LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] OXXIO ???? Nooit meer

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
BaalvanOxxio
Berichten: 17
Lid geworden op: 03 jan 2006 15:50

Re: OXXIO ???? Nooit meer

Ongelezen bericht door BaalvanOxxio »

67.99.58.622 Oxxio Nederland bv

Onmiddellijk blokkeren, scheelt je een hoop ellende :D !!!

Bassie12
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 feb 2006 15:24

Re: OXXIO ???? Nooit meer

Ongelezen bericht door Bassie12 »

bedankt!!! :P wat een levendig forum is dit ga nog meer duistere contractjes afsluiten denk ik

lammertc
Berichten: 133
Lid geworden op: 08 jun 2005 06:02

Re: OXXIO ???? Nooit meer

Ongelezen bericht door lammertc »

kijk maar eens op
http://www.dse.nl/~lammert/
kopje
Ga naar de pagina met de lijdensweg die Energiebedrijf.com heet

Voor een jaar ellende

mnb
Berichten: 146
Lid geworden op: 08 okt 2005 10:33

Re: OXXIO ???? Nooit meer

Ongelezen bericht door mnb »

Geschillencommissie inschakelen en een jaar geduld hebben is mijn advies

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: OXXIO ???? Nooit meer

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Maar, nog steeds heb ik geen eindnota ontvangen, ik ben hierdoor zeer negatief over Oxxio en zal het dan ook niemand, maar echt niemand aanraden om met Oxxio in zee te gaan en kan niet wachten om met mijn gas en elektriciteit gewoon naar het goede oude vertrouwde Intergas over te stappen. MIJN EINDAFREKENING, wanneer??? Denk er over na een de consumentenbond in te schakelen wij hebben toch ook rechten!!!
Zijn er inmiddels al goede ontwikkelingen in deze??

Chanmaster

mnb
Berichten: 146
Lid geworden op: 08 okt 2005 10:33

Re: OXXIO ???? Nooit meer

Ongelezen bericht door mnb »

www.sgc.nl

niet de consumentenbond heeft geen zin
en ga niet in op onnozele schikkingsvoorstellen

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: OXXIO ???? Nooit meer

Ongelezen bericht door Chanmaster »

U hebt volkomen gelijk. Oxxio steek op deklachtenlijst met kop en schouders veer boven alle leveranciers uit. www.dte.nl
Oxxio gaat kaport aan wanbeleid en de financiële gevolgen daarvan.

Chanmaster
Laatst gewijzigd door Chanmaster op 05 mar 2006 07:52, 1 keer totaal gewijzigd.

noravanraaphorst
Berichten: 149
Lid geworden op: 04 nov 2003 19:18

Re: OXXIO ???? Nooit meer

Ongelezen bericht door noravanraaphorst »

Zoals het bij oxxio is is het ook bij Energie Direct. Kan ik na veel kosten voor de telefoon nog niet terug naar Essent, waar ik eerder was. Mijn contract was verlopen bij ED, maar contacten telefonisch naar Essent zowel naar ED hielpen niet.
Heb ik na veel gegevens gezocht te hebben op diverse sites Essent per aantekende brief gesommerd te zorgen voor de door mij gevraagde switch en heb ik hen erop gewezen dat zij aansprakelijk waren voor deze switch. Zelfs als je contract bij een leverancier nog niet verlopen is moeten ze dat doen. Het kost misschien wel een boete bij de oude maar de nieuwe leverancier heeft hier niets mee te maken.
Ik heb Essent dus per aangetekend schrijven ook aangegeven ze nog 14 dagen de tijd te hebben, omdat ik anders alsnog naar een andere leverancier zal gaan die wel mee kon werken.Binnen een week was het rond, met excuses!!
Conclusie: Je kunt beter de kosten van een aangetekend schrijven betalen dan een telefoonrekening die erg hoog wordt van die 0900 nummers en die niet helpen, want die callcntermedewerkers snappen er niets. van

hotse
Berichten: 35
Lid geworden op: 27 dec 2005 08:05

Re: OXXIO ???? Nooit meer

Ongelezen bericht door hotse »

Oxxio had de eerste prijs bij de slechtste klachtenafhandeling bij kassa.
Mijn maandelijks voorschot is met 181 % verhoogd zonder dat ik een jaarafrekening gekregen heb en mijn verbruik niet gestegen is, dus weer diefstal. Maar ik heb al begrepen dat klagen niet helpt. Dat kost hun dus weer een klant.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: OXXIO ???? Nooit meer

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Hierop heb in één goed antwoord namelijk:
Doen hoor !

Chanmaster

hotse
Berichten: 35
Lid geworden op: 27 dec 2005 08:05

Re: OXXIO ???? Nooit meer

Ongelezen bericht door hotse »

Er is nog een manier om Oxxio op de knieën te krijgen. Degenen die lid waren van evolta, durion en energie.com die op een gegeven moment overgegaan zijn in Oxxio, hebben op dat moment ongevraagd een contract van 2 jaar aangesmeerd gekregen zonder enig bericht daarover. Deze contracten lopen in de loop van dit jaar af. Als iedereen nu Oxxio opzegt bestaat Oxxio over enige tijd helemaal niet meer en hebben we weer een probleem minder op de energiemarkt. Ze willen het maar niet goed doen.

FBtje
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 sep 2005 18:50

Re: OXXIO ???? Nooit meer

Ongelezen bericht door FBtje »

het is toch werkelijk NIET te geloven!

Vandaag werd mijn pa gebeld door Durion (dat was toch Oxxio geworden??) dat zij Eneco hebben overgenomen of in ieder geval zijn gaan samenwerken (dat werd me niet duidelijk)..

Ze hadden het erover dat mijn vader 1500 euro moest betalen! Waarvoor in hemelsnaam?? Te weinig premie betaald ofzo? :?

Mijn vader zei dat hij niets ging betalen en m'n vader zou dus een brief krijgen.. dat zal wel een contract worden ofzo!

Ik kan me hier zo vreselijk kwaad om maken.. niet normaal meer..
Ik zal er ook niet van opkijken als er weer 10 euro van de rekening wordt afgeschreven voor een telefonisch consult! Net als ze dat al eens eerder hebben geflikt!!

Pffff

Lau10
Berichten: 225
Lid geworden op: 13 apr 2006 15:46

Re: OXXIO ???? Nooit meer

Ongelezen bericht door Lau10 »

Volgens mij zijn alle nutsbedrijven hetzelfde, geen enkele uitgezonderd.

Dedan
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 jul 2006 15:35

Re: OXXIO ???? Nooit meer

Ongelezen bericht door Dedan »

Ik ben een tijdje geleden benaderd door Oxxio. Ben hier op ingegaan, maar kwam dezelfde dag na het lezen van al deze fora erachter dat dit niet echt een goede beslissing was. Gelukkig kon ik binnen 8 dagen hier vanaf. Ik heb een aangetekende brief gestuurd met daarin het verhaal dat ik per direct geen klant wil worden van Oxxio. Ook heb ik dit middels een mail en telefoongesprek bevestigd. Oooh, wat ben ik blij!!!

Ik had alleen niet verwacht dat dit afmelden zonder slag of stoot zou gaan!

Lau10
Berichten: 225
Lid geworden op: 13 apr 2006 15:46

Re: OXXIO ???? Nooit meer

Ongelezen bericht door Lau10 »

wettelijk geregeld , zie burgerlijk wetboek :roll:

mnb
Berichten: 146
Lid geworden op: 08 okt 2005 10:33

Re: OXXIO ???? Nooit meer

Ongelezen bericht door mnb »

Oxxio is gewoon een erg beroerd bedrijf.

Het leuke is wel, als je overstapt en je bent bv 2,5 jaar bij Oxxio geweest, de kans groot is dat de meterstanden zo verdeeld worden dat Oxxio 2,5 geleverd heeft maar slechts geld krijgt voor 1 maand.

HIHI

Want ze nemen de meterstanden bij aanvang en later bij de nieuwe leverancier NA OXXIO en daar klopt geen hout van. In totaal uiteindelijk wel voor jezelf maar voor de bedrijven niet

DUS allen weg bij OXXIO dat kan alleen via een geschil helaas en dan lache :lol:

Manta79
Berichten: 21
Lid geworden op: 25 nov 2005 08:59

Re: OXXIO ???? Nooit meer

Ongelezen bericht door Manta79 »

goeie genade ! Wat een ellende dat OXXIO..
Ik ben in maart 2006 teruggegaan naar ENECO, ik was de onaangekondigde tariefverhogingen en het uitblijven van jaarafrekeningen zat... , telefonisch contracten opgezegd en direct aangemeld bij ENECO, alles ook nog eens bevestigd per brief,ook in maart de machtiging ingetrokken per brief en aangegeven dat ik wegens het niet nakomen van afspraken het vertrouwen had opgezegd in het bedrijf en direct wensten over te stappen.
Toen ontving ik jaarafrekening 2003,2004,2005 (die toevallig ineens klaar waren?) en afgelopen juli (zo'n 16 weken later) de jaarafrekening 2005/2006, bij allen zaten aanzienlijke bedragen nabetalingen, goed nagerekend, netjes betaald, nadat ik ze eerst gestorneerd had op 2005/2006 na...(Oxxio had immers geen machtiging meer).
Nu krijg ik ook nog een contractbreuk rekening die ze weer automatisch af gaan schrijven ? Kan ik hier wat mee/weet iemand dit ?



vr.gr.

mnb
Berichten: 146
Lid geworden op: 08 okt 2005 10:33

Re: OXXIO ???? Nooit meer

Ongelezen bericht door mnb »

In sommige gevallen neemt de nieuwe leverancier deze kosten voor zijn rekening, bv greenchoice doet dit.

Anders is het idd zo dat je een contract hebt wat je opzegd en waar kosten aan verbonden zijn bij opzegging.

Summer
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 aug 2006 23:52

Re: OXXIO ???? Nooit meer

Ongelezen bericht door Summer »

Ook ik schrok me rot in maart nadat ik iemand van Oxxio aan de deur had gehad en naderhand dit forum las. Het was zo, dat ik eigenlijk op het punt stond om weg te gaan, krijg ik net zo'n gast aan de deur. Dus hup, getekend. Stom natuurlijk. 's Avonds nadat ik was thuisgekomen ben ik dus dit forum gaan lezen en toen sloeg me de schrik om het hart. Nou, dus maar de papieren afwachten. Die maar niet kwamen. Na 10 dagen gebeld, nee, er was nog geen aanmelding binnen. Kreeg zowat een flauwte want je moet binnen een bepaalde termijn afzeggen. Maar die termijn gaat pas lopen vanaf het moment dat de papieren binnen zijn. Na nog drie dagen weer gebeld, ja de aanmelding was binnen en ik kon binnen enkele dagen de overeenkomst op de mat verwachten. En inderdaad. Zodra het binnen was, heb ik naar 2 adressen die ik kon vinden een aangetekende brief gestuurd dat ik afzag van de overeenkomst. Kheb hier nooit een bevestiging van ontvangen, maar ik ben er wel van af. Mag ik toch aannemen, hahaha. Bedank hierbij iedereen met klachten over Oxxio.

Groetjes, Summer

Nicole1971
Berichten: 376
Lid geworden op: 07 feb 2006 09:13

Re: OXXIO ???? Nooit meer

Ongelezen bericht door Nicole1971 »

Ik kan ook enkel het advies geven om je geschil te melden bij SGC.
Ik heb mijn klachten daar nu ook neergelegd en ik zie wel hoe het verder gaat.

Gesloten