LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Banzai
Berichten: 297
Lid geworden op: 13 dec 2005 02:07

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door Banzai »

Verwijderd door Banzai.
Laatst gewijzigd door Banzai op 16 feb 2006 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.

CCC-agent
Berichten: 311
Lid geworden op: 23 dec 2005 22:03

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door CCC-agent »

jean, ik heb nooit gezegt dat ik geen begrip heb voor je situatie, maar je verhaal is gewoon zeer onwaarschijnlijk.
nuon neemt daar dan ook geen genoegen mee, al was het maar omdat u juridisch nogsteeds verantwoordelijk bent voor de instalatie (het stond nog op uw naam)

u verwijst in uw verdediging naar een persoon die niet bestaat en dus ook niet verantwoordelijk kan worden gesteld.
dit hadden wij veel eerder geconstateed als u zich had afgemeld.

ik denk niet dat u zich volledig kan ontdoen van de verantwoording en zo te zien is de fraude afdeling het hier mee eens.

ja uw enige weg is een rechtzaak, maar realiseer u wel dat u dan niet met een mooi verhaal moet komen maar met harde bewijzen!
(bijvoorbeeld uw buren die deze meneer waarschijnlijk regelmatig hebben gezien)
alle getuigen die u aandraagt hebben een persoonlijk verband met u

ik wens u succes maar ik raad u wel aan om goed doordacht de strijd in te gaan en niet op de bonzai manier (BRAND ZE PLAT)
die manier kan u namelijk hoge kosten opleveren!

khun jean
Berichten: 65
Lid geworden op: 07 feb 2006 11:04

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door khun jean »

Tja, ondanks dat het onwaarschijnlijk klinkt zit ik er mooi mee.

Natuurlijk zal iemand die kwaadzins is een plan utgedacht hebben en zoveel mogelijk sporen voorkomen. Dat is hem dan ook gelukt.

Ik ben van mening dat ik genoeg voorzorgsmaatregelen had genomen en ook geef ik toe dat het niet hebben van een kopie van zijn paspoort erd dom.

Volgens de politie komt het heel regelmatig voor, voor mij was het nieuw dat in een klein appartement 3 hoog zoiets zou gebeuren. Als ik over plantages las dan was het altijd ergens in een loods of ergens in een verscholen stukje natuur. Blijkt achteraf juist vaak voor te komen op zolders en kelders e.d. En ook nog eens heel vaak door de bewoner zelf die wat extra duiten wil verdiene.

Dat ik zelf niet aanwezig was maar in het buitenland is eenvoudig te bewijzen. Mijn paspoort staat vol met visa's en stempels. Dat de huurder wel degelijk mijn woning gehuurd heeft kunnen 2 collega's van mijn werk verklaren. Voor de polite was dit voldoende om mij vrij te pleiten. Voor de NUON echter niet. Die blijft natuurlijk tot het uiterste proberen om het geld te innen. Op zich is daar natuurlijk niets tegen, ik zou hetzelfde doen. Echter waarom ben ik door NUON in een soort staat van beschuldiging gesteld en niet door de politie. Je zou toch aannemen dat de politie hierin gehoord moet worden. Dat is niet gebeurd.

Alles bij elkaar, conclusie politie, getuigen, contract, bewijs verblijf in buitenland zou bij elkaar toch voldoende moeten zijn. Tevens heb ik geen strafblad, hoogstens een bekeuring voor een paar kilometer per uur te snel rijden.

Door die 7000+ kan ik alleen niet naar een kantonrechter en ben ik verplicht om een advocaat te nemen. Dat is een behoorlijke drempel.

Maar het ziet er steeds meer naar uit dat die drempel genomen moet worden, want als ik mijn verhaal doe bij de NUON dan wordt dat gezien als een 'smoes'.

CCC-agent
Berichten: 311
Lid geworden op: 23 dec 2005 22:03

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door CCC-agent »

dat komt omdat de smoes waar u het over heeft de meest gebruikte is

het verhuren van een woning is gewoon te bewijzen en alle moeglijkheden om dat te doen moet u beantwoorden met " dat heb ik niet"

de getuigen die u aandraagd hebben allemaal een persoonlijke binding met u

dat u persoonlijk in het buiteland was ontslaat u niet van uw verantwoording het af te melden als het niet op uw naam moet staan!

u heeft het weer over een verhoor door politie
dit staat los van een claim voor geleverde producten en een leveringsstop
wij claimen het gebruikte product en u mag zich daar tegen verdedigen
nuon is de eisende partij en u de verdedigende

en ja dat lost u allen op door 1) te betalen 2) naar de rechter te gaan
en u mag kiezen

daarnaast word er natuurlijk aangifte gedaan van fraude
de juridische zaken die daar weer uit voort komen zijn van een hele andere orde!

Banzai
Berichten: 297
Lid geworden op: 13 dec 2005 02:07

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door Banzai »

@CCC-agent:
bonzai, ik heb je in het verleden zien zeggen tegen chanmaster dat hij mensen niet in de problemen moest brengen

alleen nu doe je het zelf!
meneer zit hier fout en ik benatwoord continue alle vragen maar daar word niet inhoudelijk op ingegaan

meneer gaat zo naar een advocaat en een juridische procedure starten
al deze kosten vervallen naar hem als hij verliest
hij verliest als hij niet kan bewijzen dat er een andere gebruiker was

dat heeft hij zelf al aangegeven

kortom

wakkerworden!!
Ik vermoed dat 'meneer' Jean zijn besluit al genomen heeft.
Nuon laat 'm gewoon geen mogelijkheid een rechtzaak te ontlopen.
Soort afpersing/chantage, zeg maar.
Hoe dan ook, geld, moeite en tijd gaat het 'm toch kosten.
Maar ik denk niet dat ie voor 7000 euro en energieloos zal kiezen.
Dus waar maak je je druk om?

Banzai.

CCC-agent
Berichten: 311
Lid geworden op: 23 dec 2005 22:03

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door CCC-agent »

ik maak me er druk om dat je meneer richting een rechtzaak stuurt en niet naar een sociaal raadsman
deze heeft geen belang bij een rechtzaak (betaald per uur) maar bij de juiste afhandeling van de zaak op een zo gunstig mogelijke manier

aangezien niemand hier (behalve jean) alle details weet kan het zo zijn dat door een van deze details hij in zijn recht staat
ook kan het zo zijn dat hij geen kans maakt

dit moet eerst door een juridisch deskundige worden bekeken.
daarna kan altijd nog een rechtzaak worden begonnen.

Banzai
Berichten: 297
Lid geworden op: 13 dec 2005 02:07

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door Banzai »

@CCCagent:

We zullen maar vertrouwen op 'meneer' Jean zn gezonde verstand.
Ik krijg niet de indruk dat ie seniel is.

Banzai.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Het zijn krokodilletranen!
Ik heb per mail het verzoek gekregen hierop niet in te gaan.
Betrokkene blijkt niet zo onschuldig als het lijkt, alles spreek tegen deze.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door puma73 »

Chanmaster,
Als je echt in de schuldhulpverlening werkzaam bent, zou ik toch eens een cursus Nederlandse taal gaan volgen.

In uw reactie van 17 Feb 2006 06:58 staan minimaal 3 fouten.

khun jean
Berichten: 65
Lid geworden op: 07 feb 2006 11:04

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door khun jean »

@Chanmaster,

Das nogal een grove beschuldiging.
Of is het bij u zo dat iedereen schuldig is totdat onschuld bewezen is.

Maar het blijkt al wie er onbetrouwbaar is. U heeft nog steeds geen antwoord gegeven op de inhoud van uw werkzaamheden, waarvan ik denk dat het "hulpverlening" is door mensen geld uit hun zakken te kloppen. Zo'n advertentie op Marktplaats overigens ook vol met spelfouten en rare zinsopbouw wekt heel veel wantrouwen. Denk daar maar eens over na. Of was het bericht niet door u geschreven maar door iemand die uw 'naam' heeft misbruikt.

Ik vertel alles open en eerlijk, u ontwijkt elke vraag over wat u nu precies doet.

En laat die inhoud van die mail maar zien (Zeker van de NUON, bang dat ik teveel leer over wetten en regels).

Ik heb geen geheimen. U wel?


Geen vriendelijke groet,
Jean

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door joopataa »

Chanmaster ! Het in een eerder topic vragen naar persoonlijke gegevens en nu weer zonder er verder erop in te gaan iemand beschuldigen? Dat gaat echt te ver, U bent net als ieder ander gewoon een forumgebruiker en niets MEER.De verwijten die steeds aan CCC gemaakt worden slaan veel meer op Chanmaster.Men is in Nederland Onschuldig tot de rechter anders zegt.
Joopat

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door puma73 »

Ik denk dat het te maken heeft met het feit je niet op zijn uitnodiging bent ingaat om hem een mailtje te sturen.

Dan had hij u waarschijnlijk buiten dit forum om kunnen manipuleren om met hem in zee te gaan.

Ik vindt het een vaag figuur die continue bij elk voor hem interessant onderwerp reclame maakt voor zijn eveneens vage bureau.

Daarnaast zijn taalvaardigheid, zelfs de advertentie op marktplaats zit vol met taalfouten.
Gewoon compleet negeren dit figuur.

CCC-agent
Berichten: 311
Lid geworden op: 23 dec 2005 22:03

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door CCC-agent »

taalvaardigheid zegt niet zoveel (ik maak zelf genoeg spelfouten)
wat wel wat zegt is de beschuldiging op basis van een mailtje

wie heeft deze gestuurd
nuon zeker niet want 1) wij geven geen informatie aan 3de en 2) mail duurt een aantal dagen

dus vandaar nu weer deze wijsheid

chanmaster, ik denk dat je een ander programma zoekt ook gepresenteerd door die aardige dame in de bovenhoek
"opgelicht"

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door puma73 »

Als Chanmaster werkzaam is in de "schulphulpverlening/preventie" en in die hoedanigheid regelmatig brieven schrijft mag verwacht worden dat hij de nederlandse taal goed beheerst.

Verder maakt het dikdoenerige taalgebruik "derhalve" en nog een aantal van die kreten hem voor mij nog ongeloofwaardiger.

Hij wist zelfs ergens te melden dat OXXIO failliet aan het gaan was.
Dus voor mij is het gebakken lucht wat Chanmaster hier schrijft.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Lieve mensen.

Ik ben daadwerkelijk werkzaam in de sector schuldhulpverlening en schuldenpreventie.
Hier op dit forum probeer ik misschien soms wel wat te opdringerig te zijn naar Uw oordeel maar daar is niets mis mee, ik wil alleen, net als U maar helpen.
Van manipulatie zoals door U omschreven kan in deze geen sprake zijn daar schuldhulpverlening primair is geregeld in de gemeente alwaar betrokkenen in het GBA staan ingeschreven. Schuldhulpverlening is omniet beschikbaar dus enig zakelijk belang heb ik hier niet in.
Dus geen commerciële zaken hier.
Dan rest alleen nog de vrijwilligheid en dat is het.
Wanneer ik mensen verwijs naar mijn E-mailadres is dat vanwege privacyredenen omdat, wil ik een juist antwoord kunnen verstrekken op een gestelde vraag, soms net even iets meer informatie nodig heb dan wat via dit medium verantwoord zou zijn.
Ik heb mij voor de rest aan regels te houden zoals die hier gelden maar ook de gedragscode welke mij bindt aan het privacyreglement.
Dus er is helemaal niets mis mee en ook niets aan de hand.
Wat ik betreur is dat ik veelal op mijn antwoorden afgerekend wordt en dat metname door mensen welke niet het topic gezet hebben.
Dit is een verkeerde ontwikkeling en ik wil een ieder dan ook verzoeken niet de medeformuleden, ongeacht wie dat dan ook maar is, in persoon aan te vallen. Ik reageer op commentaar toch al niet meer.
Als je mij iets te melden hebt, mail dat dan gewoon dan hoeft het forum daarvan geen hinder te ondervinden.
Deal hoop ik.

Vr. groet, Chanmaster.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door puma73 »

Nee Chanmaster,

Dan kom je er wel heel gemakkelijk voor weg.Er is niks mis met het plaatsen van reakties hier op het forum.

Als ik hier openlijk zeg wat ik denk is dat toegestaan zolang ik mij aan de regel hou.

U doet dat op de een of andere reden niet. U maakt gebruik van een e-mailadres dat verwijst naar mogelijke commerciele activiteiten. U heeft hier nog NOOIT het tegendeel bewezen.

Ik kan de mensen alleen maar aanraden om NIET met u in zee te gaan en eens te zoeken op chanmaster met de zoekfunctie van dit forum.

Komen ze nog hele interessante dingen tegen.
Laatst gewijzigd door puma73 op 18 feb 2006 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.

CCC-agent
Berichten: 311
Lid geworden op: 23 dec 2005 22:03

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door CCC-agent »

beste chanmaster,

waarom heb je prive info nodig om een vraag te benatwoorden?
en waarom vraag je hierom waneer deze info nog helemaal niet nodig is
DAT maakt je verdacht

ook het feit dat je de basis kennis van je vak WSNP niet goed kan benoemen wekt bij mij grote zorgen

ik stel dan ook voor dat u uw hulp beperkt tot de openheid van dit forum

ik reeds een keer aangegeven hoe een fraude in elkaar zou kunnen zitten

u zou voor oxxio kunnen werken en voor mensen een contract kunnen invullen.
het zou niet de eerste keer zijn dat dat gebeurd
wat zou iemand doen die dat doet? nou, die zou dus vragen om over de mail de persoonsgegevens te ontvangen!
goh, dat doet u ook!

vandaar onze zorg!

kortom
pak het even anders aan

Janneke B
Berichten: 108
Lid geworden op: 15 sep 2005 13:57

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door Janneke B »

Jongetjes niet zo interessant doen en ga svp eens een cursus volgen jullie weten vast wel waarom. Echt de mensen lezen jullie gebrabbel niet meer op deze manier. Afgesproken dan doe ik er een koekje bij :shock: 8)

CCC-agent
Berichten: 311
Lid geworden op: 23 dec 2005 22:03

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door CCC-agent »

het probleem janneke is dat er zodirect mensen zijn die mogelijk de dupe worden van oplichting

ik kan er ook niets anders van maken!

khun jean
Berichten: 65
Lid geworden op: 07 feb 2006 11:04

Re: De dupe geworden van energie fraude door huurder.

Ongelezen bericht door khun jean »

Geplaatst op 17 Feb 2006 06:58 door Chanmaster
--------------------------------------------------------------------------------
Het zijn krokodilletranen!
Ik heb per mail het verzoek gekregen hierop niet in te gaan.
Betrokkene blijkt niet zo onschuldig als het lijkt, alles spreek tegen deze.
Dit is de boosdoener. En op mijn verzoek geen antwoord gegeven.
Dit is heel hard en persoonlijk en zou op elk ander forum een reden zijn om op zijn minst een waarschuwing te krijgen.

DUS MODERATORS. ALS JULLIE BESTAAN DOE ER WAT AAN!

Ik verwacht dan ook een verklaring, en omdat het over mij persoonlijk gaat geef ik hierbij toestemming om de inhoud van die mail te tonen. Van mij mag de afzender eraf gehaald worden. Maar laat de inhoud zien.

Anders is het een beschuldiging. Of is het een verzinsel.

Kortom leg uit!

En als het niet openbaar kan verklaar het dan tegenover een moderator!

Gr,
Jean

Gesloten