreigbrieven van Intrum Justitia de brievenbus gepasseerd.

Telefonische en schriftelijke contacten met deze in mijn ogen zeer bedenkelijke organisatie leveren totaal geen feedback op behalve de nodige ophogingen en dreigementen. Ik heb respect voor de mensen die elke dag voor zowel Energiedirect en Intrum Justita gaan werken. Behalve de in mijn ogen lager dan een aap geevolueerde mensen die verantwoordelijk zijn voor de kennelijk bewust gecreerde chaos.

De laatste brief spreekt van het afsluiten van de diensten terwijl we allang geen klant meer zijn (godzijdank), tevens wordt er gedreigd met een gerechtelijke procedure enz enz.

Uit coulance neem ik voor de laatste maal contact op met Intrum Justitia; eerdere telefonische contacten worden niet ontkend echter ook niet erkend, vaagheid alom. Het toch echt wel opgestuurde betalingsbewijs is volgens deze lieve mensen nooit ontvangen. Uit dit contact blijkt tevens dat Intrum Justitia de vordering reeds op 01-07 is ontvangen van ED, terwijl we de eerste herinnering pas op 12-07 ontvingen. Begrijpt u nog de logica van de tijdslijn ? Inderdaad.

Zo gaat dat vandaag de dag. Nooit meer van mijn leven zal ik een alternatieve energieleverancier nemen, dit heeft me veruit meer gekost dan het heeft opgeleverd.

Volgens mijn rechtsbijstandverzekering (de jurist reageerde licht geamuseerd bij het horen van de naam Intrum Justitia) kun je in dit soort gevallen het beste de dreigbrieven terzijde leggen totdat er daadwerkelijk een dagvaarding volgt.

Ik hoop dan ook van ganser harte dat ik zeer binnenkort gedagvaard wordt door Energiedirect, een bescheiden maar terechte eis tot schadevergoeding naar mij toe zal er zeker komen. Als ze niet betalen, schakel ik Intrum Justitia in.

Het is jammer dat de klanten van Energiedirect dit soort malafide handelwijzes uiteindelijk betalen.

Was alles maar bij het oude gebleven, zucht....

ben .bridel
Berichten: 195
Lid geworden op: 06 sep 2005 23:14

Re: Energie Direct

Ongelezen bericht door ben .bridel »

Telefoon nummer ED. 10 cent pm. bijna gelijk erdoor. 09002020688
mvg, Ben

Gesloten