LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eneco meterstand warmte via internet onjuist

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Verhuisd
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 feb 2006 17:18

Eneco meterstand warmte via internet onjuist

Ongelezen bericht door Verhuisd »

Ik ben net verhuisd naar een nieuwbouwwoning. Half januari op verzoek van Eneco de eerste meterstanden doorgegeven via het internet waarbij warmtegebruik 4GJ. Keurig een bevestiging per email gekregen met daarop ook warmtegebruik 4GJ.
Krijg ineens een termijnbedrag van 320 euro toegewezen. Via de telefoon bij de klantenservice van Eneco alleen onbeschofte jongens aan de telefoon die je niet verder helpen.
Via e-mail klantenservice wel verder gekomen. Die deelden mij mede dat als warmteverbruik 4000GJ geregistreerd stond in plaats van 4GJ. Zij adviseerden mij de juiste meterstanden met spoed door te geven. Heb ik vandaag gedaan, weer onbeschoft heerschap aan de telefoon.
Computersysteem nakijken? Nee, dat gingen ze zeker niet doen, want ik ben de enige met dit probleem, dus aan hun computer kon het zeker niet liggen.

Vandaar mijn vraag: zijn er meer mensen die dit probleem hebben of gehad hebben, kan mij niet voorstellen dat ik de enige ben waar de computer besluit ineens 3 nullen toe te voegen.

Overigens moet ik maar wachten wanneer het Eneco behaagt mijn termijnbedrag bij te stellen, want omdat het niet aan hun kan liggen kan het wel even duren voor ze er toe komen....

Tijd voor een andere leverancier geloof ik, alleen ben ik bang dat Eneco hier nog steeds het monopolie heeft op warmte.

Downloader
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 jan 2006 13:00

Re: Eneco meterstand warmte via internet onjuist

Ongelezen bericht door Downloader »

Nou, het gaat wel niet over de Eneco maar het geeft toch te denken. Vorig jaar heb ik mijn meterstanden via internet aan Nuon doorgegeven. Ik typte keurig in: 12,1 GJ.

Vervolgens de afrekening van Nuon: of ik even 2000 euro wilde dokken. Wat bleek? Mijn 12,1 GJ was in 121 GJ veranderd. Tja, als ze zoiets simpels al niet kunnen programmeren dan houd ik mijn hart vast voor de betrouwbaarheid van de backoffice systemen.

In principe voer ik dus niks meer via Internet in. Ik retourneer keurig de meterstandenkaart, die ik uit voorzorg natuurlijk wel eerst kopieer.

Banzai
Berichten: 297
Lid geworden op: 13 dec 2005 02:07

Re: Eneco meterstand warmte via internet onjuist

Ongelezen bericht door Banzai »

@Downloader:

Is het niet de bedoeling, evenals bij de gasmeterstanden, de cijfers achter de komma achterwege te laten?

Banzai.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Eneco meterstand warmte via internet onjuist

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Er blijft geen energiebedrijf onbesproken.
Eneco staat boven aan de lijst voor wat betreft de administrative correctheid, nu kunt U nagaan wat voor een zoodje de overige leveranciers moeten hebben en ik kan daarover mee praten.
Om energieleverancier te kunnen zijn moet je meer in je mars hebben dan alleen het in staat zijn goede administratie te voeren.
Je hebt klantencontacten dus moet sociaal voelend en inventief zijn maar goed, "zucht", ik wordt er moedeloos van.
Ik denk dat ik zelf maar energie leverancier wordt!
Het is overigens wel de bedoeling dat U alleen de eenheden vermeldt dus niet wat achter de komma staat.

Banzai
Berichten: 297
Lid geworden op: 13 dec 2005 02:07

Re: Eneco meterstand warmte via internet onjuist

Ongelezen bericht door Banzai »

@Chanmaster:

Ik doe mee.
Hoe zullen wij het bedrijf noemen?
Chan in de aanval?:D

Banzai.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Eneco meterstand warmte via internet onjuist

Ongelezen bericht door Chanmaster »

We noemen het "SEL"staat voor sociaal energie leverancier :>
En dan nemen wij minister Zalm in dienst om de centjes in ontvangst te nemen.
LOL

Gesloten