LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe kan ik langs juridische weg mijn recht halen?

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Sympathy
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 sep 2005 17:22

Hoe kan ik langs juridische weg mijn recht halen?

Ongelezen bericht door Sympathy »

Stel, ik kom er niet uit met de bedrijven waarmee ik een conflicht heb. Bijvoorbeeld als mij onterecht nota's worden gestuurd of als een bedrijf niet levert datgene waarvoor ik ze betaald heb. Als ik meerdere keren gebeld en/of geschreven heb, maar zonder antwoord of met een antwoord waar ik niets mee kan of het niet mee eens ben.

Wat kan ik dan het beste doen om ze een poepje te laten ruiken? Om er voor te zorgen dat ze wél iets zinnigs doen of zeggen? Kan ik rechtsbijstand inschakelen? Kan ik consumentenorganisaties inschakelen? Eén of andere ombudsman? Een rechtswinkel? Wat is de beste gang van zaken in zo'n situatie? Als je alleen maar afwacht dan wordt het allemaal van kwaad tot erger; dan komt het zelfs zover dat je geen uitweg meer ziet en aan jezelf begint te twijfelen... en dan is er nog maar één uitweg. Ik heb dit dichtbij meegemaakt; dat iemand dusdanig door bedrijven werd gemanipuleerd dat die persoon een verder leven op deze aarde niet meer wenselijk achtte... En wat schiet zo'n bedrijf er nou uiteindelijk mee op om over lijken te gaan?

Enfin, wie kan mij vertellen wat ik moet doen?

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Hoe kan ik langs juridische weg mijn recht halen?

Ongelezen bericht door karr-2 »

dat iemand dusdanig door bedrijven werd gemanipuleerd dat die persoon een verder leven op deze aarde niet meer wenselijk achtte..
Lijkt mij enigszins overdreven hoor, zelfmoord plegen omdat je er niet meer uitkomt. Maar je zou inderdaad eens kunnen informeren bij je rechtsbijstand.

Sympathy
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 sep 2005 17:22

Re: Hoe kan ik langs juridische weg mijn recht halen?

Ongelezen bericht door Sympathy »

Toch komt het voor dat bedrijven zo met klanten spelen dat iemand er psychisch dusdanig van in de war raakt dat daar niet meer uit te komen is en op een gegeven moment ook de omgeving van die persoon er door wordt beïnvloed waarvan dan de persoon in kwestie de schuld bij zichzelf gaat zoeken etc. Op een gegeven moment wordt er dan wellicht professionele hulp bij gezocht. Maar zolang het probleem niet is opgelost blijft het in het hoofd van het slachtoffer doormalen en kan het in het ergste geval dus tot zelfmoord lijden. Ik heb het in mijn nabije omgeving ondervonden zodat ik voor mezelf weet dat het gebeurt. Er zijn bedrijven die over lijken gaan. Het bedrijf waar ik in dit geval op doel stond zelfs al bij de begrafenisonderneming als zodanig bekend omdat men al meer slachtoffers had begraven.

Gesloten