LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vitens

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Brechje
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 jun 2005 07:32

Vitens

Ongelezen bericht door Brechje »

Hallo,graag wil ik vragen of er meer mensen zijn die klachten hebben wat Vitens betreft?Dit bedrijf levert nu het water ipv. Nuon.Maar sinds begin Augustus dit jaar heb ik al vele mails gestuurd en ook klachten daarover,maar tot op heden nog steeds geen antwoord,waarom bestaat zo een klachtenafdeling dan als ze er niets mee doen en je geen antwoord geven??Ik heb ook diverse malen proberen te bellen maar door de ontzettend lange wachttijden hang ik maar op zonder iemand gesproken te hebben,en het heeft mij ongeveer €20,00 gekost en niemand gesproken,en ik kan die telefoonkosten niet meer betalen dus bellen doe ik absoluut al niet meer want je krijgt toch niemand te spreken.
Zijn er meer mensen die deze klachten herkennen van Vitens en weet iemand waar ik met zulke klachten terecht kan want ik vind het te gek voor woorden en ik zou ze bijna voor de koude douche voorstellen,maar dan moet hij wel ijs en ijskoud zijn!!!

Brechje :evil:

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Vitens

Ongelezen bericht door ronald g »

Allereerst een vraag waar gaat de klacht precies om. Vitens stuurt eens in de drie maanden een factuur dit werd eerst nog door nuon gedaan. Wat ik wel weet dat door al die splitsingen er voor ons meer handelingen verricht moeten worden. Waar is de tijd van vroeger gewoon een factuur voor alle nuts voorzieningen.

Brechje
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 jun 2005 07:32

Re: Vitens

Ongelezen bericht door Brechje »

Hallo Ronald,bedankt voor jouw reactie!Waar gaat mijn klacht over is in het kort moeilijk uit te leggen maar zal een poging doen.Begin Augustus heeft Vitens mij per mail om informatie gevraagd en die heb ik diezelfde dag nog beantwoord.Maar als ik vragen heb,bijv. of ik een meterstandkaart kan krijgen want daar staat het registratienummer op om mijn waterstand aan Vitens door te kunnen geven,krijg ik er totaal geen antwoord op en er is 1 keer gebeld door Vitens en daarin werd mij verteld dat ze mij die kaart zouden toesturen en ik moet deze dus nog krijgen,ik kan dus nog steeds niet mijn waterstand aan hun doorgeven voor de eindafrekening.Dit is maar een voorbeeld,maar ik zou er nog meer op kunnen noemen.En een voorbeeld nog en dat is dat ik het bedrag wat ik moet betalen aan Vitens niet in 4 termijnen maar in 10 termijnen wilde betalen,maar ook daar heb ik geen antwoord op gekregen.Een heel verhaal,maar ik hoop dat het nu een beetje duidelijk is waarom ik klachten heb over de afhandeling van vragen enz.Het lijkt erg op andere energiebedrijven zoals Nuon,Essent,Oxio en ga zo maar door.En niet te vergeten de telefonische bereikbaarheid is ronduit teleurstellend te noemen.En dit wekt echt behoorlijke irritatie bij mij op en vandaar ook mijn vraag of meerdere mensen klachten hebben over Vitens.

Brechje

jerommeke
Berichten: 51
Lid geworden op: 18 jun 2005 19:11

Re: Vitens

Ongelezen bericht door jerommeke »

vitens factureert toch per 2 maanden?
althans op minjn acceptgiro staat sept-okt 2005 56 euro
die 56 klopte niet aangezien ze aug niet hebben afgeschreven deden ze dat deze keer er maar extra bij.
Veel mensen in arnhem hebben deze brief etc etc gehad

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Vitens

Ongelezen bericht door ronald g »

Voor ik weet per kwartaal. Nuon deed de facturering. Nu niet meer en krijg je een brief in de bus hoe je wil betalen.

pluisje
Berichten: 375
Lid geworden op: 27 feb 2005 16:26

Re: Vitens

Ongelezen bericht door pluisje »

volgens mij kun je kiezen of elke maand dat doe ik of per 3 maand..


pluisje :wink:

gerrie weijman
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 nov 2005 13:58

Re: Vitens

Ongelezen bericht door gerrie weijman »

Vitens stuurt mij elke 2 maanden een acceptgiro voor de zuiveringsheffing/ingezetenenomslag, deze maand krijg ik zonder enig schrijven een acceptgiro die driemaal zo hoog is.

Ook ik heb geprobeerd Vitens te bereiken via de email hierop heb ik wel een bericht ontvangen dat zij mijn mail gelezen hadden maar antwoord kreeg ik niet.
Daarom heb ik vandaag telefonisch contact opgenomen, na 16 minuten kreeg ik een bandje met daaop een verklaring van Vitens, omdat dit mij nog niet geheel duidelijk was heb ik het bandje afgeluisterd en na 18 minuten kreeg ik een medewerkster te spreken. Zij legde mij uit dat het water vanaf augustus 2005 via Vitens gefactuureerd wordt, ze hebben een schatting gemaakt van mijn verbruik en aan de hand hiervan de termijnbedragen berekend. Deze laatste acceptgiro was dus voor de zuiveringsheffing/ingezetenenomslag van nov 2005 t/m jan 2006 en schatting van het verbruik van water in deze periode + een gedeelte van het verbruik in de periode aug t/m okt 2005. In augustus 2006 krijgen wij van Vitens een jaarafrekening. Ik heb de medewerkster verteld dat ik het vreemd vond dat er geen begeleidend schrijven bij de acceptgiro zat. Hiervoor had zij ook geen duidelijke verklaring.
Ik vind dit jammer en ik denk vele consumenten met mij! En ik denk dat veel mensen de acceptgiro/automatische afschrijving als onduidelijk hebben ervaren, gezien de wachttijd bij de klantenservice van Vitens!

Singlewhitefemale
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 aug 2003 17:47

Re: Vitens

Ongelezen bericht door Singlewhitefemale »

Hallo Brechje, even een reactie van mijn kant betreffende een aantal van je vragen. Wanneer je een meterstand wilt doorgeven voor een eindafrekening, heb je niks aan de meterstandenkaart. Deze kaart is alleen voor de jaarafrekening, Voor een eindafrekening kun je het via internet doorgeven en daar heb je geen registratienummer voor nodig.
Voor wat betreft het betalen; acceptgiro's worden 1 keer per kwartaal verstuurt en per maand betalen is mogelijk maar dan moet je een machtiging afgeven.

Liesbethje
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 jan 2009 18:10

Re: Vitens

Ongelezen bericht door Liesbethje »

Ook ik ben een van de vele boze en ontevreden slachtoffers van instanties als Vitens en Lococensus ('verzorgt' de aanslagen voor Vitens) - zo wordt ik al 4 jaar lang ten onrechte iedere keer aangeslagen voor 3 vervuilingseenheden/zuiveringslasten terwijl ik ook nu weer voor de 4de keer heb aangegeven dat ik een Eénspersoonshuishouding heb! De woonsituatie is al 3x te uit en te na uigelegd maar die idioten blijken niet in staat hun huiswerk goed te doen! Het huis waarin ik woon is verdeeld in 3 etages met op iedere etage een Eénpersoonshuishouden; ook mijn benedenbuurman is wederom voor de zoveelste keer ten onrechte aangeslagen voor 3 VE. Ik ben onderhand in alle staten en vraag me af wat ik moet doen om die achterlijke figuren wakker te schudden....zowel bij Vitens als Lococensus blijkt men niet in staat orde op zaken te krijgen. Heeft iemand tips voor mij? Groet, Liesbeth

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Vitens

Ongelezen bericht door Cesar »

http://www.allesoverscheiding.nl/gehuwd ... t_het_huis

Ga hier eens kijken.

Mogelijk heb je er wat aan.

Het bevreemd me dat de bank een verkoop zomaar tegenhoudt.

Hanna43
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 dec 2008 11:35

Re: Vitens

Ongelezen bericht door Hanna43 »

Hoi Liesbeth.

Bij locosensus moet je ieder jaar opnieuw aangeven dat je alleenwonend bent. Dit kun je op je aanslag ook lezen, staat erop. Ook staat er dat Vitens het bedrag alleen maar int, tegelijk met de voorschotten van het waterbedrag voor Lococensus en als je dan belt met Vitens word je ook door verwezen naar Locosensus. Vitens zelf kan aan de aanslag niets wijzigen.


Hanna

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Vitens

Ongelezen bericht door ronald g »

Het is wel een oud draadje maar nog steeds actueel. Vitens heeft de inning waterschapsbelasting in mijn regio overgeheveld naar tricijn. Zij zijn belast met de inning waterschap die door vitens ge ind wordt!!! Ik heb vorig jaar een formulier kwijtschelding ingediend, ze vragen nog net niet hoe vaak je per week sex hebt. Heb februari 2008 de kwijtschelding aangevraagt en in oktober was het gedeeltelijk toegekend. Ik had toch een geringe betalings capaciteit dus heeft de aanvraag met alle kopieen mij meer gekost dan het opleverde.

Ronald.

backtoindia
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 dec 2010 15:37

Re: Vitens

Ongelezen bericht door backtoindia »

Ik heb zeer slechte ervaringen met lococensus!
:twisted: :twisted:
Omdat ik niet aangemeld bleek hebben ze in December even alle voorgaande maanden in 1 keer in rekening gebracht!
Ik heb gezegd dat omdat ik van een uitkering leef ik dit bedrag niet op kan brengen en het af wil lossen.Dit kon alleen maar in maximaal twee keer afgelost worden.
Verder wilde ik kwijtschelding van zuiveringsheffing aanvragen...Na een uur lang alle vragen online te hebben ingevuld kreeg ik aan het eind te zien dat de aanvraag niet verwerkt was.Ze maken het in principe onmogelijk voor je om kwijtschelding aan te vragen.Het is ook zo dat je wel 10 formulieren per post op moet sturen naast de kwijtschelding die je online aanvraagt..Ze moeten werkelijk alles van je weten en gewoon een bankoverzicht is niet genoeg, oh nee!
Waarschijnlijk is dit weer een van de manieren van de overheid om te voorkomen dat we belastingteruggave krijgen etc. :idea:

AGGB
Berichten: 371
Lid geworden op: 20 jan 2008 13:23

Re: Vitens

Ongelezen bericht door AGGB »

Heel terecht dat het moeilijk wordt gemaakt om aan allerlei betalingsverplichtingen niet te hoeven te voldoen. Anderen werken keihard en die moeten dokken. Terecht dat mensen, die volgens de hier in dit land geldende regels menen niet te hoeven te betalen, omdat het een grote aanslag op hun uitkering zou zijn, dat niet op een presenteerblaadje aangeboden krijgen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Vitens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik heb wel goede ervaringen met Vitens. De meterstand water geef ik elk jaar via internet door. Dit na ontvangst van de e-mail van Vitens waarin wordt verzocht de stand door te geven. 10x per jaar wordt een bedragje afgeboekt voor water en ingezetenenomslag.

Topicstarter is gaan bellen. Dat heb ik al jaren geleden afgeleerd. Gewoon alles per e-mail doen. Je hebt dan alles zwart op wit. Handig voor wanneer er problemen mochten ontstaan. Viten's beantwoording van e-mails is echt dik in orde. Daarnaast smaakt het water van Vitens mij voortreffelijk. En dat voor maar €1,30 per 1000 liter. Inclusief BTW! Ga daar maar eens Spa Blauw voor halen.....

En het water wordt de komende twee jaar niet duurder, zie http://www.gelderlander.nl/voorpagina/a ... -banen.ece

Gesloten