LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Essent

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Essent

Ongelezen bericht door Chanmaster »

deleted from autor
Laatst gewijzigd door Chanmaster op 20 mar 2006 19:14, 1 keer totaal gewijzigd.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Essent

Ongelezen bericht door puma73 »

Complete onzin chanmaster.

Ik ga een afspraak aan voor levering van energie tegen een bepaalde vooraf afgesproken prijs.

Buiten verhogingen van kosten kan de leverancier niet zomaar de prijs voor de geleverde energie verhogen.
Immers als de prijs voor de geleverde energie lager zou worden wordt dat pas van kracht na afloop van het contract.

Simpel voorbeeld.
Ik heb een internet abonnement afgesloten bij een ISP voor 1 jaar. Binnen de lopende contract termijn verlaagt de ISP zijn prijzen.
Ik kom pas in aanmerking voor de lagere prijs na afloop van het jaarcontract. Omgekeerd werkt het precies hetzelfde.

Zo werkt het ook bij energieleveranciers.

themaster
Berichten: 138
Lid geworden op: 16 okt 2005 14:47

Re: Essent

Ongelezen bericht door themaster »

puma zo zou het in theorie moeten werken ja alleen is dit de praktijk en werkt het helaas niet zo

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Essent

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Dat is waar het mij juist om gaat!

Chanmaster

jimmie
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 jan 2006 11:19

Re: Essent

Ongelezen bericht door jimmie »

@themaster: kun je precies aangeven waar het dan mis gaat?

Ik ben namelijk nog geen voorbeeld tegengekomen waar een energieleverancier een prijs afspreekt en zich vervolgens niet aan die prijs houdt.

themaster
Berichten: 138
Lid geworden op: 16 okt 2005 14:47

Re: Essent

Ongelezen bericht door themaster »

zoek en gij zult vinden

en dit is niet alleen met energie zo

jimmie
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 jan 2006 11:19

Re: Essent

Ongelezen bericht door jimmie »

Ik heb al eerder aangegeven dat ik ze op dit forum niet kan vinden (en ik heb ook aangegeven waarom mensen soms *denken* dat het niet klopt, maar het toch uiteindelijk wel klopt).

Kortom, staaf je bewering eens met iets concreets.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Essent

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Ik zal U een ander voorbeeld noemen en dat is onze eigen ervaring.
Aanvang april 2005 zijn wij overgestapt van Essent naar Intergas op basis van een vaste energieprijs voor de dur van 3 jaren.
In augustus ontvingen wij een kennisgeving van gewijzigde energieprijzen.
Dat schiet dus niet op en omdat ik hier en daar zelf heb gelezen op het forum dat daarover meer klachten bestaan waarvan een groot deel abuis is, mijn vraag!

Chanmaster

jimmie
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 jan 2006 11:19

Re: Essent

Ongelezen bericht door jimmie »

Dat klinkt als een eenvoudige administratieve fout, bijvoorbeeld dat de overstap wel uitgevoerd is, maar men vergeten is daarna het juiste contract te activeren. Of dat de tariefswijziging naar alle klanten verstuurd is, ook naar de klanten met een vaste prijs.

Kortom, ik vermoed niet dat men bewust onder het contract uit probeert te komen. Heb je al een jaarrekening gekregen chanmaster? Klopte het leveringstarief daar wel of niet met wat in je contract stond?

themaster
Berichten: 138
Lid geworden op: 16 okt 2005 14:47

Re: Essent

Ongelezen bericht door themaster »

het zijn allemaal simpele administratieve fouten volgens sommige hier

het is en blijft gewoon een puinhoop qua administratie bij alle energieboeren.

ik had vanmorgen een medewerker van essent over de vloer die de meter kwam opnemen hij zegt meneer ik schrijf het ook even op voor u met mijn naam erbij en de datum want er gaat zoveel fout met berekenen etc ik schaam mij ervoor dat ik bij essent werk.

wij krijgen het gezeik naar onze kop maar wij kunnen er helaas niks aan doen.

jimmie
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 jan 2006 11:19

Re: Essent

Ongelezen bericht door jimmie »

Dat er veel administratieve fouten gemaakt worden ontken ik niet. Helaas is het denk ik niet mogelijk een groot bedrijf te runnen zonder dat er fouten gemaakt worden.

Waar ik wat van wil zeggen is dat sommigen hier suggereren dat dit bewust wordt gedaan, om zo meer geld uit de zakken van de klanten te kloppen. Dat is namelijk niet zo, bedrijven proberen deze fouten ook juist te verminderen (al was het alleen maar omdat elke fout over het algemeen het bedrijf een boel geld kost).

themaster
Berichten: 138
Lid geworden op: 16 okt 2005 14:47

Re: Essent

Ongelezen bericht door themaster »

Dat er veel administratieve fouten gemaakt worden ontken ik niet. Helaas is het denk ik niet mogelijk een groot bedrijf te runnen zonder dat er fouten gemaakt worden.


Waar ik wat van wil zeggen is dat sommigen hier suggereren dat dit bewust wordt gedaan, om zo meer geld uit de zakken van de klanten te kloppen. Dat is namelijk niet zo, bedrijven proberen deze fouten ook juist te verminderen (al was het alleen maar omdat elke fout over het algemeen het bedrijf een boel geld kost).
waarom kan het niet er zijn tig grotere bedrijven waar het wel goed kan dus ook bij energiebedrijven
ik zeg niet dat het bewust wordt gedaan maar er gebeurt ook niks dat het voorkomen wordt want het probleem is al jaren zo en er veranderd gewoonweg niks.

als ze het verminderen moeten ze eens niet zo hard dreigen met afsluitingen etc en eerst eens gaan onderzoeken waarom er iets niet klopt.
maar nee we dreigen maar en sturen incasso bureau's erop af etc en luisteren doen ze niet

kijk op het moment dat ze eerst eens zorgen voor een goed administratiesysteem en sluitende boekhouding kun je gaan dreigen maar als je eigen administratie niet klopt verwacht dan niet dat een klant dat voor jou gaat oplossen.


mensen moeten alles opsturen en hopen dat het dan uitgezocht wordt maar nee we hebben niks gehad maar ze weten wel te vertellen wat er in de brief stond die erbij zat.

dus trek je conclusie maar


[/b]

jimmie
Berichten: 218
Lid geworden op: 25 jan 2006 11:19

Re: Essent

Ongelezen bericht door jimmie »

Kun je mij een bedrijf noemen dat geen fouten maakt? Kijk eens in de andere forums hier dan zou ik zeggen.

En dat er niks gedaan wordt? De toezichthouder constateert dat achterstanden weggewerkt worden:

http://www.dte.nl/nederlands/actueel/pe ... en_weg.asp

Dus wat dat betreft zit er wel degelijk vooruitgang in.

En wat betreft het dreigen met afsluiten: de eerste herinnering is een stuk milder van toon. Pas wanneer je die niet betaalt wordt het harder.

Oh, en de boekhouding is echt wel sluitend, dat kun je wel aan de accountants overlaten. De fouten zijn in heel veel gevallen terug te voeren op foute meterstanden of fouten in hoe een klant aangemeld is (waaronder begrepen overstappen naar andere leveranciers). Daar zit in beide gevallen het nodige mensenwerk in (zowel van de zijde van de klant als van de leverancier), dus dat daar dingen fout gaan is logisch. Met de techniek van het administratiesysteem en de boekhouding valt daar niet eenvoudig iets aan te verbeteren.

Maar ik denk dat we een verschil van mening hebben en ik denk niet dat we elkaar zullen kunnen overtuigen.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Essent

Ongelezen bericht door Chanmaster »

The Master, U hebt volkomen gelijk. Wanneer er in zoveel cijfers en bestanden fouten zijn gesloten, en dat gebeurt, is het vrijwel onmogelijk om die ongedaan te krijgen.
Ik heb de afgelopen maanden diverse traces aan Essent overlegd waarmee volledige en tijdige betaling werd aangetoond. Essent onderkent de betalingen maar spoort haar fouten niet op omdat dit voor deze ondoenlijk is.
Uiteindelijk resulteert het in een verhaal zonder einde tot dat mijn baas de zaak afsluit, het rapport in de kast verdwijnt en wij weer met andere eensluidende zaken aan de slag gaan.
De klant wordt vervolgens met herinneringen en aanmaningen bestookt.
Deze heeft instructies gehad om niet te reageren.
Het resulteert vervolgens tot het éénzijdig opzeggen van de leverancier.
Essent haakt af en geeft haar vordering aan een incassobureau uithanden.
Deze krijgt daarop van ons een brief waarin wij de traces vermelden.
Meestal komt het dan niet tot een dagvaarding maar ziet Essent van haar vordering af.
Maar de klant zit zonder leverancier en is opzoek naar een nieuwe. daarbij helpen wij deze neutraal omdat wij niet mogen advieseren en onpartijdig moeten blijven.
Komt het wel tot een rechtzaak dan is het een bekeken zaak, de vordering wordt afgewezen en eiseres in de kosten veroordeeld.

Chanmaster

Gesloten