LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kan ik afgesloten worden?

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
M@rleen
Berichten: 36
Lid geworden op: 02 jan 2006 17:19

Re: kan ik afgesloten worden?

Ongelezen bericht door M@rleen »

Banzai heeft toch wel gelijk,
ik heb vanmorgen contact gehad met het netwerkbedrijf,
en die kunnen mij hierom niet afsluiten werd mij gezegd.
Zolang mijn nieuwe leverancier mij levert,en niet het contract wil
beeindigen kunnen ze mij niks maken.
Het netwerkbedrijf vertelde mij ook dat het hun erom gaat of ik een contact heb, en die heb ik dus.
Betalingen gaan hun verder niet over, en wat ik open heb staan bij hun,maken hun hun niet druk om, dat gaat via essent.
En ze zijn beide apart werd mij verteld dus essent kan het netwerk niet de opdracht geven mij af te sluiten, dat kan alleen mijn nieuwe leverancier.En zolang ik daar alles op orde heb gebeurd er niks.
Tot het er door is dat het netwerk ook zo mag afsluiten op openstaande kosten voor het netwerk.
Maar dat was er nog niet door, en tot die tijd was het netwerkbedrijf WETTELIJK verplicht mij te leveren.
En met Essent incasso kun je geen normaal woord wisselen,ze behandelen je als stront, geen antwoorden op de vragen, ronduit ONBESCHOFTE rotzakken die daar zitten, geen regeling en niks, nou ik betaal volgende maand het bedrag , want ik heb het nu gewoonweg niet binnen 5 dagen.
Jammer dat ik ooit met die klere bende Essent in aanraking ben gekomen.

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: kan ik afgesloten worden?

Ongelezen bericht door flappie »

er sprake van leveranciersmodel dit betekend dus dat de leverancier de netwerkkosten VOOR gefinancieerd heeft.

Gebeurt wel vaker. Dit betekend dus dat essent netwerk dus wel is betaald. Essen retail heeft dus aan essent netwerk de kosten betaald. Heb je geen leveranciersmodel maar netbeheerdersmodel dan mag de netbeheerder je wel afsluiten.

CCC-agent
Berichten: 311
Lid geworden op: 23 dec 2005 22:03

Re: kan ik afgesloten worden?

Ongelezen bericht door CCC-agent »

aangezien je aangaf met bijde contact te hebben ging i inderdaad uit van een netbeheerders model
maar als uw betalinge via essent lopen dan maken achterstanden niet uit
dit zijn achterstanden van essent naar nuon, daar kan en mag u niets van merken

M@rleen
Berichten: 36
Lid geworden op: 02 jan 2006 17:19

Re: kan ik afgesloten worden?

Ongelezen bericht door M@rleen »

Dus als ik het goed begrijp, zolang mijn netwerkkosten via Essent lopen
kan het netwerkbeheer mij niet afsluiten,
Alleen als de rekeningen via het netwerk kwamen dan wel.
Is mij nu veel beter duidelijk, vind alleen wel dat dit bedrag na deze week gelijk naar de deurwaarder gaat, wel erg vreemd en snel.
Maar dat zal dan wel de procedure zijn denk ik.
Inieder geval bedankt voor de antwoorden, want je moet alles maar net weten :wink:

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: kan ik afgesloten worden?

Ongelezen bericht door flappie »

Netwerkkosten komen van Essent Netwerk.

M@rleen
Berichten: 36
Lid geworden op: 02 jan 2006 17:19

Re: kan ik afgesloten worden?

Ongelezen bericht door M@rleen »

krijg overigens stroom en gas van NRE, en de netwerkkosten via essent retail.

CCC-agent
Berichten: 311
Lid geworden op: 23 dec 2005 22:03

Re: kan ik afgesloten worden?

Ongelezen bericht door CCC-agent »

ok, dan kunt u gewoon worden afgesloten

u heeft een netbeheerders model en moet beide maatschappijen apart betalen!

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: kan ik afgesloten worden?

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Dit verhaal blijft op deze wijze aan de gang.
Wanneer U Uw huidige leverancier niet betaald kan deze U als klant uitschrijven waardoor U zonder leverancier komt te zitten met als gevolg dat de afdeling levering U sommeert om binnen een nader te bepalen termijn opgave te doen van een nieuwe leverancier op straffe van aangekondigde afsluiting. Wanneer U zonder leverancier vertoeft wordt U afgesloten. Wanbetaling is geen reden meer om tot afsluiting over te gaan, de leverancier moet dan de civiel gerechtelijke procedure volgen.
Dit houdt in dat U gewoon een schuld hebt waarop de rechter vervolgens een vonnis wijst en bij toewijzing daarvan middels de gerechtsdeurwaarder verdere invorderingsmaatregelen kan nemen maar afsluiten van energie is in deze geen enkele optie meer, het mag niet meer.

Chanmaster

M@rleen
Berichten: 36
Lid geworden op: 02 jan 2006 17:19

Re: kan ik afgesloten worden?

Ongelezen bericht door M@rleen »

Nou dan kan Essent om mij aan het gas,
dan liegen ze mij dus keihard voor dat ze het niet mogen doen.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: kan ik afgesloten worden?

Ongelezen bericht door puma73 »

Is het prettig of is het onplezierig om zonder leverancier te vertoeven Chanmaster?

Foei. zat u in de schuldhulpeverlening/preventie?

Men vertoeft niet, met zit zonder of men heeft geen.

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: kan ik afgesloten worden?

Ongelezen bericht door flappie »

En nogmaals indien je op netbeheerders model wordt afgerekend. Betekend dus als je de netbeheerder niet betaald je zal worden afgesloten door de netbeheerder. Ongeacht of je wel of niet betaald hebt aan je leverancier.

Banzai 2
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 feb 2006 14:35

Re: kan ik afgesloten worden?

Ongelezen bericht door Banzai 2 »

@Flappie:
En nogmaals indien je op netbeheerders model wordt afgerekend. Betekend dus als je de netbeheerder niet betaald je zal worden afgesloten door de netbeheerder. Ongeacht of je wel of niet betaald hebt aan je leverancier.
Als je Marleen's en mijn reaktie goed gelezen hebt: toch niet!
Afsluiten van het netwerk belemmert kennelijk het nakomen van een leveringsverplichting van een andere leverancier.
Ik denk dat dit in de praktijk een behoorlijk struikelblok is.
Zolang daar geen oplossing voor is, zou men in princiepe het netwerk niet kunnen betalen.
Andersom zou ik het maar niet proberen. :roll:

Banzai.
P.S. Begrijp mij goed, ik zal de laatste zijn om wanbetaling aan te moedigen, maar hier gaat het puur om een discussie hoe de zaken na de liberalisering in elkaar steken.

M@rleen
Berichten: 36
Lid geworden op: 02 jan 2006 17:19

Re: kan ik afgesloten worden?

Ongelezen bericht door M@rleen »

Precies, dat is net wat mijn nieuwe leverancier mij vertelde.
Ik hoefde me volgens hun absoluut geen zorgen te maken,
want zolang ik keurig mijn rekeningen aan hun betaal, kan het netwerk mij niet afsluiten.
Tuurlijk moet ik zorgen dat het op orde komt, maar essent kan het nu hooguit naar de deurwaarder sturen.
PAS als ik bij mijn nieuwe leverancier een schuld opbouw waarvan hun denken'' dit komt niet goed'' dan mogen hun de opdracht geven aan het netwerkbeheer afsluiten.
Zolang dit niet het geval was, kan essent netbeheer mij niet afsluiten, want ik heb een contract met mijn huidige leverancier, en daar mogen hun niet aankomen, zij zijn verplicht mij te leveren als ik mijn rekeningen aan hun betaal.
dit wou ik nog even kwijt,
bedankt voor de reakties allemaal.

Gesloten