LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] !@#$ Eneco!

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
willemhilk
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 okt 2005 18:37

!@#$ Eneco!

Ongelezen bericht door willemhilk »

Vandaag lag er in mijn brievenbus een brief van Netbeheer en daar stond in dat hun in opdracht van eneco mij wilden afsluiten en dat ik per direct 508 euro moest betalen. Direct Eneco gebelt. Krijg je zo'n *** tienertje van een jaar of 18 aan de lijn die ook nog eens arrogant gaat doen. Dus ik vroeg waarom wij worden afgesloten, omdat we alles gewoon netjes elke maand hebben betaald. Dus hun vertelde dat het over de maand juli augustus en september gaat. Ik zei dus dat ik mijn afschriften even ging zoeken en daarna weer contact met hun zou opnemen. Alle afschriften gevonden en dus weer terug gebelt en verteld dat alle afschriften er zijn en dat alles netjes is betaald zoals ik al eerder beweerde. Vertelt die snotaap dat ze daar niks mee te maken hebben en dat we het bedrag gewoon moeten betalen anders worden we per direct afgesloten!!! Kunnen ze dit zomaar maken??

LeonWagner
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 okt 2005 12:30

Re: !@#$ Eneco!

Ongelezen bericht door LeonWagner »

Stap over op Oxxio :wink:
nee dat moet jezelf weten. In ieder geval is het ook een grote ergernis van mij dat als je zo'n niks wetend scholiertje aan de telefoon krijgt! :twisted:

sho_ryuken
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 sep 2005 21:11

Re: !@#$ Eneco!

Ongelezen bericht door sho_ryuken »

Ga alsjeblieft NIET naar Oxxio!!!Zoooooooveel problemen met Oxxio...terwijl ik geen lid ben van oxxio.Zit bij Eneco...NOOOOIT problemen gehad!

willemhilk
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 okt 2005 18:37

Re: !@#$ Eneco!

Ongelezen bericht door willemhilk »

wij dus wel... zie maar wat ik schreef. Volgens mij doen ze hun administratie daar gewoon niet goed of hebben ze geld nodig :twisted: maar ja dat lijkt me niet het geval ze verdienen bakken met geld, maar alsnog flikken ze dit :? maar dat kunnen ze toch niet maken?

willemhilk
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 okt 2005 18:37

Re: !@#$ Eneco!

Ongelezen bericht door willemhilk »

Nog zoiets moois van Eneco. Na 6 keer versturen van een fax met betalings bewijs is het nog steeds niet aangekomen bij Eneco. 100x bellen en dan krijg je te horen dat je het maar nog een keer moet doen anders langskomen in Rotterdam. Dan woon ik wel in Delft maar ik heb geen auto en op de brommer naar Rotterdam zie ik niet zitten en met de trein ook niet. Het geld wat wij hebben verstuurd is ook nog steeds niet binnen bij Eneco en nog blijft die gast van Netbeheer aan de deur komen om ons af te sluiten, terwijl het allangs is betaald. Het assosiale gedrag van die telefonisten is zeker niet acceptabel, heel erg onbeschoft. Dit is gewoon niet meer normaal van Eneco hoor.

Mohawkmarcje
Berichten: 16
Lid geworden op: 10 aug 2005 21:44

Re: !@#$ Eneco!

Ongelezen bericht door Mohawkmarcje »

Heb je betaalbewijzen doorgefaxt? Daar moet het gewoon allemaal op staan dat je hebt betaald. Je kan ook een overzicht opvragen van alle nota's die open staan en alle betalingen die je hebt gedaan.

Wat het gedrag van de medewerkers betreft: als ze zich inderdaad onbeschoft gedragen moet je daar zeer zeker over klagen. Vaak is de ervaring van de medewerkers echter dat klanten dusdanig onbehouwen uit de hoek komen dat er geen zinnig gesprek mee te voeren is, en dat ze niet open staan voor een redelijke uitleg. En als je ze hun zin niet geeft, je opeens "arrogant" bent, of "dat je niks weet". Tja, als we niks zouden weten zouden we er ook niet werken natuurlijk. En alle flauwekul over "Eneco wil zeker bakken met geld binnen halen" slaat natuurlijk ook nergens op.

Als je je nota's op tijd betaald heb je nergens last van. En als je contact zoekt met het bedrijf: altijd de naam vragen van de "nitwit" die je aan de lijn hebt.

Overigens, zoals ik wel eerder heb uitgelegd elders op het forum duurt het een aardige tijd voordat je een incasseerder aan de deur krijgt, daar gaan eerst een aantal schriftelijke herinneringen aan vooraf. Nooit negeren onder het motto: "Ach, dat heb ik al betaald", altijd even navragen en/of je bankafschriften controleren.

SanderE
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 okt 2005 13:02

Re: !@#$ Eneco!

Ongelezen bericht door SanderE »

Wat een onzin, Mohawkmarcje! Ik heb begin dit jaar bezwaar gemaakt tegen de correctienota die Eneco mij had gestuurd. Als reactie daarop kreeg ik te horen dat ik uitstel van betalen had voor die rekening en dat iemand contact met met op zou nemen. Er heeft iemand gebeld, maar pas na 4 maanden en toen zat ik in het buitenland. In die tussentijd heeft Eneco 3 maal op de stoep gestaan om de boel af te sluiten omdat ik de correctie nota nog niet had voldaan. Elke keer gebeld met Eneco, soms aardige medewerkers, soms ronduit onbeschoft. Telkens wordt beloofd dat de incasso wordt teruggedraaid omdat die inderdaad niet terecht is. Echter, de 50,- incassokosten laten ze steeds staan.
Nu krijg ik dus herinneringen voor die 150,- die ik niet betaal. Al heel veel brieven, e-mails en faxen gestuurd, maar je krijgt niemand te spreken die iets doet of kan doen. De afdeling die er wel wat aan kan doen krijg je niet te spreken.
Ik ben nu ruim 10 maanden bezig om op een normale manier in contact te komen met Eneco, maar het lukt niet.
Afgelopen vrijdag werd ik gebeld door een medewerker van Eneco die mij vertelde dat nu eindelijk de incassokosten waren teruggedraaid. Dit heeft ze me zelfs per brief bevestigd. Vanmorgen werd ik gebeld door een andere medewerker van Eneco die mij vertelde dat de zelfde incasso kosten niet werden teruggedraaid. Zij gaat nu uitzoeken hoe en wat, maar het zijn gewoon een stel oplichters en er klopt helemaal niets van hun administratie! En zelfs als je dat zwart op wit kunt aantonen, verschuilen ze zich achter de helpdesk. Ze proberen je bang te maken met deurwaarders en verhogingen en passen allerlei verrekentrucs toe om de boel onoverzichtelijk te maken in de hoop dat je maar betaalt.
BAH!!!

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: !@#$ Eneco!

Ongelezen bericht door flappie »

wat je vergeet is dat Eneco Retail en Eneco Netbeheer apparte bedrijven zijn.

Eneco netbeheer kan zorgen dat je wordt afgesloten van energie.

Zo kan je dus ook een combinatie hebben dat je klant bent bij Essent maar netbeheer van eneco hebt.

ezegers
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 dec 2005 14:30

Re: !@#$ Eneco!

Ongelezen bericht door ezegers »

ook wij hebben problemen.
* ondanks bewijs dat we betaald hebben.
* we al 4 jaar bezig zijn voor een goede jaar afrekening.
* mijn man er werkt!
* nog nooit herinnenring of wa dan ook hebben gehad.
Zijn wij toch afgeloten. nu 4 maanden.
Ik heb hier op bed gelegen ivm met zwangerschap. Er lopen hier 2 kids rond en we hebben nu een baby. daar hebben ze niks mee te maken.
Hun zijn het geld gewoon kwijt.
advocaat is nu bezig. maar zelfs die krijgt het niet voor elkaar. ondanks dat geld groot gedeelte is terug gevonden. we moeten eerst maar heel bedrag betalen en dan daarna zoeken ze het verder uit. nou dus niet ze zijn het al 1x kwijt geraakt.
dus eigenlijk hopeloze zaak.

erg korte reactie want verhaal is ondertussen erg lang geworden voor ons.

Banzai
Berichten: 297
Lid geworden op: 13 dec 2005 02:07

Re: !@#$ Eneco!

Ongelezen bericht door Banzai »

Lieve mensen,

Als jullie problemen opgelost zijn, laat de energiebedrijven weten hoe je over ze denkt.
Stap op met de levering gas en electriciteit incl. transportkosten.
Mag ik jullie (voorlopig) www.greenchoice.nl aanbevelen?
Ik -met boek vol moeilijkheden met Nuon- kan je uit uitvaring vertellen dat het met Greenchoice makkelijker communiceren is!
(Nog ietsje goedkoper ook.)
Via www.energiebond.nl is er bij Greenchoice nog meer voordeel te behalen.
Kijk en vergelijk www.energieprijzen.nl en laat je plaaggeesten voortaan de pip krijgen.

Banzai
Berichten: 297
Lid geworden op: 13 dec 2005 02:07

Re: !@#$ Eneco!

Ongelezen bericht door Banzai »

Moest natuurlijk ervaring zijn.
Soms is mijn geest sneller dan mijn vingers. :?

Gesloten